Enpä usko egrstä olevan kiinni vaan päätermarista.
Mjahas, taitaa olla veikkaus oikeassa; tänään motaria Hml - Hki ja pakkasta -7 astetta ja lämmöt ei noussut missään vaiheessa yli +70 asteen --> EGR-termari takaisin hyllyyn ja päätermari vaihtoon...Ei tainnut osua marmotiskin veikkaus tällä(kään) kertaa oikeaan.
Last edited by Latelammas; 02-04-2014, 09:16.
Reason: Typo
Mjahas, taitaa olla veikkaus oikeassa; tänään motaria Hml - Hki ja pakkasta -7 astetta ja lämmöt ei noussut missään vaiheessa yli +70 asteen --> EGR-termari takaisin hyllyyn ja päätermari vaihtoon...Ei tainnut osua marmotiskin veikkaus tällä(kään) kertaa oikeaan.
Testaa ne termarit ennen vaihtoa!
Letkupihdeillä vaan letkut kiinni, niin jo selviää jos joku termari on sökö. Aiemmissa viesteissä on ohjeita.
On nää kyllä erinomaisia vehkeitä. Kylmänä käyvään manuaali 325d M57N2 vaihdoin ensin EGR-termostaatin, mistä ei ollut hyötyä. Päätermarin vaihdon jälkeen koeajolla lämmöt nousi 92 asteeseen ja olin kovasti innoissani. Päivän auto makasi käyttämättömänä ja tänään töihin mennessä ei lämmöt enää nousseetkaan.
Kotimatkalla oli 20 minuuttia moottoritieajoa jolloin lämmöt asettui 80 tienoille käyden parhaimmillaan 84 asteessa. Rampilla lämmöt alkoi välittömästi laskea ja parin liikenneympyrän jälkeen kotipihassa oli enää 74 astetta. Pakkasta noin 14 astetta.
Kokeilin syylärille menevää alavesiletkua ja se oli kylmä, josta voitaneen päätellä, että päätermostaatti pitää? Eli voiko olla, että EGR termari on vajaassa viikossa paukahtanut? Onneksi mulla on DPF heitetty mäkeen ja EGR poistettu pelistä. Nyt siis varmaan kannattaa puukottaa yksi EGR termari ja tukkia se. Saako tuon termarin tukkia aivan kokonaan vai pitääkö sinne jättää sellainen pieni reikä, joka termareissa tyypillisesti on?
Kokeilin syylärille menevää alavesiletkua ja se oli kylmä, josta voitaneen päätellä, että päätermostaatti pitää? Eli voiko olla, että EGR termari on vajaassa viikossa paukahtanut? Onneksi mulla on DPF heitetty mäkeen ja EGR poistettu pelistä. Nyt siis varmaan kannattaa puukottaa yksi EGR termari ja tukkia se. Saako tuon termarin tukkia aivan kokonaan vai pitääkö sinne jättää sellainen pieni reikä, joka termareissa tyypillisesti on?
Vesi kiertää alavesiletkusta koneeseen joten ei sen lämpimyydestä voi tehdä mitään johtopäätöksiä, jos alavesiletku on lämmin niin myös syyläri on lämmin...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Pari viikkoa sitten vaihdettu päätermari sekä egr-termari. Lämmöt nousee suht vikkelään tonne 60-70 asteeseen, sit alkaa hidastumaan, siis maantieajossa. Jossain vaiheessa kuitenkin nousee päälle 75 ja siitä ajan kanssa 82-88. Alamäessä laskee alle 80. Välillä käy kuitenkin 94( varmaan dpf polton aikana) Mistäs laatikon lämmönvaihtimen sais edullisimmin Suomesta,en oo ebaytä vielä korkannut?
Semmoisenkin huomasin lämpöjä salavalikosta tarkkaillessa että samalla kun kun lämpötila saavutti 75 astetta niin kierroslukumittarin ulkokehän rinkula napsahti 4600 rpm:n kohdalle...
Pari viikkoa sitten vaihdettu päätermari sekä egr-termari. Lämmöt nousee suht vikkelään tonne 60-70 asteeseen, sit alkaa hidastumaan, siis maantieajossa. Jossain vaiheessa kuitenkin nousee päälle 75 ja siitä ajan kanssa 82-88. Alamäessä laskee alle 80. Välillä käy kuitenkin 94( varmaan dpf polton aikana) Mistäs laatikon lämmönvaihtimen sais edullisimmin Suomesta,en oo ebaytä vielä korkannut?
Semmoisenkin huomasin lämpöjä salavalikosta tarkkaillessa että samalla kun kun lämpötila saavutti 75 astetta niin kierroslukumittarin ulkokehän rinkula napsahti 4600 rpm:n kohdalle...
Kuulostaa suht normaalilta varsinkin pakkasilla. Minä en ainakaan vaihtaisi mitään.
Rikkinäisellä termarilla et pääsisi yli 75asteen pakkasilla.
-22 ja termareiden (pää+egr) vaihdon jälkeen lämmöt nousee +90 noin 40km ajon aikana. Jos ajelee 60-80kmh nopeuksia vaihtelevasti lämmöt ei nouse yli +80 kovalla pakkasella.
-10 ja lämpöisemmissä ulkolämpötiloissa kone lämpenee +92 noin 20-25km matkalla.
-22 ja termareiden (pää+egr) vaihdon jälkeen lämmöt nousee +90 noin 40km ajon aikana. Jos ajelee 60-80kmh nopeuksia vaihtelevasti lämmöt ei nouse yli +80 kovalla pakkasella.
-10 ja lämpöisemmissä ulkolämpötiloissa kone lämpenee +92 noin 20-25km matkalla.
Comment