Eilen oli pääkaupunkiseudullakin aamulla pakkasta -20C. Vaimo oli pitänyt webastoa päällä tavallista pidempään, arviolta 20 minuuttia. Hänen sanojensa mukaan lämpöä riitti hyvin koko työmatkan (n. 15km). Normaalisti, selvästi lauhemmalla ilmalla, mutta myös lyhyellä webaston käytöllä (3-10min) sisäilma on viilentynyt alle 10km ajon jälkeen niin että kasvoihin tuleva ilma on tuntunut kylmältä ja ikkunat ei pysy puhtaina. Kommenttia tähän, onko kyseessä käyttäjävirhe vai...?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 523iA 2006 kylmäkö??
Collapse
X
-
Originally posted by 205/65-15H View PostEilen oli pääkaupunkiseudullakin aamulla pakkasta -20C. Vaimo oli pitänyt webastoa päällä tavallista pidempään, arviolta 20 minuuttia. Hänen sanojensa mukaan lämpöä riitti hyvin koko työmatkan (n. 15km). Normaalisti, selvästi lauhemmalla ilmalla, mutta myös lyhyellä webaston käytöllä (3-10min) sisäilma on viilentynyt alle 10km ajon jälkeen niin että kasvoihin tuleva ilma on tuntunut kylmältä ja ikkunat ei pysy puhtaina. Kommenttia tähän, onko kyseessä käyttäjävirhe vai...?
Minullakin viallisella termostaatilla lämpesi ohjaamo hyvin aina kun webasto oli päällä, mutta se sammuu kun moottorin lämmöt n.70c. Sitten voi jo tulla viileää puhallusta tuolla pakkaskelillä-20.
Comment
-
-
Originally posted by E39touring View PostMukavuus webastohan toimii juuri noin. Ei lämmitä moottoria vaan vain lämmityslaitteessa kiertävää vettä. Kun webasto sammuu avutuu "changeover" ventiilii ja silloin lämpö tulee moottorilta.
Minullakin viallisella termostaatilla lämpesi ohjaamo hyvin aina kun webasto oli päällä, mutta se sammuu kun moottorin lämmöt n.70c. Sitten voi jo tulla viileää puhallusta tuolla pakkaskelillä-20.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostEi minukaan mielestä/kokemusten mukaan tehdas webastoa saa bensakoneisessa päälle koneen käydessä. Starttauksen yhteydessä webasto sammuu ja sen jälkeen esim. iDrivessa weban suorakäyttö on mahdotonta. Sammumisen voi todentaa paitsi merkkivalosta, myös kuuntelemalla auton ulkopuolella.
ja eihöhän bensassa ohjaus ole samanlainen kuin dieselissäkin?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostEi minukaan mielestä/kokemusten mukaan tehdas webastoa saa bensakoneisessa päälle koneen käydessä. Starttauksen yhteydessä webasto sammuu ja sen jälkeen esim. iDrivessa weban suorakäyttö on mahdotonta. Sammumisen voi todentaa paitsi merkkivalosta, myös kuuntelemalla auton ulkopuolella.
Ei lähde päälle auton käydessa, mutta jos olet vaikka kaukosäätimellä webaston käynnistänyt ennen auton käynnistysta on webasto mukana. Sammuu kun koneen lämmöt noin +70.
Olen tätä käyttänyt hyödyksi lyhyillä matkoilla ja varsinkin mukavaa silloin kun moottorin termostatti kettuilee!!
Webaston käyntiäänen kyllä kuulee hyvin auton käydessäkin ja auton alle tulee webaston pakoputkesta sulamisjälki lumeen, jos auto paikoillaan.
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostEilen oli pääkaupunkiseudullakin aamulla pakkasta -20C. Vaimo oli pitänyt webastoa päällä tavallista pidempään, arviolta 20 minuuttia. Hänen sanojensa mukaan lämpöä riitti hyvin koko työmatkan (n. 15km). Normaalisti, selvästi lauhemmalla ilmalla, mutta myös lyhyellä webaston käytöllä (3-10min) sisäilma on viilentynyt alle 10km ajon jälkeen niin että kasvoihin tuleva ilma on tuntunut kylmältä ja ikkunat ei pysy puhtaina. Kommenttia tähän, onko kyseessä käyttäjävirhe vai...?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostEi minukaan mielestä/kokemusten mukaan tehdas webastoa saa bensakoneisessa päälle koneen käydessä. Starttauksen yhteydessä webasto sammuu ja sen jälkeen esim. iDrivessa weban suorakäyttö on mahdotonta. Sammumisen voi todentaa paitsi merkkivalosta, myös kuuntelemalla auton ulkopuolella.
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostJaha, testasin ja olin väärässä. Webasto jatkaakin käynnistyksen jälkeen, vaikka merkkivalo sammuu ja joku puhallinääni vaimenee selvästi käynnistyksen yhteydessä. Uutta oppii vaikka tässä on jo monta vuotta kokemusta tuosta autosta :-)
eli kun moottori on vielä kylmä, ei turhaan puhalleta sisään kylmää ilmaa...
Esim. Volvoissa tuo polttoainelämmittimen toiminta on paljon fiksumpaa,
sisäpuhallus käynnistyy vasta kun jäähdytysnesteen lämmöt on +20 astetta...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostJaha, testasin ja olin väärässä. Webasto jatkaakin käynnistyksen jälkeen, vaikka merkkivalo sammuu ja joku puhallinääni vaimenee selvästi käynnistyksen yhteydessä. Uutta oppii vaikka tässä on jo monta vuotta kokemusta tuosta autosta :-)
Tämä tieto voisi selittää tätä meidän vikakuviota. Eli kovemmilla pakkasilla moottori ei ehdi lämmetä jolloin autolla joutuu ajamaan webasto päällä pidempään ja kabiiniin tulee lämmintä ilmaa webastosta yli 10 kilometriä. Heikoimmilla pakkasilla moottori lämpiää nopeammin, jolloin webastokin menee aikasemmin pois päältä ja kylmä kyyti alkaa aikaisemmin.
Kysymys: Missä voisi olla vika, kun auto tiputtaa tehdaswebaston pois päältä moottorin lämmettyä riittävästi, niin se ei osaa lämmittää moottorin lämmöllä kabiinia kuin vasta uusintastartin jälkeen? Vasemman lokarin vesiventtiiili on poistettu ja vastus laitettu.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostUutta minullekin. Webaston valon toimintalogiikasta voisin lähettää tehtaalle terveiset. Menee vähän samaan sarjaan kuin puuttuva jäähdytysnesteen lämpömittari
Tämä tieto voisi selittää tätä meidän vikakuviota. Eli kovemmilla pakkasilla moottori ei ehdi lämmetä jolloin autolla joutuu ajamaan webasto päällä pidempään ja kabiiniin tulee lämmintä ilmaa webastosta yli 10 kilometriä. Heikoimmilla pakkasilla moottori lämpiää nopeammin, jolloin webastokin menee aikasemmin pois päältä ja kylmä kyyti alkaa aikaisemmin.
Kysymys: Missä voisi olla vika, kun auto tiputtaa tehdaswebaston pois päältä moottorin lämmettyä riittävästi, niin se ei osaa lämmittää moottorin lämmöllä kabiinia kuin vasta uusintastartin jälkeen? Vasemman lokarin vesiventtiiili on poistettu ja vastus laitettu.
Vilkaise niitä moottorin lämpöjä!! Webasto lähtee pois päältä, kun moottori n.70c, mutta jos autossa EI toimiva termari niin lämmöt ei vain riitä. Kun moottori sen normilämmössä +97, niin tarkenee!!
Nyt ei tätä ongelmaa kun itsellä toimiva termari!! Moottorin lämmönnousu jatkuu tasaisesti tuonne termostaatin avautumislämpötilaan.Last edited by E39touring; 21-03-2013, 21:48.
Comment
-
-
Originally posted by E39touring View PostVilkaise niitä moottorin lämpöjä!! Webasto lähtee pois päältä, kun moottori n.70c, mutta jos autossa EI toimiva termari niin lämmöt ei vain riitä. Kun moottori sen normilämmössä +97, niin tarkenee!!
Nyt ei tätä ongelmaa kun itsellä toimiva termari!! Moottorin lämmönnousu jatkuu tasaisesti tuonne termostaatin avautumislämpötilaan.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Laitetaas taas uusimmat vinkeet. Pakkasta -5, weballa 10 min. esilämmitystä, ikkunat sulaksi. Autoon oli unohtunut manuaalilämmitys päälle joka sitten ajossa napattiin automaatille parin kilsaa startista. Lämpöä riitti perille asti kun normaalisti puskee kylmää. Alkaako kallistua automaatti-ilmastoinnin sekoiluksi?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostMitenkäs selität sen että kun webastoa ei käytä, auto lämpenee oikein hienosti. Jos vika olisi termarissa niin luulisi auton olevan aina kylmä:think
Jostain syystä en vain luota näihin termostaatteihin!! Nyt kun eri valmistajan termari käytössä, niin ei ole ollut ongelmia lämpöjen riittävyyden kanssa!! Jos vaiva poissa ensitalvena 2013-14, niin alkaa vaiva olemaan "merkkiriippuvainen"!! Behr=kylmä / Wahler=lämmin. Jää nähtäväksi..........!!?
Jos ei auto (malli) vaihdu!!
(335i coupe kiinnostaa..........!!) Turbo lämmittää.......!!!Last edited by E39touring; 31-03-2013, 20:08.
Comment
-
-
Nostellaans tätä ''vanhaa'' topikkia. Yritin leimata tänään autoa ja pomppas koska obd testissä oli tallessa koodi ''termostaatin ohjauspiiri korkea'' auto on kyllä todella lämmin ja ainakin kiekkomittarin asteikko nousee samaan kuin kesälläkin. mites näiden kanssa on käynyt onko ollut termari jumppaa vai pelkkä nollaus ja takaisin leimalle.. ja autohan oli -04 530iAEuro-spec supra tt
e60 530i
audi 100 2.6Q
honda cbr 954
Comment
-
Comment