Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Tarviiks pimereissä vetää oma syöttöputki tankilta keulaan?
    Kyllä.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Tarviiks pimereissä vetää oma syöttöputki tankilta keulaan?

    Leave a comment:


  • Larzza
    replied
    Ahaa

    Originally posted by repsa View Post
    ei oo omassa autossa, kun jaksoin nykerrellä weban siihen kiinni, ja vaimon datsuniin en taida jaksaa moista laittaa nykyvastusten tilalle.

    Käyttökokemukset acf-puolelta kaiketi melko hyviä.

    Itse sijoittaisin sen lämppärinkennon vesikiertoon, tuo on kaiketi virrattomana ns. läpihuutava malli, ettei pahemmin ahdista veden virtausta auton ollessa käynnissä.
    Paljo haluaisit työstä hintaa Webaston asennukselle?

    Leave a comment:


  • Larzza
    replied
    Webasto

    niin oliko joku asentanut ja missä?
    Itsellä lohko+sisä mutta ei sitä paljoa käytellä varsinkaan jos joutuu suhaamaan eri työkohteiden välillä.Tämän vuoksi suunittelin Webastoakin.

    pitäs varmaan tutkia tarkemmin mutta puheiden mukaan 1000-1500€ mahdollisesti?

    Tässä oli tällaista



    Eberspächer ja Webasto -lämmittimien myynti - asennus - huolto meiltä ammattitaidolla edullisin hinnoin!
    Hintaesimerkkejä

    Eberspächer Hydronic kauko-ohjauksella. Lämmitinsarja sisältää:
    - Lämmitin Eberspächer 12V Hydronic 4,3kW tai 5,0kW
    - Yleisasennussarja
    - Easystart R+ kauko-ohjain
    - on/off -käyttökytkin auton sisälle
    Hinta paketeille: 4,3kW 990,-
    5,0kW 1140,-

    ei paha jos tonnilla lähtee.

    Mutta luultavasti työt päälle.
    Last edited by Larzza; 07-10-2012, 18:42.

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 16:40.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Harzzu View Post
    Eikö toi CE hyväksyntä riitä??
    Ei todellakaan riitä. Noita CE-merkintöjä nyt saa lätkiä minne vaan.

    Verkkokytkentä tuossa näytäisi olevan tavallisella kojeliittimellä, jossa ei ole minkäänlaista kosteussuojausta. Lisäksi kaapelin pitää olla mekaanisesti suojattu. Tuo sähköliitäntä pitäisi modata. Esim. jatkopätkä Defa tai Calix panssarikaapelia ja puukottaa toisesta päästä piuhan auki. Jos tuon vehkeen saa helposti purettua, niin liittää karvat suoraan laitteen sisään. Poraa vaikka reiän kojeliittimen kohdalle. Sitten kaapelin panssarisuojaosuudesta liimamassalla kojeliittimen koloon. Karvojen läpiviennin kohdalle vielä mielellään läpivientikumi estämään hankautumista muovireunoja vasten. Tai jos laitteen sisällä riittää tilaa, riipaisee kojeliittimen pinnit poikki ja pohjalle niin iso reikä, että koko panssarisuojaosuus menee kojeliittimen pohjaosan läpi.
    Last edited by Clavurion; 06-10-2012, 18:39.

    Leave a comment:


  • Harzzu
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Liittimistä ja johdoista päätellen kyseinen verme ei ole hyväksytty autokäyttöön... Jos auto palaa ja selviää että autoon on kiinteästi asennettu moinen verme, vakuutusyhtiö evää joko korvauksen kokonaan tai osittain...
    "Our products are CE certified. RoHS-compliant, registered WEEE"

    Eikö toi CE hyväksyntä riitä??

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    No jos varaa on niin webasto tietenki!

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    jos ahdistaa webaston hinta, ja on käytettävissä se lohkopaikka kotona ja töissä niin tässäpä ratkaisu ;



    pumpulla varustettu tehokas letkulämmitin. Mitäpä muuta sitä immeinen tarviis, paitti tietenni sisälämppärin ja oisha se akkulaturi kans kiva.
    Liittimistä ja johdoista päätellen kyseinen verme ei ole hyväksytty autokäyttöön... Jos auto palaa ja selviää että autoon on kiinteästi asennettu moinen verme, vakuutusyhtiö evää joko korvauksen kokonaan tai osittain...

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Vain calixilta saa letkulämmitintä.
    Kyllä saa defalta. Jos calixin tuotenumero on re 485 joka sopii noihin niin vastaava on sitten defalta DA 411702

    -molemmat lämmittimet ovat 550 watin tehoisia ja tarkoitettu 19 mm letkulle.

    -omaan pirssiin tuli asennettua calixin setti ylläpitolaturilla juuri äsken, vaikuttaa näillä keleillä "tehokkaalta"...

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by jms-btcf View Post
    Onko kokemusta tästä? Minkä letkujen väliin toi pitäis asentaa?
    ei oo omassa autossa, kun jaksoin nykerrellä weban siihen kiinni, ja vaimon datsuniin en taida jaksaa moista laittaa nykyvastusten tilalle.

    Käyttökokemukset acf-puolelta kaiketi melko hyviä.

    Itse sijoittaisin sen lämppärinkennon vesikiertoon, tuo on kaiketi virrattomana ns. läpihuutava malli, ettei pahemmin ahdista veden virtausta auton ollessa käynnissä.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Haitanneeko tuo pumppullinenlämmitin koneen omaa vedenkiertoa? Tuo vois olla ihan hyvä. Laittaa tuon letkulämmitimen säteilijän kaveriksi niin luulis lämpiävän, tuskin kyllä enää sulakkeet kestää sisätilanlämmittimen kanssa. Eipä kyllä ollu viime talvena ongelmia käyntiin lähdössä pelkällä säteilijälläkään -39 pakkasessa, mutta hehkut kunnossa lähtee varmasti ilman mitään lämmitystä.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    No varmaan just sen samaisen lauhuttimen mutkan tilalle, puukolla vaan se pikkupätkä poikki ja turaamaan.

    Imusarjan alla näet lootan ja sellasen letkumutkan, sitä jotain 19mm kumiletkua, siihen.

    Leave a comment:


  • jms-btcf
    replied
    Onko kokemusta tästä? Minkä letkujen väliin toi pitäis asentaa?

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    jos ahdistaa webaston hinta, ja on käytettävissä se lohkopaikka kotona ja töissä niin tässäpä ratkaisu ;



    pumpulla varustettu tehokas letkulämmitin. Mitäpä muuta sitä immeinen tarviis, paitti tietenni sisälämppärin ja oisha se akkulaturi kans kiva.

    Leave a comment:

Working...
X