Originally posted by Kissvesala
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No se selittäisi paljon. On simmonen ongelma et jouset ei jaksa kannatella auton keulaa. Otin molemmat puolet ylös ja renkaat pois, ni sitä jakso kannatella keulaa. Parin kilometrin ajon jälkeen taas jouset ihan puristuksissa. Ajattelin et sikarit on lopussa ja noin kylmällä kelillä Oskarin öljyt on niin paksut et tuo liikaa kuormaa jousille, monttujen aiheuttamat iskut painaa sikarit, mutta jouset ei jaksa pidentää niitä. No teoria selvisi aamulla, kun ottaa auton lämpimästä tallista.E61 530d vm.2005
-
Originally posted by rizzo View PostKysästäämpä täällä, ajatuksena ollut softata tuo pre-LCI 530d (DPF jo poistettu), minkälaisia vääntöjä tuolle tomaattilaatikolle uskaltaa laittaa? Varman päälle ja 600 Nm vai hitusen lisää (650-700)? Vai saako jokaisella ohitus kickdownilla jännittää että milloin kuuluu pamahdus
Tiedän että "tehdas" kertoo laatikon kestävän sen 600, mutta millaisia käytännönkokemuksia löytyy?Originally posted by Matson^ View PostKestää kaiken mitä saat siitä irti
Onko sulla ihan faktatietoa? Foorumilla on kyllä tosi vähän yleensäkkään juttuja E60 dieseleiden automaattivioista :think Tuntuu vaan että kun autolla on kumminkin jo ajettu 246 tkm niin kestääkö tuollaista vääntöä (~650-700 Nm). Mutta uusiahan saa kyllä sitten kaupasta jos hajoaa ei siinä.
Comment
-
No mitä nyt on ollut omia, kavereiden, tai muuten päässyt ajtechillä seuraamaan, niin ei yhdessäkään ole ollut mitään ongelmia tai myöhemminkään raportoitu rikkoutumisia. Lujia tuntuu olevat, vaikka käyttäjissäkin löytyy kaikenlaisia nelosella paikallaan kuovittajia ymsOriginally posted by rizzo View Post
Onko sulla ihan faktatietoa? Foorumilla on kyllä tosi vähän yleensäkkään juttuja E60 dieseleiden automaattivioista :think Tuntuu vaan että kun autolla on kumminkin jo ajettu 246 tkm niin kestääkö tuollaista vääntöä (~650-700 Nm). Mutta uusiahan saa kyllä sitten kaupasta jos hajoaa ei siinä.
| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Ei tarvitse jännittää, koska kickdown:lla on korkeat kierrokset, jolloin vääntö ei ole niin "tuhoisaa" kuin pienillä kierroksilla. Ts. Hitaat liikkeet (kierrokset) ja suuri vääntö tappaa!Originally posted by rizzo View PostNiin, no eipä mitkään kuminpolttelut oo ikinä kiinnostanu mutta niinku kirjoitin, että saako jokaisella kickdown-ohituksella jännittää?
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Ei tarvitse. Usko poisOriginally posted by rizzo View PostNiin, no eipä mitkään kuminpolttelut oo ikinä kiinnostanu mutta niinku kirjoitin, että saako jokaisella kickdown-ohituksella jännittää?
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
Itsehän ehdottomasti litkut sinne vaihtaisin kun vanhat öljyt ei kuitenkaan enää entisensä ole ja samalla erään lisäaineen sinne sekaan..Originally posted by rizzo View PostOurrait, eikai siinä kun aikavarausta tuikulle kun joskus kerkeäis Kainuuseen
Teemu varmaan osaat sanoa että onko suositeltavaa vaihtaa etukäteen öljyjä laatikkoon vai antaako mennä vaan kun nyt toimii ihan normaalisti?
Ps. Tuikku on varsin varteenotettava vaihtoehto
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
Itse itselleni vastaten, iskarithan ne oli antautunu totaalisesti. Mutta tulipa samalla vaihdettua startti, ja laturiin säädin+hiilipaketti (vihdoinkin)Originally posted by Mikiis View PostNo niin napsahti jousi poikki edestä, niin aloin kyseleen mistähän noita m-sport jousia sais muualta kuin marmorilta? Vai pitääkö ostaa jotkut madallusjouset, että köyhä pääsee halvemmalla
Alusta tarkoituis pitää vakiona, kun uudet iskarit eteen (Sachsin M-sportit) odottelee varastossa, mutta tuli pieni este niiden asentamiselle...
Onko esim. Eibachin -30mm jousi lähellä tuota orkkista?
Edittiä: En tosiaan ole varma onko tuo jousi poikki vai antautuko iskari lopullisesti, kun alusta meni ihan niin kuin olisi rälläkkä alusta, ja toinen kulma könöttää aika matalalla. Tuli vain ajatus pitäisköhän jouset vaihtaa samalla...
Oli kyllä tuo startin vaihto yllättävän työläs, kun muistelin lukeneeni, että ois ihan piis of nakki. Mutta pakkaset näytti, jota itse en meinannut uskoa, että minun vikailmoitukset suurimmalla tod.näköisyydellä johtui juurikin tuosta orkkis startista...F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
Heititkö entisen roskiin?Originally posted by Mikiis View PostItse itselleni vastaten, iskarithan ne oli antautunu totaalisesti. Mutta tulipa samalla vaihdettua startti, ja laturiin säädin+hiilipaketti (vihdoinkin)
Oli kyllä tuo startin vaihto yllättävän työläs, kun muistelin lukeneeni, että ois ihan piis of nakki. Mutta pakkaset näytti, jota itse en meinannut uskoa, että minun vikailmoitukset suurimmalla tod.näköisyydellä johtui juurikin tuosta orkkis startista...
Suurella todennäköisyydellä seon vain metallihippuinen sisältä. Eikä varsinaisesti rikki tai kulunut.
Jos itselläsi ei ole käyttöä niin voisin kenties olla kiinnostunut varaosiksi itselleni. Meinaan omastani katkes toisenpuolen pinnapultti aikoinaan entisöidessä.
Mulle sanottiin ettei laturiin saisi säädintä+hiilipakettia kun olisin vaihtanut ennakkoon.
Minkä merkkinen laturi sulla oli ja amppeerit?E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Sehän meni vaihdossa, kun laitoin tarvike startin. Ei saanut tarvikkeena, muuta kuin kunnostetun vehkeen, saa nähdä kauanko kestää...Originally posted by Mlatvala View PostHeititkö entisen roskiin?
Suurella todennäköisyydellä seon vain metallihippuinen sisältä. Eikä varsinaisesti rikki tai kulunut.
Jos itselläsi ei ole käyttöä niin voisin kenties olla kiinnostunut varaosiksi itselleni. Meinaan omastani katkes toisenpuolen pinnapultti aikoinaan entisöidessä.
Mulle sanottiin ettei laturiin saisi säädintä+hiilipakettia kun olisin vaihtanut ennakkoon.
Minkä merkkinen laturi sulla oli ja amppeerit?
Laturihan on valeo, mutta kokoa nyt en saa päähän, mutta oliko se nyt 170a. Hyvä muisti kun eilen sitä vaihtelin
F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
Saa Valeoon kun osaa kysyä oikeasta paikasta,Originally posted by Mlatvala View PostMulle sanottiin ettei laturiin saisi säädintä+hiilipakettia kun olisin vaihtanut ennakkoon.
jossakin päin Suomea noita on yleensä hyllyssäkin ;-)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Niimmää arvelinkin että myyjän tietämättömyyttä. Alko myydä koko laturia josta yllättäen en ollut kiinnostunut. Tolleen huolto-toimenpiteenä..Originally posted by MajorDrake View PostSaa Valeoon kun osaa kysyä oikeasta paikasta,
jossakin päin Suomea noita on yleensä hyllyssäkin ;-)E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
ajatuksena ois vaihtaa prefl autoon lci ovipahvit. mutta itseltä löytyy takaovista verhot. Ja uusissa lci pahveissa ei ole verhoja. Että onnistuuko noita verhoja laittamaan noihin lci ovipahveihin? Millanen homma?
-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Comment
Comment