memebuy23buy

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tommi_n
    replied
    Tulee, se imuputki on katastrofaalisen pieni sieltä ahtimen päästä. Perstuntumalta 10-20hv vois löytyä vakioahtimesta lisää järkevällä imuputkella. Eli n. 420hv -> 430-440hv. Taino muitten vehkeistä en tiä mut mun kokoonpanosta loppu ainakin ilma ja pahasti. Silikoni menee sit lyttyyn siä et mahdollisimman pieni pätkä sitä. Pieni hyöty tuosta putkesta, se ahdin on vaan liian pieni.

    Ahtimeen en laittas 58 trimmin kompuraa yli neljän painesuhteelle. Enkä vakio-ottosta leikattua turbiinia koska transient response...

    Mun 0.02€.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Tuosta imuputkimodista: Tuleeko vakioahtimella tilannetta, jossa vakio imuputki ahdistaisi kun otetaan kaikki tuotto irti? Vaikka ei ahdistaisikaan, ei siitä varmaan haittaa ole jos tekee. Tuli eBayssa vastaan parilla kympillä niin ostin pois tulevaisuutta ajatellen. Samalla sieltä lähti Wagnerin cooleri.

    Tuo minun autohan on AJ-Techillä ohjelmoitu ja sieltä sai sen reilun 400 softalla ja DPF:n poistolla. Nyt jos lisäilee tuon välijäähyn ja imuputkimodin, onko syytä säätää niillä uudestaan? Mietin että teen sen isomman turbon "tuikun reseptin" mukaan jossain vaiheessa niin sitten vasta säätelisi uudelleen.

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Attached Files
    Last edited by AiM; 11-05-2016, 23:51.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Nyt on irroitettu suuttimet huoltoa varten.
    Tavan 530,sen suuttimet on ruuvattu tilalle ja pitihän se tieten kattoa, mitä niillä irtoaa - ja ihan hyvin vetoa tuleekin.

    Noin 413hv/820nm.
    Ruiskutusaika on maksimissaan, noin 1,5ms, kuten painekkin, 1800bar. Ahtoja 3,2bar, joka hävittää kaiken savun.
    Parempi hengitys antaa tavoittamattoman eron 530seen nähden.
    Max teho tulee juuri oikeaan kohti.
    Käyrät on hyvän muotoiset.

    Last edited by tuikku; 11-05-2016, 22:37.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .

    Nyt vastustaa .... tuntuu, että hetken kylmällä polttoaineella pelaa kunnolla, sitten puutuu.
    Oletko tarkistanut diagnostiikalla mitä polttoaineen lämpötila näyttää?
    entä Ahtopaineen lämpötila? Noita ahtopaineen lämpötila antureita tullut vaihdettua pieni repullinen, kun tuppaavat näyttämään kylmällä / käymättömällä koneella jo sen n. +40c

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Täällä on nyt pakoputki vaihdettu ja laatikkoa edelleen vahvistettu Siekkisellä.
    Uuden mallin solenoideilla vaihto on erittäin nopea ja kovahko, en vielä tiedä, mitä oppiminen vaikuttaa kovuuteen, mutta toisaalta ei häiritse nytkään.
    Ei todellakaan enää luista yhtään.
    Ahtopaineena on kokeilumielessä 3,2bar - ei toistaiseksi ongelmia.
    Ei savua, ei hiukkaakaan erotu peileistä.

    Kaikki siis muuten ok, mutta jostain syystä teho on tipahtanut vähän päälle neljään sataan.
    Jokin polttoainelinjassa on siis mennyt rikki.
    Suuttimet menee huoltoon, määränsäädin on uusittu, uusi railpaineen säädin odottaa suuttimien huoltoa, niin samalla vaihdan, samoin railpaineanturin.
    Nyt vastustaa .... tuntuu, että hetken kylmällä polttoaineella pelaa kunnolla, sitten puutuu.

    Leave a comment:


  • Komu
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Mitäs tälle on tehty kun yli 500 hp saatu ?
    Jo edellinen "400hp&800nm" millä ajoin sen pari vuotta oli Ajtechin laittama. Siellä siis jatkettiin nytkin avaimet käteen periaatteella.
    Artic performancen turbopäivitykset ja Ajtech polttoainepumppu. Välijäähy oli jo aikaisemmin vaihdettu wagner. Ei muita muutoksia, vielä.
    Mä luulen/oletan, että näiden kehitys vielä jatkuu tänäkesänäkin jo.
    Last edited by Komu; 08-05-2016, 21:39.

    Leave a comment:


  • jkela
    replied
    Tänään ehdin lyhyen pyörähdyksen tekemään. Performance boxin logeista löytyi seuraavat ajat:
    80-120: 2,87s
    80-160: 7,05s
    100-160: 5,70s
    100-200: 11,30s

    Tämän pre-lci:n laatikko alkaa vaihtamaan melko työläästi 3->4 ja erityisesti 4->5. Logeista nopeasti katsottuna noissa on semmoinen 0,1-0,15s suvanto, jolloin kiihtyvyys hiipuu miltei nollaan... Joskus ois mielenkiintoista vertailla dataa hp28 laatikkoon vastaavassa paikassa.

    Kirsikkana kakkuun sain vielä Engine faultin tauluun jälkimmäisen vedon lopuksi :( Carlyn iphone softa näytti rail pressure plausibility herjaa...

    -j

    Originally posted by AiM View Post
    Nyt kun kelitkin on suosinut ja pitojakin pitäisi olla, niin... Oletkos kerennyt aikoja ottamaan?

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Komu View Post
    Omastakin tuo ison herääminen välillä harmittaa, nyt pakoputken teossa. Katsotaan sitä imuputkea sitten myöhemmin. Pulttaa kiinni osa kiinnostaa ja kai tuon malliautoksikin voisi antaa. Toki niin, ettei lentokenttä ajot / ratapäivät jää välistä.
    Showroomini member puolella.
    Dynokäyrä:
    http://hjat.kuvat.fi/kuvat/335d/1289...46869651_o.jpg


    Mitäs tälle on tehty kun yli 500 hp saatu ?

    Leave a comment:


  • Komu
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    Onko kokemus jo karttunut? kolmosessa ainakin on ongelmia saada tuota isoa heräämään, mutta kun herää

    Tästä muutoksesta kokemukset vielä tällä hetkellä.. alapää kuoli yläpää heräsi, eli 2000-3000 dead zone häiritsee täällä ja ilmeisesti omassa taitaa olla liikaa ainakin tuolle heräämiselle syöttöjä jolloin lambda alkaa rajaa ennen kun turbo herää. Se ei vaan tunnu hyvältä huonontaa syöttöjä entisestä toimivasta , vaan haluisin parantaa ahtimien heräämistä.

    Jos joku 335d omistaja miettii tätä... Varatkaa imuputken tekoon aikaa, ellei proturbon jantteri saa tehtyä bolt-on putkea (malliauto puuttuu), on asennus erittäin turhauttavan ahdasta! 3 -sarjalaisessa maf -anturin jälkeen minun mielestä kannattaa vaihtaa koko putki ja itse ainakin halusin huohottimen palaavan imukanavaan. clean is clean
    Omastakin tuo ison herääminen välillä harmittaa, nyt pakoputken teossa. Katsotaan sitä imuputkea sitten myöhemmin. Pulttaa kiinni osa kiinnostaa ja kai tuon malliautoksikin voisi antaa. Toki niin, ettei lentokenttä ajot / ratapäivät jää välistä.
    Showroomini member puolella.
    Dynokäyrä:
    Last edited by Komu; 08-05-2016, 16:23.

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by tuikku View Post


    Ahtimen muutoksesta ja ohjelmasta sen verran, että saattaapi käydä niinkin että sitä pakosarjan läpän ohjautumista pitää hiukan justeerata ohjelmasta, ennen kuin toimii, mutta katsotaan, kun kokemusta karttuu.

    Sen mahdollisen muutoksen aiheuttaa muuttunut "tasapaino" ison ja pienen välillä. Isompi virtaa nyt koko ajan paremmin ja pakopaine sille pienelle ahtimelle muodostuu myös nopeammin ja voimakkaampana, eikä läpän ohjaus ota pakopainetta huomioon ohjauksessa, vaan ainoastaan syötön ja kierrokset, joten pikkuisella voi joissain vaihtohetki tilanteissa olla tukalat oltavat, kun molemmat jo "vetää", jollei sitä pikkuisen korjata mahdollistamalla aikaisempikin/nopeampi vaihto.
    Muttamutta, liian vähän kokemusta vielä, mielipide voi muuttuakkin.
    Tämmöistä tällä kertaa ...
    Onko kokemus jo karttunut? kolmosessa ainakin on ongelmia saada tuota isoa heräämään, mutta kun herää

    Tästä muutoksesta kokemukset vielä tällä hetkellä.. alapää kuoli yläpää heräsi, eli 2000-3000 dead zone häiritsee täällä ja ilmeisesti omassa taitaa olla liikaa ainakin tuolle heräämiselle syöttöjä jolloin lambda alkaa rajaa ennen kun turbo herää. Se ei vaan tunnu hyvältä huonontaa syöttöjä entisestä toimivasta , vaan haluisin parantaa ahtimien heräämistä.

    Jos joku 335d omistaja miettii tätä... Varatkaa imuputken tekoon aikaa, ellei proturbon jantteri saa tehtyä bolt-on putkea (malliauto puuttuu), on asennus erittäin turhauttavan ahdasta! 3 -sarjalaisessa maf -anturin jälkeen minun mielestä kannattaa vaihtaa koko putki ja itse ainakin halusin huohottimen palaavan imukanavaan. clean is clean

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by Mada View Post
    Itellä vaihdettu vain cooleri ja 90:n pumppu ja 402hv ja 898nm...
    Niin paljon yksilöstäkin kiinni että ei voi nyrkkisääntönä sanoa oikein mitään.

    Ite aloittasin ihan siitä että viedään auto jollekin asiansa osaavalle ohjelmoijalle esim. Tuikku tai Aj-Tech, ja katsotaan mitä autosta täysin vakiona saadaan ulos.

    Samassa yhteydessä yleensä selviää onko autossa jotain vikoja jotka vaikuttaa/ olisi syytä korjata ennen kuin voidaan odottaa järkeviä tuloksia.

    Mutta, kuten sanoin, yksilöissä on eroja: kaverin pre lci 535d säädettiin Aj-Techillä täysin vakiolla tekniikalla dpf:n poistoa lukuunottamatta ja vuotavalla välijäähyn letkulla 406hv/8xxNm...

    Toisaalta oma ex 335d samassa penkissä 368hv/719Nm vääntöä.

    Tosin väätöä taidettiin rajoittaa hiukan matalilla kierroksilla.
    Last edited by JP-76; 08-05-2016, 10:35.

    Leave a comment:


  • Mada
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Paljonko x35d:hen joutuu sijoittamaan jos haluaa n. 400hv irti autosta, siten että voimansiirto sen kestää?

    Turbot joutuu vaihtamaan, laatikon vahvistamaan, välijäähyn suurentamaan ja moottorin ohjelmoimaan?

    Selviääkö 4000€:lla jollei ite tee?
    Itellä vaihdettu vain cooleri ja 90:n pumppu ja 402hv ja 898nm...

    Leave a comment:


  • jkela
    replied
    Racelogic:in boxi on taas lainassa, mutta ei ole kerinnyt vielä Saksassa pyörähtämään...

    Lähipäivinä olis tarkoitus kyllä koittaa kuivalla asfaltilla menohaluja.

    -j

    Leave a comment:


  • Solmurauta
    replied
    Offtopiccina, taitaa olla luetuin juttu forumilla kun kohta menee 310000 rikki.

    Leave a comment:

Working...
X