.
En ehkä polttaisi ruutia tuohon ...
Garrettin alkuperäisratkaisu aiheesta on varmaan mijoonissa autoissa käytössä tälläkin hetkellä ....
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by hatemi View PostEi se ole tavatonta että ahtimen teossa menee joku vikaan. Tai akseli on alkuaankin viallinen. Muutenkin nuo AMG akselit on ongelmallisia siksi että niissä on vain yksi öljyrengas pakopuolella. Näistä on nykyään olemassa sellainenkin versio missä öljyrenkaita on kaksi.
Onko tuon 2-renkaisen hankintapaikkoihin antaa mitään vinkkejä? Käyttämäni paja ei ollut kuullutkaan aiheesta.
Leave a comment:
-
-
olkaa hyvä. Lisää materiaalia pumppumiehille, määräsäätöventtiilistä höpinää :
itse pumpusta ja akselivaihtojutuista, mitenkä ovat ratkaisseet :
Leave a comment:
-
-
Onhan se tietysti huoltovapaa, mutta onko muita syitä? paremmin virtaava?
Briteissähän vanhempiin paljon ajettuihin ovat myös alkaneet vaihdella huoparullia vortexin tilalle. Näin tein itsekin.
Vortexilla öljyä tuli ahtoputkiin kovilla pakkasilla, johtuuko sitten liian litkuista öljyistä vai tukkoisesta ilmansuodattimesta? Voisi koittaa vaihtaa takaisin tuohon vortexiin jos tosiaan johtui edellä mainituista. Mietinnässä myös vortex+catchcan ratkaisu.
Originally posted by exautisti View PostHuoparulla kannattaa joka tapauksessa päivittää edes vortexiin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by timppa811 View PostOnko sinulla käytössä tyhjä huohotinkotelo? Vaiko vortex / huoparulla?
Omassa softatussa on huoparulla ja mietin kuinkahan paljon mahtaa aiheuttaa painetta kampikammioon..Ehkäpä usein vaihtamalla välttyisi ongelmilta?
Leave a comment:
-
-
Onko sinulla käytössä tyhjä huohotinkotelo? Vaiko vortex / huoparulla?
Omassa softatussa on huoparulla ja mietin kuinkahan paljon mahtaa aiheuttaa painetta kampikammioon..Ehkäpä usein vaihtamalla välttyisi ongelmilta?
Originally posted by tuikku View Post.
Kun kaasupohjassa kiihdyttää, niin huohottimesta tulee melkein yhtä paljon savua kun pakoputkesta.
Ja jos yhtään huohotinputki ahdistaa, niin öljytikku lähtee tai stefa pullahtaa ...
Kampikammioon tulee kyllä runsaasti painetta, joka purkaantuu väkisellä jotain kautta.
Leave a comment:
-
-
Taitaa Tapin kokemukset perustua ihan omakohtaisiin kokemuksiin ja moniin Suomalaisiin ahdettuihin V8 moottoreihin eikä mihinkään netistä luettuihin amerikan juttuihin
Mitä itsekkin olen vilkuillut 3bar ahdettujen reilusti yli 1000hp kiihdytysmoottoreiden kannujen sisälle niin kyllä siellä on tiuhaa verkkoa mutta tietenkin kannun muotoilu ja verkon virtauspinta-ala saattaa olla hieman paremmin toteutettu kuin niissä parilla kympillä ebaysta ostetuissa.
Leave a comment:
-
-
.
Kun kaasupohjassa kiihdyttää, niin huohottimesta tulee melkein yhtä paljon savua kun pakoputkesta.
Ja jos yhtään huohotinputki ahdistaa, niin öljytikku lähtee tai stefa pullahtaa ...
Kampikammioon tulee kyllä runsaasti painetta, joka purkaantuu väkisellä jotain kautta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostSellaisen huohotinpöntön valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota sisältöön. Jos kyseessä on pelkkä ontto purkki, ei sillä tee juuri mitään. Suurin osa blingbling-tuotteista konehuoneeseen ovat juuri sellaisia.
Oikeassa kannussa on jotakin materiaalia sisällä isolla pinta-alalla (esim metalliverkkoa) joka muuttaa ilmassa olevaa öljysumua nesteeksi ja saa sen jäämään purkkiin.
Ja jäätyminen on varmaan ongelma oikealla kannulla mutta ei ontolla placebo-kannulla.bensavehkeiden kanssa varoitellaan juuri tämmöisistä liian tiiveistä kannuista, ja yhtenä tärkeimmistä valinta perusteista pidetään vapaata virtaavuutta kannun läpi. Niissä on yleensä vain pari reikälevyä hajoittamassa virtauksen.
Tieto on jenkeistä isoilta bensaturbo-BMW viritysosien valmistajilta ja foorumeilta.Last edited by Pohjoisen Poika; 20-02-2016, 21:08.
Leave a comment:
-
-
Sellaisen huohotinpöntön valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota sisältöön. Jos kyseessä on pelkkä ontto purkki, ei sillä tee juuri mitään. Suurin osa blingbling-tuotteista konehuoneeseen ovat juuri sellaisia.
Oikeassa kannussa on jotakin materiaalia sisällä isolla pinta-alalla (esim metalliverkkoa) joka muuttaa ilmassa olevaa öljysumua nesteeksi ja saa sen jäämään purkkiin.
Ja jäätyminen on varmaan ongelma oikealla kannulla mutta ei ontolla placebo-kannulla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by timppa811 View PostOlisiko sinulla kuvaa toteutuksesta. Oletko käyttänyt ihan jotain ebay säiliötä? Onko säiliöstä paluu öljypohjaan ja mihin kohtaan.
Leave a comment:
-
-
Olisiko sinulla kuvaa toteutuksesta. Oletko käyttänyt ihan jotain ebay säiliötä? Onko säiliöstä paluu öljypohjaan ja mihin kohtaan.
Originally posted by tuikku View PostVarmaan on reilustikkin öljyä, jos on ahtoja voimakkaasti nostettu.
Nämä dieselit alkaa hurjasti huohottamaan, kun ahtoja reilusti nostetaan ja laitetaan syöttöjä isolla kädellä. Huohottimesta tulee savua, niin kuin veturista.
Suosittelen ehdottomasti erillistä kerääjä säilötä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by works View PostHee, vihdoin toinen N57 VNT:n kanssa leikkivä! Haluatko speksata vähän auki mitä kaikkea olet omallesi tehnyt, mikä moottorikoodi on kokonaisuudessaan ja mitä olet siitä tähän mennessä saanut tehojen puolesta ulos?
Katsotaan niitä tehoja kun saan turbon takaisin pajalta ja jatketaan muutenkin tuolla 3-sarjan topicissa..
Leave a comment:
-
Leave a comment: