Olen ymmärtänyt, että 535d kulutus on suhteellisen maltillinen. 530i ei sitten ole, varsinkaan nelivetona. Mulla on siis 530i LCI, eli uudemmalla 272hv N53B30 koneella. Arvoin itsekin bensan ja dieselin välillä, mutta näillä mun alle-20k kilsoilla päädyin bensaan...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/e61 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mobilesta tulee itse lähes päivittäin e61 530i(A):ta etsiskeltyä, ja valinnanvaraa ei ole kauheasti. Minunkin hakukriteereillä tulee tällä hetkellä jotain alle 30 potentiaalista vaihtoehtoa. Dieselinä tulis varmaan se 300.
Itseäkin tommone 530i kutkuttelis kovasti. Mites näissä meni ne n52/n53 eroavaisuudet? Tai hyvät ja huonot puolet?:think
Comment
-
-
Originally posted by Jani_88 View PostMobilesta tulee itse lähes päivittäin e61 530i(A):ta etsiskeltyä, ja valinnanvaraa ei ole kauheasti. Minunkin hakukriteereillä tulee tällä hetkellä jotain alle 30 potentiaalista vaihtoehtoa. Dieselinä tulis varmaan se 300.
Itseäkin tommone 530i kutkuttelis kovasti. Mites näissä meni ne n52/n53 eroavaisuudet? Tai hyvät ja huonot puolet?:think
"Compared with its N52 predecessor which was port-injected, the N53 uses direct injection (consisting of Piëzo-electric injectors directly in the cylinder) with a stratified lean mixture operation"
Paperilla N53 päästöt on pienemmät, eli kulutus siis pienempi ja tehoa enemmän.
Comment
-
-
Noissa N53 koneissa on suutin ja korkeapaine pumppu ongelmaa ollut. Karstaavat myös imupuolen venttiileitä. Kannattaa selvitellä, onko päivityksiä tehty. N52 ei ole vielä suorasuihkutus kone.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostTuollaisia 530Xi:tä on vaan tuotu aika vähän, joten veroarvonta mietityttää, kun taas 535d:lle tullin mahti osaa antaa suoraan arviot.
Onko jollakin kertoa kokemukseen perustuvia kulutuslukemia tuon ikäisestä 530xi:stä? Ja mikä tuon koneen malli on, onko siinä jotakin heikkoja paikkoja? Lähinnä jos toisena vaihtoehtona 535d, niin onko 530i:ssä järkeä? Autoa pitäisin varmaan kumminkin sen seuraavan 100-150tkm ajan (4-6v).
Tuo Ruotsin "täydellinen" (siinä oli kaikki mun vaatimat varusteet) 530xi meni nenän edestä . Seuraavan sopivan xi:n kanssa pitää olle nopeampi, kun mun vaatimuksilla ei niitä hirveästi näy. No on tässä aikaa odotella, kun nyt sentään olen saanut päätettyä tuon mallin ja E39:llä ajelee kumminkin ihan hyvin toistaiseksi. Jos ei noita 530xi:ä pitkään aikaan tule, niin täytynee sitten kääntää katse 535d:n puoleen, jossa valinnanvaraa olisi muutamia yksilöitä koko ajan.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Onkos joku foorumilaisista käynyt ajamassa tämän?
http://m.nettiauto.com/bmw/525/7387358?vifAdCount=21#2
Siistin näköinen peli ilmoituksen perusteella...
Comment
-
-
Originally posted by Paisti View PostOnkos joku foorumilaisista käynyt ajamassa tämän?
Siistin näköinen peli ilmoituksen perusteella...
Tosin ristiselän tuella, en tiedä millainen kokonaisuus tuo sitten on.F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
-
Originally posted by Paisti View PostOnkos joku foorumilaisista käynyt ajamassa tämän?
http://m.nettiauto.com/bmw/525/7387358?vifAdCount=21#2
Siistin näköinen peli ilmoituksen perusteella...
Comment
-
-
Itse päädyin dieseliin, vaikka kilometrejä ei vuodessa kovin paljon tulekaan (10 000-12 000). Käyttömukavuus ja tehot/vääntö ratkaisivat. Lisäksi noilla kilsoilla mennään jo kuluissa noin tasoihin jos vertaa vastaavaan bensa-autoon (530). Bensa-autoonkin on kuitenkin kohtuullisen suuri vero ja siihen pitäisi toki tankata 98-bensiiniä. Myös se, että jos joskus myyn auton, luulen että dieselistä pääsee eroon paremmin.
Comment
-
-
Originally posted by Maksimus View PostMyös se, että jos joskus myyn auton, luulen että dieselistä pääsee eroon paremmin.E91 335i xDrive
-----------------------------------------------
ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i
Comment
-
-
Originally posted by Maksimus View PostItse päädyin dieseliin, vaikka kilometrejä ei vuodessa kovin paljon tulekaan (10 000-12 000). Käyttömukavuus ja tehot/vääntö ratkaisivat. Lisäksi noilla kilsoilla mennään jo kuluissa noin tasoihin jos vertaa vastaavaan bensa-autoon (530). Bensa-autoonkin on kuitenkin kohtuullisen suuri vero ja siihen pitäisi toki tankata 98-bensiiniä. Myös se, että jos joskus myyn auton, luulen että dieselistä pääsee eroon paremmin.
Perusteluina itselleni olivat diesel malleja puoltava suosituimmuus, näkeehän sen jo ihan vaikka liikenteestä, että dieselit ovat huomattavasti suositumpia, suurin osa tällaisen auton ostajista ajelee sen 20-XX tkm vuodessa ja silloin ei bensa tule useimmilla mieleen.
Tältä pohjalta uskon että diesel mallisille kohtuu kilsoilla oleville on kysyntää. Omassa 141 tkm nyt.
Toinen perustelu oli että kun vertaa mahdollisimman samanlaisia käytettyjä diesel vs. bensa autoja, niin vaikutti siltä että dieseleissä hinta tippuu hitaammin kuin bensavehkeissä.
Näin oli ainakin 2½ v sitten, todennäköisesti edelleen.
Comment
-
-
Originally posted by AnttiMH View Post
Toinen perustelu oli että kun vertaa mahdollisimman samanlaisia käytettyjä diesel vs. bensa autoja, niin vaikutti siltä että dieseleissä hinta tippuu hitaammin kuin bensavehkeissä.
Näin oli ainakin 2½ v sitten, todennäköisesti edelleen.
Pikakuukkelointi chattiautosta bmw 5- sarja 2003- 2009 bensa: 155kpl joista esim 530i huimat 20kpl.
Sama haku mut dieselinä: 650kpl joista 530d 495kpl.
Molemmissa varmaan osa E39:ä ja toisaalta e6x jääny yläpäästä pois koska raja 2009.
Mutta valinnanvaraa ja sitä tinkivaraakin luulisi dieseliä hakiessa löytyvän.W201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
-
Originally posted by saM5 View PostHmmm... Mihis tämä perustuu?
keskimäärin dieselien hinnat on halvempia sen takia että ne on enemmän ajettuja...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment