Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SKauppias
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 6
    • TRE

    Olen ymmärtänyt, että 535d kulutus on suhteellisen maltillinen. 530i ei sitten ole, varsinkaan nelivetona. Mulla on siis 530i LCI, eli uudemmalla 272hv N53B30 koneella. Arvoin itsekin bensan ja dieselin välillä, mutta näillä mun alle-20k kilsoilla päädyin bensaan...

    Comment

    • Jani_88
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 367
      • jkl

      Mobilesta tulee itse lähes päivittäin e61 530i(A):ta etsiskeltyä, ja valinnanvaraa ei ole kauheasti. Minunkin hakukriteereillä tulee tällä hetkellä jotain alle 30 potentiaalista vaihtoehtoa. Dieselinä tulis varmaan se 300.

      Itseäkin tommone 530i kutkuttelis kovasti. Mites näissä meni ne n52/n53 eroavaisuudet? Tai hyvät ja huonot puolet?:think

      Comment

      • SKauppias
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 6
        • TRE

        Originally posted by Jani_88 View Post
        Mobilesta tulee itse lähes päivittäin e61 530i(A):ta etsiskeltyä, ja valinnanvaraa ei ole kauheasti. Minunkin hakukriteereillä tulee tällä hetkellä jotain alle 30 potentiaalista vaihtoehtoa. Dieselinä tulis varmaan se 300.

        Itseäkin tommone 530i kutkuttelis kovasti. Mites näissä meni ne n52/n53 eroavaisuudet? Tai hyvät ja huonot puolet?:think
        Suosittelen seuraamaan myös ruotsin tarjontaa (autot halvempia ja hakukulut pienemmät), blocket.se ja bytbil.se...

        "Compared with its N52 predecessor which was port-injected, the N53 uses direct injection (consisting of Piëzo-electric injectors directly in the cylinder) with a stratified lean mixture operation"

        Paperilla N53 päästöt on pienemmät, eli kulutus siis pienempi ja tehoa enemmän.

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 446
          • E-pohjanmaa

          Noissa N53 koneissa on suutin ja korkeapaine pumppu ongelmaa ollut. Karstaavat myös imupuolen venttiileitä. Kannattaa selvitellä, onko päivityksiä tehty. N52 ei ole vielä suorasuihkutus kone.
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • O.K.
            Moderator
            • Nov 2003
            • 4854
            • Espoo

            Originally posted by O.K. View Post
            Tuollaisia 530Xi:tä on vaan tuotu aika vähän, joten veroarvonta mietityttää, kun taas 535d:lle tullin mahti osaa antaa suoraan arviot.

            Onko jollakin kertoa kokemukseen perustuvia kulutuslukemia tuon ikäisestä 530xi:stä? Ja mikä tuon koneen malli on, onko siinä jotakin heikkoja paikkoja? Lähinnä jos toisena vaihtoehtona 535d, niin onko 530i:ssä järkeä? Autoa pitäisin varmaan kumminkin sen seuraavan 100-150tkm ajan (4-6v).
            Ykkösvaihtoehdoksi on nyt muododtunut 530xi. Parin verotuspäätöksen perusteella vm 2005-2006 530xi verot menee likimain samoihin kuin 535d:llä.

            Tuo Ruotsin "täydellinen" (siinä oli kaikki mun vaatimat varusteet) 530xi meni nenän edestä . Seuraavan sopivan xi:n kanssa pitää olle nopeampi, kun mun vaatimuksilla ei niitä hirveästi näy. No on tässä aikaa odotella, kun nyt sentään olen saanut päätettyä tuon mallin ja E39:llä ajelee kumminkin ihan hyvin toistaiseksi. Jos ei noita 530xi:ä pitkään aikaan tule, niin täytynee sitten kääntää katse 535d:n puoleen, jossa valinnanvaraa olisi muutamia yksilöitä koko ajan.
            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
            E34 525i

            Comment

            • Paisti
              Newbiemmer
              • Apr 2015
              • 4
              • Laukaa

              Onkos joku foorumilaisista käynyt ajamassa tämän?

              http://m.nettiauto.com/bmw/525/7387358?vifAdCount=21#2

              Siistin näköinen peli ilmoituksen perusteella...

              Comment

              • Benighted
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2015
                • 281
                • Klaukkala

                Originally posted by Paisti View Post
                Onkos joku foorumilaisista käynyt ajamassa tämän?



                Siistin näköinen peli ilmoituksen perusteella...
                Lättänäpenkit...

                Tosin ristiselän tuella, en tiedä millainen kokonaisuus tuo sitten on.
                F11 530xdA M-Sport 2014
                Ex. E39 530iA Touring 2001
                Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                Comment

                • heifetz
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 429
                  • Finland

                  Originally posted by Benighted View Post
                  Lättänäpenkit...

                  Tosin ristiselän tuella, en tiedä millainen kokonaisuus tuo sitten on.
                  Hinta ainakin on enemmän kuin kohillaan.
                  Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                  Ex. E81 118d LCI Bluewater

                  Comment

                  • jjanii
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 629
                    • joensuu

                    Originally posted by Paisti View Post
                    Onkos joku foorumilaisista käynyt ajamassa tämän?

                    http://m.nettiauto.com/bmw/525/7387358?vifAdCount=21#2

                    Siistin näköinen peli ilmoituksen perusteella...
                    En tuohon hintaan ostaisi.. Itse maksoin omasta 530dstä yli tonnin vähemmän kuin tuon pyynti ja on todellakin hienompi ja paremmilla varusteilla.. (Showroomista voi vilkaista)

                    Comment

                    • Pile jr
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 186
                      • Savonlinna



                      Kysyin jo aiemmin, mutta onko jollakin tietoa tästä yksilöstä?

                      Comment

                      • Maksimus
                        Newbiemmer
                        • Jul 2015
                        • 12
                        • Suomi

                        Itse päädyin dieseliin, vaikka kilometrejä ei vuodessa kovin paljon tulekaan (10 000-12 000). Käyttömukavuus ja tehot/vääntö ratkaisivat. Lisäksi noilla kilsoilla mennään jo kuluissa noin tasoihin jos vertaa vastaavaan bensa-autoon (530). Bensa-autoonkin on kuitenkin kohtuullisen suuri vero ja siihen pitäisi toki tankata 98-bensiiniä. Myös se, että jos joskus myyn auton, luulen että dieselistä pääsee eroon paremmin.

                        Comment

                        • saM5
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 496
                          • Pori

                          Originally posted by Maksimus View Post
                          Myös se, että jos joskus myyn auton, luulen että dieselistä pääsee eroon paremmin.
                          Hmmm... Mihis tämä perustuu?
                          E91 335i xDrive
                          -----------------------------------------------
                          ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                          Comment

                          • AnttiMH
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2013
                            • 146
                            • Esbo

                            Originally posted by Maksimus View Post
                            Itse päädyin dieseliin, vaikka kilometrejä ei vuodessa kovin paljon tulekaan (10 000-12 000). Käyttömukavuus ja tehot/vääntö ratkaisivat. Lisäksi noilla kilsoilla mennään jo kuluissa noin tasoihin jos vertaa vastaavaan bensa-autoon (530). Bensa-autoonkin on kuitenkin kohtuullisen suuri vero ja siihen pitäisi toki tankata 98-bensiiniä. Myös se, että jos joskus myyn auton, luulen että dieselistä pääsee eroon paremmin.
                            Olen samoilla linjoilla Maksimuksen kanssa. Itse tein saman ratkaisun, kilsoja tosin tulee hieman enemmän.

                            Perusteluina itselleni olivat diesel malleja puoltava suosituimmuus, näkeehän sen jo ihan vaikka liikenteestä, että dieselit ovat huomattavasti suositumpia, suurin osa tällaisen auton ostajista ajelee sen 20-XX tkm vuodessa ja silloin ei bensa tule useimmilla mieleen.

                            Tältä pohjalta uskon että diesel mallisille kohtuu kilsoilla oleville on kysyntää. Omassa 141 tkm nyt.

                            Toinen perustelu oli että kun vertaa mahdollisimman samanlaisia käytettyjä diesel vs. bensa autoja, niin vaikutti siltä että dieseleissä hinta tippuu hitaammin kuin bensavehkeissä.

                            Näin oli ainakin 2½ v sitten, todennäköisesti edelleen.

                            Comment

                            • Timelord
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 504
                              • Loimaa

                              Originally posted by AnttiMH View Post

                              Toinen perustelu oli että kun vertaa mahdollisimman samanlaisia käytettyjä diesel vs. bensa autoja, niin vaikutti siltä että dieseleissä hinta tippuu hitaammin kuin bensavehkeissä.

                              Näin oli ainakin 2½ v sitten, todennäköisesti edelleen.
                              Musta dieselit on tiputtanu hintaansa paljon huimemmin verrattuna bensoihin. Mutta riippuu niin varusteista/ kilsoista/ kunnosta.

                              Pikakuukkelointi chattiautosta bmw 5- sarja 2003- 2009 bensa: 155kpl joista esim 530i huimat 20kpl.

                              Sama haku mut dieselinä: 650kpl joista 530d 495kpl.

                              Molemmissa varmaan osa E39:ä ja toisaalta e6x jääny yläpäästä pois koska raja 2009.

                              Mutta valinnanvaraa ja sitä tinkivaraakin luulisi dieseliä hakiessa löytyvän.
                              W201 2,5D
                              W123 280ce
                              E21 316
                              ex-E60 530ia
                              ex-E53 4,4i
                              ex-E39 523i
                              ex-E34 520ia
                              ex-E21 318i

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7527
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by saM5 View Post
                                Hmmm... Mihis tämä perustuu?
                                Siihen että dieseli pitää paremmin hintansa jos ajaa vähän.

                                keskimäärin dieselien hinnat on halvempia sen takia että ne on enemmän ajettuja...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎