En nyt löytänyt laajempaa topiikkia joten laitanpa tämän linkin tänne. Aika moni lähtee suurentamaan vanteita/leventämään renkaita muutoin alustaa preppaamatta ja oman ( ja näemmä jonkun muunkin mielestä ) kyseessä on vähän isompi kokonaisuus. Itse olen pyrkinyt huomioimaan 'vakio'auton muun toimivuuden rengaspäivityksissä ja kiinnittänyt huomiota etenkin kantavuuteen (liian kantava rengas - renkaan jousitusominaisuus häviää - ääripäänä RF renkaat).
Ei ole ihan olankohautusasia alustan kokonaistoiminnan kannalta jos tuumakoko vaihtuu 2-3 pykälää isommaksi.
Ohessa eniten omaan silmääni ottanut repliikki ('Those forces on F1 tires are high—Isola said Pirelli engineers have measured over 2645 pounds (1200 kg) acting on each tire. To deal with all that stress, rear tire diameters will increase to compensate for what would be a decrease in sidewall height if F1 simply went to larger wheels. "That is important because now the sidewall is part of the suspension, but [in 2021] it's no longer part of the suspension," Isola said. "We need to consider any impact that could damage the tire.") tästä linkistä:
Ei ole ihan olankohautusasia alustan kokonaistoiminnan kannalta jos tuumakoko vaihtuu 2-3 pykälää isommaksi.
Ohessa eniten omaan silmääni ottanut repliikki ('Those forces on F1 tires are high—Isola said Pirelli engineers have measured over 2645 pounds (1200 kg) acting on each tire. To deal with all that stress, rear tire diameters will increase to compensate for what would be a decrease in sidewall height if F1 simply went to larger wheels. "That is important because now the sidewall is part of the suspension, but [in 2021] it's no longer part of the suspension," Isola said. "We need to consider any impact that could damage the tire.") tästä linkistä:
Comment