Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by Nettipepe View Post
    Onko nyt varma,että luistonesto ja ajonvakautus on molemmat kytketty pois?
    Pelkkä luistonesto pois kytkettynä toimii noin,että rajaa tehoja kun auto vähän luisussa.
    Eli rajoittaa sitten kun ajonvakautus tunnistaa luiston.
    Minun mopodiesel kyllä sutii... ja ei mene luisussa avut pois kytkettynä kun ainoastaan toinen takapyörä sutii...kun ei lukkoa
    Juuri näin,dtc nappia kun pitää riittävän kauan pohjassa niin lähtee kaikki avut pois ja lukkoahan näissä ei ole joten toinen rengas vaan piirtää
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Simly
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 38
      • Finland

      Olen tietoinen tuon napin toiminnasta. Lähinä enemmän epätietoinen ajonhallintajärjestelmän toiminnasta yli 400hv 535d lci joka on kumminkin alun perin 286hv. Siis tuleeko joku lisäturvaraja vastaan kun mennään yli suuniteltujen tehojen/käyttäytymisen. Voi olla et m5 on ihan eri rajat kun on suunniteltukkin eri tehoille/käytölle

      Siis rengaan sutiminen ei muuttunut mihinkään vaikka teho nousi. En siis haluakkaan polttaa kalliita renkaita vaan ihmettelen miksi ei näin käynnyt vaan rajaa tehoa ihan suoralla tiellä ilman luiston estoa tai ajovakaushallintaa (ei siis aina)

      Epäilemättä auto ei kiihtyisi yhtään enempää vaikka ei rajaisi, koska tämä johtaisi turhaan kuminpalamiseen ja joutuisin helppaamaan kaasusta kun yksi pöyrä savuaisi eikä saisi tehoja tiehen.

      Edellisessä autossa mikä jäi kakkosautoksi ei ole edes luistonestoa e36 328 cabrio manuaali. Tässä pelissä mies käskee autoa eikä toisin päin.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        Jos auto menee vikatilaan, joko softassa tai jossain muussa on häikkää.
        En usko sen mitenkään luistonestoon liittyvän.

        Kannattaisi aloittaa vikakoodien luvulla.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          Laatikko luistaa... Tehtiinkö softaan muutoksia laatikon puolelle luiston suhteen?
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • Matson^
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2113
            • Seinäjoki

            Voisiko olla että "odotit vain liikoja" 400 heppaiselta dieseliltä? Onhan se kyllä paljon voimaa ja kuopiinkin se jos haluaa, muttei se nyt paikaltaan pelkästään kaasua painamalla mitään kumeja samalla tavalla alleen sulata, kuten ehkä joku ämvitonen. Sen verran "hidasta" voimaa tämä dieselin voima vrt. kierrosherkkä bensavapari.

            Ja ajonvakautus ei rajaa tehoja, kunhan se on pois päältä, vaikka olisi alunperin "tehty mille tahansa tehoille".

            Hankala oikeasti sanoa mistä on kyse, mutta nämä nyt tuli ekana mieleen. Toivotaan että syy selviää, oli se sitten mikä oli
            Last edited by Matson^; 07-07-2013, 21:51.
            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
            | Nissan Navara TREK-1 |
            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

            Comment

            • Simly
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 38
              • Finland

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Jos auto menee vikatilaan, joko softassa tai jossain muussa on häikkää.
              En usko sen mitenkään luistonestoon liittyvän.

              Kannattaisi aloittaa vikakoodien luvulla.

              Lukasin Inpalla viat

              49f2 botschaft (wheel_speed, 0xCE)

              4560 raildruck-plausibilitaet mengengeregelt

              41AA ladedruckfuehler

              428B Ladedruckregelung niederdruckstufe, regelabweichung

              Comment

              • Simly
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 38
                • Finland

                Originally posted by VolvoTDi View Post
                Laatikko luistaa... Tehtiinkö softaan muutoksia laatikon puolelle luiston suhteen?
                Laatikon softaan ei tehty muutoksia. Laatikko ei luista ja tunnistaisin luiston.

                Comment

                • Simly
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 38
                  • Finland

                  Originally posted by Matson^ View Post
                  Voisiko olla että "odotit vain liikoja" 400 heppaiselta dieseliltä? Onhan se kyllä paljon voimaa ja kuopiinkin se jos haluaa, muttei se nyt paikaltaan pelkästään kaasua painamalla mitään kumeja samalla tavalla alleen sulata, kuten ehkä joku ämvitonen. Sen verran "hidasta" voimaa tämä dieselin voima vrt. kierrosherkkä bensavapari.

                  Ja ajonvakautus ei rajaa tehoja, kunhan se on pois päältä, vaikka olisi alunperin "tehty mille tahansa tehoille".

                  Hankala oikeasti sanoa mistä on kyse, mutta nämä nyt tuli ekana mieleen. Toivotaan että syy selviää, oli se sitten mikä oli
                  Meinasin että e60 m5 rengaat auttaisi asiaan... Silloin ei pitäisi pidosta jäädä kiini paitsi lukkoperällä. Onko näihin lukkoja saatavilla?

                  Ja siihen mitä odotin niin en kuvitellut liikoja. Koneesta olisi saanut sen 440hv/900nm, mutta jätin pelivaraa paketille. Olen omistanut myös e34 m5 joku 5 vuotta sitten niin samoihin menee jollei paremmin vaikka näitä "ongelmia". Lähinä e34 kulutus oli minulla 14.8 litraa satkulla 98 ja tällä samaa settii niin alle 8 litraa dieselii. Seinäjoelta tultiin takas välillä vähän nopeemmin niin kulutus 5.8l. M5 e60 haaveilin tähän tyydyin

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1571

                    koitas kuitata ne vikakoodit pois ja kato testi lenkin jälkeen onko tullu takaisin.

                    4560 Railpressure sensor - Pressure too low
                    41AA Boost Pressure sensor
                    428B Boost Pressure control of large turbo control deviation

                    Tuommosia olis nuo sun koodit ja vois olla jotai tekemistä noiden ongelmien kanssa jos tulevat takaisin.

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by Simly View Post
                      Meinasin että e60 m5 rengaat auttaisi asiaan... Silloin ei pitäisi pidosta jäädä kiini paitsi lukkoperällä. Onko näihin lukkoja saatavilla?

                      Ja siihen mitä odotin niin en kuvitellut liikoja. Koneesta olisi saanut sen 440hv/900nm, mutta jätin pelivaraa paketille. Olen omistanut myös e34 m5 joku 5 vuotta sitten niin samoihin menee jollei paremmin vaikka näitä "ongelmia". Lähinä e34 kulutus oli minulla 14.8 litraa satkulla 98 ja tällä samaa settii niin alle 8 litraa dieselii. Seinäjoelta tultiin takas välillä vähän nopeemmin niin kulutus 5.8l. M5 e60 haaveilin tähän tyydyin
                      Onko totta että potentiaalia olisi jopa 440 hp..tuon väännöön olenkin tiennyt että sitä näistä saa aivan kotitarpeiksi.
                      Onko sulla pelkkä ohjelma vai onko muita muutoksia tehty ?
                      Siis kyllähän ohjelmoitu 535d pitäisi mennä paremmin kuin E34 M5,ainakin lentävällä lähdöllä.
                      Omassa kaveri kellotti ajan 5.5 sek 0-100 km\h..se oli eka lähtö hänelle tuolla autolla joten ihan ok..
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Simly
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 38
                        • Finland

                        Originally posted by veku View Post
                        Onko totta että potentiaalia olisi jopa 440 hp..tuon väännöön olenkin tiennyt että sitä näistä saa aivan kotitarpeiksi.
                        Onko sulla pelkkä ohjelma vai onko muita muutoksia tehty ?
                        Siis kyllähän ohjelmoitu 535d pitäisi mennä paremmin kuin E34 M5,ainakin lentävällä lähdöllä.
                        Omassa kaveri kellotti ajan 5.5 sek 0-100 km\h..se oli eka lähtö hänelle tuolla autolla joten ihan ok..
                        On tuo 440hv/900nm ihan mahdollista, mutta vain LCI mallissa, koska tuli uudet suuttimet. Eiks täs keskustelussakin ole yksi dynokäppyrä esillä 335d nimimerkkillä Jusu^. Tämä ei ole LCI, mutta tuli 335d aikaisemmin suuttimet.

                        Autosta DPF poistettu ja ohjelmaa muutettu, muuten vakio.

                        Comment

                        • Simly
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 38
                          • Finland

                          Originally posted by ptikkala View Post
                          koitas kuitata ne vikakoodit pois ja kato testi lenkin jälkeen onko tullu takaisin.

                          4560 Railpressure sensor - Pressure too low
                          41AA Boost Pressure sensor
                          428B Boost Pressure control of large turbo control deviation

                          Tuommosia olis nuo sun koodit ja vois olla jotai tekemistä noiden ongelmien kanssa jos tulevat takaisin.
                          Olen vain kerran saanut varoitus valon syttymään. En huomannut ottaa ylös kilometrejä missä tuli ku noi kaikki on eri kilometreillä.

                          Olen nyt inpalla tyhjentänyt vikamuistin eilen illala ja tänään. Silti siellä on vanhoilla kilometreillä olevia vikoja. Ei siis näiden nollausten välisiä vikoja. Olen viellä lukenut sen jälkeen kun olen nollannut, että ei vikoja. Mikä hän tässä mahtaa mätätä?? Meen kohta uudelleen testilenkille ja katon viat. On kumma jos ei tuu uusii, mut vanhat kummittelee.

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Minulla vähän mietityttää nyt se, että mikä sun autossa on vikana?

                            -Se ettei se sudi, vai?

                            Saattaa joutua vähän pakopultakin avartamaan noilla yli neljänsadan hepoloilla. Hukkaportit avartamaan, katit ja piskit summuut heivaamaan tieltä niin mahtuupi savut ulostautumaan...

                            Ja onhan se toisaalta ihan kivakin että ne väännöt ainakin on ees pikkusen rajatut sieltä matalilta kierroksilta niin ei ihan joka viikko tarvia kardaanin tukia olla sorvaamassa uusiksi

                            Tossa muuten tuore dynolappu viikonperästä lauantailta..

                            Uploaded with ImageShack.com

                            Uploaded with ImageShack.com
                            ps, olishan se kivaa kun tuossa kolmentonnin paikkeilla teho olisi yhtä kuin vääntö ja jatkuisi siitä vielä sitten hiukan nousevana sinne yli neljänsadan hepan aina rajoittimelle asti suorana.

                            Sellaisen ohjelman minäkin haluan, mut en tiedä rakennanko ikinä imua ja pakoa siihen malliin että olisi mahdollista.. Tai riittääkö sitten enään ahtimenkaan tuotto siihen.

                            LMB tietänee
                            Last edited by Mlatvala; 09-07-2013, 12:08.
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Simly
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 38
                              • Finland

                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Minulla vähän mietityttää nyt se, että mikä sun autossa on vikana?

                              -Se ettei se sudi, vai?

                              Saattaa joutua vähän pakopultakin avartamaan noilla yli neljänsadan hepoloilla. Hukkaportit avartamaan, katit ja piskit summuut heivaamaan tieltä niin mahtuupi savut ulostautumaan...

                              Ja onhan se toisaalta ihan kivakin että ne väännöt ainakin on ees pikkusen rajatut sieltä matalilta kierroksilta niin ei ihan joka viikko tarvia kardaanin tukia olla sorvaamassa uusiksi

                              Tossa muuten tuore dynolappu viikonperästä lauantailta..

                              Uploaded with ImageShack.com

                              Uploaded with ImageShack.com
                              ps, olishan se kivaa kun tuossa kolmentonnin paikkeilla teho olisi yhtä kuin vääntö ja jatkuisi siitä vielä sitten hiukan nousevana sinne yli neljänsadan hepan aina rajoittimelle asti suorana.

                              Sellaisen ohjelman minäkin haluan, mut en tiedä rakennanko ikinä imua ja pakoa siihen malliin että olisi mahdollista.. Tai riittääkö sitten enään ahtimenkaan tuotto siihen.

                              LMB tietänee



                              Ei mulla mitään todellista ongelmaa ollut. Ihmettelin alunperin luistoneston ja ajonvakaushallinnan toimintaa. Yritin udella toisilta käyttäjilta mites heillä. Epäilin kun testailin autoani, että näissä e60 olisi vielä joku turvaraja vaikka napista on kytketty pois kaikki mitä pystyy. Tykkäävät tunkea nykyautoon kaiken näköistä turvajuttuu ihan kiusaksi saakka. Minun ongelman selviää aikaisemmista viesteistä...

                              Tuossa alhaalla 535d LCI lappu kaikista vedoista. Pohjalla oli 303 hv lastu joka toimi DPF kanssa. Autosta poistettu vain DPF eli katti paikoillaan sekä ohjelmoitu. Tehot kohtaavat väännön n.3600 ja teho käppyrä pitää pintansa 5000 saakka väännön laskiessa.

                              Edit: Huom! Pyöriltä mitattu


                              Attached Files
                              Last edited by Simly; 09-07-2013, 15:09. Reason: Kuva linkittyi väärin

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                Hyvähän tuo on. Vaan ei silti ihan se mitä itse hakisin ohjelmaltani

                                Mut kuten sanoin, vaatii jo isompia muutoksiakin..
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎