Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Latelammas
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 89
    • Kanta-Häme

    #46
    Originally posted by -rik View Post
    Kyllä siellä termari(t) valskaa.
    Lähdetään liikkeelle EGR'n vaihdolla (huoltomyyjän suosituksesta), jos kerrankin marmoritiskillä arvaus osuisi oikeaan...
    F25 X3 M-Sport 30D

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #47
      Enpä usko egrstä olevan kiinni vaan päätermarista.
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • Latelammas
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 89
        • Kanta-Häme

        #48
        Originally posted by Mlatvala View Post
        Enpä usko egrstä olevan kiinni vaan päätermarista.
        Meinaat, että päätermari olisi vain hieman jumittunut auki kun lämmöt kiipeää sinne 86 asteeseen?
        F25 X3 M-Sport 30D

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #49
          Originally posted by Latelammas View Post
          Meinaat, että päätermari olisi vain hieman jumittunut auki kun lämmöt kiipeää sinne 86 asteeseen?
          Mun arvaus noihin on että ne jouset väsyy. Omassakin kesti kuopio - helsinki välimatkalla lämmöt yli kaheksan kympin ekat 150 km, sit alko hiipumaan.

          Kaks joustahan siinä päätermarissa on, liekkö toinen siellä 66 asteen nurkilla? en tiedä.

          Mut ne päätermarit nyt on sitä suurinta kuraa mitä tämä maa päällään kantaa
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • Latelammas
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 89
            • Kanta-Häme

            #50
            Originally posted by Mlatvala View Post

            Mut ne päätermarit nyt on sitä suurinta kuraa mitä tämä maa päällään kantaa
            Totta, huomattu jo E91 320D kanssa. Noh, eipä tuossa synny kuin ~50€ tappio kun testaa, EGR'n vaihto ei paha rasti näyttäisi olevan.
            F25 X3 M-Sport 30D

            Comment

            • Latelammas
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 89
              • Kanta-Häme

              #51
              Originally posted by Mlatvala View Post
              Enpä usko egrstä olevan kiinni vaan päätermarista.
              Mjahas, taitaa olla veikkaus oikeassa; tänään motaria Hml - Hki ja pakkasta -7 astetta ja lämmöt ei noussut missään vaiheessa yli +70 asteen --> EGR-termari takaisin hyllyyn ja päätermari vaihtoon...Ei tainnut osua marmotiskin veikkaus tällä(kään) kertaa oikeaan.
              Last edited by Latelammas; 02-04-2014, 09:16. Reason: Typo
              F25 X3 M-Sport 30D

              Comment

              • Shappire
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 124
                • Sisä-Suomi

                #52
                Originally posted by Latelammas View Post
                Mjahas, taitaa olla veikkaus oikeassa; tänään motaria Hml - Hki ja pakkasta -7 astetta ja lämmöt ei noussut missään vaiheessa yli +70 asteen --> EGR-termari takaisin hyllyyn ja päätermari vaihtoon...Ei tainnut osua marmotiskin veikkaus tällä(kään) kertaa oikeaan.
                Testaa ne termarit ennen vaihtoa!

                Letkupihdeillä vaan letkut kiinni, niin jo selviää jos joku termari on sökö. Aiemmissa viesteissä on ohjeita.
                F11 530 xD LCI

                Comment

                • Orvix
                  BTCF Member
                  • Sep 2008
                  • 140
                  • Akaa

                  #53
                  On nää kyllä erinomaisia vehkeitä. Kylmänä käyvään manuaali 325d M57N2 vaihdoin ensin EGR-termostaatin, mistä ei ollut hyötyä. Päätermarin vaihdon jälkeen koeajolla lämmöt nousi 92 asteeseen ja olin kovasti innoissani. Päivän auto makasi käyttämättömänä ja tänään töihin mennessä ei lämmöt enää nousseetkaan.

                  Kotimatkalla oli 20 minuuttia moottoritieajoa jolloin lämmöt asettui 80 tienoille käyden parhaimmillaan 84 asteessa. Rampilla lämmöt alkoi välittömästi laskea ja parin liikenneympyrän jälkeen kotipihassa oli enää 74 astetta. Pakkasta noin 14 astetta.

                  Kokeilin syylärille menevää alavesiletkua ja se oli kylmä, josta voitaneen päätellä, että päätermostaatti pitää? Eli voiko olla, että EGR termari on vajaassa viikossa paukahtanut? Onneksi mulla on DPF heitetty mäkeen ja EGR poistettu pelistä. Nyt siis varmaan kannattaa puukottaa yksi EGR termari ja tukkia se. Saako tuon termarin tukkia aivan kokonaan vai pitääkö sinne jättää sellainen pieni reikä, joka termareissa tyypillisesti on?
                  E91 325d -10 M-Sport

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    #54
                    Originally posted by Orvix View Post
                    Kokeilin syylärille menevää alavesiletkua ja se oli kylmä, josta voitaneen päätellä, että päätermostaatti pitää? Eli voiko olla, että EGR termari on vajaassa viikossa paukahtanut? Onneksi mulla on DPF heitetty mäkeen ja EGR poistettu pelistä. Nyt siis varmaan kannattaa puukottaa yksi EGR termari ja tukkia se. Saako tuon termarin tukkia aivan kokonaan vai pitääkö sinne jättää sellainen pieni reikä, joka termareissa tyypillisesti on?
                    Vesi kiertää alavesiletkusta koneeseen joten ei sen lämpimyydestä voi tehdä mitään johtopäätöksiä, jos alavesiletku on lämmin niin myös syyläri on lämmin...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Haba-75
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 91

                      #55
                      Täällä kohteena E61 530da vm-05

                      Pari viikkoa sitten vaihdettu päätermari sekä egr-termari. Lämmöt nousee suht vikkelään tonne 60-70 asteeseen, sit alkaa hidastumaan, siis maantieajossa. Jossain vaiheessa kuitenkin nousee päälle 75 ja siitä ajan kanssa 82-88. Alamäessä laskee alle 80. Välillä käy kuitenkin 94( varmaan dpf polton aikana) Mistäs laatikon lämmönvaihtimen sais edullisimmin Suomesta,en oo ebaytä vielä korkannut?
                      Semmoisenkin huomasin lämpöjä salavalikosta tarkkaillessa että samalla kun kun lämpötila saavutti 75 astetta niin kierroslukumittarin ulkokehän rinkula napsahti 4600 rpm:n kohdalle...
                      E61 530Dat

                      Comment

                      • mr81
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 300
                        • PK-seutu

                        #56
                        tupla viesti
                        Last edited by mr81; 06-01-2015, 10:41.
                        E65 730d '08 Monaco blue
                        Ex: E60 523iA '08

                        Comment

                        • mr81
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 300
                          • PK-seutu

                          #57
                          Originally posted by Haba-75 View Post
                          Täällä kohteena E61 530da vm-05

                          Pari viikkoa sitten vaihdettu päätermari sekä egr-termari. Lämmöt nousee suht vikkelään tonne 60-70 asteeseen, sit alkaa hidastumaan, siis maantieajossa. Jossain vaiheessa kuitenkin nousee päälle 75 ja siitä ajan kanssa 82-88. Alamäessä laskee alle 80. Välillä käy kuitenkin 94( varmaan dpf polton aikana) Mistäs laatikon lämmönvaihtimen sais edullisimmin Suomesta,en oo ebaytä vielä korkannut?
                          Semmoisenkin huomasin lämpöjä salavalikosta tarkkaillessa että samalla kun kun lämpötila saavutti 75 astetta niin kierroslukumittarin ulkokehän rinkula napsahti 4600 rpm:n kohdalle...
                          Kuulostaa suht normaalilta varsinkin pakkasilla. Minä en ainakaan vaihtaisi mitään.
                          Rikkinäisellä termarilla et pääsisi yli 75asteen pakkasilla.
                          E65 730d '08 Monaco blue
                          Ex: E60 523iA '08

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #58
                            -22 ja termareiden (pää+egr) vaihdon jälkeen lämmöt nousee +90 noin 40km ajon aikana. Jos ajelee 60-80kmh nopeuksia vaihtelevasti lämmöt ei nouse yli +80 kovalla pakkasella.

                            -10 ja lämpöisemmissä ulkolämpötiloissa kone lämpenee +92 noin 20-25km matkalla.

                            Comment

                            • Haba-75
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 91

                              #59
                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              -22 ja termareiden (pää+egr) vaihdon jälkeen lämmöt nousee +90 noin 40km ajon aikana. Jos ajelee 60-80kmh nopeuksia vaihtelevasti lämmöt ei nouse yli +80 kovalla pakkasella.

                              -10 ja lämpöisemmissä ulkolämpötiloissa kone lämpenee +92 noin 20-25km matkalla.
                              Onko sulla laatikon lämmönvaihdinta uusittu?
                              E61 530Dat

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                #60
                                Originally posted by Haba-75 View Post
                                Onko sulla laatikon lämmönvaihdinta uusittu?
                                Ei ole, alkuperäinen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎