Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    Eipä tuo hintojensa puolesta mitenkään poikkeava paikka ole. Samoja tai kovempia hintoja kuin muualla.

    Ja edelleenkin nämä ketkä "tekevät penkissä" ohjelman niin kyllähän se vastaa käytännössä näitä kamalia "pakettisoftia", kun ei niitä mitenkään reaaliajassa säädetä siinä penkissä kuten megasquirt yms.
    Kyllä se on pelkästään tekijän taidoista kiinni.

    Esim. Volvotdi laittaa Aj-techin ohjelmia ja hänellä ei ole penkkiä, ni ei se lopputulosta muuta mitenkään käykö sen Aj-techin ohjelman laitattamassa Treellä Volvotdi:llä vai Seinäjoella Aj-techin pajalla, ainoa että saat sen penkkilapun mikä todentaa tehonmuutoksen, jos et sitä muuten sattuisi huomaamaan
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • Jacques
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 573
      • pk

      MotorBYTEn bulkkihinta 499€ 2000-2009 dieseliin.
      Plus sitten kiva lista millä se softan hinta sitten nouseekin halujen mukaan. En tiedä onko tämä alan normi? (Itse en ole maksanut..)


      Ohjelmalliset lisäpalvelut optimoinnin yhteydessä:
      Hiukkassuodattimen (DPF) ohjelmallinen poisto 75€
      Pakokaasun takaisinkierrätyksen (EGR) ohjelmallinen poisto 75€
      Imusarjan läppien ohjelmallinen poisto 75€
      Nopeudenrajoittimen muokkaus 75€
      G30 540i
      F32 435d

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by makkis View Post
        Eipä tuo hintojensa puolesta mitenkään poikkeava paikka ole. Samoja tai kovempia hintoja kuin muualla.

        Ja edelleenkin nämä ketkä "tekevät penkissä" ohjelman niin kyllähän se vastaa käytännössä näitä kamalia "pakettisoftia", kun ei niitä mitenkään reaaliajassa säädetä siinä penkissä kuten megasquirt yms.
        Kyllä se on pelkästään tekijän taidoista kiinni.

        Esim. Volvotdi laittaa Aj-techin ohjelmia ja hänellä ei ole penkkiä, ni ei se lopputulosta muuta mitenkään käykö sen Aj-techin ohjelman laitattamassa Treellä Volvotdi:llä vai Seinäjoella Aj-techin pajalla, ainoa että saat sen penkkilapun mikä todentaa tehonmuutoksen, jos et sitä muuten sattuisi huomaamaan
        En tiedä muiden pointeista, mutta omani oli että kun kyseinen yksilö ajetaan samassa penkissä sekä ennen että jälkeen softamuutoksen, saadaan myös todiste siitä mitä se softamuokkaus antaa lukemina ulos. Tehonmittauksella ennen/jälkeen pystytään myös todentamaan jos sieltä jostain syystä (esim. mekaaninen vika yms.) jää puuttumaan 20hv/50Nm pyydetystä/luvatusta, mitä ei ainakaan asiakas huomaa ilman penkkiä, kun sitä tehoa muutenkin tulee tuntuvasti lisää esim. kolmelitraisessa dieselissä.

        En ikinä laitattaisi minkään firman softaa (AJ-Tech/Sedox/Celtic/Motorbit/BSR/KTCModing/jnejnejne) autooni ilman tehonmittausta ennen/jälkeen edellämainituista syistä.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          kyllä ajtechillä saa esittää omia toiveita minkälainen ohjelma sinne tehdään.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by ptikkala View Post
            kyllä ajtechillä saa esittää omia toiveita minkälainen ohjelma sinne tehdään.
            Tämä on myös hyvä pointti, on eroa asiansa osaavan ohjelmoijan ja bulkkisoftatuunaajan välillä. Se ero vielä yleensä korostuu ongelmatilanteissa, jossa toinen lähettää softan jonnekin päämiehelle x diagnoosiin, kun taas toinen osaa itse katsoa ja kertoa asiakkaalle mikä siellä aiheuttaa ja mitä, ja millä korjataan.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3452
              • Janakkala

              Originally posted by Tiphook View Post
              Morjesta vaan !

              Tuli tossa vajaa vuos sitten ostettua 535d e60. Tällä hetkellä kaunokaisessa on vakiotehot, mutta kesäks olis tarkoitus heittää helvettiin sen DPF ja tehdä moottorinohjelmointi.

              Etelä-Suomessa kun asustelen, niin ei viitsis lähtee Pohjanmaalle AJ-Techille ajelemaan, joten kyselin Tuusulan motorbitistä aikaa ohjelmoinnille.

              Sieltä tuli tälläinen vastaus:

              "Huomaa DPF tyhjennyksessä että nyt on käytössä erilainen pakokaasumittaus pakokaasun noelle (k-arvolle). Ennen käytettiin 1,5 k-arvona, nykyisin auton omaa mallikohtaista. Se on merkitty auton tyyppikilpeen sellaisen neliön sisälle. Usein se on BMW:ssä 0,50 / 0,51 / 0,53. Siihen raja-arvoon pääseminen vanhalla dieselillä ilman DPF:ää on todella vaikeaa."

              Mitäs mieltä arvon paneeli on asiasta? Jos asia todella näin on, niin voi vitun vitun vittu.
              Kyseiset hommat onnistuu sinulla ihan kotikonnuillakin
              Klikkaa tuosta alta
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                .
                Jostain syystä, näissä keskusteluissa se teho ja tehonlisän suuruus on hyvyyden tai huonouden mittari. No, onhan se sellainen "kova" fakta - ei siinä mitään.

                Mutta kyllä minusta sellainen helposti huomattava tehonlisä on itsestään selvyys, sen suuruus riippuu ihan auton kunnosta pääasiallisesti ja myös niistä osista, mistä ne on kasattu, vakio tai muutettu.

                Kyllä se että kaikki edelleen hyvin toimii, tekniikan määrittämissä rajoissa on se juttu. Ei autoa, tai ohjelmaa siihen tehdä sitä penkkilappua varten, ei. Vaan jokapäiväistä ajelua varten, tien päällä ajellessa sen pitää toimia parhaiten, ei penkissä. Ohjelman teko on onnistunut silloin parhaiten, kun ne omat tuhmuudet sieltä ei mitenkään pistä silmään, vaan auto toimii "hyvässä mielessä", niin kuin tehtaan portista olisi sellaisena tullut.
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  Nyt kun itse ohjelman tekijöitä näyttäs olevan linjoilla niin olis vähän kysyttävää ohjelman muuttamisen laajuudesta.

                  Kun puhutaan, "irti mitä saa", tavasta ohjelmoida niin kuinka pitkälle mennään ohjelman muutoksissa? Tarkoittaako se että ilma/polttoaine määriä hierotaan tarkemmin eri ajotilanteissa? Missä vaiheessa ajoituksen muutokset tulee peliin? Vai tuleeko ollenkaan?

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    Originally posted by ptikkala View Post
                    kyllä ajtechillä saa esittää omia toiveita minkälainen ohjelma sinne tehdään.
                    Kyllähän tämän toiveen voi esittää monessa muussakin paikassa ja saadakin juuri sellaisen kuin haluaa.

                    Originally posted by Supra^ View Post
                    En tiedä muiden pointeista, mutta omani oli että kun kyseinen yksilö ajetaan samassa penkissä sekä ennen että jälkeen softamuutoksen, saadaan myös todiste siitä mitä se softamuokkaus antaa lukemina ulos. Tehonmittauksella ennen/jälkeen pystytään myös todentamaan jos sieltä jostain syystä (esim. mekaaninen vika yms.) jää puuttumaan 20hv/50Nm pyydetystä/luvatusta, mitä ei ainakaan asiakas huomaa ilman penkkiä, kun sitä tehoa muutenkin tulee tuntuvasti lisää esim. kolmelitraisessa dieselissä.

                    En ikinä laitattaisi minkään firman softaa (AJ-Tech/Sedox/Celtic/Motorbit/BSR/KTCModing/jnejnejne) autooni ilman tehonmittausta ennen/jälkeen edellämainituista syistä.
                    Niin no ei sitä puuttuvaa 20hp pidä sillä ohjelmalla sinne sitten korjatakaan. Ja kun autoissa voi olla se 20hp eroa ilman mitään mekaanista vikaakaan.
                    Nämä ovat kuitenkin yksilöitä.
                    Ei se Aj-techkään penkistä huolimatta ota jokaisesta autosta samoja tehoja.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by makkis View Post
                      Niin no ei sitä puuttuvaa 20hp pidä sillä ohjelmalla sinne sitten korjatakaan. Ja kun autoissa voi olla se 20hp eroa ilman mitään mekaanista vikaakaan.
                      Nämä ovat kuitenkin yksilöitä.
                      Ei se Aj-techkään penkistä huolimatta ota jokaisesta autosta samoja tehoja.
                      No ei pidäkään korjata ohjelmalla, vaan korjata se mahdollinen vika. Mun mielestä esim. korkeapainepumpun/turbon alhainen tuotto lasketaan mekaanisiksi vioiksi.


                      Originally posted by Makkis
                      Ja edelleenkin nämä ketkä "tekevät penkissä" ohjelman niin kyllähän se vastaa käytännössä näitä kamalia "pakettisoftia", kun ei niitä mitenkään reaaliajassa säädetä siinä penkissä kuten megasquirt yms.
                      Kyllä se on pelkästään tekijän taidoista kiinni.
                      Tähän piti vielä palata, että kun sulla nyt lukee tuo optimointi tuolla signaturessa = oma lehmä ojassa, niin kyllähän sä silloin tiedät ettei CR-dieseleihin, varsinkaan OEM-moottorinohjauksiin ole olemassakaan mitään reaaliaikaista säätömahdollisuutta. Ei se siltikään tarkoita että asiakkaan toiveiden mukaan sillä hetkellä paikan päällä auton alkuperäisestä softasta muokattu ja penkissä ajettu softa olisi sama kuin samasta softaversiosta "yleismallinen" valmis pätkä jonka saa perstuntumalla käydä koittamassa.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        Originally posted by makkis View Post

                        Esim. Volvotdi laittaa Aj-techin ohjelmia ja hänellä ei ole penkkiä, ni ei se lopputulosta muuta mitenkään käykö sen Aj-techin ohjelman laitattamassa Treellä Volvotdi:llä vai Seinäjoella Aj-techin pajalla, ainoa että saat sen penkkilapun mikä todentaa tehonmuutoksen, jos et sitä muuten sattuisi huomaamaan
                        Näinhän se on, mutta joillekin se lappu on se juttu. Teen ohjelmista 85% itse, 5% (osa bemuista) tulee Antilta ja loput 10% Tuikulta (osa bemuistaja mekeistä) niin me kaikki kolme kun tehdään se ohjelma oikein eli ei väännellä suutinkarttaa, niin testeri näyttää kaiken oikein, jolloin taas tehot pystyy hyvinkin tarkkaan laskemaan (koitappa laskea näiden bulkkifirmojen tehoja = mahdotonta) Tuo riittää pääsääntöisesti kaikille ja riittää itsellenikin, tosin keväällä tähänkin tulee muutos niin saa loputkin, joille tuo ei riitä, sen lappusen. Toki tuo mittaus auttaa kehitystyössä noissa tehokkaimmissa, joissa testerin "lukualue" ei riitä ja 20hv muutosta ei perseellä tunne.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          Originally posted by tuikku View Post
                          .
                          Jostain syystä, näissä keskusteluissa se teho ja tehonlisän suuruus on hyvyyden tai huonouden mittari. No, onhan se sellainen "kova" fakta - ei siinä mitään
                          Itse olen monesti huomannut saman asian. Ihmetyttää aina kovasti kun joku tietty ohjelmoija saa mukamas samasta autosta 30hv / 50nm enemmän voimaa irti kun kukaan muu.
                          Suu vaahdossa sitten uskotaan tuota ja millään muulla ei ole enään väliä.
                          Paljon tärkeämpää on, että auto toimii moitteetta ja on mukava ajaa, kulutus pysyy aisoissa, moottori ei savuta ja se 300tkm ajettu tekniikka kestää vielä ohjelmoinnin jälkeenkin. Ja, että auto menee möys viritysten jälkeen päästöistäkin läpi.
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            Noihin kiristyneisiin savustusrajoihin,
                            en muista koskaan saaneeni Bemarista yli 0.3x savuja vaikka DPF oli poistetu ja nuppeja softasta käännetty kaakkoon...

                            Kun tuo savustustehsti tehdään ilman kuormitusta niin ei se vastaa todellisuutta, tuollainen 0.3 savut testissä päästävä savuttaa jo täyskaasukiihdytyksessä huomattavasti.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              No ei pidäkään korjata ohjelmalla, vaan korjata se mahdollinen vika. Mun mielestä esim. korkeapainepumpun/turbon alhainen tuotto lasketaan mekaanisiksi vioiksi.



                              Tähän piti vielä palata, että kun sulla nyt lukee tuo optimointi tuolla signaturessa = oma lehmä ojassa, niin kyllähän sä silloin tiedät ettei CR-dieseleihin, varsinkaan OEM-moottorinohjauksiin ole olemassakaan mitään reaaliaikaista säätömahdollisuutta. Ei se siltikään tarkoita että asiakkaan toiveiden mukaan sillä hetkellä paikan päällä auton alkuperäisestä softasta muokattu ja penkissä ajettu softa olisi sama kuin samasta softaversiosta "yleismallinen" valmis pätkä jonka saa perstuntumalla käydä koittamassa.
                              Kyllä niistä aiheellisista vioista on sitten tullut jonkinlaista vikakoodiakin.

                              Kyllä se on näillä paikanpäällä tekijöilläkin yleensä "valmiit pohjat", miksi sitä pyörää keksimään joka kerta uudestaan, toki jos erityistoivella tehdään ni sit lasketaan taas, mut sen joutuu jokainen tekemään.

                              Voin mä ton tuolta signaturesta poistaa jos se häiritsee, se vaan on paha sellaisen puhua näistä asiosta jos ei ole mitään hajua miten asiat tehdään ja toteutetaan.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by makkis View Post
                                Kyllä niistä aiheellisista vioista on sitten tullut jonkinlaista vikakoodiakin.

                                Kyllä se on näillä paikanpäällä tekijöilläkin yleensä "valmiit pohjat", miksi sitä pyörää keksimään joka kerta uudestaan, toki jos erityistoivella tehdään ni sit lasketaan taas, mut sen joutuu jokainen tekemään.

                                Voin mä ton tuolta signaturesta poistaa jos se häiritsee, se vaan on paha sellaisen puhua näistä asiosta jos ei ole mitään hajua miten asiat tehdään ja toteutetaan.
                                Onhan niillä tietenkin pohjat ja aiemmin samalla softanumerolla tehdyt josta ottaa mallia. En minäkään lähtisi nollasta tekemään jos löytyy jo aiemmin tehty.

                                PS. Ei häiritse, ihmettelinpä vaan. Jos viittaat kommentillasi minuun, niin en voi muuta todeta kuin; 'asia kunnossa' .
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎