memebuy23buy

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AiM
    replied
    Originally posted by jkela View Post
    Nojuu. Pari yritystä tuli käytyä tekemässä viikonlopun kosteassa kelissä. Lukkoperästä huolimatta meinaa luistoneston valo vilkkasta vielä toisellakin sadalla... Taitolaji tämäkin kai.

    Kahdesta vedosta sain Performance boxin logeista poimittua seuraavat vaatimattomat ajat:
    80-120: 2,9s
    100-160: 5,79s
    100-200: 11,82s

    Täytyy palata asiaan, jahka oppia karttuu ja kelit lämpenee.

    Kiitos Pasille boxin lainasta.

    -j
    Nyt kun kelitkin on suosinut ja pitojakin pitäisi olla, niin... Oletkos kerennyt aikoja ottamaan?

    Leave a comment:


  • jkela
    replied
    Originally posted by lemi View Post
    Tuo sama imuputkimodi kiinnostais täälläkin.
    Kyseessä on siis Tuikun aiemmin huomaama pullonkaula ilmansuodattimelta turboille tulevassa imulinjassa. Linja supistuu mahtuakseen kytkeytymään ison turbon kompressorin imuaukon sisäpuolelle rajoittaen näin imuilman määrää erityisesti modatuissa, isommalla kompressorisiivellä olevissa autoissa. Modissa putki poikkastaan ennen supistusta ja jatketaan suuremmalla halkaisijalla asettumaan turbon komoressorin imuaukon kauluksen päälle mahdollistaen näin suuremman virtauspinta-alan. Tarinat tähän liittyen löytyvät tästä ketjusta kuvien kera.

    Pre-LCI laitteiden vaihdelaatikkohan on vanhempaa, matalammalla väännönkestolla olevaa sarjaa (6hp26) verrattuna esim Jusun 335d:hen jossa on 6hp28 laatikko. Ei tämä oma 6hp26 vielä osoita antautumisen merkkejä näillä väännöillä (840Nm), mutta varmasti tämänkin rikki saa jos haluaa...

    -j

    Leave a comment:


  • lemi
    replied
    Originally posted by Krister View Post
    Mikä tuo imuputkimodi on?

    Onko kokemuksia kauanko vakio laatikko kestää vajaata 500hv:ta?

    Pienellä satsauksella saa kyllä hyvät tehot.
    Tuo sama imuputkimodi kiinnostais täälläkin.

    Leave a comment:


  • Jusu^
    replied
    Originally posted by Krister View Post
    Mikä tuo imuputkimodi on?

    Onko kokemuksia kauanko vakio laatikko kestää vajaata 500hv:ta?

    Pienellä satsauksella saa kyllä hyvät tehot.
    Tuo varmasti riippuu monesta asiasta mutta maltillisella käytöllä ja kevyellä kaasujalalla ainakin oma on nipussa pysynyt
    Pientä kuovittelua ja leikkimistä joskus vähän koitettu

    Leave a comment:


  • Krister
    replied
    Mikä tuo imuputkimodi on?

    Onko kokemuksia kauanko vakio laatikko kestää vajaata 500hv:ta?

    Pienellä satsauksella saa kyllä hyvät tehot.

    Leave a comment:


  • jkela
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Uuh. Mitä tälle modille tulee hintaa kokonaisuutena jollei ite tee mitään muuta kuin maksaa?
    turbomodi tonnin. Mishimoton välijäähy (~300e + liitäntöjen muokkaus ja kiinnikkeet) ja sen asennus noin viidelläsataa. AJ:lta ohjelmointi ja dyno viisisataa. Häneltä onnistuu myös asennustyöt ja pakoputken tyhjennys sekä imuputkimodi järkevillä tuntihinnoilla. Kannattaa kysyä puhelimitse.
    Vakiota jos lähtee muokkaamaan (272hv->~500hv), niin kokonaisuudessaan tulee hintaa noin 10e/hv ;-)

    -j

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by jkela View Post

    Summa summaarum siis, välijäähy, Tuikun resepti turbolle, putken tyhjennys, imuputkimodi ja ohjelma = helppo resepti viidensadan tietämille. Tehkää perässä ;-) Pro-Turbolla on osia varastossa (pre-fl ja facelift / 335d malleihin), joten ei pitäsi kestää muokkaus kauaa.



    Uuh. Mitä tälle modille tulee hintaa kokonaisuutena jollei ite tee mitään muuta kuin maksaa?

    Leave a comment:


  • jkela
    replied
    Nojuu. Pari yritystä tuli käytyä tekemässä viikonlopun kosteassa kelissä. Lukkoperästä huolimatta meinaa luistoneston valo vilkkasta vielä toisellakin sadalla... Taitolaji tämäkin kai.

    Kahdesta vedosta sain Performance boxin logeista poimittua seuraavat vaatimattomat ajat:
    80-120: 2,9s
    100-160: 5,79s
    100-200: 11,82s

    Täytyy palata asiaan, jahka oppia karttuu ja kelit lämpenee.

    Kiitos Pasille boxin lainasta.

    -j

    Leave a comment:


  • racediesel
    replied
    moi
    ekat vedot on purkissa mutta purkin datan purku menee viikonloppuun luultavasti kun on noita töitäkin..
    T:Pasi

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by jkela View Post
    Täällä ilmoittautuu yksi Tuikun & Pro-Turbon reseptillä pre-facelift 535d:n miltei onnistuneesti virittänyt

    Heti alkuun pitää kiittää Tuikun ja Pro-Turbon pioneerihenkistä suunnittelua vakioturbon hengityksen ja tuoton parantamiseksi. Lisäksi kiitokset menee AJ-Techin porukalle ja siinä samassa Jusulle mekaanisesta ja ohjelmointitoteutuksesta.

    Lähtökohtana oli yli 300tkm rullattu E61, johon oli asennettu Mishimoton mallistosta välijäähdytin ja billet siivillä varustetut vakiokoteloiset turbot ja AJ:n ohjelma vuoden takaa. Pakopuolella täysin vakio putkisto katti ja dpf poistettuna. Tällä setillä dynotettiin 403hv 2015 keväällä.

    Toteutunut muokkaus sisälsi vain Tuikun reseptillä muokatun isomman turbon, imuilmaputken laajennuksen sekä uuden ohjelman. Lopputulema: 488hv@4400rpm ja 840Nm@4000rpm. Vääntö jäi vaisuhkoksi ja laatikkoystävälliseksi mutta sitä tulee tasaisesti paristatonnista ylöspäin ja tehoakin on vielä 460hv 4800 kierroksella.
    iCloud Photo Sharing lets you share just the photos you want with just the people you choose.


    Tässä kohtaa rail-pumppu hyytyy, mutta myös suuttimet ovat viittä vaille täysillä (1,3 ms syöttöä 4400rpm). Rail pumppumodiakin yritettin, mutta sanailen siitä lisää myöhemmin.

    Summa summaarum siis, välijäähy, Tuikun resepti turbolle, putken tyhjennys, imuputkimodi ja ohjelma = helppo resepti viidensadan tietämille. Tehkää perässä ;-) Pro-Turbolla on osia varastossa (pre-fl ja facelift / 335d malleihin), joten ei pitäsi kestää muokkaus kauaa.

    Jos joku ei voi omaa turboa luovuttaa huoltoon seisomaan, multa löytyy iso, sekä pikkuturbo (+ aika läjä muuta M57 moottoriroinaa) edullisesti

    -j
    Koskas saadaan 100-200kmh aikaa Racelogicin Performance Boxilla mitattuna?

    Leave a comment:


  • jkela
    replied
    Tuikun reseptillä tuloksia

    Täällä ilmoittautuu yksi Tuikun & Pro-Turbon reseptillä pre-facelift 535d:n miltei onnistuneesti virittänyt

    Heti alkuun pitää kiittää Tuikun ja Pro-Turbon pioneerihenkistä suunnittelua vakioturbon hengityksen ja tuoton parantamiseksi. Lisäksi kiitokset menee AJ-Techin porukalle ja siinä samassa Jusulle mekaanisesta ja ohjelmointitoteutuksesta.

    Lähtökohtana oli yli 300tkm rullattu E61, johon oli asennettu Mishimoton mallistosta välijäähdytin ja billet siivillä varustetut vakiokoteloiset turbot ja AJ:n ohjelma vuoden takaa. Pakopuolella täysin vakio putkisto katti ja dpf poistettuna. Tällä setillä dynotettiin 403hv 2015 keväällä.

    Toteutunut muokkaus sisälsi vain Tuikun reseptillä muokatun isomman turbon, imuilmaputken laajennuksen sekä uuden ohjelman. Lopputulema: 488hv@4400rpm ja 840Nm@4000rpm. Vääntö jäi vaisuhkoksi ja laatikkoystävälliseksi mutta sitä tulee tasaisesti paristatonnista ylöspäin ja tehoakin on vielä 460hv 4800 kierroksella.
    iCloud Photo Sharing lets you share just the photos you want with just the people you choose.


    Tässä kohtaa rail-pumppu hyytyy, mutta myös suuttimet ovat viittä vaille täysillä (1,3 ms syöttöä 4400rpm). Rail pumppumodiakin yritettin, mutta sanailen siitä lisää myöhemmin.

    Summa summaarum siis, välijäähy, Tuikun resepti turbolle, putken tyhjennys, imuputkimodi ja ohjelma = helppo resepti viidensadan tietämille. Tehkää perässä ;-) Pro-Turbolla on osia varastossa (pre-fl ja facelift / 335d malleihin), joten ei pitäsi kestää muokkaus kauaa.

    Jos joku ei voi omaa turboa luovuttaa huoltoon seisomaan, multa löytyy iso, sekä pikkuturbo (+ aika läjä muuta M57 moottoriroinaa) edullisesti

    -j
    Last edited by jkela; 13-04-2016, 17:28. Reason: Dynolappu

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Mitähän venttiiliä tarkoitat.
    Määränsäädin riittää, ei tarvi tehdä mitään.
    Pumpun sisäistä painetta nostavaan venttiiliinkään ei hyövää koskea näissä, kun se paine ei nouse, se on se tankkipumpun tuottama paine, lisäpainetta tulee ainoastaan niissä malleissa, joissa on mekaaninen "lisäpumppu" integroituna.
    Niin, tuo määrän säädin (Pumpun flow-control valve). Hyvä jos se riittää

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Mitähän venttiiliä tarkoitat.
    Määränsäädin riittää, ei tarvi tehdä mitään.
    Pumpun sisäistä painetta nostavaan venttiiliinkään ei hyövää koskea näissä, kun se paine ei nouse, se on se tankkipumpun tuottama paine, lisäpainetta tulee ainoastaan niissä malleissa, joissa on mekaaninen "lisäpumppu" integroituna.

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Ei ole tarvista. Modatulla pumpulla riittää tuotto +700hv saakka. Loppuu aika monta muuta asiaa kesken ennen pumpun tuottoa.


    eli AJ:lta akseli, vai onko salasta tietoa? Voi laittaa PM:ään jos on . Modaus on tehty kuitenkin tähän 90L/h mallin cp3 pumppuun?

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    Modasitko pumpun säätöventtiilin ennen kun vaihdoit nokka-akselin? Ymmärtääkseni ton venttiilin modaamisellakin sais jonkun verran tuottoa lisää?
    Ei ole tarvista. Modatulla pumpulla riittää tuotto +700hv saakka. Loppuu aika monta muuta asiaa kesken ennen pumpun tuottoa.

    Leave a comment:

Working...
X