Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///THe
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 842
    • Espoo

    Originally posted by LongJohn View Post
    Ok. Kiitos. Alatukivarren pusla, reaktiotangon vai molemmat?
    Mieluiten kaikki, myös taakse. Viikonloppuna tuli kyseinen puslajumppa koko alustan osalta tehtyä ja kylläpä muuttui todella paljon positiiviseen suuntaan. Ja nimenomaan strongflexin puslilla.
    X5 F15 ///Msport
    CRX 2gen +25psi

    Comment

    • LongJohn
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2017
      • 269
      • Kuopio

      Originally posted by ///THe View Post
      Mieluiten kaikki, myös taakse. Viikonloppuna tuli kyseinen puslajumppa koko alustan osalta tehtyä ja kylläpä muuttui todella paljon positiiviseen suuntaan. Ja nimenomaan strongflexin puslilla.
      Ok. Meneeköhän miten jäykäksi pakkasessa jääjäysteisiin tarjotessa?

      Comment

      • tommi_n
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 65
        • Tampere

        Joo kaikki saman akselin puslat samaa materiaalia, muuten menee wituiks.

        Takana varsinkin apurungon vakiopuslat notkuu huolestuttavan paljon. Koko auton, perämurikan kiinnityksen mukaanlukien, kun uretaanittaa niin tulee todella hyvä, vaikka työläs se operaatio on.

        Tottakai renkaisiin kohdistuvat töyssyt/iskut/jne välittyy voimakkaammin. Se on trade-off hyvästä ajotuntumasta tasaisella... Mutta se ja työn määrä on mielestäni ihan hyvin perusteltu jos moottorissa on voimaa. :think

        Jaaniin, apurungon ja perämurikan puslia ei saa kun powerflexiltä....ja ne maksaaaaaaaaa. Tuli vähän typerä olo kun neljä apurungon puslaa ja kolme perämurikan puslaa maksoi enemmän kun Strongflexiltä koko auton tukivarsipuslat.
        BMW e61 535d M-sport
        Lancia Delta HF integrale

        Comment

        • ///THe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 842
          • Espoo

          Originally posted by tommi_n View Post
          Joo kaikki saman akselin puslat samaa materiaalia, muuten menee wituiks.

          Takana varsinkin apurungon vakiopuslat notkuu huolestuttavan paljon. Koko auton, perämurikan kiinnityksen mukaanlukien, kun uretaanittaa niin tulee todella hyvä, vaikka työläs se operaatio on.

          Tottakai renkaisiin kohdistuvat töyssyt/iskut/jne välittyy voimakkaammin. Se on trade-off hyvästä ajotuntumasta tasaisella... Mutta se ja työn määrä on mielestäni ihan hyvin perusteltu jos moottorissa on voimaa. :think

          Jaaniin, apurungon ja perämurikan puslia ei saa kun powerflexiltä....ja ne maksaaaaaaaaa. Tuli vähän typerä olo kun neljä apurungon puslaa ja kolme perämurikan puslaa maksoi enemmän kun Strongflexiltä koko auton tukivarsipuslat.
          Joo, Tommi puhuu tässä asiaa. Itse laitoin nuo perän uretaanipuslat jo lukkoperän laiton yhteydessä syksyllä. Mutta oikasin takakelkan isojen puslien kanssa sen verran, että laitoin oem puslien kanssa powerflexin insertit. Puslat oli vaihdettu hieman aiemmin uusiin oem pusliin. Näiden kaikkien kaveriksi taakse vielä uudet narinahelat ja integraalilinkit (itse luotan Lemfjöldereihin), niin
          X5 F15 ///Msport
          CRX 2gen +25psi

          Comment

          • LongJohn
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2017
            • 269
            • Kuopio

            Originally posted by tommi_n View Post
            Joo kaikki saman akselin puslat samaa materiaalia, muuten menee wituiks.

            Takana varsinkin apurungon vakiopuslat notkuu huolestuttavan paljon. Koko auton, perämurikan kiinnityksen mukaanlukien, kun uretaanittaa niin tulee todella hyvä, vaikka työläs se operaatio on.

            Tottakai renkaisiin kohdistuvat töyssyt/iskut/jne välittyy voimakkaammin. Se on trade-off hyvästä ajotuntumasta tasaisella... Mutta se ja työn määrä on mielestäni ihan hyvin perusteltu jos moottorissa on voimaa. :think

            Jaaniin, apurungon ja perämurikan puslia ei saa kun powerflexiltä....ja ne maksaaaaaaaaa. Tuli vähän typerä olo kun neljä apurungon puslaa ja kolme perämurikan puslaa maksoi enemmän kun Strongflexiltä koko auton tukivarsipuslat.
            Eli siis apurungon ja korin väliset puslat ja sitten perän ja apurungon väliset?

            Alkaahan ne voiman alla antaa periksi monikin paikka. Kireissä vehkeissä tainneet laittaa varsin jäykkiä moottorikumejakin että motti pysyy pellin alla.

            Tässä tätä kokonaisuutta kartoittanut. Karvan vajaa 300k ajettu auto, vakio pappa-alusta tosin DD kanssa mutta kyllähän se vaappuu, keulii ja nyökkii. Oem M-sport olisi yksi jousi-iskari yhdistelmä tai sitten BC. Kovin matalaa ei ole tarkoitus hakea kun on kuitenkin ympärivuotinen käyttökapistus.

            Näiden lisäksi menee ainakin alatukivarret vaihtoon, toinen pallo jo lotisee. Reaktiotangot ja vakaimen tangot vaihtane samalla. Takana taisi olla alatukivarsi semmoinen iso palikka ja vaihdettavat osat vain ne neljä puslaa per puoli? Yläpuolella oli sitten tukivarsi ja reaktiotanko tms jotka on vaihtokamaa?

            Comment

            • tommi_n
              Bimmer Rookie
              • Sep 2014
              • 65
              • Tampere

              Originally posted by LongJohn View Post
              Eli siis apurungon ja korin väliset puslat ja sitten perän ja apurungon väliset?

              Alkaahan ne voiman alla antaa periksi monikin paikka. Kireissä vehkeissä tainneet laittaa varsin jäykkiä moottorikumejakin että motti pysyy pellin alla.

              Tässä tätä kokonaisuutta kartoittanut. Karvan vajaa 300k ajettu auto, vakio pappa-alusta tosin DD kanssa mutta kyllähän se vaappuu, keulii ja nyökkii. Oem M-sport olisi yksi jousi-iskari yhdistelmä tai sitten BC. Kovin matalaa ei ole tarkoitus hakea kun on kuitenkin ympärivuotinen käyttökapistus.

              Näiden lisäksi menee ainakin alatukivarret vaihtoon, toinen pallo jo lotisee. Reaktiotangot ja vakaimen tangot vaihtane samalla. Takana taisi olla alatukivarsi semmoinen iso palikka ja vaihdettavat osat vain ne neljä puslaa per puoli? Yläpuolella oli sitten tukivarsi ja reaktiotanko tms jotka on vaihtokamaa?
              Juuri ne puslat juu. THe:n mainitsemat insertit apurungon pusliin on hyvä lääke jos haluaa säästää puolet rahasta niissä ja vaihto onnistunee pudottamatta runkoa lattialle.
              BMW e61 535d M-sport
              Lancia Delta HF integrale

              Comment

              • revote
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1886
                • Hollola

                Bc Racingin coilit edessä ja rattia kääntäessä narisee yläpäät. Mitä sinne kannattaisi vaihtaa, pelkkää laakeria vai suoraan uudet yläpäät? Yläpäät ovat nekin BC:n.
                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  Originally posted by revote View Post
                  Bc Racingin coilit edessä ja rattia kääntäessä narisee yläpäät. Mitä sinne kannattaisi vaihtaa, pelkkää laakeria vai suoraan uudet yläpäät? Yläpäät ovat nekin BC:n.
                  Soitin Mamasanille ja tilasin vinkistä uudet yläpään laakerit, 10eur kpl.
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • bbs body e28
                    Bimmer Rookie
                    • May 2010
                    • 47
                    • vantaa

                    Mulla on 535d m sportti, tilasin siihen uudet m sport etuiskarit, nyt kun aloin asennusta suunnittelemaan huomasin että vanhat iskarit on sasch sport touringit jotka on siis tarkoitettu vakio alustaiseen autoon. Eikös m sport iskarit ole lyhyemmät? Miten noi on voinu toimia tässä, jousissa on harmaa ja 2 valkoista täplää eli onko ne m sportit

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2759
                      • Tampere

                      Originally posted by bbs body e28 View Post
                      Mulla on 535d m sportti, tilasin siihen uudet m sport etuiskarit, nyt kun aloin asennusta suunnittelemaan huomasin että vanhat iskarit on sasch sport touringit jotka on siis tarkoitettu vakio alustaiseen autoon.
                      M Sport iskareiden tilalle on mahdollista asentaa vakioalustalle tarkoitetut iskarit. Mutta mikäli käytössä on myös M Sport jouset, niin vakioalustalle tarkoitetun vaimentimen toiminta on vajavaista tällaisela yhdistelmällä.

                      Tilanteessasi kyse saattaa olla tietämättömyydestä tai esim. kustannussyistä jos vakioalustalle tarkoitettu vaimennin on usein hinnaltaan edullisempi.
                      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • bbs body e28
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 47
                        • vantaa

                        Ok. Mä luulinkin että iskarit olis ihan loppu jo mutta ehjältä näyttävät. Mutta noista vakio iskareista sporttisuuden puute varmaa n johtui, radalla aika löysä. Eli laitetaanpa m sportit tilalle ja sit uusiksi

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2759
                          • Tampere

                          Originally posted by bbs body e28 View Post
                          Mutta noista vakio iskareista sporttisuuden puute varmaa n johtui, radalla aika löysä.
                          Samalla vaivalla voisit uusia myös kallistuksenvakaajat tukikumit eteen ja miksei taaksekin. Tämä toimenpide voi vähentää löysyydentuhtua hieman lisää noiden iskareiden uusimisen lisäksi, eikä kustannus ole suuri, noin 10 euroa per tukikumi.
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • cape
                            Newbiemmer
                            • Aug 2012
                            • 25
                            • Riihimäki

                            E61

                            Mistä löytyy e61 taakse säädettävät iskarit? :think Ei ole oma googlailu tuottanut tulosta.

                            Edit: mamasanilta saa bc racing tolpat tilaustavarana.
                            Last edited by cape; 31-07-2017, 21:35.

                            Comment

                            • permanent
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 300

                              Mikäs E61:ssä on navasta kaareen mitta edessä ja takana vakio-alustalla?

                              Comment

                              • LongJohn
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2017
                                • 269
                                • Kuopio

                                Olisiko kellään kuvaa E61 Eibach Prokit -30mm jousilla? Eikös tuo ole käytännössä hyvin lähellä oem M-sport korkoa?

                                Iskareiksi miettinyt Sachs M-sport etusia ja sport tanssia. Taakse ei tarvikkeena tuntenut M-sport optiota. DD alusta traktorikorkeudella tällä hetkellä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎