Originally posted by jkela
View Post
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by lemi View PostTuo sama imuputkimodi kiinnostais täälläkin.
Pre-LCI laitteiden vaihdelaatikkohan on vanhempaa, matalammalla väännönkestolla olevaa sarjaa (6hp26) verrattuna esim Jusun 335d:hen jossa on 6hp28 laatikko. Ei tämä oma 6hp26 vielä osoita antautumisen merkkejä näillä väännöillä (840Nm), mutta varmasti tämänkin rikki saa jos haluaa...
-j
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krister View PostMikä tuo imuputkimodi on?
Onko kokemuksia kauanko vakio laatikko kestää vajaata 500hv:ta?
Pienellä satsauksella saa kyllä hyvät tehot.
Pientä kuovittelua ja leikkimistä joskus vähän koitettu
Leave a comment:
-
-
Mikä tuo imuputkimodi on?
Onko kokemuksia kauanko vakio laatikko kestää vajaata 500hv:ta?
Pienellä satsauksella saa kyllä hyvät tehot.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostUuh. Mitä tälle modille tulee hintaa kokonaisuutena jollei ite tee mitään muuta kuin maksaa?
Vakiota jos lähtee muokkaamaan (272hv->~500hv), niin kokonaisuudessaan tulee hintaa noin 10e/hv ;-)
-j
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jkela View Post
Summa summaarum siis, välijäähy, Tuikun resepti turbolle, putken tyhjennys, imuputkimodi ja ohjelma = helppo resepti viidensadan tietämille. Tehkää perässä ;-) Pro-Turbolla on osia varastossa (pre-fl ja facelift / 335d malleihin), joten ei pitäsi kestää muokkaus kauaa.
Uuh. Mitä tälle modille tulee hintaa kokonaisuutena jollei ite tee mitään muuta kuin maksaa?
Leave a comment:
-
-
Nojuu. Pari yritystä tuli käytyä tekemässä viikonlopun kosteassa kelissä. Lukkoperästä huolimatta meinaa luistoneston valo vilkkasta vielä toisellakin sadalla... Taitolaji tämäkin kai.
Kahdesta vedosta sain Performance boxin logeista poimittua seuraavat vaatimattomat ajat:
80-120: 2,9s
100-160: 5,79s
100-200: 11,82s
Täytyy palata asiaan, jahka oppia karttuu ja kelit lämpenee.
Kiitos Pasille boxin lainasta.
-j
Leave a comment:
-
-
moi
ekat vedot on purkissa mutta purkin datan purku menee viikonloppuun luultavasti kun on noita töitäkin..
T:Pasi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jkela View PostTäällä ilmoittautuu yksi Tuikun & Pro-Turbon reseptillä pre-facelift 535d:n miltei onnistuneesti virittänyt
Heti alkuun pitää kiittää Tuikun ja Pro-Turbon pioneerihenkistä suunnittelua vakioturbon hengityksen ja tuoton parantamiseksi. Lisäksi kiitokset menee AJ-Techin porukalle ja siinä samassa Jusulle mekaanisesta ja ohjelmointitoteutuksesta.
Lähtökohtana oli yli 300tkm rullattu E61, johon oli asennettu Mishimoton mallistosta välijäähdytin ja billet siivillä varustetut vakiokoteloiset turbot ja AJ:n ohjelma vuoden takaa. Pakopuolella täysin vakio putkisto katti ja dpf poistettuna. Tällä setillä dynotettiin 403hv 2015 keväällä.
Toteutunut muokkaus sisälsi vain Tuikun reseptillä muokatun isomman turbon, imuilmaputken laajennuksen sekä uuden ohjelman. Lopputulema: 488hv@4400rpm ja 840Nm@4000rpm. Vääntö jäi vaisuhkoksi ja laatikkoystävälliseksi mutta sitä tulee tasaisesti paristatonnista ylöspäin ja tehoakin on vielä 460hv 4800 kierroksella.
Tässä kohtaa rail-pumppu hyytyy, mutta myös suuttimet ovat viittä vaille täysillä (1,3 ms syöttöä 4400rpm). Rail pumppumodiakin yritettin, mutta sanailen siitä lisää myöhemmin.
Summa summaarum siis, välijäähy, Tuikun resepti turbolle, putken tyhjennys, imuputkimodi ja ohjelma = helppo resepti viidensadan tietämille. Tehkää perässä ;-) Pro-Turbolla on osia varastossa (pre-fl ja facelift / 335d malleihin), joten ei pitäsi kestää muokkaus kauaa.
Jos joku ei voi omaa turboa luovuttaa huoltoon seisomaan, multa löytyy iso, sekä pikkuturbo (+ aika läjä muuta M57 moottoriroinaa) edullisesti
-j
Leave a comment:
-
-
Tuikun reseptillä tuloksia
Täällä ilmoittautuu yksi Tuikun & Pro-Turbon reseptillä pre-facelift 535d:n miltei onnistuneesti virittänyt
Heti alkuun pitää kiittää Tuikun ja Pro-Turbon pioneerihenkistä suunnittelua vakioturbon hengityksen ja tuoton parantamiseksi. Lisäksi kiitokset menee AJ-Techin porukalle ja siinä samassa Jusulle mekaanisesta ja ohjelmointitoteutuksesta.
Lähtökohtana oli yli 300tkm rullattu E61, johon oli asennettu Mishimoton mallistosta välijäähdytin ja billet siivillä varustetut vakiokoteloiset turbot ja AJ:n ohjelma vuoden takaa. Pakopuolella täysin vakio putkisto katti ja dpf poistettuna. Tällä setillä dynotettiin 403hv 2015 keväällä.
Toteutunut muokkaus sisälsi vain Tuikun reseptillä muokatun isomman turbon, imuilmaputken laajennuksen sekä uuden ohjelman. Lopputulema: 488hv@4400rpm ja 840Nm@4000rpm. Vääntö jäi vaisuhkoksi ja laatikkoystävälliseksi mutta sitä tulee tasaisesti paristatonnista ylöspäin ja tehoakin on vielä 460hv 4800 kierroksella.
Tässä kohtaa rail-pumppu hyytyy, mutta myös suuttimet ovat viittä vaille täysillä (1,3 ms syöttöä 4400rpm). Rail pumppumodiakin yritettin, mutta sanailen siitä lisää myöhemmin.
Summa summaarum siis, välijäähy, Tuikun resepti turbolle, putken tyhjennys, imuputkimodi ja ohjelma = helppo resepti viidensadan tietämille. Tehkää perässä ;-) Pro-Turbolla on osia varastossa (pre-fl ja facelift / 335d malleihin), joten ei pitäsi kestää muokkaus kauaa.
Jos joku ei voi omaa turboa luovuttaa huoltoon seisomaan, multa löytyy iso, sekä pikkuturbo (+ aika läjä muuta M57 moottoriroinaa) edullisesti
-j
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Mitähän venttiiliä tarkoitat.
Määränsäädin riittää, ei tarvi tehdä mitään.
Pumpun sisäistä painetta nostavaan venttiiliinkään ei hyövää koskea näissä, kun se paine ei nouse, se on se tankkipumpun tuottama paine, lisäpainetta tulee ainoastaan niissä malleissa, joissa on mekaaninen "lisäpumppu" integroituna.
Leave a comment:
-
-
.
Mitähän venttiiliä tarkoitat.
Määränsäädin riittää, ei tarvi tehdä mitään.
Pumpun sisäistä painetta nostavaan venttiiliinkään ei hyövää koskea näissä, kun se paine ei nouse, se on se tankkipumpun tuottama paine, lisäpainetta tulee ainoastaan niissä malleissa, joissa on mekaaninen "lisäpumppu" integroituna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///THe View PostEi ole tarvista. Modatulla pumpulla riittää tuotto +700hv saakka.Loppuu aika monta muuta asiaa kesken ennen pumpun tuottoa.
eli AJ:lta akseli, vai onko salasta tietoa? Voi laittaa PM:ään jos on. Modaus on tehty kuitenkin tähän 90L/h mallin cp3 pumppuun?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makeclick View PostModasitko pumpun säätöventtiilin ennen kun vaihdoit nokka-akselin? Ymmärtääkseni ton venttiilin modaamisellakin sais jonkun verran tuottoa lisää?Loppuu aika monta muuta asiaa kesken ennen pumpun tuottoa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: