Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2036
    • Vantaa



    Kyllä tuossa hr setissä on iskarit taakse. Mulla oli nelikossa kw V3, ja sen ois ainakin saanut lähes mahalleen tarvittaessa.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • lurkki3
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 657
      • ylivieska

      Jos ne h&r jousien madallus keulassa rouvalle riittää niin eikös sinne kannattas vaan hommata eteen vaan m-sportin iskarit ja ajella samoilla jousilla menemään. M-sportin iskarit on toiminu madalletussa e61 takanakin hyvin👌
      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
      Bagged e32
      Ex E61 525d m-sport -06
      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

      Comment

      • Oksanen
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 648
        • Nokia

        Originally posted by lurkki3 View Post
        Jos ne h&r jousien madallus keulassa rouvalle riittää niin eikös sinne kannattas vaan hommata eteen vaan m-sportin iskarit ja ajella samoilla jousilla menemään. M-sportin iskarit on toiminu madalletussa e61 takanakin hyvin👌
        Olisikin näin. Tosiaan tonttiin pitää saada lisää, 20" kesävalssit on sen verran isommat kehältään että kuulemma pitää olla matalampi kesäkäytössä. Ja tosiaanhan nuo nykyiset H&R-jouset on 525 bensan eikä paprujen mukaan edes käy diisseliin. Olisko dieselissä vähän isompi keulapaino, jonka johdosta toi ny o nykysellään jo hieman matalampi kuin H&R-jousillla pitäisi olla. Talvella tosiaan saisi olla hieman korkeampi, talvikäytössä olevat 17" kitkat madaltaa autoa tuosta kesästancesta sentin-pari ja viime talvena meni taas etupuskuri vakuutuksiin kun halkesi.

        Kyl se taitaa kustannustehokkain ratkaisu olla BC:t eteen ja konit tai bilsteinit taakse. KW V3 olisi kiva (Vaikka se oman speksinsä mukaan madalla vain 45mm, mutta tosiaan se lieneekin vain TUV-mitta) mutta hinta on yli tuplat. Tai sitten se H&R:n coilisetti, se ei ollu kauhean pitkälti yli tonnia.
        E28 535 1985 (S38B36+K31)

        E36 323 1996

        E46 Compact 2001

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10923
          • Joensuu

          Originally posted by Oksanen View Post

          Olisikin näin. Tosiaan tonttiin pitää saada lisää, 20" kesävalssit on sen verran isommat kehältään että kuulemma pitää olla matalampi kesäkäytössä. Ja tosiaanhan nuo nykyiset H&R-jouset on 525 bensan eikä paprujen mukaan edes käy diisseliin. Olisko dieselissä vähän isompi keulapaino, jonka johdosta toi ny o nykysellään jo hieman matalampi kuin H&R-jousillla pitäisi olla. Talvella tosiaan saisi olla hieman korkeampi, talvikäytössä olevat 17" kitkat madaltaa autoa tuosta kesästancesta sentin-pari ja viime talvena meni taas etupuskuri vakuutuksiin kun halkesi.

          Kyl se taitaa kustannustehokkain ratkaisu olla BC:t eteen ja konit tai bilsteinit taakse. KW V3 olisi kiva (Vaikka se oman speksinsä mukaan madalla vain 45mm, mutta tosiaan se lieneekin vain TUV-mitta) mutta hinta on yli tuplat. Tai sitten se H&R:n coilisetti, se ei ollu kauhean pitkälti yli tonnia.
          Mitkä rengaskoot siellä on, jos kitkat madaltaa autoa sentin-pari? Eihän vannekoon pitäisi muuttaa auton korkeutta, kunhan siellä on oikean kokoiset kumit. Esim. 225/50ZR17 talvella ja 295/25R20 kesälle. Eroa korkeudessa on 1mm.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Oksanen
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 648
            • Nokia

            Joo ei toki vannekoko muuta auton korkeutta mutta renkailla on halkasijaeroo jonninverran. Olisko 20” vanteilla takarengas 275/30/20, kitkat on ympäriinsä 225/50/17. Eli kesägummin halkasija on 673mm ja talvigummin 657mm. Tuosta tulee 16mm halkasijaeroo eli 8mm auton korkeuteen, ja toi talvipulla varmasti sen muutaman millin auton painosta menee kasaan verrattuna jäykkärunkoiseen kesäkumiin, niin tulee siitä ainakin se sentti. Kesäliitokorkeushan olisi tarkoitus olla mahdollisimman ulkonäkökeskittyneesti matala, talvella sitten haetaan käytännöllisyyttä. Eli nykyisestä tarttis kesällä saada pari senttiä alaspäin, talvella viitisen ylös. Rouva saa säätää työpaikallaan kulmat, eli nekin saa kesä/talvikauteen aina kohdilleen lentokorkeuden mukaan.
            E28 535 1985 (S38B36+K31)

            E36 323 1996

            E46 Compact 2001

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2036
              • Vantaa

              Jos kesäksi alemmas haluaa, niin kannattanee laittaa vakiota vastaava koko.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎