memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mixa77
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 26
    • Lahti

    Originally posted by McBeast View Post
    Ihan vetämällä lähtee. Laita vaikka kakkonen silmään ja nykäset kahdella kädellä.
    Kiitos tiedosta.
    Enpä olis osannu kokeilla ihan vetämistä.

    Comment

    • Aceishigh
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 296

      Moro,

      Varmaan löytyisi haullakin, mutta miten on, pidättekö automaatti-ilmastointia päällä koko ajan kesät talvet? Entä automatiikkaa, joka haistelee ilman epäpuhtauksia?

      Minulla on ollut molemmat päällä koko ajan ja mietin, onko siitä jotain haittaa esim. kovilla pakkasilla.

      Auto on E61 530dA LCI laajennetulla ilmastoinnilla.

      Toinen kysymys, mistä voi tarkistaa, onko takalasin lämmittimen sulake palanut (ja sulakkeen nro?). Se lakkasi toimimasta ja tiedän, että vika voi olla myös johtosarjoissa, kun farkku kyseessä.
      Old golfers never die, they only lose their balls.

      BMW 740d xDrive (06/2014).

      Comment

      • rakkuj
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 306
        • Turun seutu

        Originally posted by Jarppa63 View Post
        Varmistus: olethan säätänyt sen oikein? I-driven kautta säädetään lämpöä; istuinosan ja selkänojan suhdetta.
        Jarppa
        Jep, säätö on kyllä tiedossa ja kokeiltu. Vaikka säätää kaikki istuimelle niin eipä juuri lämpene.

        Peilin muisti on mielestäni vähän toisaikainen, välillä toimisi mutta sitten taasen elelee omaa elämäänsä. :think
        G31 520xd
        F39

        Comment

        • enins
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 521
          • Rauma

          Hiukan näemmä laittaa auto vastaan; ajovalojen korkeudensäätötesti tekee vajavaisen liikkeen ja tsekkasin DIS:llä anturien jännitteet. Takana oli normaali 0,5 - 4,5 V, kun etuanturin alue oli kaventunut vain 3,5 - 4,5 V:ksi.

          Tästä riemastuneena ostin uuden etuanturin (jota sitten tovin odottelin) ja asennuksen jälkeen testin tilanne on sama, vajaa liike.

          Auto on tuo sigun E60 ja xenon-päivitetty LCM2:lla. Asiaan liittyviä vikakoodeja ei ole.
          Mikä mättää:think
          Autokalusto: 320d f30

          Comment

          • marsep
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2009
            • 361
            • HML

            Yritin eilen tarkistaa e61 varapyörän alta, että onko vesivahinkoja.

            Millä ihmeellä se pyörän alla oleva ronkinkokoinen suojamuovimatto lähtee hajottamatta irti?
            E61 535d -05 "377/747"

            ex. E38 728 -97

            Comment

            • GuGi_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 700
              • Vantaa city

              Originally posted by marsep View Post
              Yritin eilen tarkistaa e61 varapyörän alta, että onko vesivahinkoja.

              Millä ihmeellä se pyörän alla oleva ronkinkokoinen suojamuovimatto lähtee hajottamatta irti?
              "Riittävää" väkivaltaa käyttäen. Ite sitä on tullu aikamoisessa v***tuksessa revittyä todella raakasti pihalle eikä oo ottanu itteensä. Toiselta sivulta ku saa sen vaan taivutettua pois sieltä muovien alta ni hyppää pihalle. Samalla vääntää sieltä reunalta (toiselta puolelta helpompi, en muista kummalta) niiden muovien alta pois ja pitää huolen ettei jää siitä kontin lukon alla olevasta reunasta sen muovin reunaan kiinni ni pitäs onnistua. Pimeessä, kylmässä ja nälkäsenä saa helposti sormenpäät auki. Suosittelen lämmintä, valoisaa tallia ja pitää huolen että veren sokeritasapaino on kohillaan ni on paljon helpompaa. Sillon ei niin v**uta vaikka pikkusen se sormenpääki aukeis.
              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

              F11 525d -11
              E60 M5 -05
              E12 530i -75
              E32 730i - 91
              Chevy Silverado 3500 -93
              R33 Skyline GTS-T -93

              Comment

              • marsep
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2009
                • 361
                • HML

                Tommosta ajattelinkin, että ei siihen mitään helppoa konstia ole. Sisällä sitä yritin irrottaa, mutta oli vähän vielä jäässä niin se vaan halkeili.
                E61 535d -05 "377/747"

                ex. E38 728 -97

                Comment

                • Konu
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 140
                  • HELSINKI

                  Originally posted by GuGi_ View Post
                  "Riittävää" väkivaltaa käyttäen. Ite sitä on tullu aikamoisessa v***tuksessa revittyä todella raakasti pihalle eikä oo ottanu itteensä. Toiselta sivulta ku saa sen vaan taivutettua pois sieltä muovien alta ni hyppää pihalle. Samalla vääntää sieltä reunalta (toiselta puolelta helpompi, en muista kummalta) niiden muovien alta pois ja pitää huolen ettei jää siitä kontin lukon alla olevasta reunasta sen muovin reunaan kiinni ni pitäs onnistua. Pimeessä, kylmässä ja nälkäsenä saa helposti sormenpäät auki. Suosittelen lämmintä, valoisaa tallia ja pitää huolen että veren sokeritasapaino on kohillaan ni on paljon helpompaa. Sillon ei niin v**uta vaikka pikkusen se sormenpääki aukeis.
                  Heh. Tossa puhuu kokemus. Itsellä oli onneksi lämmin helmikuinen päivä kun lähdin tota lattiapanelia irrottamaan. Kova ongelma oli niiden kahden mustan muovinastan kanssa siellä takareunassa. Ne kun lähti irti, irrotti mahdolliset kiinnikkeet akun lähistöllä, niin vuorottain taka- ja etureunaa taittaen, auton takaa katsottuna oikeasta reunasta, niin se paneli taipu hajoamatta.

                  Itsellä nyt jännät paikat. Autolle varattu aika Laakkoselle takapään tasonsäädön virheilmotuksien takia (e61 2006 525iA), mutta onko nyt sit "Pakkasen Aiheuttamia Ongelmia", vai onko laitoksen aika vaan tullut:

                  OIREET: töistä kotiin -» parkkipaikalla lätäkkö. Kurkkaus koneen alle, muovit märät. Kurkkaus konepellin alle, alavesiletku (olisko?) jossa joku anturi kiinni, olisko jäähdytysveden anturi, märkänä ja näyttää siltä, et ois siitä ampunu ulos.

                  Paisuntasäiliö auki -» mittatikku kelluu alarajalla, auto ei oo ilmottanu mitään vikaa. Työpäivä lisää ajoa, jonka jälkeen kurkkaus öljyntäyttökorkin alle. Keltaista kuplivaa ektoplasmaa ja pakokaasussa makea oudöör.

                  Työn vastaanottaja Laakkosella ei halunnut maalailla piruja seinille, mutta myönsi ettei vikakuvaus hyvältä kuullosta. Ei kuulemma muista että ko. koneen kansiremontteja.

                  Mä sanoin ostaneeni bussikortin valmiiks...
                  Älä oo tommonen

                  e61 525iA
                  e36 320iA
                  e39 540iA
                  e34 518i

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    Originally posted by Konu View Post
                    kurkkaus öljyntäyttökorkin alle. Keltaista kuplivaa ektoplasmaa
                    Ainahan näissä tuppaa olemaan keltaist/vihreää töhnää öljykorkissaq. Jos mittatikussa on myös samaa möhmöä, tilanne voi olla jo huolesttuttavampi.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • PepeK
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2013
                      • 62
                      • Lahti

                      Hei onks kukaa korjannu etupenkkien alla olevia sähköliitoksia ? Mulla sytytti nyt toisen kerran jo siitä airbagin vikavaloa (taas kun emäntä ajo ja siirsi penkkiä omaan mittaansa), boschin testerillä nollattu ja kuulemma juuri siitä johtosarjasta kiinni... Onko minkälainen homma korjata/ jos korjauttaa nii osaako kukaa sanoa kustannusarviota ? :think
                      Nykyinen: f34 320d m-sport xdrive -15

                      Exät: e30 318i m10 jumalmoottori preface -84
                      e39 530da touring m-sport -01
                      e53 X5 3.0da -02
                      e61 530da -04
                      e91 320i -07
                      e83 X3 3.0d xdrive -06
                      e70 X5 3.0d xdrive -07

                      Comment

                      • buksin-1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 4592
                        • Keski-Pohjanmaa

                        Originally posted by PepeK View Post
                        Hei onks kukaa korjannu etupenkkien alla olevia sähköliitoksia ? Mulla sytytti nyt toisen kerran jo siitä airbagin vikavaloa (taas kun emäntä ajo ja siirsi penkkiä omaan mittaansa), boschin testerillä nollattu ja kuulemma juuri siitä johtosarjasta kiinni... Onko minkälainen homma korjata/ jos korjauttaa nii osaako kukaa sanoa kustannusarviota ? :think
                        Voidaan samalla katsoa sen johtosarjankin
                        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                        SISUSTAT modaukset

                        Comment

                        • PepeK
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 62
                          • Lahti

                          Originally posted by buksin-1 View Post
                          Voidaan samalla katsoa sen johtosarjankin
                          Aivan !
                          Nykyinen: f34 320d m-sport xdrive -15

                          Exät: e30 318i m10 jumalmoottori preface -84
                          e39 530da touring m-sport -01
                          e53 X5 3.0da -02
                          e61 530da -04
                          e91 320i -07
                          e83 X3 3.0d xdrive -06
                          e70 X5 3.0d xdrive -07

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1400
                            • Kuopio

                            Originally posted by rakkuj View Post
                            Voiko tuo oletettu smfa-vika tehdä sen, että penkin selkänoja lämpeää mutta istuinosa ei.
                            Toivottavasti ei ole vastusosa kypsynyt.

                            Tällä kelillä olisi ihan kiva, että tuo toimisi.
                            Just syksyllä korjasin oman, vastuslanka poikki. Tuohon ei auta kun penkin purkaminen mikä itsessään ei sitten ollutkaan niin kova rasti. Nyt jo harjoittelun kautta menee Comfort jakkara palasiksi ja takas 1.5h..
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              Originally posted by enins View Post
                              Hiukan näemmä laittaa auto vastaan; ajovalojen korkeudensäätötesti tekee vajavaisen liikkeen ja tsekkasin DIS:llä anturien jännitteet. Takana oli normaali 0,5 - 4,5 V, kun etuanturin alue oli kaventunut vain 3,5 - 4,5 V:ksi.

                              Tästä riemastuneena ostin uuden etuanturin (jota sitten tovin odottelin) ja asennuksen jälkeen testin tilanne on sama, vajaa liike.

                              Auto on tuo sigun E60 ja xenon-päivitetty LCM2:lla. Asiaan liittyviä vikakoodeja ei ole.
                              Mikä mättää:think
                              Mites säätömoottori? E39:iin tuli vähän aikaa sitten tuli toiselle puolelle vaihdettua. Oli jumittunut täysin. E39 ja vanhemmissa E60 sama kikkare.

                              Comment

                              • jake2710
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 828

                                Originally posted by rakkuj View Post
                                Foorumilta lueskelin, että smfa-moduuli voisi olla rikki kun penkinlämmitys ei pelitä ja samalla huomadin että kuskin peili ei hae muistin mukaista asentoa.

                                Comfort-penkit nahkapäällisillä kyseessä.

                                Voiko tuon vian jotenkin paikallistaa ja missähän tuollainen moduli sijaitsee?

                                Onko kellään tietoa sen hintaluokasta?
                                Originally posted by rakkuj View Post
                                Saakos tuon toimimattomuuden jollakin testerillä todettua?
                                Originally posted by rakkuj View Post
                                Voiko tuo oletettu smfa-vika tehdä sen, että penkin selkänoja lämpeää mutta istuinosa ei.
                                Toivottavasti ei ole vastusosa kypsynyt.

                                Tällä kelillä olisi ihan kiva, että tuo toimisi.
                                Originally posted by Ceeray View Post
                                Just syksyllä korjasin oman, vastuslanka poikki. Tuohon ei auta kun penkin purkaminen mikä itsessään ei sitten ollutkaan niin kova rasti. Nyt jo harjoittelun kautta menee Comfort jakkara palasiksi ja takas 1.5h..
                                Näet eri osioiden lämmöt ainakin DIS:llä jne. Lämpeekö istuinosan sivut? Kädellä kokeilemallakin selviää mitkä osat lämpeää.
                                Veikkaisin myös että mennyt vastuslanka poikki. Koville joutuu istuinosassa.

                                Veisin melkein korjattavaksi yllä olevalle henkilölle (edit. olikin vähän kaukana..), ellet halua maksaa 900€ merkkiliikkeeseen. Tulee uusi istuinpäällinen 750€ + työt.
                                Last edited by jake2710; 16-01-2014, 22:47.

                                Comment

                                Working...
                                X