Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hamilton69
    Bimmer Rookie
    • Sep 2014
    • 37
    • Lahti

    Nopea välikysymys, paljonko olette lyhentäneet tuota pohjaanlyöntikumia jos käytössä vakio iskari ja madaltavat jouset edessä? Ei oikein selvinnyt tuolta threadin noin puolivälistä oliko nyt tarpeen vaiko ei?
    Tuossa olisi laatikossa uudet H&R 35mm madaltavat etujouset tuohon omaan 525 nelikkoon. Ajattelin nakata alle ja katsoa miten käyttäytyy? Jos jollain kokemusta tai tietoa asiasta, niin otan mielelläni infoa vastaan.
    Ex.525xia E61

    Comment

    • Bablo81
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 168
      • Savonmua

      Originally posted by hamilton69 View Post
      Nopea välikysymys, paljonko olette lyhentäneet tuota pohjaanlyöntikumia jos käytössä vakio iskari ja madaltavat jouset edessä? Ei oikein selvinnyt tuolta threadin noin puolivälistä oliko nyt tarpeen vaiko ei?
      Tuossa olisi laatikossa uudet H&R 35mm madaltavat etujouset tuohon omaan 525 nelikkoon. Ajattelin nakata alle ja katsoa miten käyttäytyy? Jos jollain kokemusta tai tietoa asiasta, niin otan mielelläni infoa vastaan.
      Minulla kans 530d nelikossa H&R -35mm jouset ja iskarit pohjaa aika hepposista montuista. Itseäni kiinnostaa myös että paljon noita kumeja vois lyhentää:think
      f11 530xd m-sport -12


      - ex e61 530xd m-sport, -06
      - ex e39 530d, -00
      - ex e30 320 touring

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2318
        • Uusimaa

        Originally posted by hamilton69 View Post
        Nopea välikysymys, paljonko olette lyhentäneet tuota pohjaanlyöntikumia jos käytössä vakio iskari ja madaltavat jouset edessä? Ei oikein selvinnyt tuolta threadin noin puolivälistä oliko nyt tarpeen vaiko ei?
        Tuossa olisi laatikossa uudet H&R 35mm madaltavat etujouset tuohon omaan 525 nelikkoon. Ajattelin nakata alle ja katsoa miten käyttäytyy? Jos jollain kokemusta tai tietoa asiasta, niin otan mielelläni infoa vastaan.
        No sillä iskarilla ei tässä ole mitään merkitystä vaan määräävä tekijä on jousen madallus. Jos kyseessä on tuollaiset H&R-jouset niin leikkaat siitä kumista 20-30mm pois. Itselläni on samanlaiset H&R-jouset E61:ssä ja taisin leikata 20mm pois, jolloin vastaavat "M-Suspension" -mallin pohjaanlyöntikumeja. Ei ole minulla ainakaan lyönyt kertaakaan pohjaan.

        Miksi et osta varaosapuljusta suoraan Sachsin suojakumisarjaa, joka on tarkoitettu M-alustalle? Maksaa parikymppiä.
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • hamilton69
          Bimmer Rookie
          • Sep 2014
          • 37
          • Lahti

          Originally posted by JKK View Post
          No sillä iskarilla ei tässä ole mitään merkitystä vaan määräävä tekijä on jousen madallus. Jos kyseessä on tuollaiset H&R-jouset niin leikkaat siitä kumista 20-30mm pois. Itselläni on samanlaiset H&R-jouset E61:ssä ja taisin leikata 20mm pois, jolloin vastaavat "M-Suspension" -mallin pohjaanlyöntikumeja. Ei ole minulla ainakaan lyönyt kertaakaan pohjaan.

          Miksi et osta varaosapuljusta suoraan Sachsin suojakumisarjaa, joka on tarkoitettu M-alustalle? Maksaa parikymppiä.
          Tuo on kyllä aivan totta, täytyy käydä kyseleen valmista kumia kaupasta!
          Ex.525xia E61

          Comment

          • Merlin
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 144
            • Rmk

            Sitä kuuluisaa Bilstein-laatua, etuiskarit B6 kestivät näemmä alle 3 vuotta alla, nyt kolisee ja hikoilee öljyä ulos.

            H&R -35mm madallusjousten kanssa olleet, Mitäs tuonne vaihdellaan tilalle, että mätsää takaiskareitten kanssa, takana myös B6.

            Olis pitännä uskoa lukemaansa eikä tilata bilsteinia ollenkaan
            2006 525 iX

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10031
              • KVLA

              Originally posted by Merlin View Post
              Mitäs tuonne vaihdellaan tilalle
              Konin keltaista laittaisin itse. Koni-Sport on todella hyvä iskari näissä suht painavissa autoissa. Kahteen V8 Bemariin olen laittanut ja ollut tosi tyytyväinen. Ebay...

              Comment

              • Merlin
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 144
                • Rmk

                Kädetänkö mä jotain vai eikö Konin luettelo tosiaan tunne Xdriveen etuiskareita??
                2006 525 iX

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10031
                  • KVLA

                  Empäs huomannut sigun autoasi. Nelikkoon ei tosiaan ole tullut itsellekkään havaintoa Konin keltaisista,kun aikoinaan niittä alustavasti tutkailin.

                  Comment

                  • Paarma78
                    BTCF Member
                    • Jun 2014
                    • 291
                    • Klaukkala

                    Originally posted by Merlin View Post
                    Sitä kuuluisaa Bilstein-laatua, etuiskarit B6 kestivät näemmä alle 3 vuotta alla, nyt kolisee ja hikoilee öljyä ulos.

                    H&R -35mm madallusjousten kanssa olleet, Mitäs tuonne vaihdellaan tilalle, että mätsää takaiskareitten kanssa, takana myös B6.

                    Olis pitännä uskoa lukemaansa eikä tilata bilsteinia ollenkaan
                    Vähis on iskarivaihtoehdot X-driveen. Madallusjousien kanssa paremmin soveltuva Bilstein B8 tolppa (sama kuin B6 mutta enempi madallukselle optimoitu). Muutoin pitänee mennä OEM linjalla tai sitten pitää koko setti vaihtaa KW V3 kynätolppiin (muuta ei taida välissä ollakkaan, reilu vuosi sitten tuli tämä asia perinpohjin koluttua).

                    Joku oli tosin modannut BC Racingin kynätolpatkin nelivetoon (mitenköhän muutoskatsastuksen kanssa)...
                    BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                    BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                    ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                    ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                    Comment

                    • karppa29
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2014
                      • 52
                      • Suomessa brgl

                      Terppa

                      Multa löytyy e61 LCi 530xda -08.

                      Alustaa tekis mieli jäykistää kun on aika velton löysä mutta madallusta en oikeastaan kaipaisi.

                      Äkkiseltään olen lukenut että Xdrivessä vaihtoehdot vähissä, Bilstein B6 tai B8 vaihtoehdot jos takapään pitää alkuperäisenä?

                      Johtuukos tuo xDriven löysyys ylipäätänsä peräpäästä vai etupäästä jos vertaa takavetoiseen?
                      _____________________________________

                      -e61 530xda LCI -08 black

                      Comment

                      • Paarma78
                        BTCF Member
                        • Jun 2014
                        • 291
                        • Klaukkala

                        Originally posted by karppa29 View Post
                        Terppa

                        Multa löytyy e61 LCi 530xda -08.

                        Alustaa tekis mieli jäykistää kun on aika velton löysä mutta madallusta en oikeastaan kaipaisi.

                        Äkkiseltään olen lukenut että Xdrivessä vaihtoehdot vähissä, Bilstein B6 tai B8 vaihtoehdot jos takapään pitää alkuperäisenä?

                        Johtuukos tuo xDriven löysyys ylipäätänsä peräpäästä vai etupäästä jos vertaa takavetoiseen?
                        Jos et madalla niin iskariksi B6, napakoittaa juuri sopivasti! X-drive taitaa vakiona olla veltompi noin yleisesti.
                        BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                        BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                        ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                        ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                        Comment

                        • karppa29
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2014
                          • 52
                          • Suomessa brgl

                          Originally posted by Paarma78 View Post
                          Jos et madalla niin iskariksi B6, napakoittaa juuri sopivasti! X-drive taitaa vakiona olla veltompi noin yleisesti.

                          Ok! Kuulostaa hyvältä. 500-600e plus asennus pari tuntia? Vai laitetaanko ne iskarit pelkästään eteen vai myös taakse(vaikka onkin ilmajousitus takana?) Sorry mulle on nämä alustajutut vähän tuntematon osa-alue
                          Last edited by karppa29; 10-06-2016, 16:26.
                          _____________________________________

                          -e61 530xda LCI -08 black

                          Comment

                          • Paarma78
                            BTCF Member
                            • Jun 2014
                            • 291
                            • Klaukkala

                            Originally posted by karppa29 View Post
                            Ok! Kuulostaa hyvältä. 500-600e plus asennus pari tuntia? Vai laitetaanko ne iskarit pelkästään eteen vai myös taakse(vaikka onkin ilmajousitus takana?) Sorry mulle on nämä alustajutut vähän tuntematon osa-alue
                            Koko kierros iskareita, eli 4kpl. Aika rivakka kaveri saa olla vaikka kaverinkin kanssa jos pariin tuntiin vaihtaa kun vielä joutuu purkaan ja kasaaileen noita etupään tolppia (jouset edessä yms.). Juuri vaihdettiin E61 takavetoon iskarit kahdella jampalla "rivakasti" ja kyllä siihen se 4-5h ainakin meni kaikkine kikkailuineen. 4WD hivenen haastavampi etukardaanien takia.
                            BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                            BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                            ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                            ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                            Comment

                            • Bablo81
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2012
                              • 168
                              • Savonmua

                              tällanen löytyi nelikkoon...:think
                              f11 530xd m-sport -12


                              - ex e61 530xd m-sport, -06
                              - ex e39 530d, -00
                              - ex e30 320 touring

                              Comment

                              • Paarma78
                                BTCF Member
                                • Jun 2014
                                • 291
                                • Klaukkala

                                Originally posted by Bablo81 View Post
                                tällanen löytyi nelikkoon...:think
                                https://www.maperformance.com/produc...drive-b006-1-c
                                Hienoa että alkaa vaihtoehtoja nelikkoonkin löytymään!
                                BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                                BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                                ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                                ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎