Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommipommi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 225
    • sastamala

    Mahtavaa tuikku!! Tän rojektin seuraamista odotan enemmän kuin joulua:think

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      .
      Elä liian paljoa kasaa paineita tänne ...

      Normaalien laatikko/lukkoperä/cooleri/downpipe systeemien lisäksi tulee vaan suurempi isoahdin, eikä muuta.
      Koetan löytää sellaisen "vakioahtimen", jonka nyt kohtuudella saisi kiinni alkuperäisen paikalle, niin ettei tarvitsisi kun yksi laippa hitsuuttaa pakosarjaan ja ahtimen tekijä tekisi muut muutokset, jotta kaikki kävisi alkuperäisille paikoilleen.
      Pikkuahtimelle ei mitään muutoksia.
      Suurempi +500 kokoluokkaan, jolloin pikkuista tarvitaan antamaan vaan "pikkupukkaus" alkuun ja sitten ohjaus syrjään pois haitolta.

      Tässä olisi tarkoitus ihan kunnossa olevalla vakiolla ruiskutuskalustolla kokeilla, mitä lähtee.
      Ja muutokset olisi taas edelleen sellaisia, että vaikka kaikilla softan tekijöillä olisi mahdollisuus saada toimimaan, vaikkei niin olisi ahtimiin perehtynytkään, kuten tein 530,n ahtimen kanssa.

      Nämä vanhemmat suuttimet voisi viiteensataan riittää, pumppu ei ehken aivan.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • tommipommi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 225
        • sastamala

        Ei paineita, nääs viissataa lämmittää jo ilman plussaakin mieltä keskivertojoulua enemmän

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          Kk27 ahdin modattuna passaamaan muitten rojujen kans paikolleen, näin piisaa ilma jopa kuuteen satkuun. Solenoidit on pakko modata. Ne ei pisaa vakiona edes viiteen sataan. (nämä on mutuilua ja isoilta pojilta kuultua)
          Muuten kuulostaa varsin hyvältä suunnitelmalta
          Innolla ootellaan että pääsee maestro vauhtiin.
          Last edited by Kissvesala; 05-10-2015, 12:41.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            ,
            Ei tule niin isoa ahdinta, pienempi saa nyt riittää.
            Kolmeviitosesta Holsetista, tai R545 Masteristä se varmaan tulee.
            Holsettiin olis suuremmat valikoimat siipiä ja pakopesiä, sekä Pro Turbo ahtimen teon lisäksi pystyisi varmaan hitsaamaan sen pakosarjaan entiselle paikallensa.
            Jos löytyisi sellainen "valmis paketti" pikku viritykseen, eikä edullinen hintakaan varmaan ketään haittaisi.

            Yleensä tämän ikäpolven (solenoidi suuttimet), pumppu ja suuttimet on vielä samaa kaliiberia.
            Tässä nyt haluan sitä kokeilla, riittävät mihin riittävät, haaveena on se viissataa, mutta pärjään vähemmälläkin. Aika näyttää. Hiukan minuakin epäilyttää.
            Siksi ahtimen koollakaan en ala hulluttelemaan, vaan se valitaan sopivan naftiksi, niin varmaan hyvin pelaa.
            Jos saisi aikaiseksi sellaisen hyvin pelaavan ~viiden sadan paketin. Hyvästä toiminnasta ja ajomukavuudesta en aio tinkiä.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              Originally posted by tuikku View Post
              Siksi ahtimen koollakaan en ala hulluttelemaan, vaan se valitaan sopivan naftiksi, niin varmaan hyvin pelaa.
              Jos saisi aikaiseksi sellaisen hyvin pelaavan ~viiden sadan paketin. Hyvästä toiminnasta ja ajomukavuudesta en aio tinkiä.
              Minusta tässä kiteytyy hyvin se millä jyvät erottuu akanoista...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • hatemi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 106
                • Jkl

                Kunnes se propelihattu alkaa taas pyöriä päässä, ja projekti karkaa laukalle.

                Been there. Done that

                Ja onhan tuo 500 jo saavutettu eli eikös tavoitteen pitäisi olla enemmän
                tdituning.fi

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  Viissataa riittänee kaks ahtimilliseen kolmilitraseen.

                  Kuhan paketti vaan pysyy kasassa.
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • Whispi
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 131
                    • Tampere

                    Originally posted by hatemi View Post
                    Kunnes se propelihattu alkaa taas pyöriä päässä, ja projekti karkaa laukalle.

                    Been there. Done that

                    Ja onhan tuo 500 jo saavutettu eli eikös tavoitteen pitäisi olla enemmän
                    Eipä ole viittäsataa saatu ilman ilosia kaasuja. Ja väittäisin että riihitonttu ei lähde sille linjalle.
                    -12 E70 40d

                    Ex:
                    -11 Porsche 958
                    -11 F11 535dA
                    -09 E90 330dA
                    -09 E61 530dA
                    -09 E60 530xdA
                    -04 E60 530dA

                    +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by Whispi View Post
                      Eipä ole viittäsataa saatu ilman ilosia kaasuja. Ja väittäisin että riihitonttu ei lähde sille linjalle.
                      Ei ole solenoidi suuttimilla saatu edes kaasulla.
                      Pietsoilla olevasta on menny se raja vasta rikki ja myös ilman kaasua.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10031
                        • KVLA

                        Originally posted by Kissvesala View Post
                        Ei ole solenoidi suuttimilla saatu edes kaasulla.
                        Pietsoilla olevasta on menny se raja vasta rikki ja myös ilman kaasua.
                        Mitähän max.vääntö on ollut?

                        Comment

                        • -rik
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 827
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Mitähän max.vääntö on ollut?
                          Antin (aj-tech) autosta on otettu yli 500 ilman kaasuja, vääntö oli luokkaa 1200nm tjsp. Kyseessä siis 335d pietzo.
                          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                          Comment

                          • Whispi
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 131
                            • Tampere

                            Originally posted by -rik View Post
                            Antin (aj-tech) autosta on otettu yli 500 ilman kaasuja, vääntö oli luokkaa 1200nm tjsp. Kyseessä siis 335d pietzo.
                            Ok, tämä aukko oli vielä meikäläisen sivistyksessä
                            -12 E70 40d

                            Ex:
                            -11 Porsche 958
                            -11 F11 535dA
                            -09 E90 330dA
                            -09 E61 530dA
                            -09 E60 530xdA
                            -04 E60 530dA

                            +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

                            Comment

                            • AiM
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 247
                              • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                              Originally posted by -rik View Post
                              Antin (aj-tech) autosta on otettu yli 500 ilman kaasuja, vääntö oli luokkaa 1200nm tjsp. Kyseessä siis 335d pietzo.
                              Huhut hevosmiesten tietotoimistossa kertoi yli 550hp ja yli 1300nm -liekkö sit kaasuilla. :think

                              500hp on myös se raja mikä itselle riittäisi -ensi viikolla selviää kuinka kaukana ollaan ja voipi alkaa mittaileen sekä suunnittelemaan seuraavia siirtoja.
                              BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                              454hp/850Nm
                              100-200kmh@9,98s
                              0-200kmh@15,35s
                              1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                              1 mile 259kmh

                              BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                              Project target;
                              +500hp/+1000Nm
                              100-200kmh@<9s
                              0-200kmh@<14s
                              1/4 mile <12s@19xkmh
                              1 mile +270kmh

                              Comment

                              • exautisti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1267
                                • oulu

                                Niinhän te luuletta,mutta kun se viissataa heppanen kun ei kuukauden päästä kule niiku yhtään mihinkään,että mitähän sitä pitäis tehä et pääsis kuuteen sataan:think
                                -99 punane passatti

                                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                                Tuikun softat
                                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                                www.mcars.fi

                                Kysy 041-5056506

                                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎