Se 1250-1500rpm satunnainen seilailu d puolella, nyt laatikossa xhp stage 3 softa hummaus väheni mutta tekee silti esim cruisella välillä sitä ettei osaa heti rauhottua tiettyy kierrokseen vaan seilaa edellä mainittua kierros väliä, muilla kierroksilla ei häikkää ja lukko pitää. Vika kuumana ainoastaa, laatikon lämmöt on katottu, koneen puolelta uusittu kaikki nää perinteiset aiheuttajat. Muutenki tuntuu ku aktiivi vakkarilla ajaa että kun tilaa vapautuu etee ja cruise säädetty 10km/h korkeemmalle sen hetkistä nopeutta kiihyttää auto aika voimakkaasti targettiisa. Muistaaksee oli vakiona ihan samanlainen nyt on siis ohjelmoitu kone&laatikko.
Se 1250-1500rpm satunnainen seilailu d puolella, nyt laatikossa xhp stage 3 softa hummaus väheni mutta tekee silti esim cruisella välillä sitä ettei osaa heti rauhottua tiettyy kierrokseen vaan seilaa edellä mainittua kierros väliä, muilla kierroksilla ei häikkää ja lukko pitää. Vika kuumana ainoastaa, laatikon lämmöt on katottu, koneen puolelta uusittu kaikki nää perinteiset aiheuttajat. Muutenki tuntuu ku aktiivi vakkarilla ajaa että kun tilaa vapautuu etee ja cruise säädetty 10km/h korkeemmalle sen hetkistä nopeutta kiihyttää auto aika voimakkaasti targettiisa. Muistaaksee oli vakiona ihan samanlainen nyt on siis ohjelmoitu kone&laatikko.
Vaikuttaa oireiden perusteella megatroniikka vialta.:think
Ja joutuu ottamaan sen pois, tutkimaan missä vuotaa ja suorittamaan korjaus+osien vaihto. Samalla menee öljyjen vaihto+suuodatin.
Nimimerkillä samat viat jo korjattu.
Maaningalla tulee kuntoon.
Vaikuttaa oireiden perusteella megatroniikka vialta.:think
Ja joutuu ottamaan sen pois, tutkimaan missä vuotaa ja suorittamaan korjaus+osien vaihto. Samalla menee öljyjen vaihto+suuodatin.
Nimimerkillä samat viat jo korjattu.
Maaningalla tulee kuntoon.
Voi hyvinki olla, kaikilla ei ole kuitenkaa tullut megan korjauksella kuntoon vaan solenoidien vaihdolla, nehän pystyy tietysti mittaa ja tarkastaa osaavassa paikassa, täytyy nyt seurailla tilannetta ja miettii kokeilisko ite vaa vaihtaa solenoidit vai viedä jonnekki missä ne tarkistettais ja mega korjattais tarvittaessa, öljyt ja suodatin on 30tkm sit vaihettu ja vanhat öljyt oli kirkkaat eikä haissu palaneelta oli silloin 240tkm ajettu.
Sekoitetaan vielä pakkaa sen verran että itsellä oli juuri sama oire ja mekan kunnostuksella/uusilla solenoideilla oire vain paheni. Uudella turbiinilla tuli lopulta kuntoon.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Sekoitetaan vielä pakkaa sen verran että itsellä oli juuri sama oire ja mekan kunnostuksella/uusilla solenoideilla oire vain paheni. Uudella turbiinilla tuli lopulta kuntoon.
Juu se on se seuraava vaihe kun laatikko tarpeeksi ajettu.
Omaani tehty nuo molemmat ja toimii. Mutta asian tunteva korjaamo osaa homman tehdä. Se mega pitää mitata eli tutkia mikä mättää turha tuonne on summassa mitään laittaa. Pelkillä osien vaihdolla siirretään ongelmaa vaan eteenpäin.
Mutta jos paljon ajettu niin kerralla se täys kunnostus niin taas toimii.
Lieviä keskustelun mukaisia oireita 330XDA vuosimallia 2002 ajettu 350tkm (vaihteisto nelivedossa on sama kuin 500-sarjassa ja eri kuin muissa E46 automaateissa).
Kun nopeus sata ja ajaa tasakaasulla kierroslukumittari elää ehkä jotain 200rpm aluetta ja kyllä kropassaki tuntuu pientä ylimääräistä vavahtelua. Mitään muita oireita ei ole ja vain tuossa nopeudessa esiintyy.
Mikä olisi suositeltavin paikka viedä diagnoosiin+korjaukseen jos lähtöruutuna on Tampere? Ei tarvi olla maailman halvin paikka kunhan homma hoituu.
Lieviä keskustelun mukaisia oireita 330XDA vuosimallia 2002 ajettu 350tkm (vaihteisto nelivedossa on sama kuin 500-sarjassa ja eri kuin muissa E46 automaateissa).
Kun nopeus sata ja ajaa tasakaasulla kierroslukumittari elää ehkä jotain 200rpm aluetta ja kyllä kropassaki tuntuu pientä ylimääräistä vavahtelua. Mitään muita oireita ei ole ja vain tuossa nopeudessa esiintyy.
Mikä olisi suositeltavin paikka viedä diagnoosiin+korjaukseen jos lähtöruutuna on Tampere? Ei tarvi olla maailman halvin paikka kunhan homma hoituu.
5L40E on tuossa ja Recrolla tehdastäyskorjaus olisi 1660e sis. alv.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment