memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    #76
    Originally posted by TJJ View Post
    Onko tosiaan noin? Minä kun luulin (lukemani perusteella), että E60:n sporttialusta (siis m-sport) on jo liian pintakova, mutta tuoko onkin vielä pahempi? Entäs jos on se madallettu alusta (sportliche fahrwerksabstimmung) ja DD?
    juu, edellinen oli AO+sport ja nyt AO+DD+normi ja jokainen asfalttisauma tuntuu selvemmin. Rengastuksena ollut molemmissa 18 ja 19 tuumasta settiä. Ja ei mitään RF-renkaita. Syyllisenä edelleen pidän DD:a.
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2979
      • Uusimaa

      #77
      Originally posted by WarHead View Post
      juu, edellinen oli AO+sport ja nyt AO+DD+normi ja jokainen asfalttisauma tuntuu selvemmin. Rengastuksena ollut molemmissa 18 ja 19 tuumasta settiä. Ja ei mitään RF-renkaita. Syyllisenä edelleen pidän DD:a.
      Tuota en kyllä ihan heti niele. Itsellä ollut kombinaatioita vakiovietäreillä ja sportliche fahrbestimmung jousilla kera DD:n ja luonnollisesti tuo sport-jousilla oli kovempi. Ero on tosin aika pieni. Sen sijaan auto perusjousilla kera tai ilman DD:tä oli ihan samanlainen, sellaistekin on olleet. En ymmärrä mitä säätyvät vakaajat vaikuttaisi jousijäykkyyteen mitään.
      Ongelmahan on ETK:ssa, että siellä ei ole jousia suoraan mainittu, mikä on missäkin mallissa.

      Ja: AL:llähän ei ole toki mitään tekemistä jousituksen kanssa, ei kukaan tosin väittänytkään. Mutta sitä optiota ei kannata tähän sotkea.

      Ettei korjottajall olisi ollut jotkut tuninkivietäri tuossa toisessa, muka vakiossa.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • WarHead
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 774

        #78
        Originally posted by jaki View Post
        Tuota en kyllä ihan heti niele. ... Ettei korjottajall olisi ollut jotkut tuninkivietäri tuossa toisessa, muka vakiossa.
        niin, kokemusperäistä tietoa ei voi siirtää... Voi olla ettei alla olekkaan orkkispalikat. Näin minä kuitenkin asian olen kokenut, korkeus kuitenkin viittaa orkkispalikoihin. Nielet tai et.
        E91 335iAT -08

        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #79
          Originally posted by WarHead View Post
          niin, kokemusperäistä tietoa ei voi siirtää... Voi olla ettei alla olekkaan orkkispalikat. Näin minä kuitenkin asian olen kokenut, korkeus kuitenkin viittaa orkkispalikoihin. Nielet tai et.
          Sulla on vääriä kokemuksia
          Suoraan ajettassa DD ei liity jousituksen jäykkyyteen kun ehkä pehmentävästi.Ei ole jäykkää tankoa välissä ahdistamassa.DD reagoi käytännössä pelkästään sivuttaiskiihtyvyysanturin perusteella jä näin ollen vakaajat on velttona suoraan ajettaessa.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • Jussi530d
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 55
            • .

            #80
            Noniin auto on pitkien etsintöjen jälkeen löytynyt. 530d , -07 ja mittarissa vajaat 110tkm. Läpät on tallella ja pelottaakin niin perkuleesti ajaa tuon kanssa ennen kuin saan nuo poistatettua Joo tässä faceliftissähän pitäisi olla "vahvistetut" rakenteet läpissä mutta en luota kyllä niihin ollenkaan vaikka onhan nuo foorumilaisten ilmoittamat läppäkonerikot olleet vanhemmissa autoissa.. :think
            E61 530d LCI -07

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17577
              • Turku

              #81
              Originally posted by Jussi530d View Post
              Noniin auto on pitkien etsintöjen jälkeen löytynyt. 530d , -07 ja mittarissa vajaat 110tkm. Läpät on tallella ja pelottaakin niin perkuleesti ajaa tuon kanssa ennen kuin saan nuo poistatettua Joo tässä faceliftissähän pitäisi olla "vahvistetut" rakenteet läpissä mutta en luota kyllä niihin ollenkaan vaikka onhan nuo foorumilaisten ilmoittamat läppäkonerikot olleet vanhemmissa autoissa.. :think
              Ei ne nyt noilla kilometreillä vielä . Osta auto pois ja poista(ta) läpät, kun ehdit. Ei stressiä...
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Nettipepe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1341
                • Kajaani

                #83
                Originally posted by itaste View Post
                http://suchen.mobile.de/auto-inserat...ries=Limousine
                Paljonkohan tälläseen ois suunnilleen verot? ei kait yli 3 tonnia?
                Tullin autoverotaulukoistahan noita voi arvioida.

                Näyttäisi elokuussa 255tkm ajetusta vm.2004 maksetun veroa n 3700€
                F30 320xia
                Ex E90 325da
                Ex E90 320da
                Ex E46 330D

                Comment

                • MayheM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 521
                  • Oulu

                  #84
                  Itselläkin mielessä auton päivitys tuoreempaan. Alunperin oli ajatus laittaa joku tuoreempi (08->) Skeida tai vastaava, mutta ei Biimeristä oikein helppo ole pirkka-vaginoihin vaihtaa... viittaan tässä rengasmeluun. Eli tässä vaiheessa valinta olisi kuitenkin kallistumassa E61:een. Tämän puun selasin läpi ja vähän edellistäkin. Mutta heittäkääs nyt lyhyesti mitä ongelmaa/huomioitavaa on edessä, jos mielin laittaa alle sellaisen alkupään E61 520 D:n, nimenomaan manuaalilootalla? Alkuperäinen ajatus oli tuoda joku noin 130-170 (... 200) tkm rullattu. Ja mikäli auton tuo Saksasta, niin onko muuta huomioitavaa kuin ajotietokoneen ja manuaalin kieli, lämppäri ja toinen rengaskierros? Onko Suomi-Bemuista maahantuojan toimesta poistettu imusarjan läppiä? Mitäs muita tyyppivikoja tuollaisessa olisi odotettavissa? Jostain kuulin (ilman perusteluja), että 520 D:n koneen olisi hyvä olla 130 kW (ei-fleet). Mikä on tämä fleet ja mistähän tuo vinkki johtui?

                  Kiitokset jo etukäteen asiallisesti vastaamaan vaivautuneille.

                  Edit. Onkos läppiä muuten alle 3-litraisissa E61:ssä? Ja mitäs läppien poisto-operaatio maksaa, jos ei itseltä moinen onnista?
                  Last edited by MayheM; 26-09-2013, 07:41.
                  BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                  BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                  BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                  BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                  VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                  BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                  Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                  Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                  Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #85
                    Originally posted by MayheM View Post
                    Itselläkin mielessä auton päivitys tuoreempaan. Alunperin oli ajatus laittaa joku tuoreempi (08->) Skeida tai vastaava, mutta ei Biimeristä oikein helppo ole pirkka-vaginoihin vaihtaa... viittaan tässä rengasmeluun. Eli tässä vaiheessa valinta olisi kuitenkin kallistumassa E61:een. Tämän puun selasin läpi ja vähän edellistäkin. Mutta heittäkääs nyt lyhyesti mitä ongelmaa/huomioitavaa on edessä, jos mielin laittaa alle sellaisen alkupään E61 520 D:n, nimenomaan manuaalilootalla? Alkuperäinen ajatus oli tuoda joku noin 130-170 (... 200) tkm rullattu. Ja mikäli auton tuo Saksasta, niin onko muuta huomioitavaa kuin ajotietokoneen ja manuaalin kieli, lämppäri ja toinen rengaskierros? Onko Suomi-Bemuista maahantuojan toimesta poistettu imusarjan läppiä? Mitäs muita tyyppivikoja tuollaisessa olisi odotettavissa? Jostain kuulin (ilman perusteluja), että 520 D:n koneen olisi hyvä olla 130 kW (ei-fleet). Mikä on tämä fleet ja mistähän tuo vinkki johtui?

                    Kiitokset jo etukäteen asiallisesti vastaamaan vaivautuneille.

                    Edit. Onkos läppiä muuten alle 3-litraisissa E61:ssä? Ja mitäs läppien poisto-operaatio maksaa, jos ei itseltä moinen onnista?




                    Neloskone
                    Last edited by Bmw Master; 26-09-2013, 07:54.

                    Comment

                    • MayheM
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 521
                      • Oulu

                      #86
                      Kiitoksia linkeistä. Onko nämä nimenomaan neloskoneen ongelmia, vaiko ylipäätään bemun dieselien?
                      BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                      BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                      BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                      BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                      VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                      BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                      Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                      Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                      Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #87
                        Originally posted by MayheM View Post
                        Kiitoksia linkeistä. Onko nämä nimenomaan neloskoneen ongelmia, vaiko ylipäätään bemun dieselien?
                        Nelosen. Osta 525d, kutoskone eikä imusarja läppiä.

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          #88
                          Noi linkit/ongelmat koskee uudempaa N47 moottoria, vanhempi M47(mitä tässäkin haettiin) on ihan ok.

                          Viimeiseen kommenttin voin kyllä silti yhtyä

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Nelosen. Osta 525d, kutoskone eikä imusarja läppiä.
                          Kyllä niissäkin läpät on, niinkuin muissakin.

                          edit. eikun jaa, manuaalista oli kyse :think
                          Last edited by Matson^; 26-09-2013, 09:59.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • JJtalo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 350
                            • Kokkola

                            #89
                            Originally posted by MayheM View Post
                            Kiitoksia linkeistä. Onko nämä nimenomaan neloskoneen ongelmia, vaiko ylipäätään bemun dieselien?
                            Nimenomaan tuon N47 2 litrasen ongelmia.

                            3 litrasissakin on omat ongelmansa (kuten joka koneessa), mutta "tyyppivikojen" korjaukset lähes ilmaisia ( läppien poisto onnistuu vaikka taivasalla, samoin termostaattien vaihto )

                            Comment

                            • MayheM
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 521
                              • Oulu

                              #90
                              Originally posted by JJtalo View Post
                              Nimenomaan tuon N47 2 litrasen ongelmia.

                              3 litrasissakin on omat ongelmansa (kuten joka koneessa), mutta "tyyppivikojen" korjaukset lähes ilmaisia ( läppien poisto onnistuu vaikka taivasalla, samoin termostaattien vaihto )
                              OK, no jatketaan projektia sitten, jos ei mitään tuon murheellisempaa noissa alkupään peleissä ole.

                              Kiitoksia vastauksista.

                              ... ja myös mielipiteistä liittyen neloskoneeseen... makunsa kullakin. Itse pärjään neloskoneellakin, kun ei nämä kutoset ole vehjeettä mihinkään kasvattaneet. Menee muutenkin kutonen vaan mun ajossa hukkaan ja nelosen kanssa lompakko kiittää... mutta ei siitä sen enempää.
                              BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                              BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                              BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                              BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                              VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                              BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                              Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                              Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                              Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                              Comment

                              Working...
                              X