Onko kuvaa heittää MarkoK tai vaihtoehtoisesti, mikä kaarimitta sulla on edessä?
e61 madallus
Collapse
X
-
-
Tässä topicissa post 481 on kuva. Kuva on otettu heti jousien asennuksen jälkeen kun auto on ajettu ulos tallista. Tuo korkeus olisi ollut omaan makuun juuri sopiva, mutta laski tuosta vielä varmaan noin 10mm.Originally posted by revote View PostOnko kuvaa heittää MarkoK tai vaihtoehtoisesti, mikä kaarimitta sulla on edessä?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Kiitos. Ihan soppeli, siis myös sen lisämadalluksen jälkeen.
Comment
-
Mulla on nyt tuossa e60 alla h&r 35 mm jouset ja koni special active iskarit. Olen ollu tyytyväinen ja tasasta menoa sekä ei pinta kovat. Mulla oli myös e61 h&r 35mm jouset sekä koni fsd iskarit ja ne oli kanssa hyvä yhdistelmä. Kuvia löytyy e61 19 tuumasilla sekä 20 tuumasilla vanteilla sekä e60 19 tuumasilla vanteilla.Originally posted by revote View PostSamaa kysyn ja mitkä iskarit kaveriksi? Eteen ja taakse. Auto siis E61.
Comment
-
Millasia takaiskareita olette laittaneet noiden etupäiden kaveriksi E61:ssä? Tosi monta sarjaa on kaupan jossa on vain etupää tuohon farkkuun mutta mitäs sitten sinne taakse?2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
Originally posted by jokes911 View PostMillasia takaiskareita olette laittaneet noiden etupäiden kaveriksi E61:ssä? Tosi monta sarjaa on kaupan jossa on vain etupää tuohon farkkuun mutta mitäs sitten sinne taakse?
itsellä konin jäykkyys säädettävät takana. Ja hyvät on
Comment
-
Ei välttättä mene kikkailematta, mutta asia varmistuu vasta suuntauksessa. Kävisikö sinne M Sport jouset, josko olisivat vähemmän madaltavat?Originally posted by ErkkiE View PostMeneekö nelivetoisessa E61:ssä kulmat kikkailematta "vihreälle", jos H&R -35 edessä ja takana inaus (noin 20 mm) laskettuna? Vähemmän madaltavia jousia ei taida keulaan saada.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Nelivedossa käsittääkseni sama alusta aina oli m-sport tai ei (tämä auto ei ole). Toki jämäkämmät ja uudemmat vaimentimetkin varmaan parantaisi kummasti, mutta niissäkin on nelivetoiseen rajallinen valikoima. Bilsteiniä saa mutta esim. Koni Sportia ei.
E
Comment
-
Niin? Jousia ymmärsin kysymyksesi käsittelevän, ja ehdotin josko sinne voisi laittaa vaikkapa M Sport jouset HR:n sijaan mikäli pelkää madaltavan liikaa?Originally posted by ErkkiE View PostNelivedossa käsittääkseni sama alusta aina oli m-sport tai ei (tämä auto ei ole).
Vai ymmärsinkö kysymyksesi toisin?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Oikeassa olet, ettei M Sport alustaa ole tehtaalta saanut nelivetoiseen. Hain tässä alunperin takavetoisen M Sport -jousien asennusta, mutta alapäät eivät taida asettua yhtä hyvin kuin nelivetoiseen suunnitellut jouset. Tiedä sitten miten jonkinlaisen adapterin rakentelu onnistuisi, mutta taitaa liikenneturvallisuuden kannalta olla järkevämpää etsiä valmista osaa.Originally posted by ErkkiE View PostM-sport -jouset olisi varmaan just passelit, jos sellaisia olisi nelivetoon. Mutta kun käsittääkseni sellaista asiaa ei ole kuin E60/E61 nelivedon M-sport -alusta. Ainakaan missään ei ole näkynyt osanumeroita sellaiseen.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Onkos tässä 5 vuoden aikana mitä edellisestä topikin vastauksesta on kulunut tullut mitään uutta ja ihmeellistä tarjolle E61:seen?
Rouvan E61 530d vaihdoin juuri kaikki alustan tukivarret lemförderiin ja myös alatukivarsien puslat. Takana oli kokolailla kaikki vielä orkkista, edessä oli jossain vaiheessa vaihdettu kierros tukivarsia. Alkuperäiset 470tkm ajetut iskarit on aivan loppu (kahdesta tullu öljyt pihalle), ja vielä pitäisi siis uudet iskarit hommata. Tällä hetkellä edessä on bensakoneisen H&R madallusjouset jolloin keulan on saanut juuri ja juuri rouvaa miellyttävään korkeuteen (eli matalaksi), joten kysymys kuuluukin että mitäs tuonne kannattaisi laitella?
Ajatuksena on ollut laittaa BC:n coilit eteen ja ehkä Bilsteinin B8 taakse. Mutta onkos täällä herrasväellä ehdotuksia mikä olisi paras combo? Tai miksi tuo yhdistelmä ei olisi hyvä? Takaa meni orkkis ilmajousi 5tkm sitten puhki niin nyt on sielläkin uutta arnottia tilalla molemmin puolin, niin vielä kun iskarit vaihtelee niin ei pitäisi hetkeen tulla alustajumppaa tuohon vehkeeseen.
Coileja eteen olen miettinyt lähinnä sen takia että kesällä alla olevilla 20" vanteilla rouva haluaisi alustaa nykyistä alemmaksi, ja nyt alla olevilla 17" kitkoilla sitä olisi taas kiva nostaa jottei puskuri menisi tänäkin talvena paskaksi.
Comment
-
Esim H&R:lläkin on vain eteen iskarit olemassa farkkuun, taakse niiltä ei saa jolloin ne olisi jokatapauksessa eri sarjaa. Sinänsä jännä että e60 sitten taas tarjotaan myös H&R takaiskaria, äkkinäinen kuvittelisi että se sedanin takapumppu sopis farkkuunkin mutta eri osanumerolla ne ainakin orkkiksena on. Eli H&R etupään kanssa joutuisi sekoittelemaan silti taakse bilsteinia tai konia.Originally posted by VilleP View PostEi noista kokemusta, mutta lakiteknisesti sekä toiminnallisesti kannattaa hankkia samaa sarjaa eteen ja taakse. KW tai h&r niin ei mene pahasti pieleen.
KW:llä taas coileilla saa huikeet max 45mm madallusta mikä ei rouvalle riitä. Niillä sentään tulee takapumput mukana.
Comment

Comment