memebuy23buy

E60 puhaltaa kylmää kabiiniin (=> OK)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tooto
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 25
    • Rovaniemi

    #46
    Terve!

    Minulla vastaavanlainen ongelma ilmeni n. viikko sitten. Autoni on tosin E91 325d -07 ja tehdaswebastolla.

    Auto oli normaalisti roikassa ja kabiinin lämmitin weballa juuri ennen lähtöä. Lähdön jälkeen ei lämmennyt sisältä juuri ollenkaan. Matka-ajossa autossa kyllä pärjää normaalisti mutta kabiinin lämpiäminen on hidasta!?

    Oliskohan se webaston ohjaama venttiili jumimassa...missähän se sijaitsee nuissa kolmosissa? (pahoittelut kun käytän tätä topiikkia )

    Ps. Vieläkös se letkumuutosmodi on näissä "nykyisimmissä" mahdollinen/helppo tehdä? Voisko joku hieman valottaa millä muutoksilla sais koneenki lämpenemään?
    E91 325d -07

    ex:
    E39 530d
    E34 520i
    E30 316i

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1336
      • Tornio

      #47
      Originally posted by Tooto View Post
      Terve!

      Minulla vastaavanlainen ongelma ilmeni n. viikko sitten. Autoni on tosin E91 325d -07 ja tehdaswebastolla.

      Auto oli normaalisti roikassa ja kabiinin lämmitin weballa juuri ennen lähtöä. Lähdön jälkeen ei lämmennyt sisältä juuri ollenkaan. Matka-ajossa autossa kyllä pärjää normaalisti mutta kabiinin lämpiäminen on hidasta!?

      Oliskohan se webaston ohjaama venttiili jumimassa...missähän se sijaitsee nuissa kolmosissa? (pahoittelut kun käytän tätä topiikkia )

      Ps. Vieläkös se letkumuutosmodi on näissä "nykyisimmissä" mahdollinen/helppo tehdä? Voisko joku hieman valottaa millä muutoksilla sais koneenki lämpenemään?
      Leuhotuksen UHALLAKIN lue tämä topiikki.


      Eli Webaston vedenkierto muutos on tehtävissä E9x sarjoihin.

      Tällä hetkellä VOISI autossasi olla kiertovesipumppu viallinen. Vikakoodit lukuun ja samalla voi testata tuon kv-pumpun toiminnan. Ei kovin harvinaista E9x sarjassa kv-pumppuvika.
      Last edited by e46touring; 26-12-2012, 10:01. Reason: kirotusvirheeee
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • 205/65-15H
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1424

        #48
        Pannaas tilannepäivitystä vesiventiilin poiston jälkeen. Joulaattona auto oli seissyt pari päivää pihassa, satoi lunta, pakkasta 10 astetta. Aamulla weba päälle, lumet sulaa ja kabiini lämpenee. Liikkeelle lähdön jälkeen ei puhalla kauaa lämmintä ja satava lumi alkaa jäätyä tuulilasiin. Sen jälkeen auto seisoo kaupan pihassa tunnin, tyhjäkäyntiä 5 minsaa ja likkeelle ilman webaa. Tällä siivulla auto alkaa lämmetä ja hyvin piisaa lämmintä. Iltapäivällä weba päälle ja hyvin riittää lämmintä. Illalla weba päälle ja hyvin riittää lämmintä. Eli auto ei ole vieläkään kunnossa mutta vähän tuurilla mennään? Mitä kantsisi tutkia seuraavaksi?

        ps. vaikuttaa siltä että kun "vika" on päällä automaatti-ilmastoinnilla, se rupeaa puskemaan reilusti kylmää ilmaa. Ilma tuntuu hivenen lämpimämmältä kun laittaa ilmastoinnin manuaalille ja ajaa tuulettimen kierrokset alas. Voi johtua pelkästään ilman virtausnopeuden muutoksesta.

        ps2. e61 automaatti-ilmastointi on alkanut hummaamaan, eli tasaisen puhalluksen päälle tulee vaimea lisäpuhallus, joka kestää muutaman sekunnin, sitten taas taukoa ja uutta yritystä. Ei ole läheskään niin voimakasta kuin e39:n siilihummailut.
        Last edited by 205/65-15H; 26-12-2012, 09:21. Reason: ps2 lisätty
        e39 M54B22 manual
        Polestar2 LRDM -21
        Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5478
          • S:t Karins

          #49
          Originally posted by 205/65-15H View Post
          Ilma tuntuu hivenen lämpimämmältä kun laittaa ilmastoinnin manuaalille ja ajaa tuulettimen kierrokset alas. Voi johtua pelkästään ilman virtausnopeuden muutoksesta.
          Jos tuo jaksaa puhaltaa lämmintä kun puhaltimen nopeutta laskee niin veikkaan kennoa. Jos pinta-alasta on vain tietty osa käytössä ei lämpö ehdi siirtyä kennon läpi kulkevaan ilmaan. Katso INPA:lla tai DIS:llä kennojen lämpötilat.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • mattimoi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 49
            • Viiala

            #50
            itse huomasin että lämmityslaitteen vesipumpulle ei tule kuin 5volttia kun auto käy??
            akkujännite 14.9. v.
            autossa ei webastoa..
            mistäs lähdetään moista vikaa hakemaan??
            onkos tuolle pumpulle oma sulake jossain?

            ihmetyttää tuo jännite, ymmärtäis jos sulake olis palanut ja kaikki jännite kateissa..
            e61

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5478
              • S:t Karins

              #51
              Originally posted by mattimoi View Post
              itse huomasin että lämmityslaitteen vesipumpulle ei tule kuin 5volttia kun auto käy??
              akkujännite 14.9. v.
              autossa ei webastoa..
              mistäs lähdetään moista vikaa hakemaan??
              onkos tuolle pumpulle oma sulake jossain?

              ihmetyttää tuo jännite, ymmärtäis jos sulake olis palanut ja kaikki jännite kateissa..
              Mistäköhän pumpusta ja volteista nyt puhutaan? Eikös näissä ole ilman älyä/sähköä tuo vesipumppu?
              Sähköinen kiertovesipumppu on vain weban yhteydessä...
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • mattimoi
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 49
                • Viiala

                #52
                kyllä sieltä löytyy kiertovesipumppu vesiventtiilien vierestä..
                kun ottaa liittimen irti niin liittimeen ei tule kuin tuo mainitsemani 5 volttia ja käsittääkseni pumppu on 12 voltinpumppu.
                e61

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #53
                  Originally posted by mattimoi View Post
                  kyllä sieltä löytyy kiertovesipumppu vesiventtiilien vierestä..
                  kun ottaa liittimen irti niin liittimeen ei tule kuin tuo mainitsemani 5 volttia ja käsittääkseni pumppu on 12 voltinpumppu.
                  Minkähän takia INPA ei tunnista rikkinäistä kv-pumppua E60:ssa?E39:ssä kun tuo oli mykkä tuli siitä selvä vikakoodi..Voin mitata tuosta omasta voltit tässä illan aikana..herkistelemällä pyörii hetken ja sitten taas jumittaa.
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • mattimoi
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 49
                    • Viiala

                    #54
                    pumpun pitäis vissiin pyöriä kokoajan, ja silloin kun on rest-toiminto päällä....
                    e61

                    Comment

                    • arne525
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 97
                      • 02600

                      #55
                      Itsellä samoja havaintoja,E60 LCI, N53 moottori tehdas webastolla.

                      Termostaatti ja lämppärin kenno vaihdettu mutta lämpöä tulee silti aika hitaasti etenkin jaloille, joskin molemmille puolille samalla tavalla. Kun webastolla lämmittää, tulee koppiin kyllä lämmintä.

                      Ajossa pakkasilla lämmöt pyörii uudesta termarista huolimatta 78 asteen kieppeillä ja nousee 90 vain lämpimämmillä keleillä.

                      Eikös näissä pitäisi tuo kiertovesipumppu olla? En löydä sitä varaosakatalogista enkä autosta... Missä tämän pitäisi löytyä?

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        #56
                        Originally posted by mattimoi View Post
                        pumpun pitäis vissiin pyöriä kokoajan, ja silloin kun on rest-toiminto päällä....
                        Juuri mittasin liittimeltä, 4,17 volttia.Tämä auto siis diesel.Pumppu ei pyöri, kopistelu ei enää auttanut.Bmw kun tulee tiettyyn ikään, eihän siinä toimi mikään...Tämä on kyllä sellanen malli että kun 2 vikaa saa korjattua on 3 uutta jo odottamassa
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5478
                          • S:t Karins

                          #57
                          Originally posted by mattimoi View Post
                          kyllä sieltä löytyy kiertovesipumppu vesiventtiilien vierestä..
                          kun ottaa liittimen irti niin liittimeen ei tule kuin tuo mainitsemani 5 volttia ja käsittääkseni pumppu on 12 voltinpumppu.
                          Totta,vaikka toisin luulin, sähköinen kierovesipumppu löytyy kaikista. Näiden pelien yksi tyyppivika on juuri tuo kiertovesipumppu (ainakin weballisissa)...
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            #58
                            Originally posted by creative 22 View Post
                            Minkähän takia INPA ei tunnista rikkinäistä kv-pumppua E60:ssa?E39:ssä kun tuo oli mykkä tuli siitä selvä vikakoodi.
                            Häh? Itsellä ainakin tuli selvä vikakoodi. Tuota pumppuahan ohjaa IHK, sieltä ne vikakooditkin pitää lukea.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • arne525
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 97
                              • 02600

                              #59
                              Tätä samaa pummpua epäilen itsekin mutta missä ihmeessä se löytyy N53 mallissa? en pystynyt mitenkään paikallistamaan...

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1424

                                #60
                                Originally posted by arne525 View Post
                                Termostaatti ja lämppärin kenno vaihdettu mutta lämpöä tulee silti aika hitaasti etenkin jaloille, joskin molemmille puolille samalla tavalla. Kun webastolla lämmittää, tulee koppiin kyllä lämmintä.
                                Minkä takia nämä vaihdettu? Tutkittiinko vanhaa kennoa? Tuliko muutosta/parannusta lähtötilanteeseen? Onko vesiventtiilille tehty mitään?
                                e39 M54B22 manual
                                Polestar2 LRDM -21
                                Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                                Comment

                                Working...
                                X