Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anzafin
    replied
    Originally posted by Raine View Post
    Ei kait täälä vielä ole kellään palanut, mutta jossain topikissa vain oli vallalla mielipide, että aivan sama jos palaa nuiden muovikötösten ansiosta. Mutta turhapa näistä on tingata, mie laitan sen mukaan ettei tarvi arpoa, kun persaukinen kerta olen.
    Minkä muovikötösten?

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    .............
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:27.

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by Raine View Post
    Mihin sitä pumppua tarvii, kun näyttää lämpiävän aika hyvin ilmankin. Kts. edellisiä postauksia.

    OWL-1 näyttää maksavan ~160€ ja rahti päälle niin lähentelee jo 180€ ja ei ole edes niitä kunnollisia kaapeleita mistä tulee lisähintaa jos meinaa niitä laitella.



    Paikallisesta autotarvikeliikkeestä Calix PH750 160€, eikä tarvi jänskättää onko se auto palanut aamulla. Tosin puheiden perusteella täällä foorumillahan se ei tunnu haittaavan vaikka auto olisikin palanut aamulla.
    Mitä sinä nyt oikein höpiset autojen palamisista? Kellä on palanut?

    Leave a comment:


  • Habaza
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Tuossahan vesiventtiilin alla on pumppu. Ylläpitolaturi kun on asennettuna, niin siitähän voi virran ottaa.
    Juu siellä se pumppu on mutta miten käytännössä ylläpitolaturilta virran otto, jos piuhat akussa kiinni niin eikö silloin tule myös pumpulle virtaa niin kauan kun akussa virtaa riittää?

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Habaza View Post
    Entä jos laittaa auton oman sähköpumpun pyörimään kun on lämmittämässä? Esim. jollain defan relekappaleella antaisi virtaa vai onko parempia keinoja? Ei tulisi turhaan lisää pumppuja estämään kiertoa ja lämpeäisi tasaisesti lämmityksessä ollessa.
    Tuossahan vesiventtiilin alla on pumppu. Ylläpitolaturi kun on asennettuna, niin siitähän voi virran ottaa.

    Leave a comment:


  • Habaza
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Ai muka saa calixin pumpkitillä tuohon 150€? Nyt kyllä kerrot salaisen toimittajasi, niin tilataan porukalla iso paketti niitä.
    Entä jos laittaa auton oman sähköpumpun pyörimään kun on lämmittämässä? Esim. jollain defan relekappaleella antaisi virtaa vai onko parempia keinoja? Ei tulisi turhaan lisää pumppuja estämään kiertoa ja lämpeäisi tasaisesti lämmityksessä ollessa.

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    ............
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:28.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Raine View Post
    Eilenaamulla 2h lämmitys -10 asteen pakkasessa ja moottorinlämmöt ~50 astetta.

    Minä en kyllä ymmärrä miksi porukka väkertää autohinsa nuita ebayn rimpulalämmittimiä missä ei ole edes kunnollista kaapelia.

    Calixin saa halvemmalla mitä tuon muovirimpulan ja calixissa on valmiina autokäyttöön tarkoitetut kaapelit, eikä tarvi alkaa mitään patetteja kötöstelemään. Mutta jokainenhan tekee niinkuin parhaaksi näkee.
    Ai muka saa calixin pumpkitillä tuohon 150€? Nyt kyllä kerrot salaisen toimittajasi, niin tilataan porukalla iso paketti niitä.

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    .........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:28.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Itsellä tuo Defan säteilylämmitin ja omien kokemuksien mukaan se lämmittää oikein hyvin. Salavalikosta katsottaessa jäähdytysnesteen lämpötila aina 25 astetta lämpimämpi kuin ulkona vallitseva ilma. Lämmitysaika 4-5 tuntia.
    Tuli tuossa askarreltua omaan autoon täällä E6x puolellakin puhuttu OWL Heizeri. Täytyy kyllä myöntää että olen ollut sangen tyytyväinen ko. laitteeseen.
    Vielä kun saan tehtyä täysin luotettavan johdon ko. laitteeseen, niin ei ole huolen häivää.

    Tehoista sen verran notta:
    Lämppärin teho

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Itsellä tuo Defan säteilylämmitin ja omien kokemuksien mukaan se lämmittää oikein hyvin. Salavalikosta katsottaessa jäähdytysnesteen lämpötila aina 25 astetta lämpimämpi kuin ulkona vallitseva ilma. Lämmitysaika 4-5 tuntia.
    Omani on kans toiminut vastaavasti, ihan tyytyväinen olen ollut. ( 8h = +25-30c ulkolämpöön )


    Kuinkahan paljon tuohon vaikuttaa kuinka hyvin pinnat puhdistaa ja paljonko laittaa pii-tahnaa väliin, kun tuntuu joillakin olevan niin tehoton ettei tiedä onko lämmityksessä vai ei ?
    Äkkiseltään tuntuis että säteilee vaikkei tahnaa olis laitettu ollenkaan, mutta kovin on vaihtelevia kokemuksia porukalla, että mikä tuon tehottomuuden sitten aiheuttaa.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Itsellä tuo Defan säteilylämmitin ja omien kokemuksien mukaan se lämmittää oikein hyvin. Salavalikosta katsottaessa jäähdytysnesteen lämpötila aina 25 astetta lämpimämpi kuin ulkona vallitseva ilma. Lämmitysaika 4-5 tuntia.

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    ............
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:28.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Raine View Post
    Eilen asennettiin Calixin 750W letkulämmitin defan säteilijäpaskan rinnalle. Tänä aamuna -15 astetta pakkasta ja tunnin lämmitys pelkällä letkulämppärillä, moottorinlämmöt +10 astetta.

    Aiemmin defan silitysraudalla lämmittäessä 3-4h pikku pakkasessa moottorinlämmöt hädin tuskin nollassa.
    Tuo defalainen taitaa lämmittää moottoriöljyä eikä jäähdytinnestettä?

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:28.

    Leave a comment:

Working...
X