Originally posted by -rik
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III
Collapse
X
-
Originally posted by Latelammas View PostMeinaat, että päätermari olisi vain hieman jumittunut auki kun lämmöt kiipeää sinne 86 asteeseen?
Kaks joustahan siinä päätermarissa on, liekkö toinen siellä 66 asteen nurkilla? en tiedä.
Mut ne päätermarit nyt on sitä suurinta kuraa mitä tämä maa päällään kantaaE61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostEnpä usko egrstä olevan kiinni vaan päätermarista.F25 X3 M-Sport 30D
Comment
-
-
Originally posted by Latelammas View PostMjahas, taitaa olla veikkaus oikeassa; tänään motaria Hml - Hki ja pakkasta -7 astetta ja lämmöt ei noussut missään vaiheessa yli +70 asteen --> EGR-termari takaisin hyllyyn ja päätermari vaihtoon...Ei tainnut osua marmotiskin veikkaus tällä(kään) kertaa oikeaan.
Letkupihdeillä vaan letkut kiinni, niin jo selviää jos joku termari on sökö. Aiemmissa viesteissä on ohjeita.F11 530 xD LCI
Comment
-
-
On nää kyllä erinomaisia vehkeitä. Kylmänä käyvään manuaali 325d M57N2 vaihdoin ensin EGR-termostaatin, mistä ei ollut hyötyä. Päätermarin vaihdon jälkeen koeajolla lämmöt nousi 92 asteeseen ja olin kovasti innoissani. Päivän auto makasi käyttämättömänä ja tänään töihin mennessä ei lämmöt enää nousseetkaan.
Kotimatkalla oli 20 minuuttia moottoritieajoa jolloin lämmöt asettui 80 tienoille käyden parhaimmillaan 84 asteessa. Rampilla lämmöt alkoi välittömästi laskea ja parin liikenneympyrän jälkeen kotipihassa oli enää 74 astetta. Pakkasta noin 14 astetta.
Kokeilin syylärille menevää alavesiletkua ja se oli kylmä, josta voitaneen päätellä, että päätermostaatti pitää? Eli voiko olla, että EGR termari on vajaassa viikossa paukahtanut? Onneksi mulla on DPF heitetty mäkeen ja EGR poistettu pelistä. Nyt siis varmaan kannattaa puukottaa yksi EGR termari ja tukkia se. Saako tuon termarin tukkia aivan kokonaan vai pitääkö sinne jättää sellainen pieni reikä, joka termareissa tyypillisesti on?E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Orvix View PostKokeilin syylärille menevää alavesiletkua ja se oli kylmä, josta voitaneen päätellä, että päätermostaatti pitää? Eli voiko olla, että EGR termari on vajaassa viikossa paukahtanut? Onneksi mulla on DPF heitetty mäkeen ja EGR poistettu pelistä. Nyt siis varmaan kannattaa puukottaa yksi EGR termari ja tukkia se. Saako tuon termarin tukkia aivan kokonaan vai pitääkö sinne jättää sellainen pieni reikä, joka termareissa tyypillisesti on?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Täällä kohteena E61 530da vm-05
Pari viikkoa sitten vaihdettu päätermari sekä egr-termari. Lämmöt nousee suht vikkelään tonne 60-70 asteeseen, sit alkaa hidastumaan, siis maantieajossa. Jossain vaiheessa kuitenkin nousee päälle 75 ja siitä ajan kanssa 82-88. Alamäessä laskee alle 80. Välillä käy kuitenkin 94( varmaan dpf polton aikana) Mistäs laatikon lämmönvaihtimen sais edullisimmin Suomesta,en oo ebaytä vielä korkannut?
Semmoisenkin huomasin lämpöjä salavalikosta tarkkaillessa että samalla kun kun lämpötila saavutti 75 astetta niin kierroslukumittarin ulkokehän rinkula napsahti 4600 rpm:n kohdalle...E61 530Dat
Comment
-
-
Originally posted by Haba-75 View PostTäällä kohteena E61 530da vm-05
Pari viikkoa sitten vaihdettu päätermari sekä egr-termari. Lämmöt nousee suht vikkelään tonne 60-70 asteeseen, sit alkaa hidastumaan, siis maantieajossa. Jossain vaiheessa kuitenkin nousee päälle 75 ja siitä ajan kanssa 82-88. Alamäessä laskee alle 80. Välillä käy kuitenkin 94( varmaan dpf polton aikana) Mistäs laatikon lämmönvaihtimen sais edullisimmin Suomesta,en oo ebaytä vielä korkannut?
Semmoisenkin huomasin lämpöjä salavalikosta tarkkaillessa että samalla kun kun lämpötila saavutti 75 astetta niin kierroslukumittarin ulkokehän rinkula napsahti 4600 rpm:n kohdalle...
Rikkinäisellä termarilla et pääsisi yli 75asteen pakkasilla.E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post-22 ja termareiden (pää+egr) vaihdon jälkeen lämmöt nousee +90 noin 40km ajon aikana. Jos ajelee 60-80kmh nopeuksia vaihtelevasti lämmöt ei nouse yli +80 kovalla pakkasella.
-10 ja lämpöisemmissä ulkolämpötiloissa kone lämpenee +92 noin 20-25km matkalla.E61 530Dat
Comment
-
Comment