Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 alustakeskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atcc
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 373
    • Joensuu

    Originally posted by JKK View Post
    Pystyykö kalibroinnin tekemään ISTA:lla?
    Kyllä pystyy. Ride height adjustment on toiminnon nimi.
    F15 X5 M50d -15
    Ex:
    F11 530dA xDrive -11
    E61 530xdA M-sport LCI -07

    Comment

    • Agent
      Newbiemmer
      • Dec 2013
      • 16
      • Helsinki

      Katsotaanpa, jos täältä löytyisi näkemystä hieman erikoisen tapahtumaketjun analysoimiseen, jonka kävin itse läpi tässä muutaman päivän aikana. Kulkineena noin 75 tkm ajettu vuoden 2016 F11 530d xDrive, jossa varusteena dynaamiset iskarit eli varustekoodi 223. Ei ole adaptive drive varustetta vaan ainoastaan tuo DDC. Vein auton ensimmäiseen katsastukseen ja tuli hylätty tuomio oikean puolen etuiskarin takia ja tuloksissa oli 40% ero iskunvaimennuksessa (tärinätesti katsastusasemalla). No siitä vein läheiseen liikkeeseen, jossa tehtiin vain pintapuolinen tarkastus ja huoltoneuvoja sanoi, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta tarkempi analyysi vaatii kunnon diagnostiikan tekemistä ja ajan varaamista. No siitä sitten menin vielä uudelleen käymään katsastusasemalla ja kaveri otti takaoven kautta nopeasti uudelleen tarkistukseen ja sama tulos eli 40% eroa iskunvaimennuksessa. Parin päivän päästä vein auton myyjäliikkeeseen ja siellä se otettiin tutkittavaksi - 45 minuuttia myöhemmin huoltoneuvoja tuli kertomaan, että mitään ei löytynyt - olivat tarkastaneet iskarin fyysisesti, tutkineet mahdolliset herjat koneelta yms. mitä tuossa diagnositiikassa nyt tehdään. No kysäisin vielä, että tekivätkö sen saman tärinätestin ja eivät olleet tehneet, mutta ottivat auton vielä sisälle ja teki tuon testin; kaikki kunnossa ja 6% näytti eroa iskunvaimennuksessa. Hieman hölmistyneenä ihmettelin, että miten tämä voi olla mahdollista.. epäilivät vain, että katsastusasemalla ei osattu mitata oikein! Seuraavana aamuna vein auton samalle katsastusasemalle ja tällä kertaa kaikki näytti olevan kunnossa - 3% eroa iskunvaimennuksessa!

      Olisi mielenkiintoista kuulla, jos joku on käynyt samanlaista prosessia läpi näiden dynaamisten iskareiden kanssa? Myyjäliikkeessä sanoivat, että eivät tehneet mitään muuta kuin vain tarkistivat, mutta olisiko mahdollista, että nollasivat asetukset tai päivittivät ohjelman tms.? Ihmettelen vain, että eivät kerro kunnolla mitä tekivät - autossa on vielä premium selection takuuta jäljellä useita kuukausia. Itse nyt maksoin tuon diagnostiikan kun kerran mitään vikaa ei ollut, mutta mielestäni siellä on ilmiselvästi jotain ollut mikä on tämän käynnin aikana korjattu. Vielä huomiona pitää sanoa, että ennen tätä käyntiä en huomanut mitään merkittävää ajossa, mutta toisinaan kun sopivasti ajoi oikean eturenkaan esimerkiksi kaivonrenkaan yli niin töyssy välittyi rattiin ikään kuin kaistavahdin tärinä kymmenen kertaisena. Voi olla mielikuvitusta, mutta mielestäni epätasaisuudet suodattuvat nyt entistäkin hienommin ja ihan kuin auto tuntuisi jopa suuntavakaammalta. Nyt tuota rattiin välittyvää täristystä ei ole tapahtunut. Aiemmin laitoin nämä pienet vaivat runflat renkaiden piikkiin..

      Arvailuja mitä tämän tarinan takana piilee - mikä oli vika ja mikä oli korjaus?

      PS: tuo varuste itsessään on kyllä mainio ja suosittelen lämpimästi, tosin rikkoutuessaan vaihtohinnat näyttävät olevan aika maukkaita..

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Eilen laitettiin Eibach pro-kit edc alustaisen 535d xdriven alle. Nyt on hyvä, tällaisena pitäisi tulla tehtaalta ulos.

        Comment

        • TON-III
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2018
          • 480
          • Turku

          Mullekin laitettiin Eibach:it x-driven lötköjousien tilalle, jos sulle laitettiin ne eilen niin ne pehmenevät vielä. Omasta mielestänikin ovat hyvät ja ns. tehdastasoa, ehkä voisivat sittenkin olla pikkasen tömäkämmät.
          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

          Comment

          • zahiz
            Newbiemmer
            • Mar 2017
            • 17
            • kpo

            Alkoi kiinnostaa tuo Eibach pro-kit nykyisen lullajousituksen tilalle. Missä tuo kannattaisi asennuttaa p-savon alueella? Kulkine on siis F11 M550d xDrive -15 adaptiivialustalla (2va).

            Ja osaako kukaan arvioida miten paljon käytännössä madaltuu? Toiveena olisi ettei paljoakaan, jotta käytännöllisyys säilyisi. Pääasia että alustan löysyydestä pääsisi eroon.

            Comment

            • >Jon1<
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1054
              • Kuopio

              Originally posted by zahiz View Post
              Alkoi kiinnostaa tuo Eibach pro-kit nykyisen lullajousituksen tilalle. Missä tuo kannattaisi asennuttaa p-savon alueella? Kulkine on siis F11 M550d xDrive -15 adaptiivialustalla (2va).

              Ja osaako kukaan arvioida miten paljon käytännössä madaltuu? Toiveena olisi ettei paljoakaan, jotta käytännöllisyys säilyisi. Pääasia että alustan löysyydestä pääsisi eroon.
              itsellä eibachin -30mm setti ja kyllä se sen putosi kun tovin ajeli.. ei mielestäni liian matala
              ex:F11 535xd M-Sport
              ex:e61 530D M-Sport
              ex:e38 740i mafia
              ex:e36 328
              ex:e36 320
              ex:e30 320->325

              Comment

              • zahiz
                Newbiemmer
                • Mar 2017
                • 17
                • kpo

                Originally posted by >Jon1< View Post
                itsellä eibachin -30mm setti ja kyllä se sen putosi kun tovin ajeli.. ei mielestäni liian matala
                Kuulostaa hyvältä. Oliko missä asennettu ja paljon kustanti? Olisiko mahdollista nähdä tuota livenä, kun näemmä samalla paikkakunnalla vaikutetaan? Laitan yv:tä.

                Comment

                • >Jon1<
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1054
                  • Kuopio

                  Originally posted by zahiz View Post
                  Kuulostaa hyvältä. Oliko missä asennettu ja paljon kustanti? Olisiko mahdollista nähdä tuota livenä, kun näemmä samalla paikkakunnalla vaikutetaan? Laitan yv:tä.
                  Miitti pidetty.. Hieno ämmä oli eiku vaan jousta tilaukseen
                  ex:F11 535xd M-Sport
                  ex:e61 530D M-Sport
                  ex:e38 740i mafia
                  ex:e36 328
                  ex:e36 320
                  ex:e30 320->325

                  Comment

                  • zahiz
                    Newbiemmer
                    • Mar 2017
                    • 17
                    • kpo

                    Originally posted by >Jon1< View Post
                    Miitti pidetty.. Hieno ämmä oli eiku vaan jousta tilaukseen
                    Kuin myös
                    Ja kyllä jouset lähtee tilaukseen, sen verran hyvältä näytti keula omassasi

                    Comment

                    • MaxPower
                      Newbiemmer
                      • May 2013
                      • 14
                      • Hki

                      Originally posted by zahiz View Post
                      Kuin myös
                      Ja kyllä jouset lähtee tilaukseen, sen verran hyvältä näytti keula omassasi
                      Samalla agendalla liikkeellä, 140tkm ajettu m550d adaptive drivella ja tuntuu että keula niia jarrutuksissa ja aika laivamainen käytös vaikka isot kesärenkaat alla. Miten tuo Eibach toimii sähkövekottimien kanssa yhteen vai deaktivoidaanko ne vaihdon yhteydessä? Miten käy kallistuksen vakautuksen kanssa - mennäänkö malliin jossa ei ole adaptive drive ominaisuuksia?

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Originally posted by MaxPower View Post
                        Samalla agendalla liikkeellä, 140tkm ajettu m550d adaptive drivella ja tuntuu että keula niia jarrutuksissa ja aika laivamainen käytös vaikka isot kesärenkaat alla. Miten tuo Eibach toimii sähkövekottimien kanssa yhteen vai deaktivoidaanko ne vaihdon yhteydessä? Miten käy kallistuksen vakautuksen kanssa - mennäänkö malliin jossa ei ole adaptive drive ominaisuuksia?
                        Ainakin itellä kaikki jäi normaalisti käyttöön ja tuntuu että nyt siitä napista alustan osalta tapahtuukin jotain.

                        Nyt on Sport asennossa ihan kuin eri autolla ajaisi.

                        Comment

                        • exhaust
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 97
                          • Kuopio

                          Kokemuksia Vogtland coilover sarjasta f10 alla? Ei ihan pirkka-alusta pitäisi olla?
                          F10 530d -12

                          Comment

                          • MaxPower
                            Newbiemmer
                            • May 2013
                            • 14
                            • Hki

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Ainakin itellä kaikki jäi normaalisti käyttöön ja tuntuu että nyt siitä napista alustan osalta tapahtuukin jotain.

                            Nyt on Sport asennossa ihan kuin eri autolla ajaisi.
                            Hieno homma, kiitos vastauksesta! Tiedätkö mihin se sport nappi vaikuttaa jos se saa aikaan kunnon vaikutuksen? Menee yli ymmärryksen minulla tämä koko yhtälö 😁

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Originally posted by MaxPower View Post
                              Hieno homma, kiitos vastauksesta! Tiedätkö mihin se sport nappi vaikuttaa jos se saa aikaan kunnon vaikutuksen? Menee yli ymmärryksen minulla tämä koko yhtälö 😁
                              Siis samoihin paikkoihin kuin normaalisti eli iskareiden jäykkyyteen, ohjauksen jäykkyyteen, saattaa jotain tehdä kallistuksenvakaajille ja laatikko vaihtaa halutessa sportille. Jouset on ihan normaalit eli niihin ei vaikuta mitenkään.

                              Comment

                              • zahiz
                                Newbiemmer
                                • Mar 2017
                                • 17
                                • kpo

                                Originally posted by MaxPower View Post
                                Samalla agendalla liikkeellä, 140tkm ajettu m550d adaptive drivella ja tuntuu että keula niia jarrutuksissa ja aika laivamainen käytös vaikka isot kesärenkaat alla.
                                Amazon.de:stä sain tilattua jouset alle satkulla posteineen ja halvalla niitä saa vieläkin:



                                Alunperin toimitus näytti menevän elokuun alkupuolelle, mutta aikataulu muuttui ja saapuvatkin ilmeisesti jo nyt loppuviikosta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎