Originally posted by Nettipepe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
Olen tietoinen tuon napin toiminnasta. Lähinä enemmän epätietoinen ajonhallintajärjestelmän toiminnasta yli 400hv 535d lci joka on kumminkin alun perin 286hv. Siis tuleeko joku lisäturvaraja vastaan kun mennään yli suuniteltujen tehojen/käyttäytymisen. Voi olla et m5 on ihan eri rajat kun on suunniteltukkin eri tehoille/käytölle
Siis rengaan sutiminen ei muuttunut mihinkään vaikka teho nousi. En siis haluakkaan polttaa kalliita renkaita vaan ihmettelen miksi ei näin käynnyt vaan rajaa tehoa ihan suoralla tiellä ilman luiston estoa tai ajovakaushallintaa (ei siis aina)
Epäilemättä auto ei kiihtyisi yhtään enempää vaikka ei rajaisi, koska tämä johtaisi turhaan kuminpalamiseen ja joutuisin helppaamaan kaasusta kun yksi pöyrä savuaisi eikä saisi tehoja tiehen.
Edellisessä autossa mikä jäi kakkosautoksi ei ole edes luistonestoa e36 328 cabrio manuaali. Tässä pelissä mies käskee autoa eikä toisin päin.
Comment
-
-
Jos auto menee vikatilaan, joko softassa tai jossain muussa on häikkää.
En usko sen mitenkään luistonestoon liittyvän.
Kannattaisi aloittaa vikakoodien luvulla.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Laatikko luistaa... Tehtiinkö softaan muutoksia laatikon puolelle luiston suhteen?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Voisiko olla että "odotit vain liikoja" 400 heppaiselta dieseliltä? Onhan se kyllä paljon voimaa ja kuopiinkin se jos haluaa, muttei se nyt paikaltaan pelkästään kaasua painamalla mitään kumeja samalla tavalla alleen sulata, kuten ehkä joku ämvitonen. Sen verran "hidasta" voimaa tämä dieselin voima vrt. kierrosherkkä bensavapari.
Ja ajonvakautus ei rajaa tehoja, kunhan se on pois päältä, vaikka olisi alunperin "tehty mille tahansa tehoille".
Hankala oikeasti sanoa mistä on kyse, mutta nämä nyt tuli ekana mieleen. Toivotaan että syy selviää, oli se sitten mikä oliLast edited by Matson^; 07-07-2013, 21:51.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJos auto menee vikatilaan, joko softassa tai jossain muussa on häikkää.
En usko sen mitenkään luistonestoon liittyvän.
Kannattaisi aloittaa vikakoodien luvulla.
Lukasin Inpalla viat
49f2 botschaft (wheel_speed, 0xCE)
4560 raildruck-plausibilitaet mengengeregelt
41AA ladedruckfuehler
428B Ladedruckregelung niederdruckstufe, regelabweichung
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostVoisiko olla että "odotit vain liikoja" 400 heppaiselta dieseliltä? Onhan se kyllä paljon voimaa ja kuopiinkin se jos haluaa, muttei se nyt paikaltaan pelkästään kaasua painamalla mitään kumeja samalla tavalla alleen sulata, kuten ehkä joku ämvitonen. Sen verran "hidasta" voimaa tämä dieselin voima vrt. kierrosherkkä bensavapari.
Ja ajonvakautus ei rajaa tehoja, kunhan se on pois päältä, vaikka olisi alunperin "tehty mille tahansa tehoille".
Hankala oikeasti sanoa mistä on kyse, mutta nämä nyt tuli ekana mieleen. Toivotaan että syy selviää, oli se sitten mikä oli
Ja siihen mitä odotin niin en kuvitellut liikoja. Koneesta olisi saanut sen 440hv/900nm, mutta jätin pelivaraa paketille. Olen omistanut myös e34 m5 joku 5 vuotta sitten niin samoihin menee jollei paremmin vaikka näitä "ongelmia". Lähinä e34 kulutus oli minulla 14.8 litraa satkulla 98 ja tällä samaa settii niin alle 8 litraa dieselii. Seinäjoelta tultiin takas välillä vähän nopeemmin niin kulutus 5.8l. M5 e60 haaveilin tähän tyydyin
Comment
-
-
koitas kuitata ne vikakoodit pois ja kato testi lenkin jälkeen onko tullu takaisin.
4560 Railpressure sensor - Pressure too low
41AA Boost Pressure sensor
428B Boost Pressure control of large turbo control deviation
Tuommosia olis nuo sun koodit ja vois olla jotai tekemistä noiden ongelmien kanssa jos tulevat takaisin.
Comment
-
-
Originally posted by Simly View PostMeinasin että e60 m5 rengaat auttaisi asiaan... Silloin ei pitäisi pidosta jäädä kiini paitsi lukkoperällä. Onko näihin lukkoja saatavilla?
Ja siihen mitä odotin niin en kuvitellut liikoja. Koneesta olisi saanut sen 440hv/900nm, mutta jätin pelivaraa paketille. Olen omistanut myös e34 m5 joku 5 vuotta sitten niin samoihin menee jollei paremmin vaikka näitä "ongelmia". Lähinä e34 kulutus oli minulla 14.8 litraa satkulla 98 ja tällä samaa settii niin alle 8 litraa dieselii. Seinäjoelta tultiin takas välillä vähän nopeemmin niin kulutus 5.8l. M5 e60 haaveilin tähän tyydyin
Onko sulla pelkkä ohjelma vai onko muita muutoksia tehty ?
Siis kyllähän ohjelmoitu 535d pitäisi mennä paremmin kuin E34 M5,ainakin lentävällä lähdöllä.
Omassa kaveri kellotti ajan 5.5 sek 0-100 km\h..se oli eka lähtö hänelle tuolla autolla joten ihan ok..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostOnko totta että potentiaalia olisi jopa 440 hp..tuon väännöön olenkin tiennyt että sitä näistä saa aivan kotitarpeiksi.
Onko sulla pelkkä ohjelma vai onko muita muutoksia tehty ?
Siis kyllähän ohjelmoitu 535d pitäisi mennä paremmin kuin E34 M5,ainakin lentävällä lähdöllä.
Omassa kaveri kellotti ajan 5.5 sek 0-100 km\h..se oli eka lähtö hänelle tuolla autolla joten ihan ok..
Autosta DPF poistettu ja ohjelmaa muutettu, muuten vakio.
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postkoitas kuitata ne vikakoodit pois ja kato testi lenkin jälkeen onko tullu takaisin.
4560 Railpressure sensor - Pressure too low
41AA Boost Pressure sensor
428B Boost Pressure control of large turbo control deviation
Tuommosia olis nuo sun koodit ja vois olla jotai tekemistä noiden ongelmien kanssa jos tulevat takaisin.
Olen nyt inpalla tyhjentänyt vikamuistin eilen illala ja tänään. Silti siellä on vanhoilla kilometreillä olevia vikoja. Ei siis näiden nollausten välisiä vikoja. Olen viellä lukenut sen jälkeen kun olen nollannut, että ei vikoja. Mikä hän tässä mahtaa mätätä?? Meen kohta uudelleen testilenkille ja katon viat. On kumma jos ei tuu uusii, mut vanhat kummittelee.
Comment
-
-
Minulla vähän mietityttää nyt se, että mikä sun autossa on vikana?
-Se ettei se sudi, vai?
Saattaa joutua vähän pakopultakin avartamaan noilla yli neljänsadan hepoloilla. Hukkaportit avartamaan, katit ja piskit summuut heivaamaan tieltä niin mahtuupi savut ulostautumaan...
Ja onhan se toisaalta ihan kivakin että ne väännöt ainakin on ees pikkusen rajatut sieltä matalilta kierroksilta niin ei ihan joka viikko tarvia kardaanin tukia olla sorvaamassa uusiksi
Tossa muuten tuore dynolappu viikonperästä lauantailta..
Uploaded with ImageShack.com
Uploaded with ImageShack.com
ps, olishan se kivaa kun tuossa kolmentonnin paikkeilla teho olisi yhtä kuin vääntö ja jatkuisi siitä vielä sitten hiukan nousevana sinne yli neljänsadan hepan aina rajoittimelle asti suorana.
Sellaisen ohjelman minäkin haluan, mut en tiedä rakennanko ikinä imua ja pakoa siihen malliin että olisi mahdollista.. Tai riittääkö sitten enään ahtimenkaan tuotto siihen.
LMB tietäneeLast edited by Mlatvala; 09-07-2013, 12:08.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostMinulla vähän mietityttää nyt se, että mikä sun autossa on vikana?
-Se ettei se sudi, vai?
Saattaa joutua vähän pakopultakin avartamaan noilla yli neljänsadan hepoloilla. Hukkaportit avartamaan, katit ja piskit summuut heivaamaan tieltä niin mahtuupi savut ulostautumaan...
Ja onhan se toisaalta ihan kivakin että ne väännöt ainakin on ees pikkusen rajatut sieltä matalilta kierroksilta niin ei ihan joka viikko tarvia kardaanin tukia olla sorvaamassa uusiksi
Tossa muuten tuore dynolappu viikonperästä lauantailta..
Uploaded with ImageShack.com
Uploaded with ImageShack.com
ps, olishan se kivaa kun tuossa kolmentonnin paikkeilla teho olisi yhtä kuin vääntö ja jatkuisi siitä vielä sitten hiukan nousevana sinne yli neljänsadan hepan aina rajoittimelle asti suorana.
Sellaisen ohjelman minäkin haluan, mut en tiedä rakennanko ikinä imua ja pakoa siihen malliin että olisi mahdollista.. Tai riittääkö sitten enään ahtimenkaan tuotto siihen.
LMB tietänee
Ei mulla mitään todellista ongelmaa ollut. Ihmettelin alunperin luistoneston ja ajonvakaushallinnan toimintaa. Yritin udella toisilta käyttäjilta mites heillä. Epäilin kun testailin autoani, että näissä e60 olisi vielä joku turvaraja vaikka napista on kytketty pois kaikki mitä pystyy. Tykkäävät tunkea nykyautoon kaiken näköistä turvajuttuu ihan kiusaksi saakka. Minun ongelman selviää aikaisemmista viesteistä...
Tuossa alhaalla 535d LCI lappu kaikista vedoista. Pohjalla oli 303 hv lastu joka toimi DPF kanssa. Autosta poistettu vain DPF eli katti paikoillaan sekä ohjelmoitu. Tehot kohtaavat väännön n.3600 ja teho käppyrä pitää pintansa 5000 saakka väännön laskiessa.
Edit: Huom! Pyöriltä mitattu
Comment
-
Comment