Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1225
    • Pori

    Jaa no ei varmaan tarvi sit hirveesti jännittää.. :think
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz

    Comment

    • Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1225
      • Pori

      Suuttimista vielä.. oliko niin, ettei näistä enää erikseen saanut nollattua/tarvinnut nollata adaptaatioarvoja vaihdon jälkeen? Ainoa mitä tekee niin muuttaa sen suuttimen koodin (jos haluaa)
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

      Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

      Comment

      • jjanii
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 629
        • joensuu

        pystyykö e61seen laittamaan aux tai usb liitännän jälkeenpäin? ja miten pystyis subin+vahvarin laittamaan?

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          Originally posted by jjanii;3356064[IMG
          resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3356064]pystyykö e61seen laittamaan aux tai usb liitännän jälkeenpäin? ja miten pystyis subin+vahvarin laittamaan?

          AUX onnistuu aina, USB suoraan vain CIC:n kanssa.
          Call
          Send SMS
          Add to Skype
          You'll need Skype CreditFree via Skype
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            Originally posted by buksin-1 View Post
            AUX onnistuu aina, USB suoraan vain CIC:n kanssa.
            USB:n saa MUL2:lla. Sen saa ainakin LCI Maskiin ja CCC:hen. Käsittääkseni myös vanhempiin koodauskikkailulla.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3019
              • Kuopio

              Mitä jäähdytysnestettä kuuluu käyttää N52 moottorissa? Toimiiko ihan normi vihreä Zero magnesium lohkossa ja onko edes sekoituskelpoista merkkihuollossa käytettävän nesteen kanssa? Jos Zero ei käy niin löytyykö esim. Motonetista sopivaa tavaraa?

              Netistä löytyy paljon ohjeita etupuskurin irrotukseen, mutta yhdessäkään ei ole ollut lampunpesimiä. Miten lampunpesimien läpät lähtevät irti ja jääkö itse pesurit auton runkoon?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • krib
                Newbiemmer
                • May 2014
                • 16
                • Pietarsaari

                Originally posted by markok View Post
                Mitä jäähdytysnestettä kuuluu käyttää N52 moottorissa? Toimiiko ihan normi vihreä Zero magnesium lohkossa ja onko edes sekoituskelpoista merkkihuollossa käytettävän nesteen kanssa? Jos Zero ei käy niin löytyykö esim. Motonetista sopivaa tavaraa?

                Netistä löytyy paljon ohjeita etupuskurin irrotukseen, mutta yhdessäkään ei ole ollut lampunpesimiä. Miten lampunpesimien läpät lähtevät irti ja jääkö itse pesurit auton runkoon?
                Pesurit eivät aiheuta ylimääräistä hommaa, itse en ainakaan läppiä irroittanut ja itse pesurit ovat rungossa kiinni.
                Läpät on saranoitu puskuriin ja pysyvät paikallaan kun puskurin ottaa irti.
                Puskurin paikalleen saamiseen suosittelen kaveria, ainakin parkkitutkan sensorit aiheuttivat itselle harmaita hiuksia kun yksin tuon kanssa taistelin.
                e60 530da

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  Mitä hyvviin sinistä tai vihreetä.

                  Näet sen rakenteen kun longistat sen pesurinlunkun lampun puolelta auki.
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    Eilen ikkunoita avattaessa auto lykkäsi mittareiden väliin keltaisen akkunan symbolin sekä "Side window anti-trap function" läjähti iDriveen. Ikkuna liikkuu, mutta vain n. 5 cm kerrallaan yhdellä napin painalluksella. Liike sinänsä vaikuttaa ihan terveeltä ilman sivuääniä tms.

                    No nyt pengoin sitten webistä ohjeita tuon resetoimiseen. Ohjeissa oli vähän eroja, mutta idea pitäisi olla se, että ikkuna ensin avataan ja sitten pidetään kytkintä one touch open -asennossa n. 20 sekuntia, jonka jälkeen vaihdetaan viiveettä one touch close -asentoon ja pidetään siinä. En kuitenkaan saanut resetoitua, vaan virhe pysyy päällä. Koitin tätä auto käynnissä, sammuksissa, ovi kiinni ja auki sekä vähän erilaisilla sekuntimäärillä.

                    Ilmeisesti tuon vian laukaisee päälle se, jos moottorin ottama virtamäärä kasvaa yli tietyn rajan? Ikkunat kuitenkin liikkuvat ihan normaalisti, paitsi kuskin ikkuna lyhyissä pätkissä.

                    Päätin sitten vielä porautua asiaan INPAlla ja DIS:illä, mutta en keksinyt, minkä moduulin takaa tuo ikkunan initialisointi pitäisi löytyä... any ideas? Potilas on 2004 E60 530dA.

                    Comment

                    • GuGi_
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 700
                      • Vantaa city

                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Mitä hyvviin sinistä tai vihreetä.

                      Näet sen rakenteen kun longistat sen pesurinlunkun lampun puolelta auki.
                      Ymmärskö kysyjä vai pitäskö tää viäntö kiäntöö?
                      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                      F11 525d -11
                      E60 M5 -05
                      E12 530i -75
                      E32 730i - 91
                      Chevy Silverado 3500 -93
                      R33 Skyline GTS-T -93

                      Comment

                      • GuGi_
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 700
                        • Vantaa city

                        Originally posted by tabasco View Post
                        Eilen ikkunoita avattaessa auto lykkäsi mittareiden väliin keltaisen akkunan symbolin sekä "Side window anti-trap function" läjähti iDriveen. Ikkuna liikkuu, mutta vain n. 5 cm kerrallaan yhdellä napin painalluksella. Liike sinänsä vaikuttaa ihan terveeltä ilman sivuääniä tms.

                        No nyt pengoin sitten webistä ohjeita tuon resetoimiseen. Ohjeissa oli vähän eroja, mutta idea pitäisi olla se, että ikkuna ensin avataan ja sitten pidetään kytkintä one touch open -asennossa n. 20 sekuntia, jonka jälkeen vaihdetaan viiveettä one touch close -asentoon ja pidetään siinä. En kuitenkaan saanut resetoitua, vaan virhe pysyy päällä. Koitin tätä auto käynnissä, sammuksissa, ovi kiinni ja auki sekä vähän erilaisilla sekuntimäärillä.

                        Ilmeisesti tuon vian laukaisee päälle se, jos moottorin ottama virtamäärä kasvaa yli tietyn rajan? Ikkunat kuitenkin liikkuvat ihan normaalisti, paitsi kuskin ikkuna lyhyissä pätkissä.

                        Päätin sitten vielä porautua asiaan INPAlla ja DIS:illä, mutta en keksinyt, minkä moduulin takaa tuo ikkunan initialisointi pitäisi löytyä... any ideas? Potilas on 2004 E60 530dA.
                        Näpytät sen ikkunan alas ja kun menee pohjaan jätät samalla napin pohjaan ja lasket 10:een. Sitte sama setti ylös ja pitäs alkaa pelittää. Nappi pohjaan tarkottaa siis sitte ihan pohjaan.
                        "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                        F11 525d -11
                        E60 M5 -05
                        E12 530i -75
                        E32 730i - 91
                        Chevy Silverado 3500 -93
                        R33 Skyline GTS-T -93

                        Comment

                        • tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 851
                          • fin

                          Originally posted by GuGi_ View Post
                          Näpytät sen ikkunan alas ja kun menee pohjaan jätät samalla napin pohjaan ja lasket 10:een. Sitte sama setti ylös ja pitäs alkaa pelittää. Nappi pohjaan tarkottaa siis sitte ihan pohjaan.
                          Ööh... luitko, mitä tuossa juuri kuvailin tehneeni? Vai meinaatko, että ensin pitää näpyttää ikkuna alas, sitten pitää nappia alimmassa asennossa, sen jälkeen näpyttää ikkuna ylös ja taas pitää ylimmässä asennossa?

                          Ymmärsin, että tuon initialisoinnin tietää tapahtuneen, kun ikkuna seilaa ala-asennosta ylös, alas ja takaisin ylös itsekseen. Tätä siis en saanut tapahtumaan.

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3019
                            • Kuopio

                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Mitä hyvviin sinistä tai vihreetä.

                            Näet sen rakenteen kun longistat sen pesurinlunkun lampun puolelta auki.
                            Originally posted by GuGi_ View Post
                            Ymmärskö kysyjä vai pitäskö tää viäntö kiäntöö?
                            Sen verran 15 vuodessa savolaistunut, että ei tarvitse kääntää
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • GuGi_
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 700
                              • Vantaa city

                              Originally posted by tabasco View Post
                              Ööh... luitko, mitä tuossa juuri kuvailin tehneeni? Vai meinaatko, että ensin pitää näpyttää ikkuna alas, sitten pitää nappia alimmassa asennossa, sen jälkeen näpyttää ikkuna ylös ja taas pitää ylimmässä asennossa?

                              Ymmärsin, että tuon initialisoinnin tietää tapahtuneen, kun ikkuna seilaa ala-asennosta ylös, alas ja takaisin ylös itsekseen. Tätä siis en saanut tapahtumaan.
                              Eli kun saat ikkunan alas, niin sillä viimesellä painasulla kun ikkuna painuu pohjaan jätät sen napin pohjaan vaikka nyt sitte 20sek. Sen jälkeen nypytät sen ikkunan ylös, ja sillä painasulla(vetäsyllä) kun se ikkuna kolahtaa ylös niin jäät taas pitämään sitä "pohjaan" sen 20sek. Tän jälkeen pitäs ikkunan toimia ja herjan hävitä. Näin se mulla ainakin onnistu kahteen eri kertaan.

                              Virrat kakkosessa ja ovi kiinni oli mulla muistaakseni. Ja oisko ollu että ton episodin jälkeen käytin virrat pois ni se oli siinä.
                              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                              F11 525d -11
                              E60 M5 -05
                              E12 530i -75
                              E32 730i - 91
                              Chevy Silverado 3500 -93
                              R33 Skyline GTS-T -93

                              Comment

                              • tabasco
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 851
                                • fin

                                Originally posted by GuGi_ View Post
                                Eli kun saat ikkunan alas, niin sillä viimesellä painasulla kun ikkuna painuu pohjaan jätät sen napin pohjaan vaikka nyt sitte 20sek. Sen jälkeen nypytät sen ikkunan ylös, ja sillä painasulla(vetäsyllä) kun se ikkuna kolahtaa ylös niin jäät taas pitämään sitä "pohjaan" sen 20sek. Tän jälkeen pitäs ikkunan toimia ja herjan hävitä. Näin se mulla ainakin onnistu kahteen eri kertaan.

                                Virrat kakkosessa ja ovi kiinni oli mulla muistaakseni. Ja oisko ollu että ton episodin jälkeen käytin virrat pois ni se oli siinä.
                                En tiedä kokiko ikkuna ihmeparantumisen vai vaikuttiko eiliset ränkkäämiset. Tänään taas auto löi (odotetusti) varoituksen tauluun startin jälkeen, mutta ihmetyksekseni ikkuna laskeutui yhdellä painalluksella alas saakka. Ylös se tuli kuitenkin vain katkaisinta pitämällä, tosin ei enää 5 cm kerrallaan vaan ihan yhtäjaksoisesti.

                                No, pidin jälleen nappia alimmassa asennossa 17 sekuntia ja ylimmässä toisen mokoman, sammutin auton ja käytin sen lukossa ja - ikkunahan toimii taas normaalisti, eikä varoitusta tullut! Toivottavasti ei enää tulekaan...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎