Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimE39
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 174
    • Espoo

    Originally posted by veku View Post
    Hä..miehellä 3.0 litran diudi ja meinaa 4-koneisiin siirtyä.
    Toki matkassa tuollainen 520d menee hajulla ja muutenkin toimii hienosti, kunhan sen jakopään ongelmat tiedostaa.
    Noooh eihän sitä nyt mieli tietenkään pienempään tekis mieli mennä, mutta rupee työajoa varmaan kertymään n. 2000km/kk plus muut ajot nii järki sanoo et pienempään pitäis mennä varsinkin kun tulee kaupunkiajoa tosi paljon.

    Kuinka yleinen tuo jakopää ongelma on ollut?
    Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
    ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
    ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

    Comment

    • Whispi
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 131
      • Tampere

      Originally posted by TimE39 View Post
      Noooh eihän sitä nyt mieli tietenkään pienempään tekis mieli mennä, mutta rupee työajoa varmaan kertymään n. 2000km/kk plus muut ajot nii järki sanoo et pienempään pitäis mennä varsinkin kun tulee kaupunkiajoa tosi paljon.

      Kuinka yleinen tuo jakopää ongelma on ollut?
      Ei sitä kannata sen takia pikkukonetta laittaa että ajoa tulee, päinvastoin. Itellä saattaa tulla välillä 6000km/kk eikä kyllä oo kertaakaan käyny mielessä että oispa 518d.
      -12 E70 40d

      Ex:
      -11 Porsche 958
      -11 F11 535dA
      -09 E90 330dA
      -09 E61 530dA
      -09 E60 530xdA
      -04 E60 530dA

      +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by Whispi View Post
        Ei sitä kannata sen takia pikkukonetta laittaa että ajoa tulee, päinvastoin. Itellä saattaa tulla välillä 6000km/kk eikä kyllä oo kertaakaan käyny mielessä että oispa 518d.
        Meillä tulee 25-30tkm 535d:ehen vuodessa ja äxään tulee 20-25tkm enkä edes harkinnut nelipyttyistä kun kumpaakin valitsin.
        Se on taivaan tosiasia että sillä nelipyttysellä ehtii kun vaan tiedostaa sen jakopään,itsellähän näitä ostetaan joten sen mukaan monesti mennään
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • SilverHawk
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2016
          • 271
          • Helsinki

          Originally posted by TimE39 View Post
          Moi,

          Uuden auton hankinta vähitellen edessä ja yks vaihtoehto olisi esim. F10/11 520d.
          Kattonut noita 2010-2012 vuosimalleja alta 150tkm ajettuna manuaali/automaatti.

          Mitä olisi tärkeetä ottaa huomioon tollasta ostaessa?
          Kuinka vakava esim tuo jakopää ongelma on ja onko jotenkin mahdollista todeta tuo ongelma vai pamahtavatko ihan yhtäkkiä?

          Eniten huolettaa tuo ongelma ja isompi koneiset ei oikein tule kysymykseen niin pitäisiköhän jättää bemari susoiolla ulos listalta :think
          Mjoo mikäli lompakko antaa periksi ni hommaa nyt ihmeest 3 litranen. Syksyllä pähkäilin kanssa 4 pyttysen ja 6 pyttysen väliltä ja nyt on ollu useamman kuukauden 6 pyttynen 530d alla. Ajamisen nautintoa joka kerta kun lähtee liikkeelle

          Verrattuna neloskoneeseen niin eipähän tartte kuunnella sitä dieselin rouskutusta. Kulutus? Matka-ajossa 5-6 välillä. Keskustassa (Helsinki) pyöritään 8 litran tuntumassa. Riippuu tieteki minkä verran pedaalia painaa pohjaan.

          Ohan tuo nyt ohituksissakin mukavaa, kun tietää et se menee heittämällä ohi autoista. Eli täältä ääni 530d.

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2328
            • Uusimaa

            Originally posted by TimE39 View Post
            Kuinka yleinen tuo jakopää ongelma on ollut?
            Kyllä niitä käsittääkseni paukkuu siinä määrin jatkuvasti että suurilla BMW-korjaamoilla on jatkuvasti koneenvaihtoja työn alla. Viimeeksi keskustelin Schmiedmannilla tästä asiasta ja ongelman laajuus kävi kyllä keskustelussa selkeästi ilmi. Tämä keskustelu oli omalla kohdallani lopullinen niitti, jolla unohdin 4-koneen. Mitätön marginaalinen säästö polttoainekuluissa kääntyy nopeasti itseään vastaan jos jakopääonglema realisoituu omalle kohdalle.

            Toinen juttu on vielä nämä neloskoneisten yksilöiden varusteet, jotka on usein aika vaatimattomia verrattuna 3-litraisiin. Niihin ruksitaan keskimäärin yleensä runsaampa varustepakettia.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Vmatti
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2012
              • 329
              • Espoo

              Täältä ääni 530D:lle myöskin.

              Kaksi aikaisempaa F10:ä oli 520D ja nyt tää nykyinen 530D niin autohan on ihan eri niin äänimaailman kuin olemuksen suhteen.
              Tykkään kovasti tästä.
              F01 740D xDrive Individual LCI
              Kawasaki H2SX SE

              Exät:
              F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
              Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

              "Trust your instincts, be yourself"

              Comment

              • TimE39
                Bimmer Rookie
                • Jun 2011
                • 174
                • Espoo

                Vähän taitaa hinnat nousta liian korkeelle noilla 525d/530d/535d.
                Ja ei oikee tosiaan enää varsinkaan noi 520d kiinnosta jos kerta tuo ongelma on noin laaja joten täytyy varmaan miettiä muita merkkejä. :think
                Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                Comment

                • Jusamies
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 60
                  • Pirkanmaa

                  Täällä totutellaan E90 330d LCI jälkeen 4 pyttyiseen F10 525d. Kyllä on iso ero 6 ja 4 syl. välillä, eikä kyllä tämän nykyisen eduksi. Tämä täristääkin tyhjäkäynnillä, mitä 330d ei tehnyt vaan käynti oli tosi pehmeä. Mahtaako tämä olla normaalia näissä moottoreissa?
                  Vetotapa onneksi kompensoi puuttuvia sylintereitä
                  530 siis jos vaan mahdollista.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by Jusamies View Post
                    Täällä totutellaan E90 330d LCI jälkeen 4 pyttyiseen F10 525d. Kyllä on iso ero 6 ja 4 syl. välillä, eikä kyllä tämän nykyisen eduksi. Tämä täristääkin tyhjäkäynnillä, mitä 330d ei tehnyt vaan käynti oli tosi pehmeä. Mahtaako tämä olla normaalia näissä moottoreissa?
                    Vetotapa onneksi kompensoi puuttuvia sylintereitä
                    530 siis jos vaan mahdollista.
                    Kyllähän se vaan tärisee, tuo nelonen. Toki sen pitää olla tasaista tärinää, jyrinää ja pörinää, ettei mitään epätasaista käyntiä ilmene. Itse en ole huomannut, että vetotapa hyvittäisi tuota möykkää
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Jusamies
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 60
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by touring39 View Post
                      Kyllähän se vaan tärisee, tuo nelonen. Toki sen pitää olla tasaista tärinää, jyrinää ja pörinää, ettei mitään epätasaista käyntiä ilmene. Itse en ole huomannut, että vetotapa hyvittäisi tuota möykkää
                      Tasaista tärinää se on, ei ilmene siis mitään epätasaista käyntiä. Tärinä vaan yllätti 6-sylinterisen tärinättömän käynnin jälkeen. Ei siitä vetotavasta tosiaan näillä keleillä mitään iloa ole, mutta ehkä se talvi sieltä vielä tulee, että voi jotenkin itselle perustella ne puuttuvat sylinterit.

                      Comment

                      • kailinds
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2015
                        • 230
                        • Vantaa

                        Originally posted by TimE39 View Post
                        Vähän taitaa hinnat nousta liian korkeelle noilla 525d/530d/535d.
                        Ja ei oikee tosiaan enää varsinkaan noi 520d kiinnosta jos kerta tuo ongelma on noin laaja joten täytyy varmaan miettiä muita merkkejä. :think
                        Ota huomioon sitten, että muillakin merkeillä ihan samalla lailla ongelmia.
                        Mersuissa on myös jakopääongelmia ja Audeista hajoaa vaihdelaatikot.
                        Parilla kaverilla on Jaggen XF:t ja ovat kovasti tykänneet. Vaikea sanoa laadusta sitten, JLR:n Land Rover / Range Rover -puolella on ainakin ollut aika paljon vikoja.
                        Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                        ex showroomit:
                        BMW F11 535dA xDrive
                        BMW F10 520dA ///M-Sport
                        BMW E92 335dA

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Itsellä jo kolmas Jagge, nykyinen XF on kyllä laadukas. Pesee kirkkaasti laadultaan aiemman F10 520d:n ja meidän toisen auton MB ML -12. Tuossa XF faceliftissä on tuo huippu 8-vaihteinen ZF mitä käyttää myös bemu. Keskikulutus näyttää tällä hetkellä 5,4L viimeiseltä 7000km matkalta, ei paha 3-litraiselta.

                          Itsellä ei silti pahaa sanottavaa ollut 520d:stä, puoli litraa vei vähemmän kuin Jagge. Ainoa ärsyttävä on juuri tuo tärinävärinä, mikä tuli kun pakkaset alkoi. Kesällä ei värissyt oikeastaan yhtään. Pirun tarkka ohjauskulmistaan ja se ohjauksen satunnainen jumahtaminen oli ärsyttävää.
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • TimE39
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 174
                            • Espoo

                            Originally posted by kailinds View Post
                            Ota huomioon sitten, että muillakin merkeillä ihan samalla lailla ongelmia.
                            Mersuissa on myös jakopääongelmia ja Audeista hajoaa vaihdelaatikot.
                            Parilla kaverilla on Jaggen XF:t ja ovat kovasti tykänneet. Vaikea sanoa laadusta sitten, JLR:n Land Rover / Range Rover -puolella on ainakin ollut aika paljon vikoja.
                            No tällä hetkellä ei oikein muut kiinnosta kuin Volvot D5 ja tietty AWD sekä mersulta C220 cdi faceliftinä.
                            Tuo xf jaggekin on kiinnostava, mutta en tiedä sitten kuitenkaan sen luotettavuudesta.

                            Muita jotka oli listalla
                            VW Passat/CC 2.0tdi 4motion
                            Audi A4/A5 2.0tdi/3.0tdi Quattro
                            BMW 320d/520d

                            Mut noi nyt taitaa vähän jäädä unholaan ja etuvetoa en suostu ajamaan
                            Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                            ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                            ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                            Comment

                            • Balle
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 3413
                              • UKI, Suomen New York

                              Shameless plug; toi mun valkoinen F11 530d M-sport X-drive '12 olis jouten jos joku sellaista hakee. Mittarissa 87tkm. Privaa jos kiinnostaa.
                              Possuja ja Bemareita

                              Comment

                              • Jpa80
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 133
                                • Pirkanmaa

                                Oliko nyt niin, että tuota 525d:ta on olemassa sekä 6-, että 4-pyttyisenä? Ja 2011 etiäpäin olisi vain vajaasylinteristä mallia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎