Tuore auto, eka postaus!
Samaa vikaa, tilasin seekpart24.comista uuden termarin. Ruuvaan kiinni jahka saan kärryn takaisin Laakkoselta. Sytytyksenohjausyksikkö kärvähti.
Malli: 525xi -07 E61 N53B30 autom.vaihteet autom.ilmastointi
E61 523iA 2006 kylmäkö??
Collapse
X
-
Minunkin autossa taitaa olla tätä vikaa... olen nyt muutamana aamuna salavalikosta katsonut miten lämpenee työmatka-ajossa ja
esim. tänä aamuna ulkona -2C ja 20km motaria + 5km hiljasempaa ajoa, eikä matkan lopussa lämmöt ollut kuin +85C.
Iltapäivällä on järestään ollut lämpimämpänä ja saman matkan loppupuolella alkanut olemaan +95C
Pitänee ilmeisesti jossain vaiheessa vaihtaa tuo termari? :think
Autona siis -08 E61 N53B30 manuaali
Leave a comment:
-
Wheeler Dealer -ohjelmassa (Saab 9-3 cabriolet) oli OBD-lukija muistilla, eli laitetaan autoon kiinni ja näyttää kotona tietsikalta USB:n kautta ajomatkan tapahtumat mm. moottorin lämpötilat myöhemmin. Onko noista kokemusta kenelläkään ja toimiiko e60/e61:ssä? Vaikuttaisi helpommalta kuin räplätä salavalikkoja?
Leave a comment:
-
Originally posted by E39touring View PostEi ole muista ongelmallisista autoista kuulunut mitään, mutta oma pelaa kuin unelma tuon termostaatin vaihdon jälkeen. Kunnon pakkasia ei taida enään tulla, mutta aikaisemmin ei näillä nollakeleilläkään auto lämmennyt kunnolla.
Eli kannattaa hommata tuo viimeisin termostaatti, jonka BMW on ottanut käyttöön.
Thermostat 1 11537549476
Mitäs muille kuluu???
Leave a comment:
-
Originally posted by Eki76 View PostMielenkiinnolla lukenut tätä kylmän koneen ongelmaa...
Mulla on taas toisin päin. Auto lämpenee nopeasti ja lämmöt nousee suht nopeesti.
Mutta onko nomaalia, että kone käy 103-105 asteen välissä?
EIikös sen kuuluisi "keittää" jo?
Lukemat otettu obd pistokkeesta androidin torgue ohjelmalla.
Ihan normaali pikatie ajossakin näyttää noita lukemia.
Tuossa tietoja lontooksi:
Leave a comment:
-
Mielenkiinnolla lukenut tätä kylmän koneen ongelmaa...
Mulla on taas toisin päin. Auto lämpenee nopeasti ja lämmöt nousee suht nopeesti.
Mutta onko nomaalia, että kone käy 103-105 asteen välissä?
EIikös sen kuuluisi "keittää" jo?
Lukemat otettu obd pistokkeesta androidin torgue ohjelmalla.
Ihan normaali pikatie ajossakin näyttää noita lukemia.
Leave a comment:
-
Mulla huollossa todettiin lämpöanturin antaneen vikakoodia ja se vaihdettiin. Seuraavilla pakkasilla auto ei siltikään lämmennyt. Nyt nollakeleilla saavuttaa 80 asteen lämpötilan 30km ajon jälkeen.
Auto menee taas huoltoon ensi viikolla. Mulla on kahdesti vaihdettu termari. Tutkinevat huollossa sen ja jos päästää vedet läpi se vaihdetaan uudestaan. Onneksi huolluot menneet takuuseen. Toisen termarin maksoi bmw, koska oli viallinen käytännössä heti. Voi siis olla, että nykyinenkin termari on susi.
Leave a comment:
-
Eilen nousi suoraan 95asteseen, kun oli plussaa. Tosin 80asteesta 95 asteseen kyl kestää omasta mielestä kauan.
Leave a comment:
-
Ei ole muista ongelmallisista autoista kuulunut mitään, mutta oma pelaa kuin unelma tuon termostaatin vaihdon jälkeen. Kunnon pakkasia ei taida enään tulla, mutta aikaisemmin ei näillä nollakeleilläkään auto lämmennyt kunnolla.
Eli kannattaa hommata tuo viimeisin termostaatti, jonka BMW on ottanut käyttöön.
Thermostat 1 11537549476
Mitäs muille kuluu???
Leave a comment:
-
Ok eli sen saa pois. Lähdin -7 moottorilämpö ja nousu tyssäs 65 ja pysähdyin ja käynnistys ja nyt nousi nopeasti 85 ja siitä sit todella hitaasti 93.
Leave a comment:
-
Originally posted by E39touring View Post
HAVAINTOJA: Edellinen termostaatti laitettu Pemuhuollossa Riihimäellä ja siitä oli "hinkattu" kaikki valmistukseen liityvät sarjanumerot pois??? Mistä lienee hankittu??
Myydäänkö jonkun osatoimittajan kautta tehtaan hylkäämiä osia, joista "viilattu" numerot pois??!!
Leave a comment:
-
Tänään uusittu toiseen kertaan päätermostaatti ja nyt vaikuttaisi meikäläisen kiesi lämpeävän. Aamulla kun vein autoa korjaamolle ei -15 pakkasessa moottori lämmennyt 150km matkalla yli +85C (motaria ja 80km/h tietä) Sisällä ei tarvinnut hikoilla!!!
Termostaatin vaihdon jälkeen hienosti lämmöt +95-99 välillä koko paluumatkan!! (samat tiet)
Testasin vielä illalla uudelleen,kun moottori jäähtynyt +15c ja pakkastakin mukavat -12C niin n. 5km pikkutietä ja 10km motaria olivat lämmöt taasen +95C
HAVAINTOJA: Edellinen termostaatti laitettu Pemuhuollossa Riihimäellä ja siitä oli "hinkattu" kaikki valmistukseen liityvät sarjanumerot pois??? Mistä lienee hankittu??
Myydäänkö jonkun osatoimittajan kautta tehtaan hylkäämiä osia, joista "viilattu" numerot pois??!!
Nyt BMW.n alkuperäisnumerolla (11 53 7 549476) oleva termostaatti paikollaan.
Tämähän RAOLEM.in listalla se viimeisin versio.
02 Thermostat 1 08/2006 11537536655 ENDED (Tämä oli alkuperäisenä mun autossa)
02 Thermostat 1 04/2007 11537544788 ENDED
02 Thermostat 1 11537549476
Laitan juttua jos vika palaa hetimiten, mutta kelit lämpenee jo mukavasti!!
Leave a comment:
-
Nyt on vaihdettu kenno ja keskeltä oli puhdas, mutta reunoissa oli jotain vihreää limaa. Ainakaan ei vielä ole tullut sitä kylmä ilmaa jalkoihin mitä tapahtui ennen. Ajelin tossa -5 ja pysty laittamaan asetukset 22, 2palkkia punasella ja soft. Tällä lämpötilalla ennen piti olla se 24, 4palkkia ja intensive. Kuvassa piirretty missä oli paskaa
Tein kanssa moottorilämpötila testin ja kylmänä kun lähtee niin jämähtää johonkin 80-83. Kokeilin vaikka mitä et nousis, mutta ei. Puhalluksen sammuttamalla sai nousemaan max tonne 85. Auto parkkii ja sammuttaa moottori ja 5sekunnin odotus ja päälle. Nousee 93-95 alle minuutissa. Mitähän sit?
Leave a comment:
-
Ei ole mitään uutta keksintöä viileyteen, mutta keittelin tuossa kattilassa vanhaa termostaatia ja jos +97c on aukeamislämpö niin tämä siltäosin kunnossa. Eli isolinja jäähdyttimestä aukesi noissa lämmöissä.
Pienempi lautanen taasen on kokoajan auki useita millejä?!! Kuulukohan näin olla??
Leave a comment:
Leave a comment: