Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2220
    • Vantaa

    Koetin inpalla kaivaa tuon imulämpöanturin näyttämää, mutta en nyt sata varma löysinkö:

    Ansauglufttemperatur arvo pyöri ajossa 3-5C välissä, joka ei voi ahtopuolella pitää paikkansa. Eli onko tuo nyt jokin muu näyttämä?
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2717
      • Tampere

      Originally posted by VilleP View Post
      Ansauglufttemperatur arvo pyöri ajossa 3-5C välissä, joka ei voi ahtopuolella pitää paikkansa. Eli onko tuo nyt jokin muu näyttämä?
      Kyseessä on imuilman lämpötilan anturilukema. Jos löytyy muuttuja "Ladelufttemperatur", niin silloin pitäisi olla myös lämpötila-arvo korkeampi kuin edellinen lukema, mikäli anturi on järjissään.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2220
        • Vantaa

        Aika vähän näyttää inpa arvoja, eikä tuommoista sattunut silmään, tai sitten en vaan osaa etsiä(saksaksi).
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by VilleP View Post
          Aika vähän näyttää inpa arvoja, eikä tuommoista sattunut silmään, tai sitten en vaan osaa etsiä(saksaksi).
          Otahan testolla logia niin alkaa kaikki arvot näkymään. INPA ei näytä kuin murto-osan.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2220
            • Vantaa

            Testo?
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Originally posted by VilleP View Post
              Testo?
              Kyllä, Testo.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2220
                • Vantaa

                Onpas sekava softa. Ei kyllä tuollakaan sattunut silmään kuin intake temperature.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by VilleP View Post
                  Onpas sekava softa. Ei kyllä tuollakaan sattunut silmään kuin intake temperature.
                  Jos tällä auton datasoftalla vähänkin tekemistä tämän linkin firman kanssa en epäile sekavuutta, itsellä oli käytössä Testo dataloggereita ja oli todella rasittavia käyttää, mitään logiikkaa ei ollut ja toiminnot oli ripoteltu minne sattuu.

                  Data loggers offer you the option of complete documentation, as is generally required for demonstrable quality control. Data loggers from Testo stand out thanks to a high level of operating convenience, reliability and data security. Thanks to the non-volatile memory in our data loggers, measurement data are not lost even when the batteries are completely empty.

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Tuon imulämmön näkee vaikka kiinan Delphillä tai Autocomilla.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2717
                      • Tampere

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Jos tällä auton datasoftalla vähänkin tekemistä tämän linkin firman kanssa en epäile sekavuutta, itsellä oli käytössä Testo dataloggereita ja oli todella rasittavia käyttää, mitään logiikkaa ei ollut ja toiminnot oli ripoteltu minne sattuu.
                      Nyt puhutaan (onneksi) eri täysin ohjelmasta ja kehittäjästä. Edellä mainittu softa on kokonaan kotimaista tuotantoa by nick pheno ja loppukäyttäjän ominaisuudessa pidän ohjelmaa erinomaisena ja toisaalta myös riittävän helppokäyttöisenä. Saksankielen ymmärtämisestä on hyötyä joidenkin parametrien valinnassa, mutta tämä ei johdu softasta, vaan auton ecusta.
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2220
                        • Vantaa

                        Hehkujen vikakoodien yhteydessä näkyy ladelufttemperatur, joka on 6-10c sillä hetkellä kun koodit on tulleet(startti?), joten oletettavasti tuo anturi suht tontillaan on. No pitää kaivaa josko tuolta testosta löytyisi vielä livedataa.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Jacques
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 573
                          • pk

                          Testossa on valmiiksi rakennettu kätettäviä Values-paketteja, jotka kannattaa selata läpi mitä näyttävät. Kaikki ovat muokattavissa oman tarpeen mukaan customointi-toiminnon kautta, ja kyllä siellä on haettavia arvoja melkoinen määrä!
                          G30 540i
                          F32 435d

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Tuon imulämmön näkee vaikka kiinan Delphillä tai Autocomilla.
                            i910 Carsoftalla jne. Ja sen saa näkyville vaikka puhelimeen Elm327:lla.
                            Itsellä imulämpö on näytöllä jatkuvasti yhtenä tietona.

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              i910 Carsoftalla jne. Ja sen saa näkyville vaikka puhelimeen Elm327:lla.
                              Itsellä imulämpö on näytöllä jatkuvasti yhtenä tietona.
                              Saahan OBD:sta yleis-PID:tä vaikka mitä ulos joo, mutta jos kysyjällä jo on toimiva INPA ja sitämyötä hardispuoli valmiina phenon tekemälle ohjelmalle jolla oikeasti kaivaa _kaikki_ DDE:stä luettavissa olevat tiedot/arvot/datat, niin se on minun mielestäni paras vaihtoehto, varsinkin jos auton sielunelämä yhtään muuten kiinnostaa. Toki se vaatii hieman tutkiskelua että pääsee jyvälle, mutta todella tehokas työkalu, ja vielä ilmainen. Tämäkin olisi sulle selvinnyt jos olisit edes viitsinyt avata kommenttini linkin sen sijaan että alat jotain mittalaitefirman anturitekniikkaa dissaamaan.

                              Noista ei aina voi tietää, onko näkyvä imuilman lämpöarvo MAFfin mittaama vaiko erillisen anturin mittaama. Softissakin taisi olla oma bitti sille kumpaa käytetään...
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by Supra^ View Post
                                Noista ei aina voi tietää, onko näkyvä imuilman lämpöarvo MAFfin mittaama vaiko erillisen anturin mittaama. Softissakin taisi olla oma bitti sille kumpaa käytetään...
                                ELM327 joka minulla on jos sitä tarkoitit, mittaa imuilman erilliseltä anturilta, imusarjasta. Koska asia kiinnosti hankinnan yhteydessä otin kokeeksi IMM johdon irti ja seurasin mittaustuloksen muuttumista. Toki jo lämmöistä pystyi päättelemään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎