Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    Onko kuvaa heittää MarkoK tai vaihtoehtoisesti, mikä kaarimitta sulla on edessä?
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      Originally posted by revote View Post
      Onko kuvaa heittää MarkoK tai vaihtoehtoisesti, mikä kaarimitta sulla on edessä?
      Tässä topicissa post 481 on kuva. Kuva on otettu heti jousien asennuksen jälkeen kun auto on ajettu ulos tallista. Tuo korkeus olisi ollut omaan makuun juuri sopiva, mutta laski tuosta vielä varmaan noin 10mm.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        Kiitos. Ihan soppeli, siis myös sen lisämadalluksen jälkeen.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • Samii-
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 679
          • Klaukkala

          Originally posted by revote View Post
          Samaa kysyn ja mitkä iskarit kaveriksi? Eteen ja taakse. Auto siis E61.
          Mulla on nyt tuossa e60 alla h&r 35 mm jouset ja koni special active iskarit. Olen ollu tyytyväinen ja tasasta menoa sekä ei pinta kovat. Mulla oli myös e61 h&r 35mm jouset sekä koni fsd iskarit ja ne oli kanssa hyvä yhdistelmä. Kuvia löytyy e61 19 tuumasilla sekä 20 tuumasilla vanteilla sekä e60 19 tuumasilla vanteilla.

          Comment

          • jokes911
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 875
            • Espoo

            Millasia takaiskareita olette laittaneet noiden etupäiden kaveriksi E61:ssä? Tosi monta sarjaa on kaupan jossa on vain etupää tuohon farkkuun mutta mitäs sitten sinne taakse?
            2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
            2022 X3 Charged Edition Msport
            1999 Honda CBR 900 SC33
            2009 Husqvarna SMR 510
            2017 KTM EXCF 350

            Comment

            • >Jon1<
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1054
              • Kuopio

              Originally posted by jokes911 View Post
              Millasia takaiskareita olette laittaneet noiden etupäiden kaveriksi E61:ssä? Tosi monta sarjaa on kaupan jossa on vain etupää tuohon farkkuun mutta mitäs sitten sinne taakse?

              itsellä konin jäykkyys säädettävät takana. Ja hyvät on
              ex:F11 535xd M-Sport
              ex:e61 530D M-Sport
              ex:e38 740i mafia
              ex:e36 328
              ex:e36 320
              ex:e30 320->325

              Comment

              • ErkkiE
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 625
                • Espoon haja-asutus

                Meneekö nelivetoisessa E61:ssä kulmat kikkailematta "vihreälle", jos H&R -35 edessä ja takana inaus (noin 20 mm) laskettuna? Vähemmän madaltavia jousia ei taida keulaan saada.

                E

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2761
                  • Tampere

                  Originally posted by ErkkiE View Post
                  Meneekö nelivetoisessa E61:ssä kulmat kikkailematta "vihreälle", jos H&R -35 edessä ja takana inaus (noin 20 mm) laskettuna? Vähemmän madaltavia jousia ei taida keulaan saada.
                  Ei välttättä mene kikkailematta, mutta asia varmistuu vasta suuntauksessa. Kävisikö sinne M Sport jouset, josko olisivat vähemmän madaltavat?
                  IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                  Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • ErkkiE
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 625
                    • Espoon haja-asutus

                    Nelivedossa käsittääkseni sama alusta aina oli m-sport tai ei (tämä auto ei ole). Toki jämäkämmät ja uudemmat vaimentimetkin varmaan parantaisi kummasti, mutta niissäkin on nelivetoiseen rajallinen valikoima. Bilsteiniä saa mutta esim. Koni Sportia ei.

                    E

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2761
                      • Tampere

                      Originally posted by ErkkiE View Post
                      Nelivedossa käsittääkseni sama alusta aina oli m-sport tai ei (tämä auto ei ole).
                      Niin? Jousia ymmärsin kysymyksesi käsittelevän, ja ehdotin josko sinne voisi laittaa vaikkapa M Sport jouset HR:n sijaan mikäli pelkää madaltavan liikaa?

                      Vai ymmärsinkö kysymyksesi toisin?
                      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • ErkkiE
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 625
                        • Espoon haja-asutus

                        M-sport -jouset olisi varmaan just passelit, jos sellaisia olisi nelivetoon. Mutta kun käsittääkseni sellaista asiaa ei ole kuin E60/E61 nelivedon M-sport -alusta. Ainakaan missään ei ole näkynyt osanumeroita sellaiseen.

                        E

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2761
                          • Tampere

                          Originally posted by ErkkiE View Post
                          M-sport -jouset olisi varmaan just passelit, jos sellaisia olisi nelivetoon. Mutta kun käsittääkseni sellaista asiaa ei ole kuin E60/E61 nelivedon M-sport -alusta. Ainakaan missään ei ole näkynyt osanumeroita sellaiseen.
                          Oikeassa olet, ettei M Sport alustaa ole tehtaalta saanut nelivetoiseen. Hain tässä alunperin takavetoisen M Sport -jousien asennusta, mutta alapäät eivät taida asettua yhtä hyvin kuin nelivetoiseen suunnitellut jouset. Tiedä sitten miten jonkinlaisen adapterin rakentelu onnistuisi, mutta taitaa liikenneturvallisuuden kannalta olla järkevämpää etsiä valmista osaa.
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • Oksanen
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 704
                            • Nokia

                            Onkos tässä 5 vuoden aikana mitä edellisestä topikin vastauksesta on kulunut tullut mitään uutta ja ihmeellistä tarjolle E61:seen?

                            Rouvan E61 530d vaihdoin juuri kaikki alustan tukivarret lemförderiin ja myös alatukivarsien puslat. Takana oli kokolailla kaikki vielä orkkista, edessä oli jossain vaiheessa vaihdettu kierros tukivarsia. Alkuperäiset 470tkm ajetut iskarit on aivan loppu (kahdesta tullu öljyt pihalle), ja vielä pitäisi siis uudet iskarit hommata. Tällä hetkellä edessä on bensakoneisen H&R madallusjouset jolloin keulan on saanut juuri ja juuri rouvaa miellyttävään korkeuteen (eli matalaksi), joten kysymys kuuluukin että mitäs tuonne kannattaisi laitella?

                            Ajatuksena on ollut laittaa BC:n coilit eteen ja ehkä Bilsteinin B8 taakse. Mutta onkos täällä herrasväellä ehdotuksia mikä olisi paras combo? Tai miksi tuo yhdistelmä ei olisi hyvä? Takaa meni orkkis ilmajousi 5tkm sitten puhki niin nyt on sielläkin uutta arnottia tilalla molemmin puolin, niin vielä kun iskarit vaihtelee niin ei pitäisi hetkeen tulla alustajumppaa tuohon vehkeeseen.

                            Coileja eteen olen miettinyt lähinnä sen takia että kesällä alla olevilla 20" vanteilla rouva haluaisi alustaa nykyistä alemmaksi, ja nyt alla olevilla 17" kitkoilla sitä olisi taas kiva nostaa jottei puskuri menisi tänäkin talvena paskaksi.
                            E28 535 1985 (S38B36+K31)

                            E36 323 1996

                            E46 Compact 2001

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2287
                              • Vantaa

                              Ei noista kokemusta, mutta lakiteknisesti sekä toiminnallisesti kannattaa hankkia samaa sarjaa eteen ja taakse. KW tai h&r niin ei mene pahasti pieleen.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • Oksanen
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 704
                                • Nokia

                                Originally posted by VilleP View Post
                                Ei noista kokemusta, mutta lakiteknisesti sekä toiminnallisesti kannattaa hankkia samaa sarjaa eteen ja taakse. KW tai h&r niin ei mene pahasti pieleen.
                                Esim H&R:lläkin on vain eteen iskarit olemassa farkkuun, taakse niiltä ei saa jolloin ne olisi jokatapauksessa eri sarjaa. Sinänsä jännä että e60 sitten taas tarjotaan myös H&R takaiskaria, äkkinäinen kuvittelisi että se sedanin takapumppu sopis farkkuunkin mutta eri osanumerolla ne ainakin orkkiksena on. Eli H&R etupään kanssa joutuisi sekoittelemaan silti taakse bilsteinia tai konia.

                                KW:llä taas coileilla saa huikeet max 45mm madallusta mikä ei rouvalle riitä. Niillä sentään tulee takapumput mukana.
                                E28 535 1985 (S38B36+K31)

                                E36 323 1996

                                E46 Compact 2001

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎