Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PetriPT
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 290
    • Ylöjärvi

    Kuinkas lämpöisenä porukalla pysyy 530d tyhjäkäynnillä? Ajossa itsellä auto lämpiää 88-89 asteeseen nyt kun egr ja päätermari vaihdettu.

    Tyhjäkäynnillä kun pysähtyyajon jälkeen niin näyttäisi siltä että lämmöt alkaa putoamaan ja jää noin 60 asteen tietämille. Autossa on myös tehdasasenteinen webasto.

    Mistähän voisi johtua että välillä lämmöt laskee hetkeksi noin 70 asteeseen ajossakin ja nousee sitten taas ylös?
    Last edited by PetriPT; 21-01-2015, 06:45.
    now. 530D E61 2005
    ex. 325i A Touring 2004

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      Originally posted by L.L. View Post
      Ei ne viirut ikinä sieltä kokonaan lähde, ainakaan minun -05 530d:ssä. Jää siihen 4600 kierroksen kohtaan kun lämmöt napsahtaa yli 75 asteen. Jos lämmöt on 90 niin en tekisi enää mitään osien vaihtoja.
      Samaa mieltä, 530d:ssä viirumittari näytää tosiaan jo normaalia +70c jälkeen ainakin 160kw versiossa.
      Silläkin on muutaman asteen merkitys lämpömittauksiin, paljonko on asetettu kajuutan lämpötilaksi ja missä asennossa raitisilman miksaus on (mikä se virallinen nimi onkaan)?
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • jjanii
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 629
        • joensuu

        Originally posted by PetriPT View Post
        Kuinkas lämpöisenä porukalla pysyy 530d tyhjäkäynnillä? Ajossa itsellä auto lämpiää 88-89 asteeseen nyt kun egr ja päätermari vaihdettu.

        Tyhjäkäynnillä kun pysähtyyajon jälkeen niin näyttäisi siltä että lämmöt alkaa putoamaan ja jää noin 60 asteen tietämille. Autossa on myös tehdasasenteinen webasto.

        Mistähän voisi johtua että välillä lämmöt laskee hetkeksi noin 70 asteeseen ajossakin ja nousee sitten taas ylös?
        Kyllä omassa ainakin lämmöt kokoajan siellä pitkälti yli 80 puolella on ja pysyy kun ekan kerran lämpeää sinne asti, itsellä ei ole egr käytössä

        Comment

        • Haba-75
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 91

          Originally posted by PetriPT View Post
          Kuinkas lämpöisenä porukalla pysyy 530d tyhjäkäynnillä? Ajossa itsellä auto lämpiää 88-89 asteeseen nyt kun egr ja päätermari vaihdettu.

          Tyhjäkäynnillä kun pysähtyyajon jälkeen niin näyttäisi siltä että lämmöt alkaa putoamaan ja jää noin 60 asteen tietämille. Autossa on myös tehdasasenteinen webasto.

          Mistähän voisi johtua että välillä lämmöt laskee hetkeksi noin 70 asteeseen ajossakin ja nousee sitten taas ylös?
          Täällä sama homma (vm.-05 530dat jossa tehdaswebasto)) että tyhjäkäynnillä lämmöt laskee 70 pintaan. Ajossa pysyy päälle 80 maantiellä, kaupungissa 76-80. Egr ja päätermari vaihdettu kuukausi sitten.

          Tänään kun kävin pikku lenkin ajamassa (20km) niin ennen talliin ajoa auto jonkin aikaa tyhjäkäynnillä jolloin lämmöt laski 70 paikkeille. Auto talliin ja autosta poistuessa huomasin että webasto hurisee. Onko se näin että webasto käynnistyy uudestaan jos lämmöt laskee esim. tyhjäkäynnin takia tietyn pisteen alle? Ja jos on niin käykö näin myös kesällä jos ulkolämpötila alle +15 astetta?
          E61 530Dat

          Comment

          • djs^
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1177
            • Mikkeli

            Isoveljellä ongelmia 535d:n kanssa, enkä viitsinyt uutta topiccia avata joten kysellääs täältä. Eli eilen vaihdettiin tuo päätermari ja egr termari ja ilmattiin kunnolla. Mutta, auto ei edes hallissa sisällä lämpene yli 70 asteen? Mistä voi johtua? Mistä seuraavakso vikaa etsimään? Auto ei siis ennen termareiden vaihtoa lämmennyt myöskään. Auto siis e60 535dA vuosmallia 2008.
            EX :
            -E36 316
            -E36 325
            -E39 523
            -E39 530dA M-Sportx2
            -E60 525dA M-Sport x2
            -E60 545i Matte white
            -E53 x5
            -E91 3xx

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              Originally posted by djs^ View Post
              Isoveljellä ongelmia 535d:n kanssa, enkä viitsinyt uutta topiccia avata joten kysellääs täältä. Eli eilen vaihdettiin tuo päätermari ja egr termari ja ilmattiin kunnolla. Mutta, auto ei edes hallissa sisällä lämpene yli 70 asteen? Mistä voi johtua? Mistä seuraavakso vikaa etsimään? Auto ei siis ennen termareiden vaihtoa lämmennyt myöskään. Auto siis e60 535dA vuosmallia 2008.
              laatikon termari seuraavaks.

              Kun ne termarit on ehyet nää lämpii johdonmukaisesti 88 asteeseen ja pysyy siinä ihan joka kurvissa.

              Toinen vaihtoehto (riippuen auton väristä) vetää jesusteippiä keula umpeen 95%sti
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Haba-75
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 91

                Originally posted by djs^ View Post
                Isoveljellä ongelmia 535d:n kanssa, enkä viitsinyt uutta topiccia avata joten kysellääs täältä. Eli eilen vaihdettiin tuo päätermari ja egr termari ja ilmattiin kunnolla. Mutta, auto ei edes hallissa sisällä lämpene yli 70 asteen? Mistä voi johtua? Mistä seuraavakso vikaa etsimään? Auto ei siis ennen termareiden vaihtoa lämmennyt myöskään. Auto siis e60 535dA vuosmallia 2008.

                Mulla ainakin kyseisten osien vaihdon jälkeen vaati jonkin verran reipasta ajoa ennekuin alkoi lämmöt
                nousemaan normaaliin, autona kylläkin 530d.
                E61 530Dat

                Comment

                • Cunttory
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1772
                  • Kuopio

                  Originally posted by Haba-75 View Post
                  Täällä sama homma (vm.-05 530dat jossa tehdaswebasto)) että tyhjäkäynnillä lämmöt laskee 70 pintaan. Ajossa pysyy päälle 80 maantiellä, kaupungissa 76-80. Egr ja päätermari vaihdettu kuukausi sitten.

                  Tänään kun kävin pikku lenkin ajamassa (20km) niin ennen talliin ajoa auto jonkin aikaa tyhjäkäynnillä jolloin lämmöt laski 70 paikkeille. Auto talliin ja autosta poistuessa huomasin että webasto hurisee. Onko se näin että webasto käynnistyy uudestaan jos lämmöt laskee esim. tyhjäkäynnin takia tietyn pisteen alle? Ja jos on niin käykö näin myös kesällä jos ulkolämpötila alle +15 astetta?
                  Muistaakseni webasto pyörii mukana auton käydessä siihen asti kun tietty vedenlämpötila on saavutettu 75-80c ?
                  Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                  Comment

                  • djs^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 1177
                    • Mikkeli

                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    laatikon termari seuraavaks.

                    Kun ne termarit on ehyet nää lämpii johdonmukaisesti 88 asteeseen ja pysyy siinä ihan joka kurvissa.

                    Toinen vaihtoehto (riippuen auton väristä) vetää jesusteippiä keula umpeen 95%sti
                    Kuinka suuri projekti tuo laatikon termarin vaihto on? Onko sillä merkitystä teippaako keulan, kun ei sisällä ollessakaan lämpiä?
                    EX :
                    -E36 316
                    -E36 325
                    -E39 523
                    -E39 530dA M-Sportx2
                    -E60 525dA M-Sport x2
                    -E60 545i Matte white
                    -E53 x5
                    -E91 3xx

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Originally posted by djs^ View Post
                      Kuinka suuri projekti tuo laatikon termarin vaihto on? Onko sillä merkitystä teippaako keulan, kun ei sisällä ollessakaan lämpiä?
                      Altapäin se pitää vaihtaa ja vitunpitkäjatko olla räikkään.

                      Ei mulla ainakaan lämpiä ollenkaan, 64 astetta max. Olipa sitten sisällä tai ulkona. Kunnes teippasin keulan ja nyt jo tarkenee ilman pipoa. Musta auto ja musta jesusteippi

                      Punaiseen ja valkoiseen autoon ehkä keksisin toisia ratkaisuja.

                      Nuo termarit tuntuvat elävän omaa elämäänsä. Tulee mieleen että neonkuin laivoja merellä. Välillä on enempi ja välillä vähempi sitä merenkäyntiä. Toisinaan on lämpimämpää ja toisinaan kylmempää.
                      Last edited by Mlatvala; 22-01-2015, 12:37.
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • Vesa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 363
                        • Oulu

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Termari ylävesiletkussa korvaa periaatteessa kaikki muut termarit, koska jäähdyttimelle pääsee nestettä vain ylävesiletkun kautta. Wahler:n valikoimasta esim. 3029.86 (86 C) (löytyy myös 83 ja 89 C versiot, .83 ja .89). Ennen asennusta pitää varmistaa, että yläreunassa on riittävän kokoinen ohivirtausreikä.

                        Kannattaako olemassaolet 3 termaria poistaa tän modin myötä käytöstä? Miten olet toteuttanut tän? Mä oon totaalisen kyllästynyt termarijumppaan
                        Nykyiset:
                        BMW F11 535DA xDrive -15
                        Toyota Yaris Hybrid -20

                        Exiä noin 60 kpl...

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by Vesa View Post
                          Kannattaako olemassaolet 3 termaria poistaa tän modin myötä käytöstä? Miten olet toteuttanut tän? Mä oon totaalisen kyllästynyt termarijumppaan
                          Ei kannata ainakaan laatikon lämmönvaihtimen termaria poistaa.
                          Pää- ja EGR termarin voisi poistaa, EGR:n liiallinen jäähdytys ei haittaa,
                          laatikon liiallinen jäähdytys ei ole hyvästä...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9158
                            • Oulu

                            Originally posted by Vesa View Post
                            Kannattaako olemassaolet 3 termaria poistaa tän modin myötä käytöstä? Miten olet toteuttanut tän? Mä oon totaalisen kyllästynyt termarijumppaan
                            En ole toteuttanut. Briteissä pojat ovat tätä harrastaneet ja minä sitten etsiskelin siihen hommaan todennäköisesti parhaiten sopivaa termaria. Jos omissa tulee termarinvaihtotarvetta, niin ajatus tuon modin kokeilusta kyllä houkuttelee ihan mielenkiinnosta. Jos muutoksen tekee ylävesiletkun jäähdyttimen puoleiseen päähän, niin homma on nopea toteuttaa ja tarvittaessa palauttaa ennalleen. Toki loogisemmin se termari toimisi siellä lähempänä konetta, mutta taitaa vaatia imusarjan irrotuksen, että saa nätisti tehtyä. Itse todennäköisesti jättäisin orkkistermarit sinne elämään omaa elämäänsä ja toimimaan niin hyvin, kuin sattuvat toimimaan.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Aceishigh
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 290

                              Originally posted by djs^ View Post
                              Kuinka suuri projekti tuo laatikon termarin vaihto on?
                              Jos puhut automaattilaatikon lämmönvaihtimesta, juuri vaihdatutin ja lasku 400 euroa, jossa pari tuntia työtä. Lämpöongelma korjaantui ja nousee 92-94 asteeseen ajossa. Tätä ennen oli vaihdettu EGR- ja päätermostaatti.
                              Old golfers never die, they only lose their balls.

                              BMW 740d xDrive (06/2014).

                              Comment

                              • Vesa
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 363
                                • Oulu

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                En ole toteuttanut. Briteissä pojat ovat tätä harrastaneet ja minä sitten etsiskelin siihen hommaan todennäköisesti parhaiten sopivaa termaria. Jos omissa tulee termarinvaihtotarvetta, niin ajatus tuon modin kokeilusta kyllä houkuttelee ihan mielenkiinnosta. Jos muutoksen tekee ylävesiletkun jäähdyttimen puoleiseen päähän, niin homma on nopea toteuttaa ja tarvittaessa palauttaa ennalleen. Toki loogisemmin se termari toimisi siellä lähempänä konetta, mutta taitaa vaatia imusarjan irrotuksen, että saa nätisti tehtyä. Itse todennäköisesti jättäisin orkkistermarit sinne elämään omaa elämäänsä ja toimimaan niin hyvin, kuin sattuvat toimimaan.
                                Tilasin termarin 89 asteen versiona. Asennan sen ensi viikonloppuna. Minkähän kokoinen ohivirtausreikä riittäisi?
                                Nykyiset:
                                BMW F11 535DA xDrive -15
                                Toyota Yaris Hybrid -20

                                Exiä noin 60 kpl...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎