memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jussi530d
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 55
    • .

    Johan tässä tovi mentiinkin ilman mitään vikailmoituksia. Tänään aamulla, kun löi auton tulille niin heitti pariksi sekunniksi ilmoituksen jossa keltainen rataspyörä ja teksti "Transmission P faulty". En ehtinyt enempää lukemaan kuin tuon, mitä HUD heitti tuulilasille ennen kuin "vika" katosi. Pihalla testailin hetken ja vaihtelin joystickistä pakkia/eteen/parkki eikä mitään häikkää tuntuisi olevan. Vaimo ajeli töihin 100km eikä mitään normaalista poikkeavaa ilmennyt. Auto tosiaan e61 530d -07

    Tuskin mikään iso juttu tämä(kään) mutta kyllä tässä BMW:n omistajana saa sydän puoliksi kylmänä jännätä jatkuvasti mitä tapahtuu seuraavaksi.
    E61 530d LCI -07

    Comment

    • Mik@
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1413
      • Nurmes

      ^Olisiko vain akun jännite käynyt matalana? Tarpeeksi alhaalle kun menee varaus niin pimputtaa vähän jokakohtaa.
      Edit. Eikö noita joystikkejä ole jonkin verran mennyt myös rikki.
      Last edited by Mik@; 17-01-2014, 08:48.
      E61 520Da

      Comment

      • Jussi530d
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 55
        • .

        Originally posted by Mik@ View Post
        ^Olisiko vain akun jännite käynyt matalana? Tarpeeksi alhaalle kun menee varaus niin pimputtaa vähän jokakohtaa.
        Edit. Eikö noita joystikkejä ole jonkin verran mennyt myös rikki.
        Saattaa olla, että liittyy akkuun/jännitteisiin. Autossa aiemminkin pari kertaa ilmennyt, jos ollut n.30min virrat päällä parkissa, että tripit/kellonajat/kulutus nollaantuu ja aktiiviohjaus on hetken poissa pelistä. Viimeksi, kun kävi näin ilmoitti auto "Increased battery discharge when stationary".

        Voihan se toki olla, että tuo ilotikkukin oireilee jostain syystä. No pitää seurata tilannetta.
        E61 530d LCI -07

        Comment

        • rakkuj
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 306
          • Turun seutu

          Originally posted by jake2710 View Post
          Näet eri osioiden lämmöt ainakin DIS:llä jne. Lämpeekö istuinosan sivut? Kädellä kokeilemallakin selviää mitkä osat lämpeää.
          Veikkaisin myös että mennyt vastuslanka poikki. Koville joutuu istuinosassa.

          Veisin melkein korjattavaksi yllä olevalle henkilölle (edit. olikin vähän kaukana..), ellet halua maksaa 900€ merkkiliikkeeseen. Tulee uusi istuinpäällinen 750€ + työt.
          Eilen kun kävin pesemässä auton niin huomasin samalla, että eipä näyttäisi tuo kuskin peilikään lämpenevän.

          Mitä kaikkea tuo smfa-moduuli ohjailee?
          Voisiko nämä kaikki toimimattomuudet johtua siitä?

          Onko tuossa kuvassa ko. moduuli?



          Olisiko Turun suunnalla jollakin mahdollista laittaa tuo johdon päähän?
          G31 520xd
          F39

          Comment

          • enins
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 521
            • Rauma

            Originally posted by jake2710 View Post
            Mites säätömoottori? E39:iin tuli vähän aikaa sitten tuli toiselle puolelle vaihdettua. Oli jumittunut täysin. E39 ja vanhemmissa E60 sama kikkare.

            http://www.realoem.com/bmw/partxref....206&showeur=on
            Veikkaus tuokin, mutta se on ammuttava heti alas; asentoanturissa on kahdet potikat (tai millä tuo jännitteensäätö ikinä tehdäänkään) ja kääntämällä vipu 180 °, menee sille toiselle alueelle (alueet toimivat toistensa vastakohtana, toisen 0,5 V on toisen alueen 4,5 V). Ja liikutettaessa vipua tuolla toimivalla alueella, valojen korkeus seuraa nätisti asentoanturin liikettä, joskin toimisuunta on väärin).
            Juu, en kokeillut ennen anturin uusimista toimisiko testi tuolla ehjällä puolella Nytpä tiedän, ettei toimi.
            Autokalusto: 320d f30

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              Originally posted by enins View Post
              Veikkaus tuokin, mutta se on ammuttava heti alas; asentoanturissa on kahdet potikat (tai millä tuo jännitteensäätö ikinä tehdäänkään) ja kääntämällä vipu 180 °, menee sille toiselle alueelle (alueet toimivat toistensa vastakohtana, toisen 0,5 V on toisen alueen 4,5 V). Ja liikutettaessa vipua tuolla toimivalla alueella, valojen korkeus seuraa nätisti asentoanturin liikettä, joskin toimisuunta on väärin).
              Juu, en kokeillut ennen anturin uusimista toimisiko testi tuolla ehjällä puolella Nytpä tiedän, ettei toimi.
              Tästä nyt ei ota selvää mikä on mitenkin tai sitten yövuorossa ei vaan aukea.
              Ei tota anturia nyt ainakaan väärin pitäisi saada asennettua.

              Comment

              • enins
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2009
                • 521
                • Rauma

                Originally posted by jake2710 View Post
                Tästä nyt ei ota selvää mikä on mitenkin tai sitten yövuorossa ei vaan aukea.
                Ei tota anturia nyt ainakaan väärin pitäisi saada asennettua.
                Jep, tuossa on työaikalukko päällä. Lukon käytöllä ei tule tehtyä privahommia ja voi keskittyä töihin työaikana. Kyllä tuo sepustukseni vapaallaollessa aukeaa.
                Autokalusto: 320d f30

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10114
                  • KVLA

                  Onko tosiaan niin,että tämä vanha Nokian C5 perusluuri ei pariudu LCI E60:n "Bluutuutin" kanssa?En viitsisi uutta luuria tuon takia ruveta vaihtamaan.Vai enkö taaskaan osaa?

                  Comment

                  • Pex
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 353
                    • Kuusamo

                    "Servotronic failure" ilmestyi aamulla toisessa risteyksessä kylmäkäynnistyksen jälkeen E61:n tauluun. Kerkesin ajaa noin 50 metriä. Pakkasta 20, eli ei edes mikään oikea talvikeli. Pirun raskaaksi meni ohjaus eli tehostin vissiin putos pelistä. Sammutin ja käynnistin uudelleen, jonka jälkeen kaikki pelasi ok.
                    Pittääköhän tuosta ihan huolestua vai meniskö ohimenevänä ilmiönä pikkupakkasen piikkiin?
                    Nykyään mennään Volkkarilla

                    Ex. E61 520dA 2006

                    Comment

                    • Freed
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 425
                      • Helsinki

                      Itsellä myös kylmäkäynnistyksen (ei ollut tolpassa) yhteydessä herjailee välillä kaiken näköistä, vaihdelaatikkoa ja ohjausta lähinnä. Minuutin antaa auton olla käynnissä ja starttaa niin kaikki poissa. Tolpassa jos auto on ollut niin ei mitään, joten pakkasen piikkiin kaikki laittaisin?

                      Comment

                      • Pex
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 353
                        • Kuusamo

                        Originally posted by Freed View Post
                        Tolpassa jos auto on ollut niin ei mitään, joten pakkasen piikkiin kaikki laittaisin?
                        en jaksa uskoa, että lämmitystolpassa ololla/olemattomuudella on mitään vaikutusta ainakaan ohjauksen pakkasongelmiin. Itselläni auto oli aamulla 4 tuntia roikan nokassa.
                        Last edited by Pex; 18-01-2014, 21:25.
                        Nykyään mennään Volkkarilla

                        Ex. E61 520dA 2006

                        Comment

                        • Kimmolc4
                          Newbiemmer
                          • Oct 2013
                          • 27
                          • Siuntio

                          Sony Xperia Z1 pariutuminen E61 kanssa.

                          Ei siis onnistu tämä homma mulla. Onko jollain kokemuksia tästä. Ei kumpikaan tunnista toistaan. Nyt on kiire, koska tässähän tulee rikottua SUOMEN LAKIA JOKA KERTA KUN AJAA AUTOLLA.
                          Timanttiporauksia ja muita timanttitöitä.

                          Pöyryntimantti.fi

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            Originally posted by enins View Post
                            Veikkaus tuokin, mutta se on ammuttava heti alas; asentoanturissa on kahdet potikat (tai millä tuo jännitteensäätö ikinä tehdäänkään) ja kääntämällä vipu 180 °, menee sille toiselle alueelle (alueet toimivat toistensa vastakohtana, toisen 0,5 V on toisen alueen 4,5 V). Ja liikutettaessa vipua tuolla toimivalla alueella, valojen korkeus seuraa nätisti asentoanturin liikettä, joskin toimisuunta on väärin).
                            Juu, en kokeillut ennen anturin uusimista toimisiko testi tuolla ehjällä puolella Nytpä tiedän, ettei toimi.
                            Originally posted by jake2710 View Post
                            Tästä nyt ei ota selvää mikä on mitenkin tai sitten yövuorossa ei vaan aukea.
                            Ei tota anturia nyt ainakaan väärin pitäisi saada asennettua.
                            Originally posted by enins View Post
                            Jep, tuossa on työaikalukko päällä. Lukon käytöllä ei tule tehtyä privahommia ja voi keskittyä töihin työaikana. Kyllä tuo sepustukseni vapaallaollessa aukeaa.
                            Näköjään E60 mahdollista asentaa anturi väärinpäin.
                            Onko sulla anturi miten päin siellä ja onko se sillä vanhallakaan koskaan toiminut?


                            -Build date up to 03/04: Variant (A) - connection (1) points
                            downwards

                            -Build date from 03/04: Variant (B) - connection (2) points
                            upwards

                            If the front ride-height sensor has been installed twisted in
                            relation to variant (A), e.g. due to wiring harness
                            replacement, the following control units must be recoded.

                            •Light module with headlight vertical aim control
                            •Adaptive headlight

                            Comment

                            • enins
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2009
                              • 521
                              • Rauma

                              Originally posted by jake2710 View Post
                              Näköjään E60 mahdollista asentaa anturi väärinpäin.
                              Onko sulla anturi miten päin siellä ja onko se sillä vanhallakaan koskaan toiminut?


                              -Build date up to 03/04: Variant (A) - connection (1) points
                              downwards

                              -Build date from 03/04: Variant (B) - connection (2) points
                              upwards

                              If the front ride-height sensor has been installed twisted in
                              relation to variant (A), e.g. due to wiring harness
                              replacement, the following control units must be recoded.

                              •Light module with headlight vertical aim control
                              •Adaptive headlight
                              Sen verran taustaa, että autoon tehtiin xenonpäivitys merkkiliikkeessä reilu kolme vuotta sitten. Päivityksen jälkeen ihmettelin -varsinkin auto kuormitettuna, alas suuntautuvia valoja. Tätä pähkäiltyäni havaitsin nimenomaan etupään korkeudensäätöanturin toimivan väärinpäin (kun keula painui alas, niin valotkin säätivät itseään alemmas). Hetken ihmettelyn ja kokeilun jälkeen totesin homman korjaantuvan anturia kääntämällä. Tällä mentiin siis viimeiset kolme vuotta ja korkeussäätö sekä testaus toimi.

                              Tarkkaan en tiedä milloin tuo testin toimimattomuus iski, mutta loppusyksyä sen on täytynyt olla. Vikakoodeja ei ole ja valot seuraavat nätisti koko säätöalueen (0,5 - 4,5 V). Jostain syystä tuo testi ei vain ole laillinen.
                              Autokalusto: 320d f30

                              Comment

                              • Kimmolc4
                                Newbiemmer
                                • Oct 2013
                                • 27
                                • Siuntio

                                Originally posted by Kimmolc4 View Post
                                Ei siis onnistu tämä homma mulla. Onko jollain kokemuksia tästä. Ei kumpikaan tunnista toistaan.
                                Nyt osaan laittaa kiitos avusta
                                Last edited by Kimmolc4; 20-01-2014, 17:58. Reason: Jännäkakka
                                Timanttiporauksia ja muita timanttitöitä.

                                Pöyryntimantti.fi

                                Comment

                                Working...
                                X