Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    Originally posted by JJtalo View Post
    jos sille tielle lähtee niin eihän tehoja ikään oo tarpeeks tai liikaa. Vaikka harvoin niille mitään käyttöä on, ainahan se olis mukava kun niitä hevosia löytyis sieltä pilttuusta.
    1.6 bensa avensiksella pärjäs ihan hyvin, ja sen jälkeen 530d tuntu ankaralta laitokselta, hetki meni niin lastu piti laittaa, ja nyt tuntuu taas ettei liiku mihinkään, pitäis olla 535d lastutettuna. Ja sitten sekään ei enään riittäis. Mutta elämä on kompromisseja, johonki pitää vetää raja (ainakin käyttiksessä)

    Eikä tarvi
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • Mikiis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 906
      • Oulu

      Originally posted by exautisti View Post
      Eikä tarvi
      Ei niin
      F11 530d -11
      E91 -06 320d
      x2 Tuikut
      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        Originally posted by itaste View Post
        http://suchen.mobile.de/auto-inserat/b
        eihän tuo näin halpa voi olla? =P
        Ihan turha iltamyöhään tai yöllä katsella ilmoituksia,
        siellä on useita pilkkahintaan, ja ne on kusetuksia.
        Päivällä on valvontaa ja ko. ilmoitukset poistetaan...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • bmw528
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 210
          • keskisuomi

          Originally posted by JJtalo View Post
          jos sille tielle lähtee niin eihän tehoja ikään oo tarpeeks tai liikaa. Vaikka harvoin niille mitään käyttöä on, ainahan se olis mukava kun niitä hevosia löytyis sieltä pilttuusta.
          1.6 bensa avensiksella pärjäs ihan hyvin, ja sen jälkeen 530d tuntu ankaralta laitokselta, hetki meni niin lastu piti laittaa, ja nyt tuntuu taas ettei liiku mihinkään, pitäis olla 535d lastutettuna. Ja sitten sekään ei enään riittäis. Mutta elämä on kompromisseja, johonki pitää vetää raja (ainakin käyttiksessä)
          Tää on totta..Sanoihan Kimi Räikkönenkin tässä pikkasen aikaa sitten kun siltä kysyttiin että mitä muuttais nyky f1 autoissa niin 300hv lisää ja downforsea pienemmäksi luonnolisesti
          on löylyä!!!

          Comment

          • L4isk4m4t0
            BTCF Member
            • Jun 2011
            • 847
            • Seinäjoki

            Ollaa mietitty perheautoks / käyttikseks E61:stä bensakoneella.

            Mitä pitää ottaa huomioon autoa katsellessa? Millainen se on ajettavuudeltaan ja luotettavuudeltaan? Mihin vuosimalliin asti sitä voi itse korjailla, ettei tarvitsisi viedä merkkihuoltoon joka juttuu korjaileen?

            Koneeltaan pitää olla vähintään 2,5L, miten sellainen liikkuu? Kun on tottunu ajaan tolla V8:lla

            Mites laatikko, onko luotettava?
            Team E34


            Opel Zafira 1.8 1999

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              Originally posted by L4isk4m4t0 View Post
              Ollaa mietitty perheautoks / käyttikseks E61:stä bensakoneella.

              Mitä pitää ottaa huomioon autoa katsellessa? Millainen se on ajettavuudeltaan ja luotettavuudeltaan? Mihin vuosimalliin asti sitä voi itse korjailla, ettei tarvitsisi viedä merkkihuoltoon joka juttuu korjaileen?

              Koneeltaan pitää olla vähintään 2,5L, miten sellainen liikkuu? Kun on tottunu ajaan tolla V8:lla

              Mites laatikko, onko luotettava?

              Tyyppivika löytyy täältä foorumilta.
              Bensoissa on vähemmän ongelmia jos ei LCI mallia osta joissa
              on puolien ja suuttimien suhteen ongelmia.

              Kaikkia vuosimalleja voi korjata itse, ja jos hommaa piuhan ja softat
              (selviää alle satasella) niin myös diagnostiikan voi tehdä itse...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1422

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Tyyppivika löytyy täältä foorumilta.
                Bensoissa on vähemmän ongelmia jos ei LCI mallia osta joissa
                on puolien ja suuttimien suhteen ongelmia.
                Meillä puolia ja suuttimia on vaihdeltu takuuseen vielä 5 vuotta vanhassa autossa, missähän menee raja takuuvaihdolle ja onko uudet osat kestävämpiä?
                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                Ioniq5 AWD -22
                Leaf 40kwh -18

                Comment

                • harriba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 420
                  • Espoo

                  Originally posted by L4isk4m4t0 View Post
                  Ollaa mietitty perheautoks / käyttikseks E61:stä bensakoneella.

                  Mitä pitää ottaa huomioon autoa katsellessa? Millainen se on ajettavuudeltaan ja luotettavuudeltaan? Mihin vuosimalliin asti sitä voi itse korjailla, ettei tarvitsisi viedä merkkihuoltoon joka juttuu korjaileen?

                  Koneeltaan pitää olla vähintään 2,5L, miten sellainen liikkuu? Kun on tottunu ajaan tolla V8:lla

                  Mites laatikko, onko luotettava?
                  Vaihdoin 2006 525ix:ään (218hp N52) 2004 E500 4matic Mersusta (306hp). Käytännön suorituskykyero ei ollut kovin suuri, johtuen siitä että Mersun vanhempi 5-vaihteinen loota oli kökömpi, välitykset pitkät ja kaasun ja lootan vaste varsin laiska. E500 vei mun ajossa keskimäärin 12l/100km, 525 taas 10-11l/100km. Molempia pitää polkea pontevasti jos haluaa että maisema vaihtuu.

                  Ajoin E61:llä n. 50t km (100-150t, 4 vuotta). Vikoja:

                  - Syyläri puhkesi. Syynä nurkkaan kertynyt lehtikomposti joka söi alumiinin puhki.
                  - Panodraamakaton tiiviste vaihdettu (suhisi).
                  - Sähköinen vesipumppu hajosi. Samalla uusittiin termari.
                  - Lootan mekatroniikkakannessa oli hiushalkeama (tiiviste kosteana). Kansi, öljyfiltteri ja lootan öljy vaihdettu.
                  - Ohjauspyörän asentotunnistin putsattu (jokin eksoottisempi virheilmoitus tästä tuli).
                  - Raidetankopari uusittu keulaan, normaalia kulumista.
                  - Perinteiset panodraamakaton tyhjennysputket rassattu auki, takaluukun johtosarja tinattu, narisevia oventiivisteitä rasvattu, vanokset solenoidit putsattu ja vaihdettu päikseen
                  - Muutamia random vikatiloja jotka laskin akun alijännitteen piikkiin (lyhyttä ajoa ja webaston käyttöä)

                  Kaiken kaikkiaan suht huoleton auto jolla oli todella kiva ajaa. 6-v loota toimi todella hienosti. Tilasin webasta diagnostiikkapiuhan ja taiteilin INPA:n Virtualbox Win7:aan. Pientä perusjumppaa on noilla helppo tehdä, mm. vanoksen solenoidien ajoittainen jumitus näkyi vikakoodeista. Pieni imuilmavuotokin löytyi (haitariputken klemmari löysällä) kun osasi INPA:lla katsoa. Ilman INPA:a on mielestäni turha koittaa millekään E61 koneelle muuta tehdä kuin öljynvaihdot.

                  terveisin,
                  --
                  harri
                  Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                  X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                  Comment

                  • SushiX
                    BTCF Member
                    • Apr 2008
                    • 2100
                    • ǝɓuᴉʌʎH

                    Originally posted by harriba View Post
                    Vaihdoin 2006 525ix:ään (218hp N52) 2004 E500 4matic Mersusta (306hp). Käytännön suorituskykyero ei ollut kovin suuri, johtuen siitä että Mersun vanhempi 5-vaihteinen loota oli kökömpi, välitykset pitkät ja kaasun ja lootan vaste varsin laiska. E500 vei mun ajossa keskimäärin 12l/100km, 525 taas 10-11l/100km. Molempia pitää polkea pontevasti jos haluaa että maisema vaihtuu.

                    Ajoin E61:llä n. 50t km (100-150t, 4 vuotta). Vikoja:

                    - Syyläri puhkesi. Syynä nurkkaan kertynyt lehtikomposti joka söi alumiinin puhki.
                    - Panodraamakaton tiiviste vaihdettu (suhisi).
                    - Sähköinen vesipumppu hajosi. Samalla uusittiin termari.
                    - Lootan mekatroniikkakannessa oli hiushalkeama (tiiviste kosteana). Kansi, öljyfiltteri ja lootan öljy vaihdettu.
                    - Ohjauspyörän asentotunnistin putsattu (jokin eksoottisempi virheilmoitus tästä tuli).
                    - Raidetankopari uusittu keulaan, normaalia kulumista.
                    - Perinteiset panodraamakaton tyhjennysputket rassattu auki, takaluukun johtosarja tinattu, narisevia oventiivisteitä rasvattu, vanokset solenoidit putsattu ja vaihdettu päikseen
                    - Muutamia random vikatiloja jotka laskin akun alijännitteen piikkiin (lyhyttä ajoa ja webaston käyttöä)

                    Kaiken kaikkiaan suht huoleton auto jolla oli todella kiva ajaa. 6-v loota toimi todella hienosti. Tilasin webasta diagnostiikkapiuhan ja taiteilin INPA:n Virtualbox Win7:aan. Pientä perusjumppaa on noilla helppo tehdä, mm. vanoksen solenoidien ajoittainen jumitus näkyi vikakoodeista. Pieni imuilmavuotokin löytyi (haitariputken klemmari löysällä) kun osasi INPA:lla katsoa. Ilman INPA:a on mielestäni turha koittaa millekään E61 koneelle muuta tehdä kuin öljynvaihdot.

                    terveisin,
                    --
                    harri
                    Tässä oli jo vähän kattavampi tieto pläjäys, kiitos!
                    Pitäisi käydä koeajamassa tuollaista E61 N52B25 tai N52B30 koneellista, että osaisi sanoa miten se liikahtaa tuohon M60 mottiin verrattuna. Eroa löytyy varmasti.

                    Eihän tuossa ole kauheita remppoja tehty 4vuoden sisällä. Tähän E34 on tehty 2vuoden aikana about 20-30kertainen määrä (HIUKAN yli huoltamista)

                    Inpa, GT1 ja muut löytyy, tosin kaapelin joutuu ostaa kun ei tällä ADS kaapelilla pääse noihin uudempiin käsiksi?:think
                    E90 07 335D
                    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                    Comment

                    • VESiX
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 407
                      • Kehä 1

                      Originally posted by SushiX View Post
                      Tässä oli jo vähän kattavampi tieto pläjäys, kiitos!
                      Pitäisi käydä koeajamassa tuollaista E61 N52B25 tai N52B30 koneellista, että osaisi sanoa miten se liikahtaa tuohon M60 mottiin verrattuna. Eroa löytyy varmasti.

                      Eihän tuossa ole kauheita remppoja tehty 4vuoden sisällä. Tähän E34 on tehty 2vuoden aikana about 20-30kertainen määrä (HIUKAN yli huoltamista)

                      Inpa, GT1 ja muut löytyy, tosin kaapelin joutuu ostaa kun ei tällä ADS kaapelilla pääse noihin uudempiin käsiksi?:think
                      Omat kokemukset N52B30 koneisesta n.80tkm matkalta tukevat hvyin Harriban tarinaa. Noin puolet noista Harriban auton vioista löytyi täälläkin viiden vuoden aikana ja muutama muukin: Tasonsäädön kompressori, takapyörän laakerit, takaluukun nostomekanismi ja nokka-akselin asentoanturi tuli vaihdettua. Olin kyllä tyytyväinen autoon ja voisin ostaa samanlaissen uudelleenkin, jos nyt olisin parinkympin budjetilla liikenteessä.

                      Comment

                      • itaste
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 57
                        • Etelä-Pohjanmaa

                        Mitäs mieltä porukka on näistä yli 400 tkm ajetuista e60 diisseleistä? jos on hyvällä huoltohistorialla ja kalleimmat rempat tehty. vai alkaako noissa kilometreissä jo kori ja alusta olla väsyneitä?

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by itaste View Post
                          Mitäs mieltä porukka on näistä yli 400 tkm ajetuista e60 diisseleistä? jos on hyvällä huoltohistorialla ja kalleimmat rempat tehty. vai alkaako noissa kilometreissä jo kori ja alusta olla väsyneitä?
                          Mitkä kalleimmat rempat?
                          Laatikko vasta kunnostettu?

                          Hyvällä tuurilla selviää vielä pitkään ilman isompia ongemia,
                          mutta kyllä noin paljon ajettuun voi joutua tekemään aika paljon remonttia seuraavan 100 tkm aikana...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • bmwbmw
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1370
                            • Kainuu

                            Originally posted by harriba View Post
                            - Lootan mekatroniikkakannessa oli hiushalkeama (tiiviste kosteana).
                            Kerrotko tästä lisää? Mikä tiiviste kosteana wut? :think
                            sigpic
                            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                            Comment

                            • harriba
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 420
                              • Espoo

                              Originally posted by bmwbmw View Post
                              Kerrotko tästä lisää? Mikä tiiviste kosteana wut? :think
                              Tiiviste joka on vaihdelaatikon muovisen pohjakannen ja lootan rungon välissä. Öljynsuodatin muistaakseni kiinteästi tuossa kannessa.
                              Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                              X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎