Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    Originally posted by LongJohn View Post
    Olisiko kellään kuvaa E61 Eibach Prokit -30mm jousilla? Eikös tuo ole käytännössä hyvin lähellä oem M-sport korkoa?

    Iskareiksi miettinyt Sachs M-sport etusia ja sport tanssia. Taakse ei tarvikkeena tuntenut M-sport optiota. DD alusta traktorikorkeudella tällä hetkellä.
    Kuvaa ei tähän hätään ole, mutta kyllä tuo aika paljon enemmän laskee kuin M-sport jouset.

    Edit. Yksi kuva löytyi joka on otettu heti asennuksen jälkeen. Laskeutui tuosta korkeudesta vielä hieman kun oli muutaman päivän ajanut.
    Last edited by markok; 27-10-2017, 20:05.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • LongJohn
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2017
      • 269
      • Kuopio

      Originally posted by markok View Post
      Kuvaa ei tähän hätään ole, mutta kyllä tuo aika paljon enemmän laskee kuin M-sport jouset.

      Edit. Yksi kuva löytyi joka on otettu heti asennuksen jälkeen. Laskeutui tuosta korkeudesta vielä hieman kun oli muutaman päivän ajanut.
      Kiitoksia. Sehän näyttää ihan ryhdikkäälle. Toiminee hyvin ympärivuotisessa arkikäytössä? Oliko mimmoset iskarit? Ainakin aiemmissa kulkineissa yllättävän paljon vaikuttanut onko suht lopussa olevat iskarit vai topakat uudet.

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by LongJohn View Post
        Kiitoksia. Sehän näyttää ihan ryhdikkäälle. Toiminee hyvin ympärivuotisessa arkikäytössä? Oliko mimmoset iskarit? Ainakin aiemmissa kulkineissa yllättävän paljon vaikuttanut onko suht lopussa olevat iskarit vai topakat uudet.
        Hyvin pärjää normaalissa arkikäytössä. Iskarit vaihtuivat samalla Konin FSD malliin. Takapäätä on laskettu Inpa:lla muistaakseni 15mm.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • LongJohn
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2017
          • 269
          • Kuopio

          Originally posted by markok View Post
          Hyvin pärjää normaalissa arkikäytössä. Iskarit vaihtuivat samalla Konin FSD malliin. Takapäätä on laskettu Inpa:lla muistaakseni 15mm.
          Vain 15mm? Oliko M-sport / sport vakiona vai ihan traktori?

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            Originally posted by LongJohn View Post
            Vain 15mm? Oliko M-sport / sport vakiona vai ihan traktori?
            Vakio alusta oli ja tuolloin takana napa-kaari mitta oli pienempi kuin edessä. Nyt se on takana hieman isompi kuin edessä. Nämä on makuasioita milloin suhde on sopiva, mutta omaan silmään tuo on noin ihan OK. Lisäksi olen havainnut, että perä laskee aina todellisuudessa hieman enemmän kuin mitä Inpa:aan syötetty arvo on.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • LongJohn
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2017
              • 269
              • Kuopio

              Originally posted by markok View Post
              Vakio alusta oli ja tuolloin takana napa-kaari mitta oli pienempi kuin edessä. Nyt se on takana hieman isompi kuin edessä. Nämä on makuasioita milloin suhde on sopiva, mutta omaan silmään tuo on noin ihan OK. Lisäksi olen havainnut, että perä laskee aina todellisuudessa hieman enemmän kuin mitä Inpa:aan syötetty arvo on.
              Aivan. Eikai siinä kunhan näyttää ok valot sojottaa oikeaan suuntaan. Osanneko nuo Xenonit käännellä itsensä itse vai pitääkö manuaalisesti veivata?

              Comment

              • Görandd
                Bimmer Rookie
                • Jan 2017
                • 39
                • Finland Vöyri

                Bc coilit kannattaako ostaa suoralla jousella ja bc yläpäällä vai orkkis tyyppisellä jousella ja orkkis yläpäällä?

                Mitä eroa? Hyödyt/haitat?
                Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

                Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

                Comment

                • disme
                  BTCF Member
                  • Dec 2015
                  • 69
                  • Tampere

                  Originally posted by Görandd View Post
                  Bc coilit kannattaako ostaa suoralla jousella ja bc yläpäällä vai orkkis tyyppisellä jousella ja orkkis yläpäällä?

                  Mitä eroa? Hyödyt/haitat?


                  Omalla yläpäällä ja orkkistyyppisellä jousella ilmeisesti vähän pehmeämpi ja pintaherkempi käytös, eron ei kuitenkaan pitäisi olla suuri.

                  Itse ostin BC:n yläpäillä olevan setin, kun auton omat yläpäät olivat aivan valmiit ja oletin asennuksen olevan nopeampaa, kun on vain kokonaiset pamput vaihdettavana.

                  BC:n oman yläpään laakeri on ainakin näihin suolaisiin talvioloihin ihan todella surkeasti suojattu. 5000km ja kaksi kuukautta myöhemmin parkkihallissa alkoi rattia kääntäessä sellainen vaimea, jousimainen kumahtelu, yläpään laakerit olivat täynnä hiekkaa ja moskaa. :think

                  Purin ne, pesin kaikki osat ja kasasin uudelleen kunnon rasvoilla. Nyt on taas hiljaista, mutta uusiin laittaisin ehdottomasti vaikka sellaiset BC:n neopreenisukat päälle....

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2287
                    • Vantaa

                    Onko e61 neikkoon löytynyt jo hyvää iskari iskari settiä esm h&r jousien kaveriksi? Pitäisi kW v3:sen tilalle keksiä jotain mukavampaa.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • LongJohn
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2017
                      • 269
                      • Kuopio

                      E61 menossa tulevana viikonloppuna BC satsin asennukseen. Paljonko noita tohtii ihan pappa-asennosta pudottaa että A) pelaa edelleen ympärivuotisena käyttiksenä ja B) saa kulmat säädettyä kohtuullisen kohdilleen?

                      Comment

                      • Arde92
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1330
                        • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                        Originally posted by VilleP View Post
                        Onko e61 neikkoon löytynyt jo hyvää iskari iskari settiä esm h&r jousien kaveriksi? Pitäisi kW v3:sen tilalle keksiä jotain mukavampaa.
                        ei varmaan ole muutako BC tolppa
                        E39 M5 Titansilber<------
                        F11 530D Spacegray
                        E36 323i M-sport Med Hölsteri
                        Ex :E61 525D Lci Carboni
                        Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                        Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                        Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                        Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2287
                          • Vantaa

                          Onko BC:ssä progressiiviset jouset?

                          edit: Vastaan itselleni. Jouset on lineaariset, mutta jäykkyys on valittavissa. Tosin takaiskareita en heiltä löytänyt, eli vain etutolpat saatavilla.
                          Last edited by VilleP; 09-04-2018, 08:55.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1227
                            • LAHTI

                            On myös käyvää M5 Touring vakaajia, käy E60/E61

                            Tämä on vanha kirjoitus, mutta tuon esille, että laitoin itselleni BMW E60 530D LCI 2008 malliin BMW M5 E61 Touringin vakaajat etuvakaaja 28mm ja takavakaaja 20mm, tämä vakaaja asia on sellainen ettei moni sitä tajua minä merkitys on noiden iskarin ja jousen lisäksi, voisi puhua pyhästä kolminaisuudesta.

                            Originally posted by JKK View Post
                            En tarkoita vakaajan niveliä, enkä kumipuslia, vaan koko kallistuksenvakaajan tankoja. Näitä tankoja on nimittäin kolmea eri paksuutta riippuen millä alustalla auto on tehtaalta tilattu. Vakiotankojen (=riukujen) paksuus varsinkin takana on vain 13mm, kun taas M-Sport -alustassa ne on 16mm. Ja M5:ssä 18mm. Takavakaajalla on olennainen vaikutus siihen, miten auto taittuu mutkiin. Ja kun lähtökohtaisestikin E60:ssa saisi olla vakiona molemmissa päissä M-Sportia vastaavat vakaajat. Eikä siltikään olisi liian jäykät. Suorastaan ihmettelen, kuinka vähän tästä vakaaja-asiasta on puhuttu täällä näiden alustaparannusten yhteydessä. Tasapainoinen alusta on kokonaisuus, johon vakaajatangot liittyvät olennaisesti. Mielestäni ne on tärkeämpi osatekijä kuin vaikkapa jousen valmistaja. Jousethan lopulta tuntuvat auton alla yllättävän samanlaisilta. Kun taas jäykempien vakaajatankojen vaikutus on välitön, huomattavissa heti ensimmäisessä mutkassa. Ja juuri sellainen jota monet yrittävät hakea esim. madallusjousella. Suurin osa vain tuntuu olevan tyytyväinen, kun auto ui silmän mukaan riittävän matalalla...

                            Itselleni tilasin pari viikkoa sitten Ruotsalaiselta purkaamolta M-Sportin vakaajat (etu+taka), joille tuli hintaa kotiin toimitettuna 134€. Hiekkapuhallus ja jauhemaalaus 40€ sen päälle. Kumipuslat (20-30€) pitää tietysti tässä tilanteessa uusia, jolloin voi harkita vaikka Powerflexin osia, mutta itse en niistä henk.kohtaisesti pidä (mukavuussyistä).

                            Vakaajan osanumerot on samat kaikissa E60/E61 moottorivariaatioissa:

                            ETUVAKAAJA (kaikki mallit)

                            TAKAVAKAAJA (kaikki mallit)

                            ETUVAKAAJA M5

                            TAKAVAKAAJA M5

                            Comment

                            • 325E
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1227
                              • LAHTI

                              Käy kun vaihdat vaan etu vakaajan alumiinilenkin M5 malliseksi

                              Kaikki käy hyvin kun..Käy vaan vaihdat, vaan etuvakaajan alumiinilenkin M5 malliseksi.


                              Originally posted by AnttiMH View Post
                              Muuten sama auto minulla, mutta pre-LCI. Onko M5 vakaajat suoraan kiinnitettävissä? Eli luultavasti sellaisiin vaihdettaessa, tarvitsee vain ne vakaajan puslat ja itse vakaajat, vai onko muuta?

                              Comment

                              • dolby
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 70
                                • Oulu

                                Kolusin aikalailla koko ketjun läpi ja porukka oli laittanut Eibachin pro kittiä nelivetoihin. Mitä nyt katselin paikkoja missä pro kittiä on myynnissä niin missään ei luvata sopivuutta nelivetoihin. Eli oletteko asentaneet noita takavetoihin tarkoitettuja jousia myös nelikoihin? Kohteena olisi siis 530xd vm. 06.

                                H&R -35mm tiputtava on toki vaihtoehtona, mutta jos jutut Eibachin enemmän mukavuuspainotteisesta kyydistä pitävät paikkansa niin se kelpaisi.

                                edit: Eipä sittenkään mitään. Olikin takavetoja ne joihin Eibachin jousia oli laitettu.
                                Last edited by dolby; 30-04-2018, 20:02.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎