Mulla ei ole e60 vaan uudempi N57 kone, jossa hieman erilainen huohotusjärjestelmä. Ahdin kuitenkin modattu samalla reseptillä ja tässä topicissa varmasti paras kokemus noista ahtimista.
Aika kumma homma, että olisi mennyt samana päivänä tukkoon kun ahdin vaihtui. Aikaisemmin ei ollut mitään ongelmia ja heti ahtimen vaihdon jälkeen kunnon savupilvi perässä ja putken päistä tulee ihan reiluina tippoina öljyä ja takaluukussa ja puskurissa pisaroita. Öljynpaluut ym on tuplatsekattu asennuksen jälkeen. n. 350 ajetun kilometrin jälkeen veikkaisin, että öljyä menee n. 2l/1000km
Täytyy se huohotin vielä tarkistaa ja jos on ok, niin sitten varmaan vaan ollut huonoa tuuria. Hyvä tietää ettei ole yleinen ongelma.
Suosittelin tarkastamaan onko ahtopuolella kuinka paljon öljyä, varsinkin jos savuamisen merkkejä yhtään. Jos noin paljon hörppää ja puskee myös kompurapuoleltakin läpi, niin vaara että lähtee käymään öljyllä. Ei muuta kuin ahdin irti ja takaisin korjaukseen.
.
Pelkän kompurasiiven vaihtoa olen vähän niin kuin arvostellut ja oikeastaan melko voimakkaasti myös.
No, sen verran pitää ottaa pikkuahtimen kohdalta takaisin, että saattaapi ollakkin niin että että juurikin se on ollut se tekijä, joka pitää sitä koko ahdinta vielä hengissä, niissä paketeissa.
Nimittäin uuteen kompuraan tulee billettisiivellä sen verran lisää pitoa, ettei entistä korkeampi pakopaine saakaan sitä liiallisesti ylikierroksille ahtimien vaihtotilanteessa. Vakion pakosiiven teho ei varmaan riitä siihen. Siis ei se anna mitään lisää, kun ei se pääse edes kunnolla alueelle, mutta tyhmä mitoitus estää ylikierrokset.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Suosittelin tarkastamaan onko ahtopuolella kuinka paljon öljyä, varsinkin jos savuamisen merkkejä yhtään. Jos noin paljon hörppää ja puskee myös kompurapuoleltakin läpi, niin vaara että lähtee käymään öljyllä. Ei muuta kuin ahdin irti ja takaisin korjaukseen.
EDIT: saako kysyä missä ahdin modattu?
Varmaan on reilustikkin öljyä, jos on ahtoja voimakkaasti nostettu.
Nämä dieselit alkaa hurjasti huohottamaan, kun ahtoja reilusti nostetaan ja laitetaan syöttöjä isolla kädellä. Huohottimesta tulee savua, niin kuin veturista.
Suosittelen ehdottomasti erillistä kerääjä säilötä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Varmaan on reilustikkin öljyä, jos on ahtoja voimakkaasti nostettu.
Nämä dieselit alkaa hurjasti huohottamaan, kun ahtoja reilusti nostetaan ja laitetaan syöttöjä isolla kädellä. Huohottimesta tulee savua, niin kuin veturista.
Suosittelen ehdottomasti erillistä kerääjä säilötä.
Liekkö miten toimii tuollanen erillinen kerääjä, kun talvisaikaan tulee ajeltua pohjoisen reissua välillä kovallakin pakkasella. Voishan sen tehdä silleen, että helposti siirretävissä vakiopaikkaan. Lähinnä mietin onko jäätymisen riski siis suurempi.
Mulla ei ole e60 vaan uudempi N57 kone, jossa hieman erilainen huohotusjärjestelmä. Ahdin kuitenkin modattu samalla reseptillä ja tässä topicissa varmasti paras kokemus noista ahtimista.
Hee, vihdoin toinen N57 VNT:n kanssa leikkivä! Haluatko speksata vähän auki mitä kaikkea olet omallesi tehnyt, mikä moottorikoodi on kokonaisuudessaan ja mitä olet siitä tähän mennessä saanut tehojen puolesta ulos?
Hee, vihdoin toinen N57 VNT:n kanssa leikkivä! Haluatko speksata vähän auki mitä kaikkea olet omallesi tehnyt, mikä moottorikoodi on kokonaisuudessaan ja mitä olet siitä tähän mennessä saanut tehojen puolesta ulos?
Eiköhän meillä ole suunilleen samanikäiset saman mallisarjan edustajat..
Katsotaan niitä tehoja kun saan turbon takaisin pajalta ja jatketaan muutenkin tuolla 3-sarjan topicissa..
Varmaan on reilustikkin öljyä, jos on ahtoja voimakkaasti nostettu.
Nämä dieselit alkaa hurjasti huohottamaan, kun ahtoja reilusti nostetaan ja laitetaan syöttöjä isolla kädellä. Huohottimesta tulee savua, niin kuin veturista.
Suosittelen ehdottomasti erillistä kerääjä säilötä.
Sellaisen huohotinpöntön valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota sisältöön. Jos kyseessä on pelkkä ontto purkki, ei sillä tee juuri mitään. Suurin osa blingbling-tuotteista konehuoneeseen ovat juuri sellaisia.
Oikeassa kannussa on jotakin materiaalia sisällä isolla pinta-alalla (esim metalliverkkoa) joka muuttaa ilmassa olevaa öljysumua nesteeksi ja saa sen jäämään purkkiin.
Ja jäätyminen on varmaan ongelma oikealla kannulla mutta ei ontolla placebo-kannulla.
Sellaisen huohotinpöntön valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota sisältöön. Jos kyseessä on pelkkä ontto purkki, ei sillä tee juuri mitään. Suurin osa blingbling-tuotteista konehuoneeseen ovat juuri sellaisia.
Oikeassa kannussa on jotakin materiaalia sisällä isolla pinta-alalla (esim metalliverkkoa) joka muuttaa ilmassa olevaa öljysumua nesteeksi ja saa sen jäämään purkkiin.
Ja jäätyminen on varmaan ongelma oikealla kannulla mutta ei ontolla placebo-kannulla.
bensavehkeiden kanssa varoitellaan juuri tämmöisistä liian tiiveistä kannuista, ja yhtenä tärkeimmistä valinta perusteista pidetään vapaata virtaavuutta kannun läpi. Niissä on yleensä vain pari reikälevyä hajoittamassa virtauksen.
Tieto on jenkeistä isoilta bensaturbo-BMW viritysosien valmistajilta ja foorumeilta.
.
Kun kaasupohjassa kiihdyttää, niin huohottimesta tulee melkein yhtä paljon savua kun pakoputkesta.
Ja jos yhtään huohotinputki ahdistaa, niin öljytikku lähtee tai stefa pullahtaa ...
Kampikammioon tulee kyllä runsaasti painetta, joka purkaantuu väkisellä jotain kautta.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Taitaa Tapin kokemukset perustua ihan omakohtaisiin kokemuksiin ja moniin Suomalaisiin ahdettuihin V8 moottoreihin eikä mihinkään netistä luettuihin amerikan juttuihin
Mitä itsekkin olen vilkuillut 3bar ahdettujen reilusti yli 1000hp kiihdytysmoottoreiden kannujen sisälle niin kyllä siellä on tiuhaa verkkoa mutta tietenkin kannun muotoilu ja verkon virtauspinta-ala saattaa olla hieman paremmin toteutettu kuin niissä parilla kympillä ebaysta ostetuissa.
.
Kun kaasupohjassa kiihdyttää, niin huohottimesta tulee melkein yhtä paljon savua kun pakoputkesta.
Ja jos yhtään huohotinputki ahdistaa, niin öljytikku lähtee tai stefa pullahtaa ...
Kampikammioon tulee kyllä runsaasti painetta, joka purkaantuu väkisellä jotain kautta.
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Comment