memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tetra
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 38
    • Somero

    Originally posted by Kissvesala View Post
    Sacsh:in iskarit siellä on tehtaalta lähtiessä ainaki ollut... Eli öljy. Alustasta riippuu sitten mitkä niistä.
    No se selittäisi paljon. On simmonen ongelma et jouset ei jaksa kannatella auton keulaa. Otin molemmat puolet ylös ja renkaat pois, ni sitä jakso kannatella keulaa. Parin kilometrin ajon jälkeen taas jouset ihan puristuksissa. Ajattelin et sikarit on lopussa ja noin kylmällä kelillä Oskarin öljyt on niin paksut et tuo liikaa kuormaa jousille, monttujen aiheuttamat iskut painaa sikarit, mutta jouset ei jaksa pidentää niitä. No teoria selvisi aamulla, kun ottaa auton lämpimästä tallista.
    E61 530d vm.2005

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5424
      • Oulu

      Originally posted by rizzo View Post
      Kysästäämpä täällä, ajatuksena ollut softata tuo pre-LCI 530d (DPF jo poistettu), minkälaisia vääntöjä tuolle tomaattilaatikolle uskaltaa laittaa? Varman päälle ja 600 Nm vai hitusen lisää (650-700)? Vai saako jokaisella ohitus kickdownilla jännittää että milloin kuuluu pamahdus Tiedän että "tehdas" kertoo laatikon kestävän sen 600, mutta millaisia käytännönkokemuksia löytyy?
      Originally posted by Matson^ View Post
      Kestää kaiken mitä saat siitä irti
      Onko sulla ihan faktatietoa? Foorumilla on kyllä tosi vähän yleensäkkään juttuja E60 dieseleiden automaattivioista :think Tuntuu vaan että kun autolla on kumminkin jo ajettu 246 tkm niin kestääkö tuollaista vääntöä (~650-700 Nm). Mutta uusiahan saa kyllä sitten kaupasta jos hajoaa ei siinä.

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        Originally posted by rizzo View Post
        Onko sulla ihan faktatietoa? Foorumilla on kyllä tosi vähän yleensäkkään juttuja E60 dieseleiden automaattivioista :think Tuntuu vaan että kun autolla on kumminkin jo ajettu 246 tkm niin kestääkö tuollaista vääntöä (~650-700 Nm). Mutta uusiahan saa kyllä sitten kaupasta jos hajoaa ei siinä.
        No mitä nyt on ollut omia, kavereiden, tai muuten päässyt ajtechillä seuraamaan, niin ei yhdessäkään ole ollut mitään ongelmia tai myöhemminkään raportoitu rikkoutumisia. Lujia tuntuu olevat, vaikka käyttäjissäkin löytyy kaikenlaisia nelosella paikallaan kuovittajia yms
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          Ei se vääntö sitä laatikkoa hajoita,vaan kuljettajan kaasun käyttö.

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5424
            • Oulu

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Ei se vääntö sitä laatikkoa hajoita,vaan kuljettajan kaasun käyttö.
            Niin, no eipä mitkään kuminpolttelut oo ikinä kiinnostanu mutta niinku kirjoitin, että saako jokaisella kickdown-ohituksella jännittää?

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              Originally posted by rizzo View Post
              Niin, no eipä mitkään kuminpolttelut oo ikinä kiinnostanu mutta niinku kirjoitin, että saako jokaisella kickdown-ohituksella jännittää?
              Ei tarvitse jännittää, koska kickdown:lla on korkeat kierrokset, jolloin vääntö ei ole niin "tuhoisaa" kuin pienillä kierroksilla. Ts. Hitaat liikkeet (kierrokset) ja suuri vääntö tappaa!
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • bmwbmw
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1370
                • Kainuu

                Originally posted by rizzo View Post
                Niin, no eipä mitkään kuminpolttelut oo ikinä kiinnostanu mutta niinku kirjoitin, että saako jokaisella kickdown-ohituksella jännittää?
                Ei tarvitse. Usko pois
                sigpic
                Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5424
                  • Oulu

                  Ourrait, eikai siinä kun aikavarausta tuikulle kun joskus kerkeäis Kainuuseen

                  Teemu varmaan osaat sanoa että onko suositeltavaa vaihtaa etukäteen öljyjä laatikkoon vai antaako mennä vaan kun nyt toimii ihan normaalisti?

                  Comment

                  • bmwbmw
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1370
                    • Kainuu

                    Originally posted by rizzo View Post
                    Ourrait, eikai siinä kun aikavarausta tuikulle kun joskus kerkeäis Kainuuseen

                    Teemu varmaan osaat sanoa että onko suositeltavaa vaihtaa etukäteen öljyjä laatikkoon vai antaako mennä vaan kun nyt toimii ihan normaalisti?
                    Itsehän ehdottomasti litkut sinne vaihtaisin kun vanhat öljyt ei kuitenkaan enää entisensä ole ja samalla erään lisäaineen sinne sekaan..
                    Ps. Tuikku on varsin varteenotettava vaihtoehto
                    sigpic
                    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                    Comment

                    • Mikiis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 906
                      • Oulu

                      Originally posted by Mikiis View Post
                      No niin napsahti jousi poikki edestä, niin aloin kyseleen mistähän noita m-sport jousia sais muualta kuin marmorilta? Vai pitääkö ostaa jotkut madallusjouset, että köyhä pääsee halvemmalla

                      Alusta tarkoituis pitää vakiona, kun uudet iskarit eteen (Sachsin M-sportit) odottelee varastossa, mutta tuli pieni este niiden asentamiselle...

                      Onko esim. Eibachin -30mm jousi lähellä tuota orkkista?

                      Edittiä: En tosiaan ole varma onko tuo jousi poikki vai antautuko iskari lopullisesti, kun alusta meni ihan niin kuin olisi rälläkkä alusta, ja toinen kulma könöttää aika matalalla. Tuli vain ajatus pitäisköhän jouset vaihtaa samalla...
                      Itse itselleni vastaten, iskarithan ne oli antautunu totaalisesti. Mutta tulipa samalla vaihdettua startti, ja laturiin säädin+hiilipaketti (vihdoinkin)

                      Oli kyllä tuo startin vaihto yllättävän työläs, kun muistelin lukeneeni, että ois ihan piis of nakki. Mutta pakkaset näytti, jota itse en meinannut uskoa, että minun vikailmoitukset suurimmalla tod.näköisyydellä johtui juurikin tuosta orkkis startista...
                      F11 530d -11
                      E91 -06 320d
                      x2 Tuikut
                      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by Mikiis View Post
                        Itse itselleni vastaten, iskarithan ne oli antautunu totaalisesti. Mutta tulipa samalla vaihdettua startti, ja laturiin säädin+hiilipaketti (vihdoinkin)

                        Oli kyllä tuo startin vaihto yllättävän työläs, kun muistelin lukeneeni, että ois ihan piis of nakki. Mutta pakkaset näytti, jota itse en meinannut uskoa, että minun vikailmoitukset suurimmalla tod.näköisyydellä johtui juurikin tuosta orkkis startista...
                        Heititkö entisen roskiin?

                        Suurella todennäköisyydellä seon vain metallihippuinen sisältä. Eikä varsinaisesti rikki tai kulunut.

                        Jos itselläsi ei ole käyttöä niin voisin kenties olla kiinnostunut varaosiksi itselleni. Meinaan omastani katkes toisenpuolen pinnapultti aikoinaan entisöidessä.

                        Mulle sanottiin ettei laturiin saisi säädintä+hiilipakettia kun olisin vaihtanut ennakkoon.

                        Minkä merkkinen laturi sulla oli ja amppeerit?
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • Mikiis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 906
                          • Oulu

                          Originally posted by Mlatvala View Post
                          Heititkö entisen roskiin?

                          Suurella todennäköisyydellä seon vain metallihippuinen sisältä. Eikä varsinaisesti rikki tai kulunut.

                          Jos itselläsi ei ole käyttöä niin voisin kenties olla kiinnostunut varaosiksi itselleni. Meinaan omastani katkes toisenpuolen pinnapultti aikoinaan entisöidessä.

                          Mulle sanottiin ettei laturiin saisi säädintä+hiilipakettia kun olisin vaihtanut ennakkoon.

                          Minkä merkkinen laturi sulla oli ja amppeerit?
                          Sehän meni vaihdossa, kun laitoin tarvike startin. Ei saanut tarvikkeena, muuta kuin kunnostetun vehkeen, saa nähdä kauanko kestää...

                          Laturihan on valeo, mutta kokoa nyt en saa päähän, mutta oliko se nyt 170a. Hyvä muisti kun eilen sitä vaihtelin
                          F11 530d -11
                          E91 -06 320d
                          x2 Tuikut
                          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Mulle sanottiin ettei laturiin saisi säädintä+hiilipakettia kun olisin vaihtanut ennakkoon.
                            Saa Valeoon kun osaa kysyä oikeasta paikasta,
                            jossakin päin Suomea noita on yleensä hyllyssäkin ;-)
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Saa Valeoon kun osaa kysyä oikeasta paikasta,
                              jossakin päin Suomea noita on yleensä hyllyssäkin ;-)
                              Niimmää arvelinkin että myyjän tietämättömyyttä. Alko myydä koko laturia josta yllättäen en ollut kiinnostunut. Tolleen huolto-toimenpiteenä..
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • _Rontti
                                BTCF Member
                                • Sep 2008
                                • 1195
                                • Raahe

                                ajatuksena ois vaihtaa prefl autoon lci ovipahvit. mutta itseltä löytyy takaovista verhot. Ja uusissa lci pahveissa ei ole verhoja. Että onnistuuko noita verhoja laittamaan noihin lci ovipahveihin? Millanen homma?
                                -Raahe connection-
                                E39 LeMans BlueM5
                                E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                                E39 523i Montrealblau
                                E34 DiamantSchwartz 535i
                                Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                                Comment

                                Working...
                                X