memebuy23buy

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tuikku
    replied
    .
    En ehkä polttaisi ruutia tuohon ...
    Garrettin alkuperäisratkaisu aiheesta on varmaan mijoonissa autoissa käytössä tälläkin hetkellä ....

    Leave a comment:


  • arska86
    replied
    Originally posted by hatemi View Post
    Ei se ole tavatonta että ahtimen teossa menee joku vikaan. Tai akseli on alkuaankin viallinen. Muutenkin nuo AMG akselit on ongelmallisia siksi että niissä on vain yksi öljyrengas pakopuolella. Näistä on nykyään olemassa sellainenkin versio missä öljyrenkaita on kaksi.

    Onko tuon 2-renkaisen hankintapaikkoihin antaa mitään vinkkejä? Käyttämäni paja ei ollut kuullutkaan aiheesta.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    olkaa hyvä. Lisää materiaalia pumppumiehille, määräsäätöventtiilistä höpinää :


    itse pumpusta ja akselivaihtojutuista, mitenkä ovat ratkaisseet :
    High-pressure common-rail injection technology has revolutionized the diesel industry. Over the last decade, it has allowed engine builders to run higher inject

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Kiitos

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Enpähän mä pahemmin voi keskustelua jalostaa, mutta voin vinkata että


    pdf sivu 64/126 sisältää 3d-animoidun eri tilanteissa olevan tupla-ahdetun ratkaisun. Aika selventävä esitys.

    muutenkin pdf on aika tuhtia luettavaa tekniikasta kiinnostuneille, suosittelen

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Onhan se tietysti huoltovapaa, mutta onko muita syitä? paremmin virtaava?

    Briteissähän vanhempiin paljon ajettuihin ovat myös alkaneet vaihdella huoparullia vortexin tilalle. Näin tein itsekin.

    Vortexilla öljyä tuli ahtoputkiin kovilla pakkasilla, johtuuko sitten liian litkuista öljyistä vai tukkoisesta ilmansuodattimesta? Voisi koittaa vaihtaa takaisin tuohon vortexiin jos tosiaan johtui edellä mainituista. Mietinnässä myös vortex+catchcan ratkaisu.

    Originally posted by exautisti View Post
    Huoparulla kannattaa joka tapauksessa päivittää edes vortexiin

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Onko sinulla käytössä tyhjä huohotinkotelo? Vaiko vortex / huoparulla?

    Omassa softatussa on huoparulla ja mietin kuinkahan paljon mahtaa aiheuttaa painetta kampikammioon..Ehkäpä usein vaihtamalla välttyisi ongelmilta?
    Huoparulla kannattaa joka tapauksessa päivittää edes vortexiin

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Onko sinulla käytössä tyhjä huohotinkotelo? Vaiko vortex / huoparulla?

    Omassa softatussa on huoparulla ja mietin kuinkahan paljon mahtaa aiheuttaa painetta kampikammioon..Ehkäpä usein vaihtamalla välttyisi ongelmilta?

    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Kun kaasupohjassa kiihdyttää, niin huohottimesta tulee melkein yhtä paljon savua kun pakoputkesta.
    Ja jos yhtään huohotinputki ahdistaa, niin öljytikku lähtee tai stefa pullahtaa ...
    Kampikammioon tulee kyllä runsaasti painetta, joka purkaantuu väkisellä jotain kautta.

    Leave a comment:


  • TommiT
    replied
    Taitaa Tapin kokemukset perustua ihan omakohtaisiin kokemuksiin ja moniin Suomalaisiin ahdettuihin V8 moottoreihin eikä mihinkään netistä luettuihin amerikan juttuihin

    Mitä itsekkin olen vilkuillut 3bar ahdettujen reilusti yli 1000hp kiihdytysmoottoreiden kannujen sisälle niin kyllä siellä on tiuhaa verkkoa mutta tietenkin kannun muotoilu ja verkon virtauspinta-ala saattaa olla hieman paremmin toteutettu kuin niissä parilla kympillä ebaysta ostetuissa.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Kun kaasupohjassa kiihdyttää, niin huohottimesta tulee melkein yhtä paljon savua kun pakoputkesta.
    Ja jos yhtään huohotinputki ahdistaa, niin öljytikku lähtee tai stefa pullahtaa ...
    Kampikammioon tulee kyllä runsaasti painetta, joka purkaantuu väkisellä jotain kautta.

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Sellaisen huohotinpöntön valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota sisältöön. Jos kyseessä on pelkkä ontto purkki, ei sillä tee juuri mitään. Suurin osa blingbling-tuotteista konehuoneeseen ovat juuri sellaisia.

    Oikeassa kannussa on jotakin materiaalia sisällä isolla pinta-alalla (esim metalliverkkoa) joka muuttaa ilmassa olevaa öljysumua nesteeksi ja saa sen jäämään purkkiin.

    Ja jäätyminen on varmaan ongelma oikealla kannulla mutta ei ontolla placebo-kannulla.
    bensavehkeiden kanssa varoitellaan juuri tämmöisistä liian tiiveistä kannuista, ja yhtenä tärkeimmistä valinta perusteista pidetään vapaata virtaavuutta kannun läpi. Niissä on yleensä vain pari reikälevyä hajoittamassa virtauksen.
    Tieto on jenkeistä isoilta bensaturbo-BMW viritysosien valmistajilta ja foorumeilta.
    Last edited by Pohjoisen Poika; 20-02-2016, 21:08.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Sellaisen huohotinpöntön valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota sisältöön. Jos kyseessä on pelkkä ontto purkki, ei sillä tee juuri mitään. Suurin osa blingbling-tuotteista konehuoneeseen ovat juuri sellaisia.

    Oikeassa kannussa on jotakin materiaalia sisällä isolla pinta-alalla (esim metalliverkkoa) joka muuttaa ilmassa olevaa öljysumua nesteeksi ja saa sen jäämään purkkiin.

    Ja jäätyminen on varmaan ongelma oikealla kannulla mutta ei ontolla placebo-kannulla.

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Olisiko sinulla kuvaa toteutuksesta. Oletko käyttänyt ihan jotain ebay säiliötä? Onko säiliöstä paluu öljypohjaan ja mihin kohtaan.
    Ilmeisesti tuikku tarkottaa ihan vain erillistä pönttöä mihin huohotin letku menee ja kerää sinne sitä huohotin putkesta tulevaa öljyä

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Olisiko sinulla kuvaa toteutuksesta. Oletko käyttänyt ihan jotain ebay säiliötä? Onko säiliöstä paluu öljypohjaan ja mihin kohtaan.

    Originally posted by tuikku View Post
    Varmaan on reilustikkin öljyä, jos on ahtoja voimakkaasti nostettu.
    Nämä dieselit alkaa hurjasti huohottamaan, kun ahtoja reilusti nostetaan ja laitetaan syöttöjä isolla kädellä. Huohottimesta tulee savua, niin kuin veturista.
    Suosittelen ehdottomasti erillistä kerääjä säilötä.

    Leave a comment:


  • arska86
    replied
    Originally posted by works View Post
    Hee, vihdoin toinen N57 VNT:n kanssa leikkivä! Haluatko speksata vähän auki mitä kaikkea olet omallesi tehnyt, mikä moottorikoodi on kokonaisuudessaan ja mitä olet siitä tähän mennessä saanut tehojen puolesta ulos?
    Eiköhän meillä ole suunilleen samanikäiset saman mallisarjan edustajat..
    Katsotaan niitä tehoja kun saan turbon takaisin pajalta ja jatketaan muutenkin tuolla 3-sarjan topicissa..

    Leave a comment:

Working...
X