Bemarin vaihteiston ecuun ei taida millään nykyvehkeillä vielä päästä kiinni.
Aajiitekki varmasti tarkoittikin moottorin ohjauksen karttaa, jolla kerrotaan vaihteiston eculle kulloinenkin vääntö. Todennäköisesti kyse oli siitä että aikaisemmin vaihteisto luuli että käytössä oli vähemmän vääntöä, mitä todellisuudessa oli, niin turbiini pääsi luistamaan. Nyt kun loota tietää, minkä verran vääntöä milloinkin menee läpi, osaa se lukita turbiinin riittävän "pitäväksi" ko. väännöillä.
(tuo kartta on kyllä kunnossa porukoitten 525d:ssä, eli "vika" ei ole siinä.)
Ihan tarkkaan en tiedä mitä kaikkea ja miten paljon laatikossa muutetaan, tuon vääntötiedon perusteella.. varmasti ainakin turbiinin lukkoa, vaihtonopeuksia yms..
Olisi jännnä joskus koittaa huijata laatikkoa vääristämällä tuota vääntötietoa reippaasti ylä tai alakanttiin niin näkisi mitä tapahtuu
Aajiitekki varmasti tarkoittikin moottorin ohjauksen karttaa, jolla kerrotaan vaihteiston eculle kulloinenkin vääntö. Todennäköisesti kyse oli siitä että aikaisemmin vaihteisto luuli että käytössä oli vähemmän vääntöä, mitä todellisuudessa oli, niin turbiini pääsi luistamaan. Nyt kun loota tietää, minkä verran vääntöä milloinkin menee läpi, osaa se lukita turbiinin riittävän "pitäväksi" ko. väännöillä.
(tuo kartta on kyllä kunnossa porukoitten 525d:ssä, eli "vika" ei ole siinä.)
Ihan tarkkaan en tiedä mitä kaikkea ja miten paljon laatikossa muutetaan, tuon vääntötiedon perusteella.. varmasti ainakin turbiinin lukkoa, vaihtonopeuksia yms..
Olisi jännnä joskus koittaa huijata laatikkoa vääristämällä tuota vääntötietoa reippaasti ylä tai alakanttiin niin näkisi mitä tapahtuu

Comment