Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikiis
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 906
    • Oulu

    #16
    Originally posted by GT-555 View Post
    Jos sulla on lämmin ja hyvin tarkenet niin miksi olet huolissas? Varsinkin noilla pakkasilla ja koneen lämmöillä.
    En nyt suoranaisesti ole huolissani, mutta huomasin jo lauhan syksyn aikaan, että lämmöt nousee hitaammin kuin ennen, niin siksi. Ja mullahan on tuo orkkisweba apuna huutamassa lämpöjä, niin tuntuu että on pitempään päällä, kuin ennen. Tämä nyt on semmosta mutu tuntumaa, kun en ole jaksanut tarkkaan seurata lämpöjä...

    Mutta silti ihmettelen Mlatvalan kulutuslukemia, kun itse en ikinä ole päässyt tuommoisiin. Onko se vain täällä tasamaalla sen verran helpompaa tuo kulku:think

    Mullakin välillä -20 pakkasilla samanlaista ajoa, kuin Mlatvalalla, enkä koskaan ole yli kympin päässy. Noh, onhan sitä varmasti eroja kaikessa mahdollisessa, mutta kun ei mulla kaikesta osien vaihdosta huolimatta, minun mielestä "käy" oikein tyhjäkäynnillä, no tämänkin onkelman ratkaisun jätän luultavasti viisaimmille...
    F11 530d -11
    E91 -06 320d
    x2 Tuikut
    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #17
      Originally posted by Mikiis View Post
      En nyt suoranaisesti ole huolissani, mutta huomasin jo lauhan syksyn aikaan, että lämmöt nousee hitaammin kuin ennen, niin siksi. Ja mullahan on tuo orkkisweba apuna huutamassa lämpöjä, niin tuntuu että on pitempään päällä, kuin ennen. Tämä nyt on semmosta mutu tuntumaa, kun en ole jaksanut tarkkaan seurata lämpöjä...

      Mutta silti ihmettelen Mlatvalan kulutuslukemia, kun itse en ikinä ole päässyt tuommoisiin. Onko se vain täällä tasamaalla sen verran helpompaa tuo kulku:think

      Mullakin välillä -20 pakkasilla samanlaista ajoa, kuin Mlatvalalla, enkä koskaan ole yli kympin päässy. Noh, onhan sitä varmasti eroja kaikessa mahdollisessa, mutta kun ei mulla kaikesta osien vaihdosta huolimatta, minun mielestä "käy" oikein tyhjäkäynnillä, no tämänkin onkelman ratkaisun jätän luultavasti viisaimmille...
      Latvalalla onkin suutinkartta ropattu päin seiniä
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • LasseE
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 416
        • Kontiolahti/Joensuu

        #18
        Eikös tuo 11l satasella ole ihan tehtaan ilmoittama kulutuslukema kaupunkiajossa? Tuohon kulutukseen vaikuttaa paljonkin risteyksien ja pysähdysten määrä..jokainen kiihdytys varsinkin kylmällä koneella ja laatikolla kuluttaa paljon enemmän kuin tasaisempi ajo. Tuo kymmenen kilsaa ja alle taitaa olla näille se "pahin" matka kulutuksen suhteen..Kuopion tietäen siellä saa seistä valoissakin ja mäkiäkin riittää.
        Ex. E46 330d -05
        Ex. e61 530da -05
        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
        Member of Team EastAudio
        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

        Comment

        • MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

          #19
          Eikös tuo lämmönvaihtimen letku ole helposti tukittavissa, puristaa vaan lyttyyn? Saisi sillä ainakin suljettua sen pois helposti. Itsellä olisi tämä jumppa edessä kun ehtii tekemään.

          Comment

          • tupihepi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 100
            • Vesilahti

            #20
            Ja tänään sain lämmön jo 89 asteeseen.
            F31 335d x-drive -15

            Comment

            • Aski
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 93
              • Finland

              #21
              Päätermarin vaihto

              Aloitin jumpan itsekin ja pääsin purkamisessa flektin poistovaiheeseen. Sitten tuli vastaan tällainen näky. Mikä putki tuossa vuotaa ja miten sen saa korjattua? Ei ole vielä hirveästi ruikkinut ympäriinsä, pohjapahvin "lattialla" oli pieni lätäkkö.
              Attached Files

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #22
                Eiköhän tuo ahtuletku ole, hikoilee öljyä,

                osta sinne uusi tiivisterengas:

                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • lefaslayer
                  BTCF Member
                  • Jun 2013
                  • 35
                  • hausjärvi

                  #23
                  E60 530d automaatti.vm2005. viime viikolla vaihdatin egr-termarin kun tuntui kylmältä kyyti.
                  tänää sitten testasin pitemmän lenkin.auto oli pihassa käynnissä vartin ja webasto vartin ennen ajoa. eli 35km matka ja 70-80kmh nopeus koko ajan, salavalikko näytti lämpöjä 69-73 tuon korkeammalle ei mennyt. ulkona -7 astetta.
                  tilasin päätermarin vaihto ajan, eikös pitäsi lämmöt olla enemmän kuin tuo 73 tämmösessä pikku pakkasessa ?

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    #24
                    Kaikki täällä kuopiossa on päin persettä, paitsit mun munat. Onnex.
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • Heke68
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 43
                      • Porvoo

                      #25
                      E46 320d

                      Omaan autoon vaihdettin eilen päätermari. Nyt lämmöt motarilla 88-93 C, kun ennen vaihtoa oli 66-67 C. Termarin avautumislämpötila 85 C. Tänään testailin, niin 15 km ajoin motaria, niin lämmöt yli 85 C.
                      E90 325d -07

                      ex-bemut
                      E21 316 -81
                      E28 520i -82
                      E46 320d touring -01

                      Comment

                      • kalevi67
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 47
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Eiköhän tuo ahtuletku ole, hikoilee öljyä,

                        osta sinne uusi tiivisterengas:

                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=11&fg=40
                        Kuinka normaalia se öljy tuolla ahtoputkessa on?
                        E61 530dA -04

                        Comment

                        • kye
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 320
                          • Forssa

                          #27
                          Originally posted by kalevi67 View Post
                          Kuinka normaalia se öljy tuolla ahtoputkessa on?
                          Kyllä melkein jokainen hikoilee tuolla tapaa. Uudella tiivesterenkaalla sen saa loppumaan, pysyy pohjasuoja puhtaana. Yhdestä 211:sta e-mersusta kun vaihdettiin kaikki vastaavat tiivisteet saatiin hukkuneet alaväännötkin kotiutettua.

                          Tänään testailin lisää termostaattien toimivuutta. Pakkasta 6 astetta. Ekan 13km aikana 83 asteeseen. Sen jälkeen sekalaista ajoo kiihdytyksiä rullailua pyöri 81-85 välillä. Sit 80km/h tietä tasanopeudella lämmöt 84-86. Sit vielä pätkä 100km/h tietä lämmöt 86-91. Loivaa ylämäkee niin aina nousi tuonne 91:een. Kaippa se on uskottava että on kunnossa, vaikka helposti laskeekin lämpö jos on alamäkee tai muutoin rullailee liikennevaloihin. Auto on tosiaan 525d LCI. Kulutusmittari näyttää tasamaalla 5 taikka hiukan alle on nopeus sitten 80 tai 100 km/h.
                          Niin ja koko session jälkeen automaattisalkun lämmöt oli 58 astetta.
                          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                          - N42/46 jakopäät
                          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                          tied. 0407247465

                          Comment

                          • Aski
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 93
                            • Finland

                            #28
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Eiköhän tuo ahtuletku ole, hikoilee öljyä,

                            osta sinne uusi tiivisterengas:

                            http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=11&fg=40

                            OK, kiitoksia.

                            Nyt sain muuten päätermarin vaihdettua. Lämmöt nousee aivan eri tahtiin kuin vuoden vanhalla termarilla ja pysyykin ylhäällä. Ainakin ekalla testilenkillä...

                            Ei tuota kyllä jumpaksi voi kutsua, endurance -laji. Koko päivä meni. Viimeksi tuo termari vaihdettiin huollossa, ens kerrasta en vielä tiedä. Oli kuitenkin sen verran pirullinen.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10036
                              • KVLA

                              #29
                              Originally posted by Aski View Post
                              Lämmöt nousee aivan eri tahtiin kuin vuoden vanhalla termarilla ja pysyykin ylhäällä. Ainakin ekalla testilenkillä...
                              Mitä lukemia lämpömittari näyttää?

                              Comment

                              • Aski
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 93
                                • Finland

                                #30
                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Mitä lukemia lämpömittari näyttää?
                                Liikkeelle lähtiessä oli lämppäri nollilla, niin nousi nopeasti 91 asteeseen. Pelästyin, että olinko sössinyt jotain. Ilmaa jäänyt kiertoon tai vuotaa jostain. Kun lämppärin laittoi autolle, lämmöt laski samantien 83 asteeseen.

                                Motarilla (105 km/h) pysyi 88 asteessa tasasella. Loivassa alamäessä laski 86, ylämäessä nousi 89. Motarilta kun tuli takaisin taajamaan, pysyi 85-88 asteessa. Sukkasilleen ajelin.

                                Edit: Niin, ja oli max 25 min. lenkki. Aiemmin en tuossa ajassa päässyt kuin 60-65 asteeseen ja muutenkaan ei juuri 75 astetta ylemmäs noussut.
                                Last edited by Aski; 25-01-2014, 21:37.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎