Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///THe
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 840
    • Espoo

    Originally posted by arska86 View Post
    Mulla ei ole e60 vaan uudempi N57 kone, jossa hieman erilainen huohotusjärjestelmä. Ahdin kuitenkin modattu samalla reseptillä ja tässä topicissa varmasti paras kokemus noista ahtimista.

    Aika kumma homma, että olisi mennyt samana päivänä tukkoon kun ahdin vaihtui. Aikaisemmin ei ollut mitään ongelmia ja heti ahtimen vaihdon jälkeen kunnon savupilvi perässä ja putken päistä tulee ihan reiluina tippoina öljyä ja takaluukussa ja puskurissa pisaroita. Öljynpaluut ym on tuplatsekattu asennuksen jälkeen. n. 350 ajetun kilometrin jälkeen veikkaisin, että öljyä menee n. 2l/1000km

    Täytyy se huohotin vielä tarkistaa ja jos on ok, niin sitten varmaan vaan ollut huonoa tuuria. Hyvä tietää ettei ole yleinen ongelma.
    Suosittelin tarkastamaan onko ahtopuolella kuinka paljon öljyä, varsinkin jos savuamisen merkkejä yhtään. Jos noin paljon hörppää ja puskee myös kompurapuoleltakin läpi, niin vaara että lähtee käymään öljyllä. Ei muuta kuin ahdin irti ja takaisin korjaukseen.

    EDIT: saako kysyä missä ahdin modattu?
    Last edited by ///THe; 14-02-2016, 10:06.
    X5 F15 ///Msport
    CRX 2gen +25psi

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      .
      Pelkän kompurasiiven vaihtoa olen vähän niin kuin arvostellut ja oikeastaan melko voimakkaasti myös.
      No, sen verran pitää ottaa pikkuahtimen kohdalta takaisin, että saattaapi ollakkin niin että että juurikin se on ollut se tekijä, joka pitää sitä koko ahdinta vielä hengissä, niissä paketeissa.
      Nimittäin uuteen kompuraan tulee billettisiivellä sen verran lisää pitoa, ettei entistä korkeampi pakopaine saakaan sitä liiallisesti ylikierroksille ahtimien vaihtotilanteessa. Vakion pakosiiven teho ei varmaan riitä siihen. Siis ei se anna mitään lisää, kun ei se pääse edes kunnolla alueelle, mutta tyhmä mitoitus estää ylikierrokset.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        Originally posted by ///THe View Post
        Suosittelin tarkastamaan onko ahtopuolella kuinka paljon öljyä, varsinkin jos savuamisen merkkejä yhtään. Jos noin paljon hörppää ja puskee myös kompurapuoleltakin läpi, niin vaara että lähtee käymään öljyllä. Ei muuta kuin ahdin irti ja takaisin korjaukseen.

        EDIT: saako kysyä missä ahdin modattu?
        Varmaan on reilustikkin öljyä, jos on ahtoja voimakkaasti nostettu.
        Nämä dieselit alkaa hurjasti huohottamaan, kun ahtoja reilusti nostetaan ja laitetaan syöttöjä isolla kädellä. Huohottimesta tulee savua, niin kuin veturista.
        Suosittelen ehdottomasti erillistä kerääjä säilötä.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • ///THe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 840
          • Espoo

          Originally posted by tuikku View Post
          Varmaan on reilustikkin öljyä, jos on ahtoja voimakkaasti nostettu.
          Nämä dieselit alkaa hurjasti huohottamaan, kun ahtoja reilusti nostetaan ja laitetaan syöttöjä isolla kädellä. Huohottimesta tulee savua, niin kuin veturista.
          Suosittelen ehdottomasti erillistä kerääjä säilötä.
          Liekkö miten toimii tuollanen erillinen kerääjä, kun talvisaikaan tulee ajeltua pohjoisen reissua välillä kovallakin pakkasella. Voishan sen tehdä silleen, että helposti siirretävissä vakiopaikkaan. Lähinnä mietin onko jäätymisen riski siis suurempi.
          X5 F15 ///Msport
          CRX 2gen +25psi

          Comment

          • works
            BTCF Member
            • Nov 2013
            • 123
            • Espoo

            Originally posted by arska86 View Post
            Mulla ei ole e60 vaan uudempi N57 kone, jossa hieman erilainen huohotusjärjestelmä. Ahdin kuitenkin modattu samalla reseptillä ja tässä topicissa varmasti paras kokemus noista ahtimista.
            Hee, vihdoin toinen N57 VNT:n kanssa leikkivä! Haluatko speksata vähän auki mitä kaikkea olet omallesi tehnyt, mikä moottorikoodi on kokonaisuudessaan ja mitä olet siitä tähän mennessä saanut tehojen puolesta ulos?
            135 E82 flexfuel / stg1 turbot

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              Onkohan vastaavaa hyötyä vaihtaa M57N25 imusarja kolmelitraisen versioon? Entäs suuttimet, lieneekö niissä merkittävää eroa? Vaiko ihan 35d suuttimet?

              Comment

              • arska86
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 309
                • Helsinki

                Originally posted by works View Post
                Hee, vihdoin toinen N57 VNT:n kanssa leikkivä! Haluatko speksata vähän auki mitä kaikkea olet omallesi tehnyt, mikä moottorikoodi on kokonaisuudessaan ja mitä olet siitä tähän mennessä saanut tehojen puolesta ulos?
                Eiköhän meillä ole suunilleen samanikäiset saman mallisarjan edustajat..
                Katsotaan niitä tehoja kun saan turbon takaisin pajalta ja jatketaan muutenkin tuolla 3-sarjan topicissa..

                Comment

                • timppa811
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 856
                  • Pohojammaa

                  Olisiko sinulla kuvaa toteutuksesta. Oletko käyttänyt ihan jotain ebay säiliötä? Onko säiliöstä paluu öljypohjaan ja mihin kohtaan.

                  Originally posted by tuikku View Post
                  Varmaan on reilustikkin öljyä, jos on ahtoja voimakkaasti nostettu.
                  Nämä dieselit alkaa hurjasti huohottamaan, kun ahtoja reilusti nostetaan ja laitetaan syöttöjä isolla kädellä. Huohottimesta tulee savua, niin kuin veturista.
                  Suosittelen ehdottomasti erillistä kerääjä säilötä.

                  Comment

                  • lurkki3
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 657
                    • ylivieska

                    Originally posted by timppa811 View Post
                    Olisiko sinulla kuvaa toteutuksesta. Oletko käyttänyt ihan jotain ebay säiliötä? Onko säiliöstä paluu öljypohjaan ja mihin kohtaan.
                    Ilmeisesti tuikku tarkottaa ihan vain erillistä pönttöä mihin huohotin letku menee ja kerää sinne sitä huohotin putkesta tulevaa öljyä
                    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                    Bagged e32
                    Ex E61 525d m-sport -06
                    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      Sellaisen huohotinpöntön valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota sisältöön. Jos kyseessä on pelkkä ontto purkki, ei sillä tee juuri mitään. Suurin osa blingbling-tuotteista konehuoneeseen ovat juuri sellaisia.

                      Oikeassa kannussa on jotakin materiaalia sisällä isolla pinta-alalla (esim metalliverkkoa) joka muuttaa ilmassa olevaa öljysumua nesteeksi ja saa sen jäämään purkkiin.

                      Ja jäätyminen on varmaan ongelma oikealla kannulla mutta ei ontolla placebo-kannulla.
                      ---

                      Comment

                      • Pohjoisen Poika
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 464
                        • Lappi

                        Originally posted by -Tapi View Post
                        Sellaisen huohotinpöntön valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota sisältöön. Jos kyseessä on pelkkä ontto purkki, ei sillä tee juuri mitään. Suurin osa blingbling-tuotteista konehuoneeseen ovat juuri sellaisia.

                        Oikeassa kannussa on jotakin materiaalia sisällä isolla pinta-alalla (esim metalliverkkoa) joka muuttaa ilmassa olevaa öljysumua nesteeksi ja saa sen jäämään purkkiin.

                        Ja jäätyminen on varmaan ongelma oikealla kannulla mutta ei ontolla placebo-kannulla.
                        bensavehkeiden kanssa varoitellaan juuri tämmöisistä liian tiiveistä kannuista, ja yhtenä tärkeimmistä valinta perusteista pidetään vapaata virtaavuutta kannun läpi. Niissä on yleensä vain pari reikälevyä hajoittamassa virtauksen.
                        Tieto on jenkeistä isoilta bensaturbo-BMW viritysosien valmistajilta ja foorumeilta.
                        Last edited by Pohjoisen Poika; 20-02-2016, 22:08.

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          Kun kaasupohjassa kiihdyttää, niin huohottimesta tulee melkein yhtä paljon savua kun pakoputkesta.
                          Ja jos yhtään huohotinputki ahdistaa, niin öljytikku lähtee tai stefa pullahtaa ...
                          Kampikammioon tulee kyllä runsaasti painetta, joka purkaantuu väkisellä jotain kautta.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • TommiT
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2015
                            • 81
                            • Äänekoski

                            Taitaa Tapin kokemukset perustua ihan omakohtaisiin kokemuksiin ja moniin Suomalaisiin ahdettuihin V8 moottoreihin eikä mihinkään netistä luettuihin amerikan juttuihin

                            Mitä itsekkin olen vilkuillut 3bar ahdettujen reilusti yli 1000hp kiihdytysmoottoreiden kannujen sisälle niin kyllä siellä on tiuhaa verkkoa mutta tietenkin kannun muotoilu ja verkon virtauspinta-ala saattaa olla hieman paremmin toteutettu kuin niissä parilla kympillä ebaysta ostetuissa.
                            E61 535d M-Sport

                            Comment

                            • timppa811
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 856
                              • Pohojammaa

                              Onko sinulla käytössä tyhjä huohotinkotelo? Vaiko vortex / huoparulla?

                              Omassa softatussa on huoparulla ja mietin kuinkahan paljon mahtaa aiheuttaa painetta kampikammioon..Ehkäpä usein vaihtamalla välttyisi ongelmilta?

                              Originally posted by tuikku View Post
                              .
                              Kun kaasupohjassa kiihdyttää, niin huohottimesta tulee melkein yhtä paljon savua kun pakoputkesta.
                              Ja jos yhtään huohotinputki ahdistaa, niin öljytikku lähtee tai stefa pullahtaa ...
                              Kampikammioon tulee kyllä runsaasti painetta, joka purkaantuu väkisellä jotain kautta.

                              Comment

                              • exautisti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1267
                                • oulu

                                Originally posted by timppa811 View Post
                                Onko sinulla käytössä tyhjä huohotinkotelo? Vaiko vortex / huoparulla?

                                Omassa softatussa on huoparulla ja mietin kuinkahan paljon mahtaa aiheuttaa painetta kampikammioon..Ehkäpä usein vaihtamalla välttyisi ongelmilta?
                                Huoparulla kannattaa joka tapauksessa päivittää edes vortexiin
                                -99 punane passatti

                                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                                Tuikun softat
                                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                                www.mcars.fi

                                Kysy 041-5056506

                                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎