memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noesoe
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 104
    • Pirkanmaa

    Iltaa. Omasta autosta on jäänyt ruksimatta ilmeisesti jokin valopaketti ja jalkatilasta puuttuvat täten valot. Onkos kukaan asennellut jälkeen päin noita valoja? Onko mahdollista että johdot olisivat jo valmiina jossain sisutan muovien uumenissa?

    Tuomas

    Comment

    • tabasco
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 851
      • fin

      Originally posted by Noesoe View Post
      Iltaa. Omasta autosta on jäänyt ruksimatta ilmeisesti jokin valopaketti ja jalkatilasta puuttuvat täten valot. Onkos kukaan asennellut jälkeen päin noita valoja? Onko mahdollista että johdot olisivat jo valmiina jossain sisutan muovien uumenissa?
      Klik!

      Comment

      • Noesoe
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 104
        • Pirkanmaa

        Originally posted by tabasco View Post
        Kiitos

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          Originally posted by Kissvesala View Post
          Ohhoh. Yleensä niissä on se pistoke ihan niinku kuuluuki. ite sytkä vaan korvattu semmosella muovitötsällä. Eikö takanakaan ole?
          Ja näinhän se oli.Etutuhkista ei sytkärin reikineen ole.Vain pikkutavaroille säilytyslaatikko.Takana sitten onkin kaksi sytkärin paikkaa kumitulppien alla.Joten sähköä löytyy tarvittaessa.

          Comment

          • Kiree äMMä
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 309
            • Jyväskylä

            Ongelmia suutinten vaihdon yhteydessä.
            Eli vaihdoin 530d:een x35d:n suuttimet. Homma oli helppo mutta sitten alkoi ongelmat ekan startin jälkeen. Sahuutti hetken mutta lähti sitten käyntiin ongelmitta. Ajattelin että ehkä ilmaa vähän dieseliputkissa tms.
            Vähän ajan kuluttua kuitenkin tyhjäkäynti meni kamalaksi hytkymiseksi. Taitaa käydä tyyliin kolmella. Kun nostaa kierrokset yli 1000rpm niin käynti on aivan tasainen tuntuis että käy kaikilla. Ajossa ri huomaa siis tasakaasulla poikkeavaa. Pieni kaasun painallus saa kuutenkin auton "nakuttamaan" hetkeksi, syvemmälle kaasun kun painaa niin tuo lakkaa.
            Kysymys kuuluu onko joku (takuu)suuttimista rikki vai voiko tuo olla rsim.adaptaatioarvoista? Asialla kohtuu kiire. Auto olisi menossa alkuviikosta ohjelmointiin ja pitäisi lyhyt varovainen reissu tehdä sitä ennen.

            Comment

            • Kiree äMMä
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 309
              • Jyväskylä

              Selkeästi nyt isommalla kuormituksella nakuttaa. Ja valkoista savua puskee putkesta normaalia enemmän. Imuvuotoja ei pitäisi olla ja kaikki liittimet yms. on paikoillaan.

              Comment

              • Kenzu
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1285
                • Vaasa

                Originally posted by Kiree äMMä View Post
                Selkeästi nyt isommalla kuormituksella nakuttaa. Ja valkoista savua puskee putkesta normaalia enemmän. Imuvuotoja ei pitäisi olla ja kaikki liittimet yms. on paikoillaan.
                Onko autolle kerrottu että suuttimet vaihdettu ja uudet koodit annettu?
                Lamborghini Gallardo
                Ex:
                F87 M2
                F82 M4
                F15 X5M50d
                F31 330d
                E60 M5
                E46 M3
                E63 645ci
                E60 530d -07 M5D satinwhite
                E36 M3 Turbo
                E30 325 cäbi -92

                Comment

                • Kiree äMMä
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 309
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Kenzu View Post
                  Onko autolle kerrottu että suuttimet vaihdettu ja uudet koodit annettu?
                  Mitenkäs tuo tapahtuu? Mitkä koodit pitäisi antaa?

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Originally posted by Kiree äMMä View Post
                    Mitenkäs tuo tapahtuu? Mitkä koodit pitäisi antaa?
                    Suutinten numerot niiden kyljistä.
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • Kiree äMMä
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 309
                      • Jyväskylä

                      Tyhmiä kysymyksiä nyt, mutta onko ne koodit jokaiselle suuttimelle erilaiset vai onko samanlaisten suutinten koodi samanlainen? Mitä moottorinohjaus oikein tekee tuolla tiedolla?

                      Comment

                      • tabasco
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 851
                        • fin

                        Originally posted by Kiree äMMä View Post
                        Tyhmiä kysymyksiä nyt, mutta onko ne koodit jokaiselle suuttimelle erilaiset vai onko samanlaisten suutinten koodi samanlainen? Mitä moottorinohjaus oikein tekee tuolla tiedolla?
                        Suuttimien valmistustoleranssit ovat suuremmat kuin mitä nykydieselit vaativat, joten samanlaisiksi valmistetut suuttimet toimivat keskenään erilailla. Nyt tuolla sarjanumerolla kerrotaan suuttimen todelliset, testipenkissä havaitut ominaisuudet moottorinohjaukselle, jotta ohjaus pystyy sitten kompensoimaan kunkin suuttimen toimintaa niin, että kaikki toimivat keskenään balanssissa. Kompensointi ilmeisesti tapahtuu ruiskutusaikoja säätämällä, koska kaikkiin suuttimiin vaikuttaa kuitenkin sama paine (common rail).

                        Comment

                        • Kiree äMMä
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 309
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by tabasco View Post
                          Suuttimien valmistustoleranssit ovat suuremmat kuin mitä nykydieselit vaativat, joten samanlaisiksi valmistetut suuttimet toimivat keskenään erilailla. Nyt tuolla sarjanumerolla kerrotaan suuttimen todelliset, testipenkissä havaitut ominaisuudet moottorinohjaukselle, jotta ohjaus pystyy sitten kompensoimaan kunkin suuttimen toimintaa niin, että kaikki toimivat keskenään balanssissa. Kompensointi ilmeisesti tapahtuu ruiskutusaikoja säätämällä, koska kaikkiin suuttimiin vaikuttaa kuitenkin sama paine (common rail).
                          Eli siis jokaikisessä suuttimessa on eri numero ja moottorinohjaus osaa siitä jollakin algoritmilla laskea tarvittavat korjausparametrit?

                          Comment

                          • tabasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 851
                            • fin

                            Originally posted by Kiree äMMä View Post
                            Eli siis jokaikisessä suuttimessa on eri numero ja moottorinohjaus osaa siitä jollakin algoritmilla laskea tarvittavat korjausparametrit?
                            En tunne tuota systeemiä tarkkaan, joku viisaampi saa kertoa. Mutta BMW:n ohje on, että suuttimia vaihdettaessa ECU:lle kerrotaan uudesta suuttimesta kalibrointiarvo.

                            Comment

                            • Kenzu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1285
                              • Vaasa

                              Originally posted by Kiree äMMä View Post
                              Eli siis jokaikisessä suuttimessa on eri numero ja moottorinohjaus osaa siitä jollakin algoritmilla laskea tarvittavat korjausparametrit?
                              Tyyliin joo kyllä! Suuttimet kun kuluvat niin joku suutin tekee toista enemmän töitä kuin toinen. Ja näin boxi osaa antaa sille enemmän töitä, nyt kun olet vaihtanu huollatut suuttimet jotka ei enää tee niin paljon töitä niin boxi ei sitä tiedä että olet ne vaihtanut ja näin käyttää niitä niinkuin vanhojakin!

                              Siksi sinne boxille pitää kertoa ne suuttimien koodit mitkä siinä päällä ovat!
                              Niin boxi tietää että mitä suutinta se korjaa enemmän kuin toista että seos pysyy hyvänä..

                              Eli korjaus arvot ovat nyt uusilla suuttimilla aivan väärät ja siksi käy kuinka sattuu, tai sitten sinulla on suuttimien kupari prikat väärää kokoa! Ja näin ollen suutin pääsee vuotamaan!
                              Lamborghini Gallardo
                              Ex:
                              F87 M2
                              F82 M4
                              F15 X5M50d
                              F31 330d
                              E60 M5
                              E46 M3
                              E63 645ci
                              E60 530d -07 M5D satinwhite
                              E36 M3 Turbo
                              E30 325 cäbi -92

                              Comment

                              • Kiree äMMä
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 309
                                • Jyväskylä

                                Siis voiko auto oikeasti pelkästään hieman pielessä olevien suutinarvojen vuoksi käydä korvakuulolta kuin 3:lla pytyllä kävisi? Rytkyttää niin että auto heiluu ja tärisee aivan kuin 4cyl bensa-autosta olisi 2 sytytystulppaa pimeinä. Koekäytin vähän ja syttyi nyt sitten moottorin vikavalo tauluun ja moottorinohjaus meni jollekin reduced power-ohjelmalle. Ihmetyttää miksi kierrosten ollessa >1500rpm käynti muuttuu tasaiseksi? Jollakin vakioarvoillahan tyhjäkäynti tietysti pyörii mutta kummallista jos moottorin ohjain anturidatan avulla pystyy sitten osakaasulla säätämään käynnin noinkin tasaiseksi...

                                Comment

                                Working...
                                X