Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
.
Softa alkaa oleen "loppusiivousta" vaille valmis.
Joutavat herjat vioista, jotka ei auta asiaa nyt mitään, pitää naplata poikkeen.
Säätö on nyt liian karski tiekäyttöön, mutta suht helposti muutettavissa ihan arkiajo kelpoiseksi, heräämisvaiheen savuttelut poikkeen.
Nyt jo tilanne on sellainen, että kun holsetti herää, niin savut häviää erittäinkin hyväksyttävälle tasolle - mikä on tieten vaatimuskin, jotta tehoa voi ylipäänsä odotella ja tullakkaan.
Jonkinlainen kunnon savu oli itseasiassa tässä oikeastaan "must", lisäksi sillä on ennakoitu tiettyjä apuja heräämiseen, joita nyt testaamisvaiheessa ei vielä ole käytetty. Siinä oli vähän Antinkin vihjeellä osuutta.
Raudan suhteen on lopputikistelut menossa, mutta ei se teho enää näillä osilla kamalasti nouse, muutaman kymmentä hevosta ...
Kaikki alkaa olleen tapissaan jo.
Sitten tähän topiikin asiaan.
Bemarin pumput ei taida viiteen sataan ilman modauksia riitää, suurin jos on tyypiltään "97" ja "110" riittää pikkuisen yli, niin alle taitaa jäädä.
Rengaspalvelu Karjalainen Kajaanissa tekee suuttimia, jotka toimii "vakion tyylisesti", lineaarisesti suhteessa paineeseen ja ruiskutusaikaan ja tuottavat noin 20% enemmän kuin 535,n suuttimet, helppo säätää ohjelmassa.
Lyhyt pakosarja yhdistettynä herkkätoimiseen ahtimeen, Master/Garrett GTX tyyliin, takaisi varmaan katukäyttöönkin käyttömukavuutta ja savuttomuutta.
Loppuviimein aina tullaan siihen ihan perussettiin, sopiva pumppu, suuttimet, ahdin/pakosarja, cooleri ja pakoputki. Ei se siitä muuksi muutu.
Sitten tieten laatikko porsii ja ollaankin jo Siekkisen pajalla vakioasiakkaiden puolella, mutta se tulee sitten boonuksena siihen päälle ....
Näkyy aina vähintään pari kymppiä lopulta maksavan, jos kunnollisen tekee.
Hyvästä aihiosta oikeastaan halvempikin tehdä, huonompaan joutuu panostamaan jo ihan peruskorjuuseen, jota tulis edes jollain lailla ajettava ja edes pyhättömän viikon kestäisi kasassa...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ajelin Seinäjoelle jossa Antti Järvi olikin jo hallinovi auki ja viittoili sisään. DPF:n sisuskalut pois ja pönttötakaisin paikoilleen. Auton siirto seinätaakse erittäin siistiin ja nykyaikaiseen dynotilaan ja ensimmäinen veto vakiona. Softan muokkaus ja siirto takaisin autoon, tulokset nähtävissä paperilla.
Koko palvelutapahtuma oli erittäin ammattitaitoinen ja mutkaton. En tiedä, miten sen olisi voinut paremmin hoitaan.
Auto toimii todella mahtavasti ja uskoo ken tahtoo, mutta kulutus tippui maantieajossa litralla ja sekalaisessa ajossa kaupungissa suhteessa vielä enemmän.
Softa on erittäin pyöreä ja toimii kaikilta osa-alueilta todella hienosti. Auto tuntuu paljon terveemmeltä, ja minulta haihtui kaikki luulot siitä, että tällainen vaikuttaisi kestävyyteen merkittävän heikentävästi, niin hienosti auto pelittää.
Ajelin Seinäjoelle jossa Antti Järvi olikin jo hallinovi auki ja viittoili sisään. DPF:n sisuskalut pois ja pönttötakaisin paikoilleen. Auton siirto seinätaakse erittäin siistiin ja nykyaikaiseen dynotilaan ja ensimmäinen veto vakiona. Softan muokkaus ja siirto takaisin autoon, tulokset nähtävissä paperilla.
Koko palvelutapahtuma oli erittäin ammattitaitoinen ja mutkaton. En tiedä, miten sen olisi voinut paremmin hoitaan.
Auto toimii todella mahtavasti ja uskoo ken tahtoo, mutta kulutus tippui maantieajossa litralla ja sekalaisessa ajossa kaupungissa suhteessa vielä enemmän.
Softa on erittäin pyöreä ja toimii kaikilta osa-alueilta todella hienosti. Auto tuntuu paljon terveemmeltä, ja minulta haihtui kaikki luulot siitä, että tällainen vaikuttaisi kestävyyteen merkittävän heikentävästi, niin hienosti auto pelittää.
Vetojakin alkaa olla jo ihan kohtuullisesti.
Erittäin tyytyväinen AJ Techin asiakas.
Antti hoitaa kyllä hommat mallikkaasti ...mutta, mutta, kannattaa tuo kulutusmittari vielä kalibroida uudestaan niin näet todellisen eron kulutukseen.
Softasta ja softaajasta riippumatta tuo kulutusmittari näyttää heittävän vähän häränpyllyä softauksen jälkeen
Pystyt itse kalibroimaan mittarin piilovalikon kautta, mutta joudut ensin selvittämään todellisen kulutuksen perinteisen "tankkaa - aja - tankkaa"-metodin avulla.
Kaikki kulutusmittaukset on tehty tankkausten perusteella ja kulutusmittarin kalibrointi on tullut varsin tutuksi.
Minun matka-ajotyylillä entinen range täydellä tankilla oli 850km ja nyt se on 1010 - 1080km.
Taajamapyörityksessä kulutus laski suhteessa vielä enemmän.
Mittasin kulutuksen tankkaamalla ensin Turku - S-joki ja heti softauksen jälkeen samana päivä paluumatkalla. Ero oli silloin noin 10%, vaikka tuli kyllä välillä uusia hevosia käyttettyäkin.
Ennen vei matka-ajossa minun tyylillä 7.8 - 8L. Nyt 6.7 - 6.9. Sekalaisessa taajama - kaupunkipyörityksessä meni ennen 11-12L. Nyt menee 9.5 - 9.8L
Nopeusrajoitusten mukaan kun tiruuttaa kaheksaakymppiä, niin kalibroitu kulutusmittari näyttää jopa vitosella alkavia lukemia.
Kaikki mitattu tankkaamalla.
Tätä vehjettä ei ole hankittu ekodieseliksi. Jos joku minulle olisi sanonut, että tällä softalla kulutus tippuu, niin en olisi uskonut, mutta totta se on.
Lisäksi kestää polkea tosi rajusti, että pääsee matka-ajossa yli 9L kulutuksiin.
Kaikki kulutusmittaukset on tehty tankkausten perusteella ja kulutusmittarin kalibrointi on tullut varsin tutuksi.
Minun matka-ajotyylillä entinen range täydellä tankilla oli 850km ja nyt se on 1010 - 1080km.
Taajamapyörityksessä kulutus laski suhteessa vielä enemmän.
Mittasin kulutuksen tankkaamalla ensin Turku - S-joki ja heti softauksen jälkeen samana päivä paluumatkalla. Ero oli silloin noin 10%, vaikka tuli kyllä välillä uusia hevosia käyttettyäkin.
Ennen vei matka-ajossa minun tyylillä 7.8 - 8L. Nyt 6.7 - 6.9. Sekalaisessa taajama - kaupunkipyörityksessä meni ennen 11-12L. Nyt menee 9.5 - 9.8L
Nopeusrajoitusten mukaan kun tiruuttaa kaheksaakymppiä, niin kalibroitu kulutusmittari näyttää jopa vitosella alkavia lukemia.
Kaikki mitattu tankkaamalla.
Tätä vehjettä ei ole hankittu ekodieseliksi. Jos joku minulle olisi sanonut, että tällä softalla kulutus tippuu, niin en olisi uskonut, mutta totta se on.
Lisäksi kestää polkea tosi rajusti, että pääsee matka-ajossa yli 9L kulutuksiin.
Mielenkiintoista tietoa ohjelmointia ajatellen. Oma maantiepainotteinen kulutukseni pyörii tuossa 7-7,5l/100km ja range on 1000-1100km. Todella kiva olisi, jos tuosta vielä saisi reilua säästöä, sillä olen kyllä pettynyt korkeaan kulutukseen LCI-autossa vs. edellinen E46 330xD 184hv....:think
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
mitenköhä mulla sit oli savutusarvo 3? :think pikku kikkailulla saatii sit savutukset 1.4 et saatiin päästöt katsastukseen
gti car centeriltä reilu vuos sitte e61 535d ja siinä pitäs olla 306/600+ tarkkaa tietoa siitäkää ei oo
mitenköhä mulla sit oli savutusarvo 3? :think pikku kikkailulla saatii sit savutukset 1.4 et saatiin päästöt katsastukseen
gti car centeriltä reilu vuos sitte e61 535d ja siinä pitäs olla 306/600+ tarkkaa tietoa siitäkää ei oo
No mikähän paska softa siellä on.? Potkua puuttuu ja savua tulee. Ei nämä kunnollisella ohjelmalla anna ilman dpf kuin 0.3 - 0.5 välissä mitä on tullut useammasta mittailtua.
No mikähän paska softa siellä on.? Potkua puuttuu ja savua tulee. Ei nämä kunnollisella ohjelmalla anna ilman dpf kuin 0.3 - 0.5 välissä mitä on tullut useammasta mittailtua.
Ei kai kukaan sitä ohjelmaa noin pieleen saa, vikaa on jossain kun noin paljon savuttaa!
Kannattaa tarkastaa ahtimien puolelle tulevat alipaineletkut ensinnä. Ainakin omalla kohdalla alkoi savuttaan aivan valtavasti alakierroksilla, kun alkoi nuo letkut vuotamaan. Ahtovuoto on myös aika todennäköinen (ainahan nämä tuntuu jostain vähän vuotavan).
EDIT: Karalan perus optimointisoftia käyttävät tuolla puljussa mistä auto ostettu. Toimii kyllä ihan OK muuten kunnossa olevassa autossa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment