Announcement

Collapse
No announcement yet.

NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotapelt
    Newbiemmer
    • Sep 2015
    • 15
    • Länsi

    Originally posted by jake2710 View Post
    Suuttimista kannattaa lähteä liikkeelle, jos ainoa ongelma on kylmäkäynnistyksessä.
    30E9 ei aiheuta muuta kuin sen, että laihaseos ei ole käytössä.
    Ongelmaa ei ole kylmäkäynnistyksessä vaan kylmäkäynnissä, joka on epätasaista ja meinaa välillä sammua.
    E61 530i LCI

    Comment

    • jake2710
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 828

      Originally posted by jotapelt View Post
      Ongelmaa ei ole kylmäkäynnistyksessä vaan kylmäkäynnissä, joka on epätasaista ja meinaa välillä sammua.
      No juuri siinä

      Comment

      • Puistis
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 849
        • 09

        Onko tietoa sopiiko N43 koneisen Nox-anturi N53 koneisen Nox-anturin ohjausboksiin? Suoraan tuo N43:n anturi tuskin käy kun on eri osanumero. Oletettavasti kuitenkin anturissa olisi vika eikä itse boksissa?

        Comment

        • PösökinOli
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 22
          • Helsinki

          Kummallista nyt auton kanssa kun laihaseos ei vaan toimi eikä ole antanut mitään vikakoodeja pitkään aikaan. Siinä oli aiemmin pensan paineanturi viallinen joka muistutteli vikakoodilla. Sen kun vaihdoin niin ei ole pariin tuhanteen kilsaan tullut vikoja mutta ei käy laihallakaan. Tuota ennen kyllä toimi laihaseoskin vaikkakin aina välillä sanoi että epätasainen käynti laihaseoksella jolloin se mene homomoodiin. Mystistä. INPA näyttänyt pitempään tasan 200mg kuormaa.

          Tuossa muuten kuva mitä koneessa tapahtuu kun nox kattia poltellaan. Muutenkin näkee kyllä tosta air fuel ratiosta aina kun laihaseos toimii. Eli menee ainakin tossa torquen obd:ssä yli asteikon tuo kun homogenous tilassa on ~14:1 ilma-bensasuhde. Polton aikana selkein on tuo catin lämmön nousu joka nousee 850 asteeseen samalla kun seos menee rikkaalle tommoseen 13.8:1.

          E91 LCI 325i N53

          Comment

          • Maili
            BTCF Member
            • Aug 2011
            • 446
            • E-pohjanmaa

            Tiensä päähän tullut nox anturi ja lambda 2 ennen kattia.Onkos tuossa nox anturin vaihdossa mitään ihmeempää? Uusi tilalle ja totutus ajo?Vai pitääkö piuhan päässä tehdä ensin jotain?
            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              Originally posted by Maili View Post
              Tiensä päähän tullut nox anturi ja lambda 2 ennen kattia.Onkos tuossa nox anturin vaihdossa mitään ihmeempää? Uusi tilalle ja totutus ajo?Vai pitääkö piuhan päässä tehdä ensin jotain?
              Adaptaatio arvojen nollaus täytyy tehdä uudella puhtaalla anturilla.

              Comment

              • Maili
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 446
                • E-pohjanmaa

                Originally posted by jake2710 View Post
                Adaptaatio arvojen nollaus täytyy tehdä uudella puhtaalla anturilla.
                Millä sen pystyy tehdä? Tuskin ainakaan tuolla mun autocomilla. Suutinten vastus arvot tuolla pystyi antaa , mutta taitaa siihen jäädä. Joku tuon autocomin lisäksi olis muutoinkin tarkoitus hommata.
                Last edited by Maili; 07-12-2016, 08:45.
                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                Comment

                • jake2710
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 828

                  Originally posted by Maili View Post
                  Millä sen pystyy tehdä? Tuskin ainakaan tuolla mun autocomilla. Suutinten vastus arvot tuolla pystyi antaa , mutta taitaa siihen jäädä. Joku tuon autocomin lisäksi olis muutoinkin tarkoitus hommata.
                  ISTA:lla ainakin onnistuu. Tuo kannattaa sitten tehdä anturin vaihdon jälkeen ennen auton käynnistystä.

                  Comment

                  • Maili
                    BTCF Member
                    • Aug 2011
                    • 446
                    • E-pohjanmaa

                    Originally posted by jake2710 View Post
                    ISTA:lla ainakin onnistuu. Tuo kannattaa sitten tehdä anturin vaihdon jälkeen ennen auton käynnistystä.
                    Kiitos sinulle tiedoista!
                    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                    Comment

                    • Tahvoo
                      Newbiemmer
                      • Dec 2015
                      • 6
                      • Nokia

                      Mulla on ollut jonkun aikaa tuo vikakoodi 30E9. Muuten auto toimii normaalisti, mutta ei siis käy laihalla seoksella ollenkaan. Löytyiskö Pirkanmaalta ketään, joka vois softata NOx katin vaihdetuksi? Kohtuullista korvausta vastaan toki. Jos sillä sais auton pelittää normaalisti.
                      E60 530ix LCI -07

                      Comment

                      • Maili
                        BTCF Member
                        • Aug 2011
                        • 446
                        • E-pohjanmaa

                        Pystyykö nykyään tämän koko nox hässäkän raksimaan pois toiminnasta niin , ettei se normi ajossa ja katsastuksessa aiheuta harmia? Itelläkin ensimmäisen kerran tuli tuo vikakoodi typpioksidi katalysaattori vanhentunut. Tuon kai saa kuitattua vaihdetuksi, mutta pystyisikö sen radikaalisti poistamaan kokonaan käytöstä? Onko kukaan testannut Bimmerprofs.com sivuilla myynnissä olevaa Noxem 129 nox anturia?
                        Last edited by Maili; 09-10-2017, 20:49.
                        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by Tahvoo View Post
                          Mulla on ollut jonkun aikaa tuo vikakoodi 30E9. Muuten auto toimii normaalisti, mutta ei siis käy laihalla seoksella ollenkaan. Löytyiskö Pirkanmaalta ketään, joka vois softata NOx katin vaihdetuksi? Kohtuullista korvausta vastaan toki. Jos sillä sais auton pelittää normaalisti.
                          Oikeasti, jos haluaa auton toimivaksi niin NOx pönttö tyhjäksi ja uusi softa pellin alle, kuten dieselissä DPF. Voimat kasvaa ja kulutus pienenee eikä enää koskaan ongelmia mitkä maksavat paljon. Päästöt ovat edelleen hyvät eli katsastus ei ole ongelma.
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • Maili
                            BTCF Member
                            • Aug 2011
                            • 446
                            • E-pohjanmaa

                            Näihin sain jo vastauksen...
                            Last edited by Maili; 12-10-2017, 16:27.
                            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                            Comment

                            • Maili
                              BTCF Member
                              • Aug 2011
                              • 446
                              • E-pohjanmaa

                              ...Mutta mutta, tyhmä kysymys,mutta mikäs noista pakoputkessa on nox katti? Pakosarjassa olevathan on normi katteja, mutta mikä se noista keskipätkässä olevista on? Onko niitä omansa kummassakin putkessa vai tuo mikä on kun putket on yhdistyneet?
                              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                              Comment

                              • Bullitt
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 2786
                                • Turku

                                Originally posted by VolvoTDi View Post
                                Oikeasti, jos haluaa auton toimivaksi niin NOx pönttö tyhjäksi ja uusi softa pellin alle, kuten dieselissä DPF. Voimat kasvaa ja kulutus pienenee eikä enää koskaan ongelmia mitkä maksavat paljon. Päästöt ovat edelleen hyvät eli katsastus ei ole ongelma.
                                Mitä haittaa siitä NOx-katista on, vaikka sen jättäisikin paikalleen, koska eihän se voi mennä samalla tavalla tukkoon kuin DPF?


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎