Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Se egr,n laippa käy hyvin tarkoitukseen.
    Ei kannata sotkea alkuperäistä järjestelmää "ylimääräisen" hukkaportin toimintaan, riittää kun tekee seuraavanlaisen tuunauksen.
    Jos alkuperäinen ahtopaineen pyynti on vaikka 2,2bar, niin laittaa, tai säätää ylim. hukkiksen aukeamaan vaikkap 2,4baarissa.
    Silloin ohjelma hoitaa ahtopaineen säädön kaikissa normitilanteissa, ylim hukkis on vaan vahtimassa, ettei ahdot "karkaa", eikä se muuten sekaannu järjestelmän toimintaan mitenkään, mikäon hyvä.


    Minun mielestäni tämä ei nyt ole hukkaporttiongelma ollenkaan...
    Hukkaportti on järjestelmän toiminnan kannalta vähän huono asia.
    Se "hukkaa" pakokaasujen energiaa harakoille.
    Teillä on pienelle ahtimelle laitettu "liikaa" syöttöjä
    Toiselta kantilta ajatellen - se energia riittäisi hyvin suuremmalle ahtimelle, joka samalla toimisi paremmalla hyötysuhteella ja antaisi lisäilmaa.
    Lisäämällä hukkaportteja samalla hukkaan menevän energian määrää kasvatetaan, se ei varsinaisesti lisää moottorin läpi menevän ilman määrää - se vihjailee järjestelmässä olevasta ongelmakohdasta pikemminkin...
    Lisäteho vaatii lisäilmaa.

    Coolerin suhteen olisin sitä mieltä, että ihan "tavallinen" riittävän suuri on paras ja helpoin ja loppupelissä varmatoimisin ratkaisu.
    Hyvällä, isolla ilma/ilma coolerillakin jo pääseesellaiseen tilanteeseen, jossa ahtoilman lämpö ei nouse, kun muutaman asteen ulkoilman lämpöä korkeammaksi - se riittää - helteelläkin.

    Yleensä vakioautoissa koko järjestelmän ilman virtauksen kannalta ahtain kohta "järjestetään" siihen ahtimen pakosiivelle, johtuu ihan siitä, että mekaaninen toiminta on silloin paras.
    Ahtimen siipikokojen suurentaminen kohtuulisessa määrin silloin lisää moottorin läpivirtausta lähes suoraan samassa suhteessa kun ahdin pääsee "alueelle".

    Sitten on sellainen juttu vielä, että kun sitä syöttöä paaaljon lisätään ja suutinkarttaa väännellään, niin ruiskutuksen ajoitus alkaa siitä optimista menne enemmän ja enemmän persiilleen.
    Muunmuassa tästä syystä pitää pakopaineiden kurissa pysymiseksi pakopesän kokoakin suhteessa pikkuisen enemmän kasvattaa, siksi ne vakiosta tehdyt hybridit ei niin kamalan hyviä loppupelissä yleensä ole.

    Merssumies suvaitsi "saapua" paikalle! Hyvää niin!

    Lisäteho vaatii lisäilmaa on tietty totta, mutta jos esimerkiksi softa on tehty niin, että pyynti on 2.3bar ja imusarjaan työnnetään "pahimmillaan" 2.7bar ennenkun anturi heittää vammatilan päälle, niin mihin tässä nyt enään ilmaa tarvittais lisää?
    Ymmärrän toki tilalle ruuvattavan isomman ahtimen tuoman kapasiteettilisän, mutta jos sille tielle lähtee, niin hommassa joutunee ottaan huomioon myös ton kaksoisahtimien yhteenpelaamisen. Kompurapesiä muuttamalla pääsis samalla "säätään" sitä otto päätä, eli pakopaine puolta.
    Toisaalta toi on aika "herkullinen" lähtökohta, kun isompaa ahdinta kysellään muutenkin vasta siellä korkeilla kierroksilla, joten ylärekisteriin sais kivasti muutosta.
    Houkuttelevaa, mutta kallista ja paikkoja koittelevaa.

    Mutta kyllähän se niin on, että hukkaportti on hukkaenergiaportti. Ahtimien täydellisellä yhdistelmällä viritystasoon nähden ei varmaan missään asteessa tarvis isompia hukkaportteja näitten kanssa. Ja näinhän tuo pelaa vakio ohjelmalla, ahtimilla ja hukkaportillakin...tuskin tarvis edes tuon kokosia hukkaportin kanavia mitä tehtaalta on tullut...

    Tuikku mb miehenä on ymmärrettävästi heti ajattelemassa superturbotuksia, kun dieselin virityksistä joku menee mainitteen.

    Itelleni riittäis, että sais ton nykysen ilmatulpan tuolta purettua, niin ei tarvi ahtimenkaan vinkuttaa noin äärirajoilla. Samalla kun sais ahtolämmöt ja paineet laskeen, niin pääsis ohjelmaankin tekeen pikku lisän niin, ettei olis ihan vaan yliahtamisen ehdoilla kikkailtu. Nyt on käsittääkseni syötöt rajattu just sille kohtaa missä paineet alkaa karata ja ahtopyyntiä on nostettu tarvittua ylemmäs, ettei lyö heti vikatilaan kun käytännössä karkaa kuitenkin. Nyt sit ottaa pitkiä vetoja, niin paineet kuumenee ja kasvaa ja boooo ja lopulta vikatila. Dynossahan tämä ongelma ei vielä näy vikatiloina, eikä oikeastaan silmään paistavana tehon laskunakaan mittatilanteen hetkellisyyden ja vastuksen takia.

    Iteltäni kun oon paineita seurannu, niin toi menee noilla ns. yliahdon ylärajoilla lähes heti kun vaan antaa kenkää. Uskoakseni mun tän hetkisen softan syöttösuhteeseen riittäis ~0.5baria vähemmän kun missä toi ylin paine on!!
    Ton kun saa laskeen vaikkahan ihan "vaan" 0.4 kiloo, niin luultavasti ahtolämpötilakin laskee huomattavasti.

    Korjaileeko muuten ahtolämpötila-anturi syöttösuhdetta? Lamdahan varmaan viimmeistään ainakin korjailee siinä vaiheessa jos lämpötilatiedon takia ei ole korjausta tehty ja syötetty ilma on kovin hapetonta?

    Eli mun visio olis päästä eroon tosta syöttöpaineen tuomasta ongelmasta, koittaa tehdä sen jälkeen ohjelma ahtimien ehdoilla, tutkia sen jälkeen ahtoilman lämpötiloja ja tarvittaessa lyödä riittävän kookas rivotus, ettei kuumene.
    Eli sellanen suht vaivaton ja edukas ongelman ratkaisu ja parannus kulkupuoleen.
    Sitte voi jo laittaa vähän aikoja ja numeroitakin näytille, kun on omat eväät kaikki käytetty tämän kotteron osalta.

    Jos kesähelteillä lämmöt ei missään kuormitustilassa ylitä yli 60 astetta, niin onko välijäähdyttimen parantamisella minkälaisia käytännön vaikutuksia?
    Eli jos esimerkiksi 20c ulkolämpötiloissa ahtoilma normiajossa pyörii 30-40c välissä ja täysvedossa käy 55c, niin onko välijäähdyttimellä mahdollisesti saavutettava ~20c viileneminen vielä persuuksissa tuntuva?
    Sittenhän toi on jo pakollinen parannuskohde jos ahtolämmöt lähtee helteillä oikein karkaileen, sillä eikös tossa ole olemassa joku raja lämpötilassa, minkä jälkeen homma ikäänkuin riistäytyy lapasesta?

    Onko tuikun mesestä muuten mitään esittelyntynkää nettimaailmassa? Kiinnostais nähdä maestron "vehkeet"?
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      .
      Nämä minun mersuni on vanhoja rotteloita - ja niin on omistajakin.

      Ahtimien toimintaa ja kokoa ei kannata murehtia - varmaan toimivat, hyvin.
      Minulla on toisessa vaan yksi holsetin kolmeviitonen - siitä huolimatta vääntöjä on yli kahdeksansataa kahdesta tuhannesta alkaen.
      Se kyllä riittää alaväännöksi - olkaa huoleti, teillä varmaan pelaa kaikilla vähänkään järkevän kokoisilla ahtimilla hienosti.

      Elkää sekoittako nyt paineen karkailua ja ilman määrää toisiinsa.
      Ne on eri asia.
      Kun ilmaa pusketaan pienenahtimen pienen pakosiiven läpi, saadaan ahdot karkailemaan jo pienillä ilman määrillä ja kun sitä paineen karkailua korjataan huonontamalla ahtimen toimintaa hukkaportin kautta, niin samalla itseasiassa huononnetaan ahtimen ilmantuottokykyä -ja ilman määrää.
      Ja todellinen ilman määrä ratkaisee.

      Suurella ahtimella "tarvitaan" paljon suuremmat ilman määrät, jotta paineenkarkailuun edes päästään.
      Sopivan kokoisella ahtimella paine ei edes karkaile.
      Paineen karkailu vihjaa siis jostain muustakin asiasta järjestelmän toiminnassa.

      Täällä meilläpäin paikallinen suutinpaja on ilmeisesti hoksannut, miten saa mersun suuttimestakin tehtyä 535,n suutinta vastaavan - sitähän pitää kokeilla, jos onnistuu.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        Ei tässä ihan pojankloppi itekkään enään ole.

        Ymmärrän kyllä täysin sen, että isompi ahdin tuo isomman kapasiteetin ja että pienillä siivillä tulee helpommin tota yliahtoa.

        Mutta tässä on nyt parikin syytä miksi ei kannata nyt suinpäin rynnätä isompaa turboa tuonne ostelemaan...

        Ensinnäkin alkuperäisen isomman ahtimen mitat ja kapasiteetti on toistaiseksi vielä täysin kysymysmerkki ja mutua. Saanen tähän faktaa ens viikon aikana jahka saan pakopaine/ahtopaine erotuksen tuolta mittailtua. Ohjelmanikkari lupas jeesustella faktoja, kun tietää softani, ahtimen mitat ja suutinten kapasiteetin.

        Sitten jos mahd toteutusta lähtee ajatteleen, niin voipi käydä hieman ahtaaksi tonne nykyseen sykkyrään saada mitään isompaa sopiin. Tai siis näin äkkiseltään näyttäis. :think

        Siiiitten tullaan siihen tosiasiaan, että remontin luonteesta johtuen budjettiin saane tuossa vaiheessa alkaa laskemaan jo laatikon vahvihtusta tai mikä oikeesti houkuttelis niin manuaaliloota kestävällä kytkimellä ja lukkoperä.

        Eli itelläni nyt ensisijainen päämäärä olis saada homma toimiin noilla nyky kilkkeillä, vaikka tiedän että paremmaksikin vois tehdä.
        Ahtojen karkailuun en keksi muuta, kun balansoinnin hukkaportilla. Ja ongelman aiheuttajaksi tuomitsisin nyt näillä tiedoilla liian suuren syötön määrän suhteessa muuhun keksintöön. Karalan Mikan muistan aikoinaan maininneen, että palotilan muoto ja koko astuu rajoitteeksi myös jossain vaiheessa...tuskin näissä nyt alle 500hv tota ongelmaa vielä eteen pitäis tulla??

        Mun matikalla noilla aiemmin mainittemillani toimenpiteillä saa nyt kuitenkin ton tukoksen pois tuolta, ahtimille ikää lisää ja terveemmin toimivan järjestelmän. Ehkä hyvässä lykyssä konekkin kiittää vielä tuosta jumpasta antamalla muutaman lisä hevosen.
        Eli mun mielestä nyt kun poistetaan ongelmakohtaa, niin sillon ei ehkä mee niin yksinkertaisesti, että hukkaportti=vähemmän tehoa.

        Jaa, että mb suuttimista 35d vastaavia! No ei se mersusta vielä bemaria tee!
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          Mielenkiintoista keskustelua... Tästähän voi seurata tulevana kesänä vielä jotain uutta ja suurta bmw diesel virityksen saralla.

          Ihan OT:na näin tuikun puheitten jälkeen..olisiko yksi ahtiminen x30d parempi/ehkä helpompi virityskohde? Siihen kylkeen yksi hiukan isompi ahdin ja x35d suuttimet kaveriksi..
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            Itse ajelin muutaman viikon 535d LCI:llä (vakio) ja hukkista ohjaava solenoidi oli rikki (nippa poikki). Ei vaikuttanut toimintaan mitenkään, eli normaalissa käytössä hukkaportin käyttö on minimaalista. Ei siis mennyt vikatilaan...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Itse ajelin muutaman viikon 535d LCI:llä (vakio) ja hukkista ohjaava solenoidi oli rikki (nippa poikki). Ei vaikuttanut toimintaan mitenkään, eli normaalissa käytössä hukkaportin käyttö on minimaalista. Ei siis mennyt vikatilaan...
              Joo, se on juuri näin.
              Normitilanteessa hukkiksen saa aukeamaan vaan aivan nilkka suorana pinnistelemällä.
              On ollut sellaisia asiakkaita, joilla hukkaportti on ollut kiinni takertuneena, eikä omistaja ole tiennyt siitä mitään - liekkö koskaan edes auennut ja siksi mennyt jumiin.

              "Yhden ahtimen mallin helppoudesta" en oikein osaa sanoa mitään, voi se ollakkin helpompi - ainakin vähemmän putkia.
              Vetojen paljous ei tieten riipu ahtimien määrästä, vaan suuttimien ja ilman riittävyydestä.
              En usko, että tuossakaan mitään ylitsepääsemätöntä ohjelman suhteen on.
              Suuttimet täytyy vaan olla tarkasti jotain tiettyä mallia vastaavat, että löytyy toimiva (savuamaton) suutinkartta.
              Kolmeviitonen holsetti, tai vastaava toimii jonnekkin neljään sataan asti.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • basti83
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 148
                • pikkala

                suutimet 530d->535d

                onko-saako uusia suutimia halvemmalla suomesta?
                suomessa saa vain kunnostettuja?
                tosi halpoja...

                Buy new & reconditioned fuel pumps, injectors and other parts for your diesel engine. Get genuine Bosch, Delphi, DENSO & Siemens injectors and pumps. Common Rail Diesel Parts
                +650nm....diesel....

                Ex. E30 318 85'
                E30 325 touring 91'
                Vw passat v6 2,8 4-motion 00'
                husaberg fs 650
                Ktm/polaris atv 525

                Nyt. E30 325 cab "m3" 87'
                E61 530d 05' "voimasavu"

                Comment

                • Ändi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1292
                  • Pori

                  Originally posted by Ändi View Post
                  Noita dpf:iä kun olette poisteleet, niin oletteko laittanut korvausputken vai suolistanut pöntön ja jättänyt vakiokuoret paikoilleen..

                  Itsellä olis tänäkesänä tarkoitus vihdoin alkaa päivittelemään auton tehoja.
                  Mieli tekis säästää partikkelipönttö ja laittaa korvausputki. Eihän tuo juurikaan katsastusmiehelle näy... ainakaan alakautta. Voiko tuosta muuta sanktiota saada kuin hylätyn leiman papereihin.?

                  Jos osaava kaveri softan tekee, niin pysyykö auto ilman vikakoodeja ja vikatiloja? Mitä on odotettavissa?
                  Koitin tuossa etsiskellä korvausputkea netistä. Ei oikeen tahdo löytyä. Oisko kellään heittää vinkkiä?
                  sigpic
                  E46 2d 330 -02
                  EX.
                  E36 2d 328 -97
                  e92 335d -07
                  330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                  Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                  Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                  Bmw 325 iA 2D -93
                  Bmw 325 4d -92

                  Comment

                  • Boiga
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 1773
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by Ändi View Post
                    Koitin tuossa etsiskellä korvausputkea netistä. Ei oikeen tahdo löytyä. Oisko kellään heittää vinkkiä?
                    Esimerkkinä dpf pönttö pois, rälläkällä yläpuolelta kuoreen kanttinen reikä (koko pöntön kokoinen) ja villat pois. Tän jälkeen joustavaa pakoputkea (siis sellaista ns haitari putkea joka on tarkoitettu pakoputken korjaamiseen, motonetistä ainakin näytti sitä saavan) ja laitetaan kaksi putkea tuonne pönttöön ja hitsillä molemmista päistä kiinni. Kun kaksi putkea menee sisään ja ulos niin tarvitsee kaksi sisällekin, pituutta n. 30cm muistaakseni molemmilla.
                    Anturin paikka pitää vaihtaa toiseen kohtaan. Sitte kansi hitsaamalla paikoilleen sekä anturi hitsata toiseen kohtaan (esim rälsyllä anturin jenka osa irti, poraa toiseen kohtaan reijän ja hitsaa tuon irroitetun anturin paikan siihen). Sitten osaavalla ohjelmoijalla käydä poistamassa tuo DPF järjestelmä ja avot. En nyt muista sanoa mitään tuohon dpf:n vaihtoilmoitukseen että tuleeko tuota (kun ajotietokonehan kait laskee sen vaihtoajan jotenkin, ei vaan ole tullut itse katsottua koko asiaa). Ei vikatiloja eikä vikakoodeja kun koodaukset on kunnossa (eli jotka softan saa koodattua, saavat myös dpf:n pois).
                    Tässä jonkinlaiset TSI ohjeet ja korjata saa, enkä vastaa väärinkäsityksistä Mutta kun pönttö on käsillä ja leikattu auki niin kyllä sen kasaan saa jos hitsi pysyy kädessä
                    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Boiga View Post
                      Esimerkkinä dpf pönttö pois, rälläkällä yläpuolelta kuoreen kanttinen reikä (koko pöntön kokoinen) ja villat pois. Tän jälkeen joustavaa pakoputkea (siis sellaista ns haitari putkea joka on tarkoitettu pakoputken korjaamiseen, motonetistä ainakin näytti sitä saavan) ja laitetaan kaksi putkea tuonne pönttöön ja hitsillä molemmista päistä kiinni. Kun kaksi putkea menee sisään ja ulos niin tarvitsee kaksi sisällekin, pituutta n. 30cm muistaakseni molemmilla.
                      Anturin paikka pitää vaihtaa toiseen kohtaan. Sitte kansi hitsaamalla paikoilleen sekä anturi hitsata toiseen kohtaan (esim rälsyllä anturin jenka osa irti, poraa toiseen kohtaan reijän ja hitsaa tuon irroitetun anturin paikan siihen). Sitten osaavalla ohjelmoijalla käydä poistamassa tuo DPF järjestelmä ja avot. En nyt muista sanoa mitään tuohon dpf:n vaihtoilmoitukseen että tuleeko tuota (kun ajotietokonehan kait laskee sen vaihtoajan jotenkin, ei vaan ole tullut itse katsottua koko asiaa). Ei vikatiloja eikä vikakoodeja kun koodaukset on kunnossa (eli jotka softan saa koodattua, saavat myös dpf:n pois).
                      Tässä jonkinlaiset TSI ohjeet ja korjata saa, enkä vastaa väärinkäsityksistä Mutta kun pönttö on käsillä ja leikattu auki niin kyllä sen kasaan saa jos hitsi pysyy kädessä


                      Miksi se anturin paikka pitää siirtää? Eikö se ole tarpeeton jos dpf softataan pois käytöstä, vai käytetäänkö sitä pakopaineiden tarkkailuun?
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • LeMansBlau
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1060
                        • Insomniac

                        Liian hankalasti teette ton!

                        Partikkelifilsu irti. Sisusta rikki (murenee lähes jauhoksi). Filtteri takas antureineen.

                        Katin joutuu sitten avaan, että saa rojut ulos mutkansa takia.
                        ///MADE IN FINLAND

                        sigpic

                        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                        F32 COUPE PERFORMANCE
                        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                        Comment

                        • JJtalo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 350
                          • Kokkola

                          Originally posted by LeMansBlau View Post
                          Liian hankalasti teette ton!

                          Partikkelifilsu irti. Sisusta rikki (murenee lähes jauhoksi). Filtteri takas antureineen.

                          Katin joutuu sitten avaan, että saa rojut ulos mutkansa takia.
                          Edelleen liian hankalaa, ajaa seinäjoelle ja ojentaa vähän rahaa ja dpf on poistunut ja tilalla on rosterinen korvausputki, poltto ohjelmoitu pois ja lisätehojakin tullut kaupanpäälle

                          Comment

                          • Ändi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1292
                            • Pori

                            Originally posted by JJtalo View Post
                            Edelleen liian hankalaa, ajaa seinäjoelle ja ojentaa vähän rahaa ja dpf on poistunut ja tilalla on rosterinen korvausputki, poltto ohjelmoitu pois ja lisätehojakin tullut kaupanpäälle
                            Ok. Mikä yritys tämän tekee?
                            Edit: AJ-Tech?
                            Last edited by Ändi; 05-04-2013, 09:40.
                            sigpic
                            E46 2d 330 -02
                            EX.
                            E36 2d 328 -97
                            e92 335d -07
                            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                            Bmw 325 iA 2D -93
                            Bmw 325 4d -92

                            Comment

                            • marsep
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2009
                              • 361
                              • HML

                              Originally posted by JJtalo View Post
                              Edelleen liian hankalaa, ajaa seinäjoelle ja ojentaa vähän rahaa ja dpf on poistunut ja tilalla on rosterinen korvausputki, poltto ohjelmoitu pois ja lisätehojakin tullut kaupanpäälle

                              Ensi viikolla
                              E61 535d -05 "377/747"

                              ex. E38 728 -97

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                Hei heinähatut!

                                ilman dpffää katsastettu tunti sitten 0,35 K-arvoin. enkä edes ajanu kakkosella perille katsastukseen, ku turruuttelin ihan koko viikon ja matkan..

                                Tosin mulle iltapäivä väitettiin että oon poistanu omasta autostani catin, enkä dpffää, että real oemin kuva olis väärinpäin noiden osalta,.. En vielä oikein allekirjoita asiaa, että dpf oliskin meidän malleissa (pre lci) ahtimien jälkeen heti.

                                Tosin, kait sen joutas omastakin hukata, sen ekankin pömpelin, tuskin tuo paljon maailman tasapaino sen olemassa olemattomuudesta romahtaa

                                Niin ja Antti Järvi seinäjoella kyllä tekee hyvää jälkeä jos haluatte olla sikarit suussa ja kädet kakkaantumatta noiden kanssa
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎