E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by 530daa View Post
    Kertokaa nyt viisaammat mikä riivaa 335d ohjelmoitu aj, kaasu pohjassa tekee satunnaisesti sen että alkaa savuamaan ja heittää 2-3 sylinteriä pois pelistä noin 5-10 sekunniksi, autoon on vaihdettu ahtotunnistin,ahtolämmön tunnistin,ilmamäärämittari, 6 syl suutin kun heitti johonkon +3 ajossa. Lisäksi vaihdettu egr puolelta ahtopuolle solenoidi venttiili ja yhdellä uudella solenoidilla kokeiltu turbojen puolle säädintä niitä mitä on kaksi kpl.
    Onko tuo alipainekellon säädöstä miten nuuka se mikä on helposti säädettävissä ja näkyvissä?
    Vikakoodit? Onko solenoidi- vai piezo-suuttimilla?

    Leave a comment:


  • 530daa
    replied
    Kertokaa nyt viisaammat mikä riivaa 335d ohjelmoitu aj, kaasu pohjassa tekee satunnaisesti sen että alkaa savuamaan ja heittää 2-3 sylinteriä pois pelistä noin 5-10 sekunniksi, autoon on vaihdettu ahtotunnistin,ahtolämmön tunnistin,ilmamäärämittari, 6 syl suutin kun heitti johonkon +3 ajossa. Lisäksi vaihdettu egr puolelta ahtopuolle solenoidi venttiili ja yhdellä uudella solenoidilla kokeiltu turbojen puolle säädintä niitä mitä on kaksi kpl.
    Onko tuo alipainekellon säädöstä miten nuuka se mikä on helposti säädettävissä ja näkyvissä?

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Terve Mikko, pitkästä aikaa ...
    Eipä ole mitään vielä oikein tapahtunutkaan, millä kannattaisi kiihdytellä.
    Ihan normi setti tähän tulee.
    Kaksi "neljänsadan" vnt,tä pakosarjoineen.
    Cooleri, jotain pientä pumppuun ja neljän baarin mappi.
    Tietty hiukkasjutut poikkeen.

    Kun mersu on paineohjattu, niin voin rakentaa kaikki ilmaputkistot uusiksi ilman maffeja, niitä kun ei tässä tarvita välttämättä.
    Katsastuksen jälkeen.

    Edellä mainitulla "perussetillä" alkaa 740/745d myös kulkemaan.
    740d,ssä tosi pienet suuttimet vakiona, ne pitää vaihtaa, 535,stä käy.

    Leave a comment:


  • Mikko1979
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Taitaa tulla muutto tuonne käpykaartilaisten puolelle.
    Auto löyty.




    joko topicci pystyssä

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    mä luulin kanssa aikaisemmin että ovat "erikätiset", mutta ebaystä kun katselee myytävistä kuvia, niin näyttäs siltä että tosissaan ovat samoilla turbiini+kompressoripesillä ja erona on G-numero servo-ohjaimessa + tuo suojapelti servolle ja toki se keskinäinen asema pesien välillä.



    Leave a comment:


  • Eerop87
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Ai servoa vain? Kyllähän koko ahdin on väärän kätinen
    Ahtimet on saman kätiset seiskassa alunperinkin. Servoilla ja kompurakoteloiden asennoilla eroja.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Eerop87 View Post
    Audissa ahtimet vakiona GTB17 sarjaa, eikä helpolla laiteta mitään tilalle.

    740d ahtimen laippa pakosarjassa sama kuin m57/47 moottoreissa. Sähköservolliset, joutuu vähän rakentelemaan kuskin puolen servoa jos vaihtaa tilalle 218hv m57n moottorista ahtimet.
    Ai servoa vain? Kyllähän koko ahdin on väärän kätinen

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Taitaa tulla muutto tuonne käpykaartilaisten puolelle.
    Auto löyty.


    Leave a comment:


  • Eerop87
    replied
    Originally posted by hatemi View Post
    Samaa ikäpolvea se on kuin mitä tuo minunkin A6 on. Samat suuttimet x8 ja zf6hp26 laatikkona. Taitaa olla kahdella kolmelitraisen ahtimella toteutettu.
    Audissa ahtimet vakiona GTB17 sarjaa, eikä helpolla laiteta mitään tilalle.

    740d ahtimen laippa pakosarjassa sama kuin m57/47 moottoreissa. Sähköservolliset, joutuu vähän rakentelemaan kuskin puolen servoa jos vaihtaa tilalle 218hv m57n moottorista ahtimet.

    Leave a comment:


  • hatemi
    replied
    Samaa ikäpolvea se on kuin mitä tuo minunkin A6 on. Samat suuttimet x8 ja zf6hp26 laatikkona. Taitaa olla kahdella kolmelitraisen ahtimella toteutettu.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by hatemi View Post
    Eiköhän ne voimansiirron ongelmat ainakin vaan korostu isommalla moottorilla.

    Ps. Yhdellä kaverilla Eestissä on Audin A8:ssa 4.2 koneesta karkealla arviolla 550hp. Siinä alkaa 110 pumpussa tulemaan tuoton rajat vastaan.
    Kummalla koneella? Uudelmmalla vai vanhemmalla?
    Käsittääkseni koneen kesto on tuossa uudemmassa koneessa paljon parempi,
    eli 257kW versiossa (vanha 240 kW)...

    Leave a comment:


  • hatemi
    replied
    Eiköhän ne voimansiirron ongelmat ainakin vaan korostu isommalla moottorilla.

    Ps. Yhdellä kaverilla Eestissä on Audin A8:ssa 4.2 koneesta karkealla arviolla 550hp. Siinä alkaa 110 pumpussa tulemaan tuoton rajat vastaan.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Offtopikkia,
    oli muuten Audin V8 dieseli aika mellevä peli, sellainen lähti pihasta vkl...
    Mikäs on vakioautojen suurin vääntö? Taitaa tuo 800 Nm olla suurimmasta päästä...

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    N57D30TOP on vissiin taputeltu vai?
    Menee aika massiiviseksi menopeli M67 koneiden joukossa.

    Leave a comment:


  • Mikko1979
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    m67d44
    aika mukava vois tulla tästäkin

    Leave a comment:

Working...
X