Taitaa olla automaattivaihteiston lämmönvaihdin "heat exchanger" , jossa on sisäänrakennettu termostaatti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 523iA 2006 kylmäkö??
Collapse
X
-
Tuntuu olevan muillakin liikkeellä.
Mine is definitely stuck in the cold higher output setting for some reason! Mostly sits between 77 and 84 Celsius, but the other day when paying careful attention to the temperatures, it did briefly spike to 99 Celsius for a few seconds and then down again! Very very odd!
Pitää alkaa kohta taas irrottelemaan termarin piuhaa, on meinaan vähän viileä ajella.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Juggie View PostVaihdoin tosiaan tuon termostaatin ja lämmöt alkoi pysymään taas siellä missä kuuluukin.
Vanhasta termarista ei käynyt valmistaja ilmi, mutta bmw-logo oli, eli alkuperäinen varmaan.
Sen sai halkaistua kahtia ja voisi joskus oikein tylsän hetken tullen tutkia miten tuon ohjauksen pitäisi toimia...
Ajelin äsken töihin -15C pakkasessa ja mietiskelin, että eipä tule kovin lämmintä ilmaa suuttimista. Salavalikko auki ja lämmöt pyörii 80 asteen hujakoilla.
Miten on mahdollista, että termari voi hajota noin lyhyellä aikavälillä
Comment
-
-
Vaihdoin äsken tilalle Behrin termarin, kun muuta ei tuntunut kenelläkään olevan varastossa.
Vika ei kuitenkaan näyttäisi poistuneen (ulkolämpötila on 15 astetta lämpimämpi kuin aiemmin, joten vaikea olla vielä varma).
Moottori lämpeää kuitenkin edelleen tuskaisen hitaasti ja vaikka kuinka motarilla höylää, niin lämmöt ei nouse yli 97C:n, paitsi jos sammuttaa sisätilan puhaltimen.
Voiko olla, että pakasta vedetty termari on rikki?
Mikä muu tuossa voi olla vialla?
Vaihtoehtoisena ratkaisuna aloin miettimään, että toissa viikolla päivitettiin autoon softat ja olisiko bemari tehnyt jonkun muutoksen moottorilämpöjen suhteen? Epäilen kyllä...
Comment
-
-
Kylmää pukkaa mullakin. Ihan horkassa ajelee vaikka ulkona on plussan puolella, pelottaa ajatellakin mitä pakkasilla tapahtuu.
Autona 530i e61 LCI 2007 N53B30
Löysin tämmöisen - http://www.bmwland.co.uk/forums/view...p?f=1&t=147389
Siellä mainitaan viimeisessä viestissä että
Update: Today after disconnecting the wiring going to the water heater valve located in the right hand corner of the engine bay I now have heat... I wne t for a drive and within two minutes could feel warm air. I then stopped and plugged the wires back in and it went back to I guess just blowing ambient air from outside back into the car. So Ive curently left the wires off.
My question is what does this valve do? What would happen if I left it off all the time? The air con is still working and I've now got what I feel is full control of the air temp in the cabin hot or cold. So I guess the idea of the valve is to stop/slow/reduce the hot coolant going into the matrix. When its disconnected it opens fully hence the heat. Itys ok while the weather is 10-13* however I guess during the summer if hot water is going through the matrix all the time like it is now its not going to be able to cool as well?
Any view on what this valve does please?530i E61 LCI 11/2007
Comment
-
-
Originally posted by Juggie View PostVaihdoin äsken tilalle Behrin termarin, kun muuta ei tuntunut kenelläkään olevan varastossa.
Vika ei kuitenkaan näyttäisi poistuneen (ulkolämpötila on 15 astetta lämpimämpi kuin aiemmin, joten vaikea olla vielä varma).
Moottori lämpeää kuitenkin edelleen tuskaisen hitaasti ja vaikka kuinka motarilla höylää, niin lämmöt ei nouse yli 97C:n, paitsi jos sammuttaa sisätilan puhaltimen.
Voiko olla, että pakasta vedetty termari on rikki?
Mikä muu tuossa voi olla vialla?
Vaihtoehtoisena ratkaisuna aloin miettimään, että toissa viikolla päivitettiin autoon softat ja olisiko bemari tehnyt jonkun muutoksen moottorilämpöjen suhteen? Epäilen kyllä...
Voisiko syyllinen olla vesiventtiili?
Nuo paikallaan käyneet termarit on varmaan sitten ehjiä, että jos jollain on tarvetta, niin saa melkein kättelemällä hakea pois
Toinen ollut paikallaan 9kk ja toinen pari viikkoa
Comment
-
-
Originally posted by Juggie View PostVaihdoin uuden Wahlerin tilalle, eikä tilanne muuttunut miksikään. Softapäivityksen tiedoissa ei ollut mitään moottorin lämpenemiseen liittyvää, eli vika on nyt jossain muualla.
Voisiko syyllinen olla vesiventtiili?
Nuo paikallaan käyneet termarit on varmaan sitten ehjiä, että jos jollain on tarvetta, niin saa melkein kättelemällä hakea pois
Toinen ollut paikallaan 9kk ja toinen pari viikkoa
Jos vesiventtiilistä nykäisee piuhan irti, niin tällöin jää kierto moottorista kennolle eli pelkkää kuumaa. Joku voi korjata, jos olen väärässä. Tätäkin olen kokeillut, mutta ilmastointi päällä lämmöt tippuvat.
Samaa ongelmaa tuntuu olevan liikkeessä, mutta ratkaisua ei löydy..
http://5series.net/forums/e60-discussion-2/525i-engine-coolant-temp-low-little-no-heat-139204/page5/E60 Discussion - 525i Engine/coolant temp low and little to no heat - Hi all, Got an issue on 2005 525i M sport. First off, had radiator replaced after it was found leaking, before this, I know that the engine temperature was at the last two bars on the rev limit on dash. Here's where the problems start... Picked up...
Comment
-
-
Originally posted by DDD View PostTässäkin threadissä on vaihdettu vesiventiiiliä, omasta mukaan lukien. Eikä silläkään mitään vaikutusta lämpöihin.
Jos vesiventtiilistä nykäisee piuhan irti, niin tällöin jää kierto moottorista kennolle eli pelkkää kuumaa. Joku voi korjata, jos olen väärässä. Tätäkin olen kokeillut, mutta ilmastointi päällä lämmöt tippuvat.
Samaa ongelmaa tuntuu olevan liikkeessä, mutta ratkaisua ei löydy..
http://5series.net/forums/e60-discus...-139204/page5/
Ehkäpä minä sitten laitan vain keulaa tukkoon ja ajelen menemään.
Comment
-
-
Päivitystä tähän topic:kiin omalta osalta... Lämmöt saatu takaisin N52B25:een. Ratkaisu oli letku nro. 12:n tukkiminen ennen kuin menee jäähdyttäjään. Viimeisimmässä jäädyttäjämallissa tämä liitäntä poistunut kokonaan.
Autoon vaihdettu Nissens jäähdytin, joka jostain syystä jäähdyttää tehokkaammin osan 12 läpi kiertävän nesteen ja pitää koneen lämmöt max- 75C:ssä. Tällä kertaa syy ei ollut termostaateissa, koska niillä ei ole mitään tekemistä, jos nesteet pääsee koko ajan kiertämään termareiden bypasseista koneelle ja sieltä jäähdyttäjään.
Comment
-
-
Näyttää olevan saatavilla seiskaankin letkua (ainakin kuvassa) missä ei liitäntää jäähdyttäjään.
Liekkö sitten missä malleissa moinen. Mikähän funktio tuolla haaroituksella on. :think Kumminpäin tuossa nyt virtaa neste, lohkolta pumpulle vai toisinpäin?
EDIT: Tuolla aika hyvä kuvaus virtaussunnnista jne: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=642913Last edited by Supa; 14-09-2015, 09:02.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNäyttää olevan saatavilla seiskaankin letkua (ainakin kuvassa) missä ei liitäntää jäähdyttäjään.
Liekkö sitten missä malleissa moinen. Mikähän funktio tuolla haaroituksella on. :think Kumminpäin tuossa nyt virtaa neste, lohkolta pumpulle vai toisinpäin?
EDIT: Tuolla aika hyvä kuvaus virtaussunnnista jne: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=642913
Neste taitaa virrata pumpulta jäähdyttäjään jatkaen automaattilaatikon bypass linjan kautta päätermarin bypass:iin ja suoraan koneeseen.
Comment
-
-
Pakkaset palasi ja niin teki tämäkin ongelma, ainoastaan pahempana kuin aiemmin.
Nyt 25km työmatka-ajoa ei riitä lämmittämään konetta 80:een asteeseen, vaikka keula kokonaan tukossa. Ulkona pakkasta -30 ja viime talvena samalla setupilla kyllä nosti lämmöt kohtuudella. Nyt kun ajelee ~40km, niin lämmöt nousee 90 paikkeille.
Hytissä tarkenee kuitenkin hyvin.
Ajelin tänä aamuna torque päällä ja katsoin moottorin menevän laihaseostilaan. Voisiko tuo aiheuttaa, että lämpöä ei riitä koneen lämmittämiseen, kun kaikki menee hyttiin? Viime talvena Nox-anturi oli rikki ja ei koskaan mennyt laihalle.
Siitä huolimatta, että menee laihaseostilaan, niin syö matka-ajossa aika reippaasti bensaa, hyvä että alle kympin pääsee, vaikka normaalisti 7-8L.
Kulutusviisari kyllä on jossain 7 huiteilla tasakaasulla, mutta keskikulutuslukema ei vain tipahda, vaikka nollasin maanantaina.
Voisiko viallinen ilmamassamittari aiheuttaa korkeata kulutusta?
Mitään vikakoodeja ei ole.
Termostaatti olisi tietenkin ensimmäinen ehdokas, mutta noita on tullut vaihdeltua niin paljon, että mielellään koettaisi löytää jotain muuta syytä, kun termarin vaihto ei ole koskaan täysin ongelmaa poistanut.
Laitetaan tähän vielä, että latausjännite näkyy olevan aika korkea 14.5-14.9V, joko on aika vaihtaa jännitteensäädin?
Comment
-
-
Originally posted by Juggie View PostPakkaset palasi ja niin teki tämäkin ongelma, ainoastaan pahempana kuin aiemmin.
Nyt 25km työmatka-ajoa ei riitä lämmittämään konetta 80:een asteeseen, vaikka keula kokonaan tukossa. Ulkona pakkasta -30 ja viime talvena samalla setupilla kyllä nosti lämmöt kohtuudella. Nyt kun ajelee ~40km, niin lämmöt nousee 90 paikkeille.
Hytissä tarkenee kuitenkin hyvin.
Ajelin tänä aamuna torque päällä ja katsoin moottorin menevän laihaseostilaan. Voisiko tuo aiheuttaa, että lämpöä ei riitä koneen lämmittämiseen, kun kaikki menee hyttiin? Viime talvena Nox-anturi oli rikki ja ei koskaan mennyt laihalle.
Siitä huolimatta, että menee laihaseostilaan, niin syö matka-ajossa aika reippaasti bensaa, hyvä että alle kympin pääsee, vaikka normaalisti 7-8L.
Kulutusviisari kyllä on jossain 7 huiteilla tasakaasulla, mutta keskikulutuslukema ei vain tipahda, vaikka nollasin maanantaina.
Voisiko viallinen ilmamassamittari aiheuttaa korkeata kulutusta?
Mitään vikakoodeja ei ole.
Termostaatti olisi tietenkin ensimmäinen ehdokas, mutta noita on tullut vaihdeltua niin paljon, että mielellään koettaisi löytää jotain muuta syytä, kun termarin vaihto ei ole koskaan täysin ongelmaa poistanut.
Laitetaan tähän vielä, että latausjännite näkyy olevan aika korkea 14.5-14.9V, joko on aika vaihtaa jännitteensäädin?
Comment
-
-
Originally posted by DDD View PostOletko kokeillut irrottaa termarin piuhaa? Jos termari kunnossa, niin DME voi avata termaria, niin että lämmöt pysyy siinä ~80C.
Voisi ottaa illalla irti, josko se nyt tekisi jotain
Comment
-
Comment