Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 alustakeskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balle
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3413
    • UKI, Suomen New York

    #31
    Originally posted by kmr View Post
    Pysyikö ajettavuus jotakuinkin samana?
    Jotakuinkin kyllä mutta oikein pomppuisella tiellä ei niin mukava/pehmeä kuin aiemmin. Ehkä enemminkin tuo takapää joka kovempi koska etupäässähän ei käytännössä jousitukseen ja iskunvaimennukseen tullut mitään muutoksia.
    Possuja ja Bemareita

    Comment

    • karikunn
      Bimmer Rookie
      • May 2013
      • 98
      • Porvoo

      #32
      Mikä mahtaisi olla järkevin tapa parantaa tuntoa tiehen? Onko madallusjousiseteistä mitään apua vai pitäisikö siirtyä alustasarjaan?

      Olen nyt koeajanut kolmea F10/F11 ja tuntuma tiehen ei oikein vakuuta. Vähän laivamaiselta tuntuu.
      Nyt: E46 M3 + E93 335i
      Ennen: E46 323Ci Cabrio , E46 M3, F31 330d, E46 328ci, E46 318i
      M3 projektin ylijäämätavaraa Torilla...

      Comment

      • nappe74
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 2845
        • South Carelia

        #33
        Jatketaas tänne F10 madalluskeskustelua ettei sotketa showroomia enempää...

        Eli Antzafinillä kokemuksena H&R -35mm jouset jotka ovat hyvät ja madaltaa todellisuudessa 40-45mm.

        Vieläkö vakioiskarit kelpaa noille jousille kaveriksi??

        Onko kokemuksia Eibachin -35mm jousisetille, pitääkö tuo madallusmäärä todellisuudessa paikkansa??

        Kaikkiin alustoihin ilmeisesti ei pysty pelkkiä jousia vaihtamaan, ainakaan näihin sähkösäätöisiin...?? Omassa autossa käsittääkseni on ihan normi alusta mutta joku asiaan enempi perehtynyt voi vielä varmistaa... (VIN DX29850)
        G30 530e xDrive A M-Sport -20

        ex-Bimmerit:
        F10 525dA xDrive M-Sport -13
        E21 316 -80
        E91 330xdA M-Sport -06
        E53 X5 3.0iA Sport -04
        E91 335xiA M-Sport -08
        E60 530iA M-Sport -06
        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
        E91 320d -06
        E39 530iAT M-Sport -01
        E36 328iA -96
        E39 528iA -96
        E36 325i -92

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #34
          Originally posted by nappe74 View Post
          Jatketaas tänne F10 madalluskeskustelua ettei sotketa showroomia enempää...

          Eli Antzafinillä kokemuksena H&R -35mm jouset jotka ovat hyvät ja madaltaa todellisuudessa 40-45mm.

          Vieläkö vakioiskarit kelpaa noille jousille kaveriksi??

          Onko kokemuksia Eibachin -35mm jousisetille, pitääkö tuo madallusmäärä todellisuudessa paikkansa??

          Kaikkiin alustoihin ilmeisesti ei pysty pelkkiä jousia vaihtamaan, ainakaan näihin sähkösäätöisiin...?? Omassa autossa käsittääkseni on ihan normi alusta mutta joku asiaan enempi perehtynyt voi vielä varmistaa... (VIN DX29850)

          Eibachin jouset laskee aika tasaisesti eikä ole niin progressiiviset kuin H&R. H&R laskee keulasta monesti jo liikaakin. 35/35 on tosiaan ennemmin jossain tapauksissa 35/45-50
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            #35
            Originally posted by nappe74 View Post
            Jatketaas tänne F10 madalluskeskustelua ettei sotketa showroomia enempää...

            Eli Antzafinillä kokemuksena H&R -35mm jouset jotka ovat hyvät ja madaltaa todellisuudessa 40-45mm.

            Vieläkö vakioiskarit kelpaa noille jousille kaveriksi??

            Onko kokemuksia Eibachin -35mm jousisetille, pitääkö tuo madallusmäärä todellisuudessa paikkansa??

            Kaikkiin alustoihin ilmeisesti ei pysty pelkkiä jousia vaihtamaan, ainakaan näihin sähkösäätöisiin...?? Omassa autossa käsittääkseni on ihan normi alusta mutta joku asiaan enempi perehtynyt voi vielä varmistaa... (VIN DX29850)
            Tuo että kuinka paljon madaltaa, voi olla ihan moottorityypistä jne kiinni. Eli esim. 525d:lle tarkoitettu H&R:n setti voi madaltaa eri tavalla kuin 550i:lle tarkoitettu vastaava setti.

            Mitä tarkoitat sähkösäätöisellä alustalla... EDC:tä? Mulla on EDC ja adaptive drive ja kyllä sen pystyy ihan jousia vaihtamalla madaltamaan. Kaksi katsastusta on nyt menty tällä setillä eikä iskareissa ole huononemista havaittu mittauksissa.

            - Antti -

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2845
              • South Carelia

              #36
              Joo, varmaan tota EDC:tä tarkoitan...

              Mikähän on maksimi madallus minkä voi vakioiskareille laittaa?? Onks siulla Anzafin vakiotolpat alla??
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • Anzafin
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 3747
                • Kajaani

                #37
                Originally posted by nappe74 View Post
                Joo, varmaan tota EDC:tä tarkoitan...

                Mikähän on maksimi madallus minkä voi vakioiskareille laittaa?? Onks siulla Anzafin vakiotolpat alla??
                On vakiotolpat, ja niissä on se sähköinen EDC.

                - Antti -

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2845
                  • South Carelia

                  #38
                  Pitää varmaan kokeilla noita H&R:n jousia jos ne ovat enempi progressiiviset... Eibachia miulla on jossain autossa ollut eikä niissäkään mitään vikaa, H&R:stä ei kokemusta...

                  Millainen urakka taakse odotettavissa, onko hankala irroittaa iskareita... vai riittääkö kun purkaa takakontin sivuverhoilupalat pois??
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • nappe74
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 2845
                    • South Carelia

                    #39
                    Tuolla jonkunlaista vertailua H&R vs Eibach... http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=307586

                    Nelivetoihin on vissiin paras laittaa tasaisesti madaltavat jouset eikä siis näitä 35/25 versioita...?? Luulisi että voimansiirto tykkää enempi kun tasaisesti pudottaa...

                    Jostain lukenut että yleensäkkään ei pitäisi nelivetoja madaltaa kauheasti koska voimansiirto saattaa kärsiä mutta eipä taida monellakaan olla ongelmia tämän asian suhteen... itsellänikin ex nelivetobemu oli ihan tontissa ja hyvin pelasi !!
                    G30 530e xDrive A M-Sport -20

                    ex-Bimmerit:
                    F10 525dA xDrive M-Sport -13
                    E21 316 -80
                    E91 330xdA M-Sport -06
                    E53 X5 3.0iA Sport -04
                    E91 335xiA M-Sport -08
                    E60 530iA M-Sport -06
                    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                    E91 320d -06
                    E39 530iAT M-Sport -01
                    E36 328iA -96
                    E39 528iA -96
                    E36 325i -92

                    Comment

                    • kmr
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 175
                      • Turku / Kotka

                      #40


                      Kannattaa lukea myös tuo läpi. Eibach Pro Kit -30mm vietereitä on paljon laitettu ja vähän haukuttu.
                      F11 530Xd M-sport
                      ex. E92 325d -07
                      ex. E30 320tic -87

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2845
                        • South Carelia

                        #41
                        Originally posted by nappe74 View Post

                        Millainen urakka taakse odotettavissa, onko hankala irroittaa iskareita... vai riittääkö kun purkaa takakontin sivuverhoilupalat pois??
                        Itselleni vastaten...

                        Takahattuhyllyltä kaijutinritilä sekä kaijutin irti niin sieltä käsin iskarin yläpäähän käsiksi...

                        Tuolta vielä kuvien kanssa ---> http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=628336
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2093
                          • *

                          #42
                          Minulla on jotain 10tkm ollut nyt H&R -35mm jouset olleet paikallaan 525D:ssä ja on omasta mielestäni loistava yhdistelmä ajomukavuutta, ulkonäköä ja käytännöllisyyttä. Ex. e91 oli Eibachin lähes vastaavasti madaltavat jouset ja niissä häiritsi hiukan pintakovuus, vaikka hyvät neki olivat. Mutta mielestäni H&R parempi vaikkakin eri autoista kyse.
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2845
                            • South Carelia

                            #43
                            Vidu olenkohan mie tulossa vanhaksi... :think

                            Oon tossa useampana päivänä ihaillut tuota omaa äFfää auringonpaisteessa tasaisella parkkiksella ja miten se onkaan alkanut näyttää hyvältä VAKIOalustalla !!

                            Tossa siis oikeasti on vissiin vakioalusta koska m-sport alustasta ei ainakaan mainita varustelistassa... ja onko se näissä F-sarjan autoissakin että nelivetoinen m-sport paketilla on aina vakioalustalla??

                            Tarttee vielä odottaa kevättä että saa nuo tuumaa suuremmat kesäkiekot (18") alle ja ihailla niillä vielä vähän lisää... sitten varmaan selviää olenko tullut vanhaksi vai sekoilenko vain !!

                            Mietin että tuolla nykyalustalla alkaa 19" kiekot varmaan näyttämään tyhmältä kun kumit on jo aika matalat... vai mitenköhän on??

                            EDIT: tuossa kuvassa oma autoni kesävanteilla... ei kyllä paha... :think
                            Last edited by nappe74; 02-04-2018, 22:13.
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3747
                              • Kajaani

                              #44
                              Originally posted by nappe74 View Post
                              Vidu olenkohan mie tulossa vanhaksi... :think

                              Oon tossa useampana päivänä ihaillut tuota omaa äFfää auringonpaisteessa tasaisella parkkiksella ja miten se onkaan alkanut näyttää hyvältä VAKIOalustalla !!

                              Tossa siis oikeasti on vissiin vakioalusta koska m-sport alustasta ei ainakaan mainita varustelistassa... ja onko se näissä F-sarjan autoissakin että nelivetoinen m-sport paketilla on aina vakioalustalla??

                              Tarttee vielä odottaa kevättä että saa nuo tuumaa suuremmat kesäkiekot (18") alle ja ihailla niillä vielä vähän lisää... sitten varmaan selviää olenko tullut vanhaksi vai sekoilenko vain !!

                              Mietin että tuolla nykyalustalla alkaa 19" kiekot varmaan näyttämään tyhmältä kun kumit on jo aika matalat... vai mitenköhän on??

                              EDIT: tuossa kuvassa oma autoni kesävanteilla... ei kyllä paha... :think
                              Joo, msport xdriven alusta on yhtä korkea kuin ei-msportissa.
                              Minusta nelivedon keula varsinkin on jo aika huvittavan korkea .
                              Tai ainakin tässä minun autossa se oli.

                              - Antti -

                              Comment

                              • Palomies
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2011
                                • 192
                                • Home

                                #45
                                Oma F10 x-drive 535D on ihan riittävä matala.
                                Lumikolat jne. laitteet ovat eri härveleitä, tällä nautitaan..
                                Ei ole kivirekimäistä menoa ja ei m-sport keula hajoa joka talvi jääkokkareisiin. Mutta ehkä sekin vaikuttaa asiaan kun ikä lähempänä puolvuosisataa niin on mukavuus ehdoton ykkönen..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎