Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • awd-69
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 229
    • Sawo

    Huomenna vaihtuu Motonetista ostettu öljypohja/suodatin ja öljyt (ZF) vaihteistoon. Tosiaan hinta oli alle 80€ (ö-pohja).
    F10 530d xdrive LCI

    EX: E90 320d xdrive LCI

    Comment

    • btcf777
      Bimmer Rookie
      • Feb 2014
      • 33
      • NA

      Kiinnostaisi tieto 518d mallista.
      Alkaa olemaan vaihto edessä E61 525d -> F11.

      Kävin koeajamassa 2014 version ja hinta tuntuu olevan suht kohdillaan tuossa mallissa.


      Alusta tuntui jotenkin kovemmalta kuin tuossa nykyisessä molemmilla modeilla ja moottori tuntui väristävän ja pitävän ääntä reilusti enemmän?
      Tuohon saa ilmeisesti n600€ tunattua lisää polleja?
      Kulutus oli 6 litraa ajotietokoneessa. Aika kova?
      Entä moottori pitää kait olla 150hv, ei 143hv jos haluaa ettei ole enään ole ketjuongelma maillia, vaikka ilmeisesti 2013 on ketjuongelmat poistuneet???


      Mites laatu, liekkö ollut hyvä tuuri nykyisessä kun vain turbon vaihdolla on selvinnyt tähän asti.
      Last edited by btcf777; 08-07-2018, 13:34.

      Comment

      • Ileh
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 44

        Originally posted by btcf777 View Post
        Kiinnostaisi tieto 518d mallista.
        Alusta tuntui jotenkin kovemmalta kuin tuossa nykyisessä molemmilla modeilla ja moottori tuntui väristävän ja pitävän ääntä reilusti enemmän?
        Tuohon saa ilmeisesti n600€ tunattua lisää polleja?
        Kulutus oli 6 litraa ajotietokoneessa. Aika kova?
        Entä moottori pitää kait olla 150hv, ei 143hv jos haluaa ettei ole enään ole ketjuongelma maillia, vaikka ilmeisesti 2013 on ketjuongelmat poistuneet???


        Mites laatu, liekkö ollut hyvä tuuri nykyisessä kun vain turbon vaihdolla on selvinnyt tähän asti.
        1. Moodi vaikuttaa vain vaihteiston käyttäytymiseen
        2. Moottori kuuluu ohjaamoon käytännössä vain yli 3000 rpm
        3. ~200hp ja se laatikon vääntöraja- 450Nm pitäisi irrota ehjästä koneesta
        4. Se on iso auto, kulutus on normaali. Maantiellä voi päästä vitosen lukemiin. Talvella lähentelee seiskaa.
        5. B47 moottorissa eli 150hv malleissa pitäisi olla parannuksia tehty. Kannattaa joka tapauksessa Facelifit malli etsiä ja yksilö jossa varusteita on otettu.

        Comment

        • PNM2
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2015
          • 1124
          • Espoo

          Originally posted by Ileh View Post
          3. ~200hp ja se laatikon vääntöraja- 450Nm pitäisi irrota ehjästä koneesta
          Eikös riäselissä ole se 50Nm enemmän varaa?
          i4 M50
          ex: G30 530e xDrive M-Sport
          ex: F11 525d xDrive
          ex: F11 520d
          ex: E91 318i

          Comment

          • heassi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 284
            • Stadi



            Tätä olen katsellut. Asiamies kävi koeajamassa ja kaikki ok.

            Sivukuvissa näyttää toinen puoli selvästi korkeammalta. Kieliikö jostain ongelmasta?

            Puuttuuko oleellista varustelua? Lasikatto ja lämmitettävä ratti ainakin?

            Vähän epäilyttää että ollut liikkeessä jo puoli vuotta ja hintaa pudotettu joitain tonneja. Jonkun apteekkarin liisaripeli ja huutokaupasta ostettu, kuulemma. Vuoden takuu kuuluisi hintaan.
            Heassi

            F11 530xdA
            G31 520dA

            ent:
            E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by heassi View Post
              https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=264414731

              Tätä olen katsellut. Asiamies kävi koeajamassa ja kaikki ok.

              Sivukuvissa näyttää toinen puoli selvästi korkeammalta. Kieliikö jostain ongelmasta?

              Puuttuuko oleellista varustelua? Lasikatto ja lämmitettävä ratti ainakin?

              Vähän epäilyttää että ollut liikkeessä jo puoli vuotta ja hintaa pudotettu joitain tonneja. Jonkun apteekkarin liisaripeli ja huutokaupasta ostettu, kuulemma. Vuoden takuu kuuluisi hintaan.
              Varmaan vuotaa toisen puolen ilmajousitus takana. Tuon takia ei kannata jättää ostamatta, jos muuten on itselle mieleinen eikä ihmeempiä muita ongelmia ole.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • heassi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 284
                • Stadi

                Originally posted by HTK12 View Post
                Varmaan vuotaa toisen puolen ilmajousitus takana. Tuon takia ei kannata jättää ostamatta, jos muuten on itselle mieleinen eikä ihmeempiä muita ongelmia ole.
                Ok. Ja varmasti menee myös takuuseen. Jos ei niin oliko 600,- + työt ilmapussin korjaus.
                Heassi

                F11 530xdA
                G31 520dA

                ent:
                E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1575

                  Tuosta pussinvaihdosta ei kannata kyllä työtä maksaa jos vähääkään työkalut pysyy kädessä. Oli niin helppo homma että harvoin näissä vermeissä on . Sopivasti autodocilta kattelee arnoldin pussit niin saa hyvään hintaan, omaani kustansi muistaakseni 350e pari alkuvuodesta.

                  Comment

                  • sportpug25
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2013
                    • 377
                    • Helsinki

                    Jos siihen on vuoden takuukin tulossa, niin luulisi että laittavat sen samaan rahaan ennen kauppoja kuntoon tai sitten takuun piikkiin. Disclaimerina, en Saksan takuista mitään tiedä.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7544
                      • Jyväshyvä

                      "Saksan takuu" = Vakuutus jossa omavastuu kasvaa kilometrien mukaan, 170 tkm ajetussa osat ei mene edes BPS autossa kokonaan takuuseen... On se kuitekin tyhjää parempi. Pyydä korjaamaan etukäteen...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2781
                        • Tampere

                        Originally posted by heassi View Post
                        https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=264414731

                        Tätä olen katsellut. Asiamies kävi koeajamassa ja kaikki ok.
                        Sivukuvissa näyttää toinen puoli selvästi korkeammalta. Kieliikö jostain ongelmasta?
                        Puuttuuko oleellista varustelua? Lasikatto ja lämmitettävä ratti ainakin
                        Väittäisin että kuvissa näkyvä kallistus johtuu kuvauspaikasta ja sen kallistuksesta. Tavallisella jousituksella varustetu etuosa autosta on jyrkemmin kallellaan ja vastaavasti takaosan ilmajousitus on tehnyt tehtäväänsä ja siksi näyttää että olisi vinossa koko laitos.

                        Varustelun osalta minusta plussaa on webasto auton myyntihintaan suhteutettuna. Lasikatto ja lämmitettävä ratti on makuasioita, ja esim. sen ratin voi retrofitata jos sellaista kaipaa. Kattoa sen sijaan ei kannata lähteä puukkosahalla availemaan.
                        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • heassi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 284
                          • Stadi

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          "Saksan takuu" = Vakuutus jossa omavastuu kasvaa kilometrien mukaan, 170 tkm ajetussa osat ei mene edes BPS autossa kokonaan takuuseen... On se kuitekin tyhjää parempi. Pyydä korjaamaan etukäteen...
                          Tämmöinen vakuutus kyseessä: www.ggg-garantie.de

                          Katsastus tehtäisiin ennen kauppaa ja se kuuluu hintaan. Siinä varmaan havaittaisiin vuotavat ilmapussit?
                          Heassi

                          F11 530xdA
                          G31 520dA

                          ent:
                          E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by heassi View Post
                            Tämmöinen vakuutus kyseessä: www.ggg-garantie.de

                            Katsastus tehtäisiin ennen kauppaa ja se kuuluu hintaan. Siinä varmaan havaittaisiin vuotavat ilmapussit?
                            Riippuu vähän miten nopeasti vuotaa. Voi olla, että kestää pitkäänkin ennenkuin perä laskee. Välillä ei välttämättä laske vaikka seisoisi yön jne. Oli miten oli, ei todellakaan kallis korjata, vaikka ei takuuseen menisi. Toisaalta kun käskee korjaamaan ennen kauppaa, niin eiköhän autoliike suostu, ei se niille paljon maksa ja saavat kaupan. Arnott pussi taisi olla ~200€.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • PNM2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2015
                              • 1124
                              • Espoo

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Riippuu vähän miten nopeasti vuotaa. Voi olla, että kestää pitkäänkin ennenkuin perä laskee. Välillä ei välttämättä laske vaikka seisoisi yön jne. Oli miten oli, ei todellakaan kallis korjata, vaikka ei takuuseen menisi. Toisaalta kun käskee korjaamaan ennen kauppaa, niin eiköhän autoliike suostu, ei se niille paljon maksa ja saavat kaupan. Arnott pussi taisi olla ~200€.
                              JM-Tech asentaa 460 eurolla molemmat puolet.
                              i4 M50
                              ex: G30 530e xDrive M-Sport
                              ex: F11 525d xDrive
                              ex: F11 520d
                              ex: E91 318i

                              Comment

                              • 03R6
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2005
                                • 153
                                • Kotka

                                518d?

                                Tenavien kasvaessa ja lasten turvaistuinten lukumäärän vähentyessä kolmesta yhteen on alkanut tehdä taas mieli bemaria. Muutama vuosi menty S-max Fooortilla ja täytyy kyllä sanoa että vähävikaisin auto tähän mennessä vaikka nyt rullailtu jo 260 tkm. Mutta eihän siinä ole sitä ajamisen iloa :think.

                                Mites tuo 150 hp versio 518d:stä, onko siinä moottorin tyyppinä B47D20? Onko joku enemmän bermareita seurannut kuullut kommentteja maailmalta tai kotisuomesta tuon koneen ongelmista? Laiskahan tuo auto tuolla koneella varmaan on, mutta järkihinnalla (käytettyä siis tulen hakemaan) saisi kuitenkin vähän erihenkisen laitteen pienellä kulutuksella. Ennen fordia ajelin m-sportti E61:llä 520d:llä (ohjelmoitu) ja riittävän ripeästi matka taittui. Kiinnostavampi laite joka tapauksessa tuo 518 kuin vaikka Avensis

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎