Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d Lastutus..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5448
    • S:t Karins

    #61
    Originally posted by pouri View Post
    Mites onko noissa dpf ja katalysaattori samassa paketissa vai onko se vasta lci malleissa?
    Pre LCI = erikseen
    LCI samassa "paketissa"
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6327
      • P-Pohjanmaa

      #62
      Originally posted by Teucca 535d View Post
      "Se oli pikkasen vaille tonnin" Mutta suosittelen kun auto tuntuu aivan eriltä ku ennen..Ja kulutuskin tippu kun ei tuo DPF enää ahista
      Joo mutta hintahan on tuplat vrt karala mitä viimeksi ex 530d e61:sen ohjelmoin ..
      Hommaan korvausputken ja ajelen jyväskylään..ei viitsi orggis\ehjää dpf:ää puukottaa hengiltä

      Penkitettiinkö auto Oulussa siis vakiona ja tuolla uudella softalla ?
      Toisaalta liikkuu ihan tarpeeksi vakiona..liikkuvat vilautteli tuossa valoja kun Tuurista laskin tulemaan kotiapäin.
      Mutta pakkohan tuo lisäys on tehdä jotta suupielet saa korviin asti
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5448
        • S:t Karins

        #63
        Originally posted by veku View Post
        Joo mutta hintahan on tuplat vrt karala mitä viimeksi ex 530d e61:sen ohjelmoin ..
        Hommaan korvausputken ja ajelen jyväskylään..ei viitsi orggis\ehjää dpf:ää puukottaa hengiltä
        Tuo hinta sisältänee jo DPF korvausputken asennettuna.
        Karala ei viimeksi ainakaan itse vaihda / tyhjennä pönttöä vaan homman hoitaa naapurifirma. Hinnasta en tiedä...
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Teucca 535d
          Newbiemmer
          • May 2011
          • 4
          • Oulu, Finland

          #64
          Originally posted by veku View Post
          Joo mutta hintahan on tuplat vrt karala mitä viimeksi ex 530d e61:sen ohjelmoin ..
          Hommaan korvausputken ja ajelen jyväskylään..ei viitsi orggis\ehjää dpf:ää puukottaa hengiltä

          Penkitettiinkö auto Oulussa siis vakiona ja tuolla uudella softalla ?
          Toisaalta liikkuu ihan tarpeeksi vakiona..liikkuvat vilautteli tuossa valoja kun Tuurista laskin tulemaan kotiapäin.
          Mutta pakkohan tuo lisäys on tehdä jotta suupielet saa korviin asti
          Jos ois ottanu pelkän ohjelmoinnin niin hinta ois ollu puolet tosta summasta.. Mutta silloin ois jääny DPF paikalleen ahistamaan ja koneesta ois saanu paljon vähemmän irti tehoa.. Tuohon hintaan sisältyi koko setti eli siinä otettiin pois DPF käytöstä (tyhjennettiin pönttö) ja uusi ohjelma.. Auto penkitettiin DTC Dyno Test Centerillä Jäälissä tässä Oulun vieressä mutta vasta sen jälkeen kun viritys oli tehty... eli ei vakiona ollenkaan.

          Voin suositella koska ero vakioon on todellakin enemmän kuin huomattava

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6327
            • P-Pohjanmaa

            #65
            Originally posted by Teucca 535d View Post
            Jos ois ottanu pelkän ohjelmoinnin niin hinta ois ollu puolet tosta summasta.. Mutta silloin ois jääny DPF paikalleen ahistamaan ja koneesta ois saanu paljon vähemmän irti tehoa.. Tuohon hintaan sisältyi koko setti eli siinä otettiin pois DPF käytöstä (tyhjennettiin pönttö) ja uusi ohjelma.. Auto penkitettiin DTC Dyno Test Centerillä Jäälissä tässä Oulun vieressä mutta vasta sen jälkeen kun viritys oli tehty... eli ei vakiona ollenkaan.

            Voin suositella koska ero vakioon on todellakin enemmän kuin huomattava
            Saikos oulusta korvausputkea ko paikasta..tosin on mulla linkki mistä niitä sais kunhan saisi aikaseksi soitella ko paikkaan.
            Otettiinko autostas kaikki mitä irti sai vai rajoitettiinko esim vääntöjä
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2328
              • Uusimaa

              #66
              Voisiko joku hieman raottaa salaisuuden arkkua... Eli kuka, tai mikä firma niitä korvausputkia mahtaa oikein myydä?
              BMW G30 545e M-Sport

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                #67
                Originally posted by JKK View Post
                Voisiko joku hieman raottaa salaisuuden arkkua... Eli kuka, tai mikä firma niitä korvausputkia mahtaa oikein myydä?
                Laitoin privaa sulle kun en tiedä miten käy jos julkisesti raottaa salaisuuden arkkua
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4624
                  • Lahti.

                  #68
                  Originally posted by JKK View Post
                  Voisiko joku hieman raottaa salaisuuden arkkua... Eli kuka, tai mikä firma niitä korvausputkia mahtaa oikein myydä?
                  esim.

                  http://www.ecotune-scotland.co.uk/products tai sitten joku suomessakin oleva (tuleva) edustaja...en vaan muista mikä niminen....
                  Last edited by EPDM; 30-05-2011, 23:50.
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • Teucca 535d
                    Newbiemmer
                    • May 2011
                    • 4
                    • Oulu, Finland

                    #69
                    Originally posted by veku View Post
                    Saikos oulusta korvausputkea ko paikasta..tosin on mulla linkki mistä niitä sais kunhan saisi aikaseksi soitella ko paikkaan.
                    Otettiinko autostas kaikki mitä irti sai vai rajoitettiinko esim vääntöjä
                    Tuosta korvausputkesta en osaa sanoa kun en edes kysässy olisko saanut.. Autosta olisi saanut vielä enemmänkin, mutta tuo vääntö alkaa olla jo sillä tasolla että voimansiirto on lujilla jos sitä nostaa

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6327
                      • P-Pohjanmaa

                      #70
                      Soitin tuonne powerflashin josta jäi ihan positiivinen kuva

                      Ovat tehneet karalan kanssa yhteistyötä n 15 vuotta eli aika lailla samat softat taitaa olla.
                      Dpf:n kanssa tekevät niin että leikkaavat sen auki päältäpäin ja "pelastavat" sisukset ,näin auto on altapäin orggiksen näköinen.
                      Meinas että ei tule katsastuksessa ongelmia kun auton alla on pönttö ..siis sen katsastusmiehen lisäksi..viiststi

                      Tuolla modilla auto tuottaa +350hp\+700nm..riippuen yksilöstä,ja tämä riittääkin meidän kärryyn .
                      Meinas että vääntöä pitää rajoittaa puheli jotain että 1000nm olisi maksimit mitä tuplaturbo 35d tuottaa

                      Sanoin että haluaisin että auto penkitetään ennen ja jälkeen modin,sekään ei ongelma vaikka penkki 30 km päässä.Eli voipi olla että suuntaan auton keulan tuonne..aikaa vaan pitää varata tuohon ppppiiiitkä päivä
                      Last edited by veku; 31-05-2011, 17:31.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2328
                        • Uusimaa

                        #71
                        Nyt on varattu Karalalle aika ensiviikon keskiviikolle. Se on vielä kysymysmerkki, vienkö auton DPF:n vai korvausputkien kera. Ehkä jätän kuitenkin tuon DPF:n paikalleen? Eipä ainakaan pukkaa mustaa usvaa kiihdytyksessä.

                        Yksi mielenkiintoinen juttu, joka kannattaa kaikkien 535d-lastuttajien, (ja muidenkin) huomioida: Ahtoputkessa, ennen imusarjaa on ahtoilman lämpötila-anturi. Sijainti on keskellä sitä coolerilta imusarjaan nousevaa putkea. Töröttää suoraan auton takaosaa kohti (kts. osa nr.10). Tällä anturilla on taipumus olla luvattoman lyhytikäinen. Ja oleellisinta on se, että ko. anturi ei vikaantuessaan jätä muistiin minkäänlaista vikakoodia. Ja vikaantuessaan anturi tarjoaa eculle tasaisen +120 asteen lämpötilatiedon. Jokainen varmaan tietää, mitä se tarkoittaa ruiskutustapahtuman suhteen. Huomasin tämän aivan sattumalta omasta autostani, kun tutkailin anturien livedatatietoja. Ja ylläys; tänään soittaessani Mikalle ohjelmointiaikaa, kehoitti hänkin tarkastamaan ko. anturin kunnon ennen Leppävedelle menoa, koska on kuulemma poikkeuksetta viallinen joka toisessa 535d:ssä. Tässä tapauksessa olin sen sattumalta itsekin huomannut, ja juuri eilen vaihdoin uuden anturin (=n.10 euroa). Nyt saa ecu oikeita lukemia, ja tulipa samalla koko vetoalueelle selvä lisäpotku. Sillä oli selvästi jonkinlainen vaikutus auton terävyyteen.

                        Samalla tuli puhetta myös MAF:in merkityksestä. Kyselin jo aiemmin täällä, kun autoni pyynti on täydellä kiihdytyksellä tasan 850, mutta toteutuma 1300-1400. Se on kuulemma normaalia, eikä 535d:ssä MAF-tiedolla ohjata muuta kuin EGR:n toimintaa. Täydellisen toiminnan kannalta kuulemma riittää, jos MAF pelaa normaalisti 200-600mg/s lukemien välillä.
                        BMW G30 545e M-Sport

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          #72
                          Originally posted by JKK View Post
                          Nyt on varattu Karalalle aika ensiviikon keskiviikolle. Se on vielä kysymysmerkki, vienkö auton DPF:n vai korvausputkien kera. Ehkä jätän kuitenkin tuon DPF:n paikalleen? Eipä ainakaan pukkaa mustaa usvaa kiihdytyksessä.

                          Yksi mielenkiintoinen juttu, joka kannattaa kaikkien 535d-lastuttajien, (ja muidenkin) huomioida: Ahtoputkessa, ennen imusarjaa on ahtoilman lämpötila-anturi. Sijainti on keskellä sitä coolerilta imusarjaan nousevaa putkea. Töröttää suoraan auton takaosaa kohti (kts. osa nr.10). Tällä anturilla on taipumus olla luvattoman lyhytikäinen. Ja oleellisinta on se, että ko. anturi ei vikaantuessaan jätä muistiin minkäänlaista vikakoodia. Ja vikaantuessaan anturi tarjoaa eculle tasaisen +120 asteen lämpötilatiedon. Jokainen varmaan tietää, mitä se tarkoittaa ruiskutustapahtuman suhteen. Huomasin tämän aivan sattumalta omasta autostani, kun tutkailin anturien livedatatietoja. Ja ylläys; tänään soittaessani Mikalle ohjelmointiaikaa, kehoitti hänkin tarkastamaan ko. anturin kunnon ennen Leppävedelle menoa, koska on kuulemma poikkeuksetta viallinen joka toisessa 535d:ssä. Tässä tapauksessa olin sen sattumalta itsekin huomannut, ja juuri eilen vaihdoin uuden anturin (=n.10 euroa). Nyt saa ecu oikeita lukemia, ja tulipa samalla koko vetoalueelle selvä lisäpotku. Sillä oli selvästi jonkinlainen vaikutus auton terävyyteen.

                          Samalla tuli puhetta myös MAF:in merkityksestä. Kyselin jo aiemmin täällä, kun autoni pyynti on täydellä kiihdytyksellä tasan 850, mutta toteutuma 1300-1400. Se on kuulemma normaalia, eikä 535d:ssä MAF-tiedolla ohjata muuta kuin EGR:n toimintaa. Täydellisen toiminnan kannalta kuulemma riittää, jos MAF pelaa normaalisti 200-600mg/s lukemien välillä.
                          Voisitko viitsisitkö raottaa kun auto ei ole tässä mulla tänään, mahtuuko tuonne äitin pikku kotikokin pienet kätöset sormineen ja onko sen vaihto ihan minuutin homma vai tarvisko purkaa jotain tieltä tuon vaihtaakseen?
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            #73
                            .
                            Moottorin imuilman lämpötila-anturilla peilataan lisäkorjausta moottoriin menevän hapen määrälle.
                            Siis mitä kuumempaa ilma coolerin jälkeen on, sitä vähemmän siinä on happea -> ohjelma huomioi sitä vähentämällä ruiskutettavan polttoaineen max määrää -> pysyy savunkin määrä kurissa.
                            Jonkinlaisena nyrkkisääntönä voi pitää viittäkymmentä astetta.
                            Kun lämpö ylittää sen, astuu käytännössä jonkinlaiset rajoitteet esiin.

                            Ilmamäärämittarista sanoisin sen verran.
                            Että uudemmat bemarithan on lamda-ohjattuja.
                            Eli niihin kyllä saa syöttöjä, vaikka maffi ei aivan täydessä iskussa olisikkaan.
                            Kunhan tosiaan pysyy vikatilarajojen haarukassa.
                            Mutta ei siinä enää voi kyllä mistään varsinaisesta ilma/polttoainesuhteen säädöstä puhua, vaan silloin tehon pyyntö ja säätö suoritetaan yhdellä ja samalla instrumentilla, kaasupolkimella.
                            Siinä lamdakartassa toisella akselilla on ilmamassa ja toisella kierrokset, eli kyllä sitä oikeasti "tarvitaan", mutta miten vaan, herrat haluaa ...
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2328
                              • Uusimaa

                              #74
                              Originally posted by tuikku View Post
                              .
                              Siinä lamdakartassa toisella akselilla on ilmamassa ja toisella kierrokset, eli kyllä sitä oikeasti "tarvitaan", mutta miten vaan, herrat haluaa ...
                              Sen verran itsesuojeluvaistoa on, etten Tuikun kanssa lähde asiasta peistä vääntämään Tosin eipä minulla olisi todellisia aseitakaan millä lähtisin... Toistin vain sen, mitä Mika kertoi minulle puhelimessa. Ehkä se tarkoitti, että ohjelmoinnin jälkeen MAF-tiedosta voidaan tehdä vähemmän merkittävä auton toiminnan suhteen? En tiedä, kun en tiedä...
                              Last edited by JKK; 01-06-2011, 15:39.
                              BMW G30 545e M-Sport

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                #75
                                .
                                No joo, ei kyllä varmasti ollut tarkoitus pahoittaa sinun mieltäsi.
                                Totuushan on, etten ole yhteenkään x35 bemariin ohjelmaa tehnyt.
                                Oli vähän typerää viisastella koko aiheesta.
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎