E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • racediesel
    replied
    moi
    eli 500Hv ei mennyt "vakio" vermeillä rikki,ainakaan vielä.
    V8 dieselistä (4l BMW/tai MB) pitäisi tulla jos linja pitää n.600hv ja 1200nm....
    tosin pitää varmaankin jo vaihtamaan jotain koska varmaankin kaikessa ei ole suoraan niin hyvin varaa tehdas jättänyt.
    Hyvä että joku noitakin laittelee..
    Pasi

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by mikko1979 View Post
    om629
    m67d44

    Leave a comment:


  • Mikko1979
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Kasikoneella tulee seuraavaksi, kunhan löydän sopivan.

    OM629

    Leave a comment:


  • 327 2*t+ic
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Kasikoneella tulee seuraavaksi, kunhan löydän sopivan.

    Jos Bemari, niin topikki tälle foorumille olisi erittäin tervetullut.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Kasikoneella tulee seuraavaksi, kunhan löydän sopivan.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Vaiko audin kolmelitrinen, kerta beeänveet ja märssyt jo hallussa?
    Ei taida VAGilaiset olla Karille vaihtoehto. E65 740d tai sitten 335 uudemmalla lohkolla? :think

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Vaiko audin kolmelitrinen, kerta beeänveet ja märssyt jo hallussa?
    Last edited by Supra^; 05-06-2016, 21:31.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Auto on nyt myyty.
    Ei lähtenyt viittä sataa vakioilla ruiskutus vermeillä, ei millään, railpaine romahtaa, jos riittävästi laittaa syöttöjä.
    Uusi omistaja tehköön autonsa kanssa, mitä kokeiluja haluaa.

    Nyt voisi kokeilla jotain muuta, yksi moottorityyppi on vielä kokeilematta...
    m550d..?

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Auto on nyt myyty.
    Ei lähtenyt viittä sataa vakioilla ruiskutus vermeillä, ei millään, railpaine romahtaa, jos riittävästi laittaa syöttöjä.
    Uusi omistaja tehköön autonsa kanssa, mitä kokeiluja haluaa.

    Nyt voisi kokeilla jotain muuta, yksi moottorityyppi on vielä kokeilematta...

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Krister View Post
    Ei iso, vaan tehokas.

    Kiinacoolerit eivät ole niitä parhaimpia valitettavasti. Mailia ajavassa 700hv Volvossa vaihdettiin kiinacooleri Garretin kennoon ja ahtolämmöt pienenivät ilman mitään muita muutoksia 80C -> 45C vaikka coolerinkenno taisi olla hieman ohuempi.

    Eli oikeasti hyvä kenno tilalle (Garrett tai Setrab) niin varmasti pysyy lämmöt paremmin kurissa.

    Garrettia saa ainakin KKD:lta ja Setrabia AMW:lta.
    Juu, täysin totta. Mutta kuten esimerkiksi näyttää, ei hyvälläkään cooleirilla oikein pääse imu ilman läpötilaan koska lämönsiirtoa ei käytännössä enää tapahdu... 45 C vs ulkoilma 20 C (imuilma)

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    No näin. Taisin sanoa epäselvästi...
    Ei ollu kuitti sun kommentista, aattelin vaan noin yleisesti selventää.

    Lainasin sun kirjoituksen kun oli lähinnä aihetta

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    No hö, intake lämpötila-anturi maffissa, ahtoilman lämpötilan anturi ahtoputkessa coolerin ja kaasuläpän välissä, ahtopaineen anturi imusarjassa edestä päin katsottaessa oikealla puolella hytin puoleisessa päässä...
    No näin. Taisin sanoa epäselvästi...

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Tuntuu ettei kukaan tunnu edes tietävän mistä anturista haluaa puhua. Imuilman anturi,ahtojen lämpötila vai kenties ahtopaine anturi. Jokainen on eripaikassa
    No hö, intake lämpötila-anturi maffissa, ahtoilman lämpötilan anturi ahtoputkessa coolerin ja kaasuläpän välissä, ahtopaineen anturi imusarjassa edestä päin katsottaessa oikealla puolella hytin puoleisessa päässä...

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Tuntuu ettei kukaan tunnu edes tietävän mistä anturista haluaa puhua. Imuilman anturi,ahtojen lämpötila vai kenties ahtopaine anturi. Jokainen on eripaikassa

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Krister View Post
    Ei välttämättä. Jos anturi on imusarjassa kiinni niin se kuumenee kyllä ihan itsessään jos moottori on kuuma ja sitä kautta imusarjakin. Oikea paikka imuilmanlämpötila-anturille olisi ahtoputki coolerin ja imusarjan välissä, mutta yleensä aina tehdaspeleissä ne on imusarjassa.
    Kyllä anturi ainakin M47/M57:ssa taitaa olla nimenomaan ahtoputkessa välijäähdyttimen ja imusarjan välissä. Imusarjassa pelkkä MAP-anturi, ja MAFfissa taas sitten vielä lisäksi imulämpötilamittaus.
    Last edited by Supra^; 31-05-2016, 11:59.

    Leave a comment:

Working...
X