Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    Originally posted by lurkki3 View Post
    tuossa kuvaa.bemarin maf kotelossa putkimainen ohjain joka ohjaa ilmeisesti ilman tarkemmin anturille,tiedä sitte onko mitään haittaa vaikka sitä ei mersun maf kotelossa olekkaan.ilman putsarin alaosa on helppo leikata moottorin kannen reunaa pitkin pois ja huohottimen voi toteuttaa eritavalla.mitenhän tuon mersun maf kotelon kanssa toimivuutta voi tarkastella?antaako vikakoodia vai pitääkö live datalla seurata maffin arvoja?näillä muutoksilla saisi kyllä tilaa ja pakosarjan/ahtimen näkyviin,sinnehän saisi vaikka holsetin asennettua ku nyt tulee 535d suuttimetkin ku jaksaa vain paikalleen rueta asentaan
    Se maffin näyttämä arvohan se tärkeä on.
    Tyhjäkäynnillä pitäisi olla kuusipyttyisessä luokkaa 500mg, tai ihan aavistus ylikin, niin moottorin ohjain ei ala herjaamaan mistään vuodoista.
    Kaasupohjassa olisi hyvä kun ainaskin 1000mg arvoja näyttäisi, niin tulisi kuitenkin jonkin verran sitä oikeata syötön säätelymahdollisuuttakin.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      Originally posted by hatemi View Post
      Rajoilla ollaan niin ilman, kuin polttoaineenkin kanssa. DIY modit pumppuun auottoivat sen verran että ennen railipaine tipahti tienpäällä vedossa 1560bar luokille ja nyt pysytään ainakin liki 1800bar. Tuossa tehokkaammassa vedossa oli jo päässyt kuitenkin tippumaan 1760bar tasolle. Polttoaine linjassa paine tippuu jo näillä virtauksilla suodattimen jälkeen nollille tai jopa pikkasen alipaineelle eli tankin siirtopumpulle pitää myös tehdä jotain.
      No joo, tämä on nyt vaan tämmöistä kateellisten panettelua
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        Onko tuikku nykyinen auto piezo suuttimilla vai vanhempi?

        Ja hattua täytyy nostaa....
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • Kenzu
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1285
          • Vaasa

          Originally posted by jmp2002 View Post
          Onko tuikku nykyinen auto piezo suuttimilla vai vanhempi?

          Ja hattua täytyy nostaa....
          Solenoidi suuttimilla Tuikun auto on..

          Mielenkiinnolla odottelen että mihin lukemiin Kari vielä tämän kanssa pääsee
          Lamborghini Gallardo
          Ex:
          F87 M2
          F82 M4
          F15 X5M50d
          F31 330d
          E60 M5
          E46 M3
          E63 645ci
          E60 530d -07 M5D satinwhite
          E36 M3 Turbo
          E30 325 cäbi -92

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            Sain kansalaisoikeudet takaisin, niin eiköhän tämä tästä taas edisty.
            Luulisin, että parin viikon päästä on kansi vaihtunut ja sitten pienen totutusajelun jälkeen penkitys.
            Ja en viiti enää sanoa, että se on sitten siinä, kun ei se näy pitävän paikkaansa, varmaan joku jää kaivertamaan, enkä saa rauhaa, mutta sen näkee sitten.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • lurkki3
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 657
              • ylivieska

              No niin nyt o 530d:een ilmanputsari toteutettu eritavalla.pitää huomena laittaa kuvia miten vanha suodatin kotelo poistu pakosarjan päältä.mitäs tuikku meinaa kannattaako tuota 2260v:een siipien säätö tankoa säätää vai kannattaako jättää noin tehdas asetuksiin?vanhasta 2556 garretista otin siipiensäätö kellon tuohon 2260 ja mitään en muuttanut muutako ruuvasin paikalleen.tangon mitta on omasta mielestäni liian pitkä ainakin noihin sinun vnt kellon säätö ohjeisiin verrattuna...muistelisin että tankoa pitäisi lyhentää että saisi sen pienen välyksen "auki asentoon"
              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
              Bagged e32
              Ex E61 525d m-sport -06
              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

              Comment

              • hatemi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 106
                • Jkl

                Alipainekellolla pitää olla pieni esijännitys siipien ollessa täysin auki asennossa. Tuo on sellainen perus lähtökohta josta voi sitten lähteä säätämään eteenpäin pakopaine mittarin avulla.
                tdituning.fi

                Comment

                • lurkki3
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 657
                  • ylivieska

                  Originally posted by hatemi View Post
                  Alipainekellolla pitää olla pieni esijännitys siipien ollessa täysin auki asennossa. Tuo on sellainen perus lähtökohta josta voi sitten lähteä säätämään eteenpäin pakopaine mittarin avulla.
                  Ok.kiitoksia
                  E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                  Bagged e32
                  Ex E61 525d m-sport -06
                  Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                  Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                  Comment

                  • lurkki3
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 657
                    • ylivieska

                    tuolta se nyt näyttää ja tilaa tuli reilusti lisää.ahdas oli taiteilla turbon imu putki mutta sekin tuli tehtyä vanhasta imuputkesta niin ahtimen ja massamittarin pään kiinnityskin sopi suoraa
                    Last edited by lurkki3; 25-01-2022, 10:19.
                    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                    Bagged e32
                    Ex E61 525d m-sport -06
                    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                    Comment

                    • tuikku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1353

                      .
                      No niin, kansi on huollettu ja varmaan jo matkalla Oulua kohden.
                      Venttiilin jousien lisäksi tieten kaikki muukin korjattu, jossain pakoventtiilien ohjareissa taisi olla väljää, sekä tietysti plaanattu suoraksi ja venttiilit sovitettu seeteihin ym ym ...
                      Sen verran on portattu, vaikkei ollut siis tarvetta, että max virtausta on tullut noin 10% lisää swirlin kärsimättä.
                      No kuitenkin, ihan siistin ja hyvä näköinen kansi, en niistä juurikaan mitään älyä.
                      Antonin tekemä ahdin on tuossa pöydällä jo jonkin aikaa odotellutkin pääsyä työmaalleen, jospa se nyt ihan kohta tapahtuisi.

                      Jos tuhat kierrosta tulee kierroskestävyyttä lisää, niin olen erittäin tyytyväinen, vähän vähempikin riittää.
                      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                      Comment

                      • --M--
                        Newbiemmer
                        • Nov 2008
                        • 3
                        • Oulu

                        Originally posted by tuikku View Post
                        .
                        No niin, kansi on huollettu ja varmaan jo matkalla Oulua kohden.
                        Vaikuttaako tuikku nykyään Oulun alueella ?

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          No en ihan, mutten kovin kaukanakaan.
                          Kannen joutuu vaihtamaan exautisti, mulla kun on nyt terveys vähän huonolla hapella ollut jonkun aikaa, niin etten itse oikein pysty, tai se on todella hankalaa.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • exautisti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1267
                            • oulu

                            siinäpä muutama räpsy Tuikun kansi/turbo modista.Vanha ahdin olikin jo nielaissut "jottain"....
                            Attached Files
                            -99 punane passatti

                            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                            Tuikun softat
                            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                            www.mcars.fi

                            Kysy 041-5056506

                            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              .
                              Joo, kiitos kiitos
                              Öljyt ja nesteet pysyi omissa osastoissaan koko kotimatkan, eikä aamullakaan ollut tallin lattialle ilmaantunut mitään juoruläikkiä.

                              Kaasun vaste parani entisestään, huomaa jo paikallaan kaasutellessa, ei kärsi kun varmaan kärjellä pikkuisen painella, ettei ryntää.
                              Ja niin kuin aikaisemmatkin Antonin jutut, niin tämäkin ahdin on ihan äänetön.
                              Kierroksista en osaa sanoa mitään, kun keli on mitä on, pitoa ei ole millään vaihteella.
                              Viimekädessä penkki sitten näyttää.

                              Entisen ahtimen imusiipi olikin ottanut kipeää jossain vaiheessa loppukesän jälkeen, se on vähän mysteeri, kun sen paikoilleen laitoin, se oli ehjä ... ?
                              Eikä se edes pahemmin äännellyt, oikeastaan samat huokailut, kun siinä oli aina ollut.
                              No, tässä pitää nyt kerätä kokemuksia ja alkaa sitten miettimään, minkälaista tuosta alkaa suunnittelemaan, vai jokohan näistä ahtimista on kaikki irtisaatava jo otettu.
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • Hakkapeliitta
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2014
                                • 552
                                • P-Sawo

                                Kuinka paljon lasket fysiikkaa ennen asennuskokeiluja? Eli lasketko teoriassa ssiat ensin papereilla ja sitten tilaat osia vai onko sulla jokin "korkeampi aavistus" että näin nämä saattaisivat toimia?

                                Ja oletko tehnyt jotain mekaniikkaan liittyvää työksesi joskus tai nykyäänkin?

                                annetaan BMW-osaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎